Musiqi mədəniyyətimizdə
parlaq və
silinməz imza: Əfrasiyab Bədəlbəyli
Əfrasiyab Bədəlbəyli Azərbaycan musiqi mədəniyyətində
ən böyük şəxsiyyətlərindən biridir. XX əsrdə
Azərbaycan bəstəkarlıq məktəbinin, peşəkar
dirijorluq sənətinin, musiqi elminin, musiqi publisistikası və
tənqidinin inkişaf və nailiyyətlərində bu
böyük sənətkarın misilsiz xidmətləri
vardır.
Üzeyir
bəyin ilk yetirməsi, Üzeyir bəyin ilk dəstəkçisi,
ilk peşəkar opera və simfonik dirijoru, ilk milli bəstəkarlıq
nəslinin təmsilçisi, bütün Şərqdə ilk
professional balet incəsənətinin banisi, ilk musiqi şərqşünası,
ilk uşaq baletinin müəllifi, Rusiyada bəstəkarlıq
və dirijorluq təhsili alan ilk azərbaycanlı... Təkcə
bu "ilk"lərə imza atması, onların müəllifi
olması yetərlidir ki, Əfrasiyab Bədəlbəyli şəxsiyyətinin,
sənətinin və sənətkarlığının,
Əfrasiyab ömrünün və
yaradıcılığının Azərbaycan xalqı və
mədəniyyəti üçün böyük tarixi dəyəri,
yüksək qiyməti, zirvə mövqeyi və əbədiliyi
öz həqiqiliyini təsdiq eləsin.
XX əsrin
ilk onilliklərində Azərbaycan mətbuatında konsertlərə,
teatr tamaşalarına, opera və operettalara, qastrollara aid dərc
olunan elanlarda, afişalarda, məlumatlarda, resenziyalarda,
müzakirələrdə, məqalələrdə ən
çox Əfrasiyabın adına,
imzasına rast gəlinir. Həmin dövrdə
Üzeyir Hacıbəylinin adı və imzasından sonra
musiqi haqqında bütün elan, afişa, rəy və məqalələrdə
ən çox yazılan onun adıdır.
Üzeyir bəylə çiyin-çiyinə...
Əfrasiyab Bədəlbəyli Üzeyir Hacıbəylinin
nəsil şəcərəsinə daxil olan, Üzeyir bəyin
yaxın qohumu, məşhur Bədəlbəylilər nəslindəndir. Atası Bədəl
bəy Üzeyir bəy ilə doğma
xalauşağıdır. Bədəlbəylilər
Azərbaycan tarixinə ziyalı, yaradıcı, maarifçi,
musiqiçi, sənətkar nəsli kimi daxil olmuşlar.
Bədəl bəyin ailəsinin və evinin ən yaxın, əziz
adamı olan Üzeyir Hacıbəyliyə kiçik
yaşlarında da, sənət adamı, musiqi professionalı
olanda şirin-şirin "Üzeyir əmi" deyən,
uşaqlığında onun mehribanlığına, isti və
doğma səmimiyyətinə qəlbən bağlanan
Əfrasiyab elə ilk məqaləsini də Üzeyir bəydən
yazmış, ilk dirijorluq fəaliyyətində Üzeyir bəyin
opera və musiqili komediyalarını ifa etmiş, yeniyetməlik
yaşlarından etibarən ömrünün sonuna qədər
həyatda da, yaradıcılıqda da, sənətdə də,
ideya və mövqedə də Üzeyir Hacıbəylinin ən
yaxın amal və əməl dostu olmuş, Azərbaycan
musiqisinin inkişafında, taleyüklü anlarında hər
zaman onunla yanaşı dayanmışdı.
Əfrasiyab
Bədəlbəylinin yaradıcılığı
çoxşaxəlidir: bəstəkar, dirijor,
musiqişünas, publisist, tənqidçi, şərqşünas,
librettoçu, jurnalist, folklorçu, musiqi maarifçisi. Yaradıcılığının bütün sahələrində
o, eyni dərəcədə professionaldır, ciddidi, fəaldır,
məhsuldardır, dəyərli və səmimidir. Fəaliyyətinin hər bir anını, hər bir
məqsədini, bütün yaradıcılıq yolunu və
ömrünü Azərbaycan professional musiqi mədəniyyəti
və incəsənətinin inkişafına, təbliğinə
həsr edib. Həyat və fəaliyyətinin
əvvəldən sona qədər yeganə və dəyişməz
məramı, məqsədi də yalnız elə bu olub.
Bəstəkar kimi fəaliyyətinə Cəfər
Cabbarlının dram əsərlərinə musiqi yazmaqla
başlayıb. 1928-ci ildə Cəfər Cabbarlının "Od gəlini"
dramına yazdığı musiqi müəllif, teatrın
kollektivi və tamaşaçılar tərəfindən
müsbət qarşılanır. İlk
uğuru onu daha da ruhlandırır. 1920-40-cı illərdə
C.Cabbarlının "Sevil", "Almaz", "1905-ci ildə",
"Yaşar", "Solğun çiçəklər",
A.Afinegovun "Qorxu", M.F.Axundovun "Hacı Qara",
"Müsyo Jordan", H.Cavidin "Knyaz", "Səyavuş",
S.Vurğunun "Xanlar", "Fərhad və Şirin",
M.S.Ordubadinin "Dumanlı Təbriz" və başqa dram
tamaşalarına musiqi yazır. Eyni zamanda,
1928-1932-ci illərdə Dövlət Dram Teatrının Musiqi
bölməsinin rəhbəri işləyir.
Ə.Bədəlbəyli və C.Cabbarlı gənclik
dostu idilər.
C.Cabbarlının öz əsərlərinin
tamaşasına musiqi üçün müraciət etdiyi ilk
bəstəkar da Ə.Bədəlbəyli olmuşdur. 1920-ci illərin sonlarından başlayaraq, davamlı
şəkildə sonrakı illərdə də Azərbaycan
dilli dram əsərlərinə musiqi yazan bəstəkar, əslində,
ilk yaradıcılığı ilə respublikada teatr
musiqisinin əsasını qoyub.
Üzeyir
Hacıbəyli XX əsr musiqi tarixində Şərqdə
Avropa tipli və sintez modelli ilk milli operanın müəllifidirsə,
Ə.Bədəlbəyli Şərqdə həmin model əsasına
ilk baletin - "Qız qalası"nın
müəllifidir. Bu əsərlə Azərbaycan
musiqisində balet janrının əsası qoyub,
qarşıdakı dövrlərdə neçə-neçə
istedadlı baletin yazılmasına bədii zəmin
yaradıb. İlk baletin libretto müəllifi
də bəstəkar özüdür. Premyerada (1940,
aprel) və sonrakı tamaşalarda baş rolu SSRİ Xalq
artisti, prima-balerina Qəmər Almaszadə (Ə.Bədəlbəylinin
xanımı) oynamış, əsərin səhnə taleyinə
böyük uğur və nüfuz qazandırmışdı.
Ü.Hacıbəyli
Moskvanın "Pravda" və Bakının
"Kommunist" qəzetlərində bu balet haqqında
müsbət rəylər yazmış, müəllifin
istedadına və əsərə "bizim milli incəsənətin
inkişaf tarixində yeni səhifə açan ilk Azərbaycan
baleti" deyə yüksək qiymət vermiş, bəstəkarın
xalq musiqisini, həm də "ümumi musiqi
kultirasını" dərindən bildiyini göstərmişdi.
1959-cu ildə Moskvada keçirilən Azərbaycan
ədəbiyyatı və incəsənəti
ongünlüyündə isə baletin tamaşasından sonra
müsbət fikir bildirənlərdən biri də
böyük şair Nazim Hikmət olub.
Ə.Bədəlbəyli musiqi tariximizə muğam əsasında
("Bayatı-Şiraz") ilk simfonik rapsodiyanın və ilk
simfonik zərbi-muğamın ("Heyratı") bəstəkarı
kimi daxil olub.
O, simfonik orkestr üçün "Təntənəli
marş", "28 may marşı", "Miniatürlər",
"Azərbaycan", "Yallı",
"Qaytağı", "Balet süitası", xalq
çalğı alətləri orkestri üçün "Simfoniyetta"
və başqa əsərlər yazıb. Səs
ilə fortepiano üçün işlədiyi xalq
mahnıları arasında qədim "Sarı gəlin"
xalq mahnımız da var.
Ə.Bədəlbəylinin daha bir yaradıcılıq
nailiyyəti opera janrı ilə bağlıdır. Belə ki, o,
"Koroğlu" ənənələrini davam etdirən ilk
klassik operalardan birinin - "Nizami" operasının müəllifidir
və bu əsər müharibədən sonra, 1948-ci ildə
Nizami Gəncəvinin yubileyi münasibətilə
yazılıb. Bundan başqa,
özünün libretto mətni əsasında "Xalqın
qəzəbi" (B.Zeydmanla birlikdə) və
"Söyüdlər ağlamır" operalarının da
müəllifidir.
Ə.Bədəlbəylinin dirijorluq fəaliyyətinə
başlaması 1928-ci ilə təsadüf edir. İlk
dirijorluq fəaliyyətinə Dövlət Dram Teatrında
C.Cabbarlının tamaşalarına bəstələdiyi
musiqi nümunələri ilə başlayıb. Bu dəyərli və uğurlu sənət yolu onun
tərəfindən sonrakı illərdə professional təhsil
almış musiqiçi, dirijor kimi davam etdirilib. 1930-cu
ilin may ayından isə Dövlət Opera Teatrının dəvəti
ilə "türk operalarının dirijoru" vəzifəsində
çalışıb. Opera dirijoru olmaqla bərabər
simfonik dirijor kimi də fəaliyyət göstərib.
Ə.Bədəlbəyli 1933-cü və 1938-ci illərdə
Bakı filarmoniyasında hər yay "simfonik
mövsüm" silsilə konsertləri verib, Azərbaycan və
Leninqrad dövlət simfonik orkestlərinə dirijorluq etməklə
Avropa, rus və yerli simfonik əsərləri səsləndirib,
bununla simfonik musiqinin təbliğində və musiqi əlaqələrinin
inkişafında mühüm rol oynayıb. O, 1938-ci ildən
ömrünün sonuna qədər Dövlət Opera və
Balet Teatrında dirijor, baş dirijor kimi
çalışıb, Azərbaycan, eləcə də xarici ölkə
bəstəkarlarının opera və baletlərinin
tamaşaya qoyulmasında yaxından iştirak edib, müxtəlif
çoxsaylı konsertlərin proqramlarında adı dirijor
kimi çəkilib. Dirijorluq sənətinin ilk
üç azərbaycanlısı - Əşrəf Həsənov,
Əfrasiyab Bədəlbəyli və Niyazi Azərbaycan
professional musiqi incəsənətinin inkişafı və təbliğində
böyük xidmətlər göstəriblər.
Tarın müdafiəsində...
Ə.Bədəlbəlyi
1920-1930-cu illərdə Azərbaycan tarının musiqi mədəniyyətimizdən
birdəfəlik çıxdaş edilməsinə yönələn
cəhdlərə, tarın simasında milli musiqi dəyərlərini
hədəf alan bolşevik təhdidinə,
siyasi-ideoloji kampaniyaya qarşı çıxaraq qəti
mövqedə dayanmışdı. "Kommunist" qəzetinin
1929-cu il, 11 yanvar sayında müzakirə təriqilə dərc
olunan "Tar üzərində mühakimə münasibətilə"
məqaləsi və daha bir neçə mətbu
yazısı Azərbaycan musiqi publisistikasının, XX əsr
musiqi tariximizin, tar üzərində ideoloji savaş
mücadiləsinin maraqlı faktlarındandır. O illərdə
Azərbaycan tarını və muğamını erməni və
şovinist bolşeviklərin "beynəlmiləl siyasəti"ndən,
proletkultçuların və erməni daşnaklarının
repressiyasından ciddi-cəhdlə qoruyan və xilas edən Azərbaycanın
millətpərvər ziyalıları sırasında 22
yaşlı gənc Əfrasiyab da var idi...
Azərbaycan dilində muğama və muğam sənətkarına
həsr olunmuş ilk kitab Ə.Bədəlbəylinin
"Qurban Pirimov" kitabıdır. 1955-ci ildə nəşr edilən
bu kitabda Qarabağ muğam mühiti və onun yetirməsi
Qurban Pirimovun Azərbaycan muğam sənətində, peşəkar
tar ifaçılığında rolu və qiyməti, fərdi
sənətkarlıq dəst-xətti, ifa üslubu, mənalı
sənət ömrü, çoxillik konsert fəaliyyəti,
filarmoniyada muğamların solo və dəstgah
ifaçısı kimi, muğam-operalarında
muğamların ilk tarzən-ifaçısı kimi fəaliyyəti
oxunaqlı bir üslubda əksini tapıb. Bu
kitabı yazmaqla, müəllif əslində Azərbaycan
musiqişünaslığına yeni bir yol göstərmiş
oldu. O, görkəmli muğam sənətkarlarının
həyat və yaradıcılığını
musiqişünaslığın tədqiqat obyektinə
çevirdi, bu mövzunun gələcəkdə
musiqişünaslar tərəfindən davam etdirilməsinə
qiymətli zəmin və örnək yaratdı.
Musiqişünas və Azərbaycanda
musiqi terminologiyasının yaradıcısı
Ə.Bədəlbəlinin musiqişünas kimi fəaliyyəti
onun bəstəkarlıq və dirijorluq fəaliyyəti ilə
yanaşı cərəyan edib. Azərbaycan Bəstəkarlar
İttifaqında musiqişünaslıq bölməsinə rəhbərlik
etdiyi illərdə də musiqişünaslıq elminin və
tənqidinin bayrağını uca tutub, bu sahələri
öz yaradıcılığı ilə zənginləşdirib.
1953-cü ildə nəşr olunan "Musiqi haqqında
söhbət" kitabı geniş oxucu kütləsinə,
ilk növbədə isə məktəblilərə
ünvanlanıb. 1940-50-ci illərdə SSRİ-də
görkəmli rus bəstəkar və
musiqişünasların musiqi haqqında maarifləndirici
populyar kitabları geniş musiqisevərlər kütləsi tərəfindən
maraqla oxunurdu. Analoji missiyanı Azərbaycanda,
ana dilimizdə ilk dəfə Ə. Bədəlbəyli bu
kitabı ilə həyata keçirdi.
Ə.Bədəlbəylinin musiqişünaslıq
yaradıcılığının zirvəsində
"İzahlı monoqrafik musiqi lüğəti"
kitabı dayanır. 1969-cu ildə Azərbaycan Elmlər
Akademiyası nəşriyyatı tərəfindən çap
edilən bu kitab sözün əsl mənasında elmi-tədqiqat
əsəridir. Müəllifin
çoxillik musiqişünaslıq əməyinin bəhrəsi
olan "Lüğət" bu gün də Azərbaycan
musiqişünaslığının elmi nailiyyətləri
sırasında görkəmli yer tutur.
1956-cı ildə Azərbaycan SSR Elmlər Akademiyası
Rəyasət Heyətinin qərarı ilə nəşr
olunan ilk musiqi lüğəti respublikada Azərbaycan dilli
musiqi terminologiyasının əsasını qoydu.
Yeri gəlmişkən,
bir həqiqəti də vurğulayaq ki, Üzeyir bəydən
sonra bəstəkar, dirijor və musiqişünaslar
arasında Azərbaycan dilini, Şərq dillərini (ərəb
və fars) dilçi-mütəxəssis səviyyəsində
bilən, dilin elmi-nəzəri və praktik qaydalarına dərindən
bələd olan yeganə bəstəkar Ə.Bədəlbəyli
idi. Elə bu sahədəki biliyinə, təcrübəsinə
və bacarığına görədir ki, bəzi rus, Avropa
klassik operalarının dilimizə tərcüməsi
1930-1950-cı illərdə ona həvalə edilmişdi.
Ə.Bədəlbəyli Dövlət
Terminologiya Komitəsinin həqiqi üzvü seçilən
ilk və yeganə musiqişünas kimi də tarixə
düşüb.
"İzahlı monoqrafik musiqi lüğəti" Azərbaycan
musiqi şərqşünaslığında ilk əsər
kimi də qiymətlidir. Ə.Bədəlbəyli bu kitabında
ilk dəfə Şərq musiqisinə, Şərq
muğam-makam sənətinə, orta əsrlərin musiqi elminə,
musiqi risalələrinə və musiqişünaslıq
yaradıcılığına dair çox qiymətli elmi-nəzəri
məlumatlar, terminoloji şərh və izahlar verib, təhlillər
aparıb və yeni faktları diqqətə
çatdırıb. Öz əsəri ilə
XX əsrdə Azərbaycan musiqi şərqşünaslığının
əsasını qoyan və inkişaf edirən Ə.Bədəlbəyli,
həm də bu sahə üzrə geniş biliyə və məlumata,
Şərq mənbələrinə bələd olan mütəxəssis
kimi də adını tarixə yazıb.
O,
"İzahlı monoqrafik musiqi lüğəti" ilə
Şərq musiqisinin elmi səviyyədə öyrənilməsini
aktuallaşdırdı, musiqi şərqşünaslığını
elmi-tədqiqat müstəvisinə çıxardı.
Müqayisəli
muğamşünaslığın banisi
Ə.Bədəlbəyli
"İzahlı monoqrafik musiqi lüğəti"ndə
"Rast", "Rast-Pəncigah", "Şur", "Nəva"
"Humayun", "Rəhab", "Mahur",
"Segah", "Cahargah" "Bayatı Qacar", "Dəşti",
"Qatar" və digər klassik muğamlar haqqında məlumat
verərkən, Azərbaycan, İran və Türkiyə
musiqisindəki şöbə, guşə tərkibini tam
şəkildə şəkildə açıqlayır,
onların müqayisəli izahını aparır.
O, ilk dəfə
muğam sənətinin lokal arealları problemi üzərində
dayanmış, zəngin ənənələri özündə
müxtəlif üslublarda daşıyan regional muğam məktəblərindən
bəhs etmiş, hətta "Rast" dəstgahının
quruluşunum müxtəlif areallar üzrə müqayisəli
cədvəlini hazırlamışdı. Onun
musiqişünaslıq yaradıcılığına
muğamın tarixi aspektinə baxış elmi
konseptuallığı ilə seçilir.
"Lüğət"də
Azərbaycan muğam, şöbə, guşə adları ilə
yanaşı, xalq musiqi nümunələri, aşıq
havaları və poetik formaları, rəqslər, orta əsr
musiqi alətləri, bütün bunların tarixi,
ifaçıları, adları, etimologiyası haqqında da
mahiyyətli və maraqlı məlumatlar verilir. Şərq musiqisində, o cümlədən, Azərbaycan
muğam, aşıq sənətində,
ifaçılıqda geniş yayılmış onlarla istilah,
termin, janr, muğam, guşə, alət adlarının ilk
elmi izahı, şərhi və açıqlaması məhz
bu kitabda öz əksini tapıb. Tar və ud alətləri
nümunəsində Azərbaycan səs sisteminə,
qeyri-müntəzəm temperasiyaya, köklənməyə,
mikrointervallara ilk nəzəri yanaşma bu gün də elmi
aktuallığını itirməyib. Bütün
bu cəhətləri nəzərə alaraq, kitabı Azərbaycan
muğamları, xalq musiqisi haqqında "ilk ensiklopedik
lüğət" adlandıra bilərik.
Ə.Bədəlbəyli
kitabında XIX əsrə aid Qarabağ, Bakı və
Şamaxı musiqi-poetik məclisləri, muğam məktəbləri,
bu məclislərdə iştirak edən şair və
musiqiçilər, onların Azərbaycan musiqi mədəniyyətində
tarixi əhəmiyyəti
haqqında da ilk dəfə tədqiqi məqalələr
yazıb. Qeyd edək ki, "Lüğət"ə
müasir dövrdəki yüksək elmi tələbatı nəzərə
alan Xalq artisti, professor Fərhad Bədəlbəyli və
Əməkdar incəsənət xadimi, professor Tariyel Məmmədovun
təşəbbüsü ilə
xüsusi layihə çərçivəsində
kitabın http://lugat.musigi-dunya.az ünvanlı elektron
versiyası yaradılıb.
Publisistikası və tənqidçilik
fəaliyyəti
Görkəmli bəstəkar və
musiqişünasın publisistik fəaliyyətinin ilk və əbədi
mövzularından biri Üzeyir Hacıbəyli
yaradıcılığı idi. Hələ dahi bəstəkarın
sağlığında onun opera və musiqi komediyalarına
dirijorluq etməklə yanaşı, bu əsərlər
haqqında məqalə və resenziyalar da yazırdı.
Azərbaycan musiqi elmində
Üzeyirşünaslığın elmi-tədqiqat sahəsi
kimi təşəkkülü, formalaşması,
Ü.Hacıbəyli musiqisi haqqında musiqişünaslıq-elmi
fikrinin yaranması, inkişafı həm də Ə.Bədəlbəylinin
elmi publisistikasının məhsuludur. Ü.Hacıbəylinin
musiqisi, bəstəkarlıq və pedaqoji fəaliyyəti,
opera janrının vəziyyəti və perspekivləri
haqqında məqalələri, milli operaların müzakirəsinə
qatılması, Üzeyir bəyin muğam operaları
haqqında məqalələri ilə, Ə.Bədəlbəyli
əslində, Üzeyirşünaslığın təməlini
qoymuşdu. Eyni zamanda, XX əsrin
başlanğıcında Üzeyir bəy ilə birlikdə
musiqi tənqidi və publisistikasının ilk nümunələrini
yaratmışdı. Nümunə kimi, "Kommunist"
qəzetində dərc olunan "Türk operaları musiqisi
haqqında" (1924, 16 oktyabr), "Leyli və Məcnun"
(1925, 30 oktyabr), "Yeni musiqi əsərləri" (1925, 27
noyabr), "Dövlət türk musiqi texnikumunda" (1925, 15
dekabr), "Arşın mal alan" (1926, 1 yanvar), "Opera
teatrında "Leyli və Məcnun" (1926, 26 fevral),
"Arşın mal alan" (1927, 28 yanvar), "Şah Abbas və
Xurşidbanu" (1927, 1 aprel), "Türk
operasınını xəstə cəhətləri"
(1928, 2 dekabr), "Türk operası yeni mövsüm
qarşısında" (1929, 11 noyabr), həmçinin, digər
məqalə və rəylərini misal göstərə bilərik.
Ə.Bədəlbəyli
istedadlı bəstəkarlar, dirijorlar, opera və balet artistləri,
xanəndələr, muğam ifaçıları, gənc
musiqiçilər haqqında məqalələrində
onların nailiyyətləri, yaradıcı istedadları
haqqında yazmaqla, həm də istedadlı fərdlərə
musiqi mədəniyyətinin perspektiv inkişaf xəttində
yanaşmış, bununla musiqişünaslıq və musiqi təbliğçisi
vəzifəsini peşəkar səviyyədə və
layiqincə yerinə yetirmişdi. Avropa və
rus klassik bəstəkarlarına həsr etdiyi çoxsaylı
məqalələri ilə o, musiqi publisitikasının
maarifçilik xəttini fəallaşdırır, inkişaf
etdirirdi.
1930-1970-ci illərdə Azərbaycana gələn xarici
ölkə artistlərinin, kollektivlərinin,
dirijorlarının konsertləri haqqında resensiya və məqalələri
ilə Ə.Bədəlbəyli öz dövrünün
musiqi salnaməsini yaradaraq, müasir nəsillərə qiymətli
məlumatlar verirdi. Ə.Bədəlbəyli müsahibələrindən
birində 1969-cu ildə Parisdə Azərbaycan baletlərinin
böyük uğurla qarşılandığını, lakin
bu səfərdə yalnız dirijor kimi yox, həm də
musiqişünas kimi iştirak etdiyini bildirir. Məlum olur ki, o, Paris musiqişünaslıq
institutunun dəvəti ilə burada, Azərbaycan professional
musiqi incəsənəti, onun nailiyyətləri, xalq musiqisi,
muğamlar haqqında geniş məruzə edib, bu barədə
yerli mətbuatda məlumat yayılıb.
Təqdirəlayiqdir ki, tanınmış
musiqişünas, sənətşünaslıq üzrə fəlsəfə
doktoru, mərhum İbrahim Quliyev Ə.Bədəlbəylinin
publisitik və tənqidi irsini toplayaraq, kitab halında nəşr
etdirib.
Ə.Bədədlbəylinin
musiqişünaslıq fəaliyyətindən bəhs edərkən,
onun Azərbaycan SSR Ensiklopediyasının elmi
şürasının üzvü kimi fəaliyyətini,
ensiklopediyada Azərbaycan musiqisinə dair məqalələr
yazmasını, Elmlər Akademiyasının "Elm və həyat"
jurnalında, Yazıçılaq İttifaqının
"Ədəbiyyat və incəsənət" qəzetində
uzun illər redaksiya şurasınını üzvü və
ekspert-mütəxəssis kimi çalışmasını,
Azərbaycan radiosunda musiqi verilişləri redaksiyasına rəhbərlik
etməsini də xüsusi vurğulamağa ehtiyac var. Bundan əlavə, televiziya və
radioda muğamlara, musiqiyə dair verilişlər
hazırlaması və aparmasını, bir çox kitablara
redaktorluq etməsini, "Bilik" Cəmiyyətinin İdarə
Heyətinin üzvü kimi elmi konfranslarda məruzələrini,
respublikanın bölgələrində, mətbuatda musiqi təbliğatçısı
və maarifçisi kimi geniş fəaliyyətini, məktəblilərin
musiqi tərbiyəsində yaxından iştirakını,
orta və ali məktəblərinin musiqi
olimpiadalarının, özfəaliyyət müsabiqələrinin
təşkilində fəal rol oynamasını, Azərbaycan
Xor Cəmiyyətinin sədri, Bəstəkarlar
İttifaqının və Teatr Xadimləri Cəmiyyətinin
üzvü kimi fəaliyyətini də oxucuların nəzər-diqqətinə
çatdırmaq istərdik.
Xüsusilə Azərbaycan radiosunda musiqi redaksiyasına
rəhbərlik etdiyi illərdə cəmiyyətin musiqiyə
zövqunun və tərbiyəsinin inkişafı, dinləyicilərin
bəstəkar yaradıcılığı, musiqi janrları,
xalq musiqisi, musiqi tarixi, muğam sənəti,
ifaçılıq maarifləndirilməsi onun əsas məqsədi
idi.
Ə.Bədəlbəylinin Rusiya, Gürcüstan,
Özbəkistan, Türkiyə, Pribaltika bəstəkar və
musiqişünas-alimləri ilə yaradıcılıq əlaqələri,
onun müxtəlif şəhərlərdə keçirilən
elmi konfranslarda iştirakı Azərbaycanın musiqi-elmi əlaqələrinin
inkişafına da əhəmiyyətli təsir göstərib.
"Tarixə
yazılıb bu ad, bu soyad... Əbədidir məhəbbətin,
əbədi"... Əfrasiyab Bədəlbəylinin şair
dostu, professor Rəfiq Zəka Xəndanın onun 60 illiyinə
həsr etdiyi şeirin misraları görkəmli sənət
xadimi, musiqişünas, maestro Əfrasiyab Bədəlbəylinin
qiymətli həyat və yaradıcılığının
poetik epiqrafı kimi səslənir.
(Məqalədə istifadə olunan
foto və sənədlər Ə.Bədəlbəylinin
Dövlət Ədəbiyyat və İncəsənət
Arxivindəki şəxsi arxiv fonduna məxsusdur)
Yazıdakı materiallar Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında Kütləvi İnformasiya
Vasitələrinin İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyi ilə çap olunub
Ariz ABDULƏLİYEV
Üzeyir Hacıbəyli adına Bakı Musiqi
Akademiyasının dosenti,
aparıcı elmi işçi
525-ci qəzet.- 2020.- 9 may.- S.20-21.