Şeirləri dua kimi
pıçıldamaq...
VƏ YA
ÜMİDLƏ MƏYUSLUĞUN QOŞALAŞDIĞI
MİSRALAR
Poeziyanın əlahiddə gücü
var; illərlə, hətta əsrlərlə hansısa poetik nümunənin
təsirindən çıxa bilmirik. Artıq qeyri-adiliyini
anladığımız sözlər hər addımda bizi
müşayiət edir, hisslərimizə sığal çəkir,
kiminə oğul, kiminə qardaş, kiminə sevgili olur...
Rahil Tahirlinin şeirləri
həmin o poetik gücü özündə hifz edir.
Sənin duyduğundan çoxunu
duyub,
Səndəki sevdiyim qoxunu duyub,
Gəlib içindəki qorxunu duyub
Uzanıb yanına yatdığım
dəniz.
Rahil Tahirlinin poetikası dərin dünyaları ehtiva
edir. Sanki dünyagörmüş qoca qərinələrin
o tayından hansısa gizlinlərdən bizi xəbərdar etmək
üçün qayıdıb gəlib. Özündən
özünə yollar görünür bu şeirlərdə.
Bəlkə də şair o qocanın fərqində
deyil, amma əmindir ki, insanın ən müqəddəs
görəvi onun öz ruhunu dinləməsidir; kahin kimi
özünə sığınıb özünə
doğru yol almaqdır.
Ta özümdən özümə
Gedib gələ bilmirəm.
Hərdən də bir iş
çıxır
Gedib ölə bilmirəm.
Bəzən təsəlli tapmaq özü belə
müşkülə çevrilir. Belə vaxtda Rahil təsəllidən
də kənar gəzir. Ona görə yox
ki, öz xəyallarını puç etmək istəmir, ona
görə ki, təsəlli sözlərini təsəllisiz
qoymaq istəmir.
Arzum yolda qalmasa,
Məni fikir almasa.
Aynalar da olmasa,
Unudaram özümü...
Şairin
yaddaşını bərpa etməsi üçün aynalara
güvənməsi Çarli Çaplinin müdrik sözlərini
yadıma salır: "Ayna mənim ən böyük
dostumdur, çünki mən ağlayanda o əsla gülməz".
Rahil Tahirlinin şeirləri fəlsəfi fikrin sözə
sıxılmış əksidir.
O, nə kasıb komasına,
Nə daş-qaşa, zərə
girdi.
Gördü ömürdən
qaçammır,
Yer oydurdu, yerə girdi.
Rahil Tahirlinin şeirlərində ümidlə
ümidsizlik qoşadır. Və hər ikisində
uşaq məsumluğu və məyusluğu var. Ona görə
də gedişiylə gəlişi eyni dərəcədə
ümidlidi. Poeziyada "getmək"
heç də həmişə hərfi mənada getməyi
ifadə etmir. Rahilin getməyi də
hamımız anladığı anlamda getmək deyil. Bu, özünə sığınmaqdı, yol
gözləməkdi, bəlkə də gəlməkdi. "Qala-qala getmək" də var. Bəlkə də
o, ona görə özünü sözlə ifadə edir ki,
onu sözdən yaxşı anlayan yoxdur. Hamıdan
yaxşı Söz bilir ki, Rahil gedəndə belə,
inandığı nəsnələrə doğru yol gəlir.
Getdimsə, de, hansı tərəfə
getdim,
Sənə elə gəldi, mən
qalıb getdim.
Mən səndən həyatda bir dəfə
getdim,
O da sən durmuşdun, mən
dalıb getdim.
Müdrikliyin yaşı yoxdur. Üzərindən nə
qədər vaxtın keçməsindən asılı
olmayaraq bu sözlər həmişə müdrik qoca kimi
qarşımıza çıxacaq. Dünyanın
qəzəbindən-kinindən nələr desələr də,
üzündə və ürəyində uşaq sevinci olan bu
müdrik kiçik, amma böyük sevinclərdən
danışacaq. Və insanlar bu təbəssümdə
ancaq sevgi və səadət görüb başqa heç nəyə
inanmaq istəməyəcəklər. Bəlkə də
o müdrik bunun belə olduğunu düşünəcək...
Ona görə də yorulmadan sevgi haqqında dualar oxuyacaq...
Səs eşitcək özün get,
Öz hayına özün yet,
Durub dünyanı hiss et
Dünya bürünsün sənə.
İnsanı necə xilas etmək olar? Rahil
düşünür ki, onu sevməklə qurtarmaq olar.
Can görür can üstəsən...
Həkim deyir xəstəsən.
Nəyi görmək istəsən
İnan, görünsün sənə.
Rahilin şah əsərlərindən biri
"Düyün" şeiridi. Adamları da düyünlü
ağaclara bənzədir, "əslində ağac kimi
düyünü olmayan adam yoxdur",-
deyir. Dünya böyük bir düyündür...
Yox, biz sıxılmırıq,
düyünlər sıxır,
Dünyamız
düyündür göyün içində.
Hər düyün altından bir
düyün çıxır,
Adam düyün
düşür düyün içində.
İnsan yaranandan dünyanın əzəli sirrini
açmağa cəhd edir, cürbəcür miflər ərsəyə
gətirir, dünyanın yozumu haqqında min fikir söyləyir,
amma növbəti düyününü
açdığı yerdə qarşısına yeni bir
düyün çıxır. Bəlkə də
tanrı bizi düyünə salmaq üçün dünyaya
gətirir. Və bəlkə də həyat
özü elə bu düyünləri açmaq cəhdindən
ibarətdir.
Biz altdan yuxarı baxırıq
göyə,
Elə hamı
düşür göyün üstünə.
Elə düyünlər var
açmayaq deyə,
Allah düyün vurmuş
düyün üstünə.
Şeirlərin
birində şair tərəf - müqabilini oyuna dəvət
edir: "bir-birimizi uzağa ataq, kim daha uzağa atsa, o da udsun
oyunu". Bamsı Beyrəklə
Banıçiçəyin bir-birini sınaması haqda dastan
süjetini xatırlayıram. Amma Rahilin şeirindəki
yarışma fəlsəfi dondadır, bu yarışmada kim uzağa atsa, o, daha yaxşı unudacaq. Bəlkə də sevginin ən böyük əzabı
unutmaq və ya unudulmaqdır. Unuda bilən
bu oyunu aparacaq. Kim yaxşı unudacaqsa, o
da qalibdi. Amma bu şeirin kədərini duyan, bu oyunda hər
hansı bir qalib görmək istəməz...
Gəl, son bir oyun oynayaq,
Kim birinci getsə, udsun.
Gəl ataq bir-birimizi,
Kim uzağa atsa, udsun.
Rahil
şeirlərinin birində belə bir şahanə ifadə
işlədir: "Olum dilinin ucunda, amma yadına düşməyim".
Bu misra "dilimin ucundakı söz" ifadəsini
yadıma salır. Nəyisə unudanda "dilimin
ucundadır" deyirik, yəni nə illah ediriksə, o söz
yadımıza düşmür, amma dilimizin ucundadı, yəni
bizə çox tanışdır, doğmadır, bəlkə
elə bizə bu qədər yaxın olduğu
üçün indi fərqinə vara bilmirik...
Rahilin misrasında söz yeni tərəfdən
görünür, yozulur.
Ayrılaq - sevgi yaşasın,
Gəlib oduna düşməyim.
Olum dilinin ucunda,
Ancaq, yadına düşməyim.
Başqa
bir şeirində təxminən "dilimizin ucundakı" həmin
sözü deyir:
Quşlar uçar çəndən
uzaq,
Dolanmazlar dəndən uzaq.
Ancaq mənə səndən uzaq,
Səndən doğma adam
yoxdur.
Rahilin şeirləri xalq tuhuna köklənib. Şeirlərinin
birində isə Aşıq Veysəlin xiffətini duyuram.
Həm də qəlb gözüylə görən
Rahil torpağa sədaqətlidir. "Mənim
sadiq yarım qara torpaqdır", -deyən Aşıq Veysəl
kimi.
Yarpağı düşər
budağın,
Yolu aşılar bu dağın,
Öpüb, qoxlayıb...
torpağın
Yaxasın açıb geyərəm.
Bu
şeirləri oxuyanda sufi təbiətini
duyursan, müəllif uzaq yolların səyyahı kimi
qarşımıza çıxır, kiçik, amma
böyük həqiqətlər söyləyir. Budur, həmin yolçu mənzilbaşına yetib.
Vardır çoxlu günahım,
Çoxlu savab əməlim.
Bu günüm necədirsə,
Elə idi əvvəlim,
Aç qapını mən
gəlim.
Bir əlində çiçək, bir əlində xəzan. Həm
keçmiş, həm gələcək. Ümid
və ümidsizlik. Günah və savab... O bilmir, bu,
doğuluşdur, yoxsa əcəl. Amma hər iki halda əbədiyyətdir...
Bir əlimdə çiçəyim,
Bir əlimdə xəzəlim.
Necə döyüm
qapını?!
Döyməyə gəlmir əlim,
Aç qapını mən
gəlim.
Yol gəlib yorulmuşam,
Yumulmuşam - dincəlim.
Yaman verib Allahım,
Yaman gəlib əcəlim,
Aç qapını mən
gəlim.
Özü haqda ən müdrik sözü isə Rahil
Tahirli özü şeirlərində deyir. Məsələn, "Qərib
bir adam" şeirində yeganə obraz
onun özüdür. Tarix kimi ağır ləngərli
bu şeir zaman etibarilə uzaq mifləri yadıma salır.
Yenə həmin qoca gözümün
önümdən keçir. Bax, yoldakı
o qalalar- zamandı, hər qaladan keçdikcə zamandan-zamana
adlayır qoca. Bəzən zamanın təkəri
geriyə fırlanır və qoca geriyə qayıdır.
Bəlkə də mənzilbaşına yetib, ya da yetdiyini
sanıb, kim bilir...
Bu qərib dünyada qərib bir adam
Dişini dişinə bərk-bərk
sıxardı.
Havayı gələrdi dərdi, məlalı,
Çörəyi bir qara
daşdan çıxardı.
Hamı sevgiliydi, hamı yar idi,
İçində bahardı,
üstü qar idi,
Dünyada bir quru canı var idi,
Onu da min dəfə oda
yaxardı.
Başqa bir boxçanı eşib
getməzdi,
Dəydiyi ürəyi deşib getməzdi,
Çayın kənarıyla düşüb
getməzdi,
Qarışıb çay ilə
birgə axardı.
Elə yapışmışdı
söz sinəsinə,
Elə bil yapışıb
köz sinəsinə.
Söykənib evinin pəncərəsinə
Özü olmayacaq günə
baxardı.
Bu qərib dünyada qərib bir adam...
Poeziya nə
üçün lazımdır?
Kimi deyir,
daxili azadlıq üçün, kimi deyir, özünü
ifadə üçün, kimi deyir mənəvi ehtiyac
üçün... Poeziyanı hərə bir
cür sevir. Və məncə, poeziya ona
görə lazımdır ki, daxilimizdə əyləşib
ümid edən, nikbin düşünən və uşaq təbəssümüylə
gülümsəyən insanı qoruya bilək. Bəlkə də özümüz də fərqində
olmadan oxuduğumuz şeirləri o insanın qulağına
dua kimi pıçıldayırıq.
Rahil
Tahirlinin şeirləri bizi o insana
yaxınlaşdırır...
Günel NATİQ
525-ci qəzet.- 2020.- 20 may.- S.22.