"Vətənin zəbt olunubsa, onu işğalçılardan
təmizləməlisən"
"MÜHARİBƏ
ƏLEYHDARLARININ HƏDƏFİ
VƏTƏNPƏRVƏRLİKDƏN MƏHRUM, KOSMOPOLİT
BOZ KÜTLƏ YARATMAQ OLUB"
- Müşfiq bəy, bu gün Qarabağ
uğrunda qızğın
döyüşlər gedir.
Ölkəmizdə müəyyən bir kəsim var ki, müharibəni
insanlığın məhvi
kimi qiymətləndirir.
Müharibənin insanlığın taleyindəki rolu nədir?
- Müharibələrin pislənməsi
bir intellektual trend kimi başladı. Məncə,
bu xətt hələ Lev Tolstoyun
"Sevastopol hekayələrindən" başlayıb. Sonra məşhur
"Hərb və sülh" romanında da
bu xətt davam etdirilib, müharibənin absurdluğu
göstərilib. Birinci və
İkinci Dünya müharibələri sonrası
yazarların yaradıcılığında
müharibə mövzusunun
ümumən bu absurdluq işığında
verilməsı müşahidə
olundu. Müasir müharibə filmləri
ənənəvi olaraq
müharibənin mənasızlığını
göstərməyi borc
bilirlər. Bu, zamanla bir intellektual
dəb, ağıl, humanizm nümayişinə
çevrildi. Bilirsiniz, hər hansı
fikrin yaranma tarixini izləmək mümkündür. Və bu
fikrin sonra nəyə hədəfləndiyini
görmək də çətin olmur. Hədəf isə marjinallaşmış,
vətənpərvərlikdən məhrum, kosmopolit, tarixi köklərə malik olmayan, heç bir ciddi mənəvi dəyəri olmayan, əslində, tam bir
nihilist, inkarçı, amma
mənasını itirmiş
ultrahumanist meyarlardan, sülhdən danışan
boz kütlə yaratmaq idi. Son onilliklər dəbdə olan qloballaşma və total inteqrasiya proseslərini gerçəkləşdirmək
üçün həqiqətən
də belə bir kütləyə etiyac vardı ki, yerini-yurdunu rahat şəkildə tərk edə bilsin, heç nəyə bağlılıq
hiss eləməsin, ciddi
problemlərə isə
istehlakçı gözü
ilə baxaraq "bu, mənim nəyimə lazım?"
deyə bilsin və qarışmasın.
Bu, belə bir
insan modelinin formalaşmasına hədəflənirdi.
Bu düşüncə dünyanı böyük
güclərin rahat bazarına çevirməyə
xidmət edir.
Əslində, müharibəni gözdən
salmaqla insanların kollektiv müqavimət, özünümüdafiə reaksiyasını
bloklamış olurlar. Sənin vətənin
zəbt olunur, amma sən müharibə
etmək istəmirsən,
çünki buna intellektual əsas tapa bilmirsən. Sənə "vəhşi" deyəcəklər,
səni "qan tökülməsinin tərəfdarı"
adlandıracaqlar. Dünya ictimaiyyətinə
sırınmış hakim fikir pasifizmdir, "Münaqişələr hərb
yolu ilə həll oluna bilməz" cəfəngiyyatıdır.
Bu anlamsız pasifizm bizi qurbana
çevirir. Ona görədir ki, Qərb jurnalistləri bizə belə absurd suallar verməyə cəsarət edirlər:
"Qarabağ sizin üçün nədir?
Nəyinizə lazımdır axı,
Qarabağ?" Yüz
il əvvəl
heç bir alman, heç bir ingilis, fransız
bu sualı gülmədən oxuya bilməzdi. İndi isə bu absurdu
utanmadan səsləndirə
bilirlər. Görün,
dünya nə qədər saxtalaşıb!
Prezidentimiz isə bu suala sadə
bir cavab verdi:
"Ona görə
ki, o torpaqlar bizim vətənimizdir, qürurumuzdur". Mənə görə bu,
iki təfəkkürün
dialoqudur - absurd, pasifist
təfəkkürlə sağlam,
təbii təfəkkürün
dialoqu.
Sağlam təfəkkürə görə,
vətənin zəbt
olunubsa, onu işğalçılardan təmizləməlisən. Bunun üçün
qan tökmək lazımdırsa, buna da gözünü qırpmadan
gedəcəksən. Çünki bu məsələdə tərəddüd daha böyük qan tökülməsinə gətirib
çıxaraq, işğalçını
iştahlandıracaq, necə
ki, bizim məsələdə ermənilər
daha da iştahlanmışdılar,
artıq Kür çayına qədər
qədər olan Azərbaycan ərazilərni
almağı düşünürdülər.
Son nəticədə düşmənə adekvat
cavab verməmək bütöv bir xalqın mənəviyyatını,
vüqarını, heysiyyətini
yaralamaq olardı.
Bəs bundan sonra o yaralanmış xalq necə yaşayacaqdı?
Qurandakı "Qisasda sizin
üçün həyat
vardır" ayəsi
də bundan danışır. Ona görə
də müzəffər
Ordumuz torpaqlarımızı
geri aldıqca bu xalqın ruhuna həyat qayıdır. Azəbaycanlılarda bu günlər görünməmiş coşqu
və mətanət müşahidə olunur.
Demək, müharibə haqqında necə düşünməliyik? Müharibələr
ədalətsiz, qəsbkar,
şərəfsiz olduğu
kimi, ədalətli, şərəfli və zəruri də ola bilir.
Biz ədalətli müharibə aparırıq.
Doğru və zəruri bir iş görürük.
- Necə bilirsiniz, Qarabağın işğaldan
azad olunması milli kimliyimizdə hansı rolu oynayacaq, ümumiyyətlə,
bizdə nələri
dəyişəcək?
- Qarabağın qayıtması
ilə xalqın ruhunun qanadları bitəcək, yaralanmış
heysiyyətimiz, vüqarımız,
mənəviyyatımız sağalacaq. Bu gün
vətənin azad olunması üçün
vuruşan övladlarımızın
bir çoxu Qarabağı görməyiblər,
amma bu yara
onların da qəlbində
qanayırdı. Valideynlərinin nisgilindən, ağrısından
onlara da keçmişdi.
Qarabağsız olmur, olmadı.
Görürsünüzmü, indi bütün
ölkə qarabağlıdır.
Hər kəndin, hər şəhərin azad olmasına necə sevinirlər! İçəridə hansısa gözəgörünməz
buzlar əriyir. Xalq daha da mehriban olur, bir olur.
Qələbədən sonra hər
istiqamətdə inkişaf
gözləyirəm. Qalib xalqın
yaradıcılıq potensiyası
daha da çiçəklənməlidir.
Xalqın gözündə əsgərin, hərbçilərin
nüfuzu daha da qalxacaq. Onsuz da biz döyüşçü xalq
idik, ana kitablarımız "Kitabi
Dədə Qorqud"dan,
"Koroğlu"dan gələn
ruh yaddaşı etibarı ilə, bu xətt bir
az da güclənəcək.
Düşünürəm ki, hərbi sənayeyə, mühəndisliyə
diqqət bir az da artacaq.
Bunun necə həyati əhəmiyyət daşıdığını
hamımız gördük.
Həmişə üstün olmaq
üçün həmişə
inkişaf etmək lazımdır. Daha yatmaq
olmaz.
- Postmüharibə dövründə
Azərbaycanda sənətin,
fəlsəfənin inkişafı
hansı xətt üzrə gedəcək?
- Son 50-60
ildə formalaşmış
intellektual klişelərin
çürük olduğunu
anladıq. Bu dərki dərinləşdirməli
olacaqlar bizim intellektuallar, filosoflar.
Mənəvi müalicə ilə
məşğul olmaq
lazımdır. Dünyaya sırınan
dediyim xəstə Qərb təfəkkürünün
cavabları verilməlidir,
bunun üçün
çoxlu kitablar yazılmalıdır. "İntellektual işğaldan"
da azad olmaq lazım gələcək.
Düşünürəm ki, bu istiqamət ədəbiyyat,
incəsənət üçün
də ilham mənbəyinə çevriləcək.
- Bəs sovet təsirindən çıxmağımızda
bu müharibənin, qələbəmizin hansı
rolu olacaq?
- Bilirsiniz, sovetin dağılması prosesi Qarabağ problemi ilə başladı. Bu günlərdə bu faktı postsovet
məkanının bir
çox bloqerləri xatırlatdılar. Bütün postsovet
məkanının gözü
ona görə indi bizdədir. Çünki Qarabağ sorununun
çözülməsi də
dünyanın taleyində
yeni eranın yaranmasına işarət
verir, həm bu coğrafiyanın, həm də dolayısı ilə də bütün regionun. Qarabağın azad olunması
çox şeyi dəyişəcək, o cümlədən,
sovet nostaljisi də tarixə qovuşacaq, məncə.
O nostaljini yaşadan əsasən əziklik psixologiyası idi. İnsanlar sovet dövründə olduğu kimi, Şuşaya, Laçına,
Kəlbəcərə getmək
istəyirdilər. Bu, həm də problemsiz dövrün nostaljisi idi, ümidsizlikdən yaranırdı.
Qalib xalqda isə nostalji olmur. Qalib xalq keçmişə yox, irəliyə baxar.
- Dostoyevski bir müsahibəsində demişdi
ki, müharibə xalqları birləşdirir,
mehribanlaşdırır. Postmüharibə
dövründə Azərbaycan
və erməni xalqı arasında belə bir yaxınlaşma
ola bilərmi?
- Prezidentimiz dedi ki. bu, asan olmayacaq, amma biz buna doğru
gedəcəyik. Erməni xalqı
anlamalıdır ki, müharibə sonrası yaxınlaşma və əməkdaşlıq prosesini
asanlaşdırmaq üçün
onlar silahı mümkün qədər daha tez yerə
qoymalıdırlar. Çünki tökülən qanlar, təəssüf ki, aramızdakı əngəli
böyüdür, divarı
qalınlaşdırır. Digər tərəfdən, erməni
xalqı türklərə
qarşı önyarğılarından
da azad olmağa çalışmalıdır. "Genosid" psixozundan
təmizlənməlidirlər, "dənizdən-dənizə Ermənistan"
xülyasından azad olmalıdırlar. Əks təqdirdə,
"məğlub" psixologiyası
onları revanşa sürükləyəcək, əzəcək.
Bu, perspektivsiz yoldur. Bu, onların
bütün qonşularla
münasibətlərini pozub.
Bu, dəlilikdir. Bəzi ermənilər indi bunu anlamağa başlayırlar. Ümid
edək ki, bu proses dərinləşəcək.
Yaxınlaşma isə zaman
alacaq. Amma yəqin ki,
nə vaxtsa olacaq.
Rəhman MİRZƏLİZADƏ
525-ci qəzet.- 2020.-
4 noyabr.- S.12