Boyatdan həyata
Bədii qiraət ustası, Əməkdar
artist Ağalar Bayramov haqqında bir yarpaq boyu təəssürat
Onunla hər dəfə görüşəndə
aşiqanəliyində də, şuxluğunda da bir tutqunluq
sezirəm. Səbəbini soruşanda deyir ki, qardaş,
haçandandır içimdə bir Atəşgah qurmuşam.
Mən onu yandırıram, o da məni. Mən onu yatırmaq istəyəndə o, mənim
yuxumu ərşə çəkir, oyadır. Bu, hamının bildiyi, amma hər kəsin görə
bilmədiyi sənət yanğısı, sənət məbədi,
sənət atəşgahıdır. Üstəlik, bu
atəşgahı şölələndirən Qarabağ
adında nisgilimiz də var. Amma bu nisgil də ərimədə,
inşallah...
Mən o günü səbirsizliklə, həyəcanla
gözləyirəm ki, işğaldan azad olunan Ağdamda,
Şuşada - Cıdır düzündə, xalqın
qarşısında Xarıbülbüllərin ətri əhatəsində
"Azərbaycan - Türk bayrağı" şeirini oxuyum. Tanrı Azərbaycanımızı,
Tanrı türkü qorusun!
İndi
sinəsi arzular, ümidlər yatağı, şeir-sənət
xəzinəsi olan tanıdığımız qədər də
çoxlarının yaxından bələd
olmadığı bu dilavər adamın kimlik ünvanına
üz tutaq...
***
Çox
qədim və həm də qayım-qədim bir türk qəbiləsinin
adaşı Boyat elatının kürə
göylüyündə gərməşov
çomağını əlində
yellədə-yellədə quzu otaran, dünyanın
minbir qayğısından uzaq, zamanın çeşidli gəlhagəllərinə
belə məhəl qoymayan balaca bir uşaq nə biləydi
ki, bir gün Boyatdan boy göstərib körpə və
kövrək arzularına boylanan, ümidlərinə təkan
verən qaynar bir istedadın daşıyıcısı
olacaq, əsli-kökü bu elatdan olan poeziya azmanı Məhəmməd
Füzulinin əsrlərə meydan oxuyan lirik-fəlsəfi qəzəllərinə
üz tutub şeir-sənət xəzinəsinə
könül bağlayacaq. Bənzərsiz səsi
ilə hamını heyran qoyacaq, adı dillərə
düşəcək, seviləcək. Nə biləydi
ki, özünə arxa-dayaq bildiyi, onun üçün həm ən yaxın, ən əziz
dost, həm də, doğma sirdaş olan nənəsi Mələksimanın
həzin-həzin söylədiyi bayatılar, laylalar,
oxşamalar, nəsihətlər gözlərində maraq
dolusu atəş yağan, iti diqqətlə hər kəlməsini
heca-heca yaddaş çinədanına yığan balaca
Ağaların sonralar tükənməz-potensial saxlancına
çevriləcək. Körpə həyata, sənətə,
hikmətlərə öz uşaq heyrəti ilə
böyüyəcək, səs-sorağı doğma Ucarın
ucqarlarınadək yayılacaq, sonra isə ev-ev, el-el, şəhər-şəhər,
ölkə-ölkə tanınacaq. Nəticədə Yurdunun,
Vətəninin, Xalqının dəyərli sənətkarı
kimi qəbul ediləcək...
Boyatdan başlanan həyatında Ağalar şirinlər
də gördü, acılar da daddı. Amma necə
deyərlər, ağzının dadını itirmədi.
Heç bir dünya təamına baxıb
tamsınmadı, vara, varlıya köks ötürmədi.
Olanına, qalanına şükür etdi.
Həyatla həsb-halından isə qalmadı.
Bəzi dost bildiklərindən etibarsızlıq görəndə
belə, özünü toparladı, sınmadı. Ustad Bəxtiyar
Vahabzadənin ibrətamiz misralarını özünə
uçulmaz arxa-dirək, həm də həyati öyrənc
hesab etdi:
Həyat
səni güldürəndə gülmüsən,
Hünərin
var, ağladanda gül, görüm...
Nəyə də əli çatdısa, ona mübarizlik
ruhu, dönməz iradəsi və ən başlıcası,
özünə inamı ilə nail oldu.
İllər keçdikcə Ağalar qiymətli kəlamların,
dəyərli səslərin sinəsinə baş qoya-qoya məclislər
başına dəvət edildi. Sözündən-söhbətindən
feyz aldılar. Onu dinləməkdən
doymadılar.
Ağalar müəllim bunlarla kifayətlənib
qalmadı. Get-gedə öz fəaliyyət dairəsini
genişləndirməyə başladı. Ayrı-ayrı filmlərə çəkilişlərə
dəvət aldı. Bir neçə filmdə
baş rola çəkildi. Böyük
teatr səhnələrində aparıcı rollarda peşəkar
çıxışlar etdi. Poeziya isə
onun sənət dünyasının leytmotivinə
çevrildiyindən bu müqəddəs və məsuliyyətli
yola öz sədaqətini yaşatmaqda davam etdi. Beləliklə, onu qəbul edənlərin sayı
da artırdı. Onu daim izləyən pərəstişkarları
sənətkarı bir an belə sevgisiz
buraxmadılar.
Məhrəm sədasının şərəfinə
yığıncaqlara, axar-baxarlı yığnaqlara
yığıldılar, izdihamlı salonlar
aşıb-daşdı. Dəstinə güllər tutuldu,
başına ətirli alqış çiçəkləri
səpildi.
Beləcə, böyük auditoriyalara, geniş salonlara
sığmayan bu sevgi get-gedə ürəklərdə
özünə əbədi məskən salırdı. Hara da gedirdisə, qəlbində
arxasınca bir dolça su atan nənəsinin məhəbbət
dolu məhrəm baxışlarını, orta məktəb
müəllimlərinin xeyir-duasını özü ilə
aparırdı...
İstedadlı
bədii qiraətçi Ağalar Bayramov istər şifahi
xalq yaradıcılığı nümunələri, istər
klassik peoziya seçmələri, istərsə də,
müasir şairlərimizin şeirlərini ardıcıl
mütaliə edə-edə həm də bu bədii
parçaları dəmir yaddaşına həkk etməyi
bacaran sənətkarlardandır. Odur ki, dilindəki
hikmətlərin nuru onun çöhrəsinə hopub,
gözlərinin işığında əks olunur.
Mən dəfələrlə
onun ağzınadək dolu salonlarda dinləyici və
tamaşaçılar arasında təbii, qeyri-adi çosqu
yaratdığının, sürəkli alqışlarla qarşılandığının
şahidiyəm.
Onu xalqa belə sevdirən, məşhurlaşdıran cəhətlər
nədir? Birinci növbədə, onun qürurlu, əyilməz,
möhkəm, bütöv, dəyişməz ciddi xarakteri.
Bir insan kimi düz sözü çəkinmədən,
birbaşa yerində üzə deməsi. Nəyinsə
xatirinə əyilib çirkli əllərdən öpə
bilməməsi. Yalançı, riyakar, yaltaq və
saxtakar adamlardan
uzaq olması, sözübütovlüyü və
s.
Digər tərəfdən, sənətinə gəlincə,
daim öz üzərində
çalışqanlığı. Bunlardan da əvvəl,
təbii ki, bənzərsiz, məlahətli,
yapışıqlı, cazibədar qaltanlı səsi (Bu, bədii
qiraətçilik üçün mühüm şərtdir).
Sonra onun rəvan nitqi və fikri aydın çatdırmaq məharəti...
Əlbəttə, səs ilahi vergidir. Adam var ki, çox
savadlı, məlumatlıdır, amma onu iki-üç dəqiqədən
artıq dinləmək olmur, dedikləri də yadda
qalmır. Çünki onun səsinin
yapışığı, oyadıcılığı yoxdur.
Beləsi danışdıqca adamı yuxu
basır.
Ağalar isə çıxış etdikcə insan
beynində bir oyanma, təzələnmə baş verir və
onu dinləməkdən doymaq olmur. Onun səsində, ifa tərzində dinləyicini cəzb
etmək, müvafiq mövzunu dinlətmək, diqqətini əsərin
məzmununa yönəltmək gücü vardır.
O, ən mühüm dövlət və ümumxalq
tədbirlərində
aparıcı
televerilişlərdə mütəmadi olaraq iştirak edir, yorulmadan ədəbi-bədii
tədbirlərdə müxtəlif sahələrdə,
ordumuzun əsgər və zabitləri qarşısında
alovlu, səfərbəredici çıxışları ilə
diqqət çəkir.
Yeri gəlmişkən,
onu xüsusi olaraq qeyd etmək istəyirəm ki, Ağalar
Bayramov uzun illərdir ki, Azərbaycan Müdafiə Nazirliyinin
dəvəti ilə hələ uşaqlıqdan geyinmək həvəsində
olduğu hərbi geyimdə hərbi hissələrdə,
ayrı-ayrı cəbhə bölgələrində ordumuzun
zabit və əsgərləri qarşısında
ardıcıl çıxışlar edərək gənc hərbi
qulluqçuların siyasi-ideoloji cəhətdən yetkinləşməsinə
xüsusi xidmət göstərir. Öz tribun
çıxışları ilə onlara nikbin əhval-ruhiyyə
bəxş edir.
Onunla ilk tanışlığımız illər
öncə olub və bu tanışlıq sınaqlardan
çıxa-çıxa dostluğa çevrilib.
2004-cü
ildə AYB-nin “Natəvan” klubunda mənim "Alın
yazım" kitabımın təqdimat mərasimində
Ağalar da iştirak edirdi və orda ilk dəfə olaraq o,
"Papaqçıya" adlı şeirimi söyləyəndə
maraq və heyranlıqla hamı onu dinləyirdi.
2007-ci ildə Azərbaycan radiosunun dəvəti ilə
o, mənim elat-tərəkəmə həyatından bəhs
edən irihəcmli "Zal ağacı" peomamı koloritli
bir avazla özünəməxsus tərzdə səsləndirdi. Bu qeyri-adi səsləndirmə
barədə radionun yaradıcı kollektivi uzun müddət razılıqla, könül
dolusu fərəhlə söhbət açırdılar.
Sonralar
onunla yaradıcılıq əlaqələrimiz daha da genişləndi və
indi də davam etməkdədir.
Ağalar
Bayramov vəznindən
asılı olmayaraq (əruz, heca, sərbəst
növ) şeiri sadəcə
ifa etmir, onu daxilən yaşayır, özününküləşdirir.
Hər hansı bir mətni oxuyarkən onun dilində adi
sözlər belə, qanadlanır, əlvan don geyib, sanki sehrlənir...
Dinləyiciyə elə gəlir ki, Ağaların
söylədiyi şeiri hansısa bir şair yox, onun
özü yazıb. Elə bunun nəticəsidir ki, el-obada da, şəhərdə,
qonşular, tanış-bilişlər, hətta şəxsi
tanışlıqları olmayanlar, onunla təsadüfən
rastlaşıb salamlaşanlar belə, Ağalar müəllimə
"şair" deyə müraciət edirlər.
Bu yaxınlarda mənim "Azərbaycan-Türk
bayrağı" şeirimin studiya səs
yazılışında mən də iştirak edirdim.
Ağalar şeiri oxuduqca səsi enib-qalxır,
dalğalanır, bəzən də
gözləri ani olaraq yumulur, haldan-hala
düşürdü. Mən şüşə
arakəsmənin arxasından ona heyrətlə
baxırdım. Böyrümdə əyləşib
yazılış prosesini idarə edən səs rejissorunun da
barmaqları sanki yazı cihazının düymələri
üstündə donmuşdu. Yazılış
başa çatanda Ağalar studiyadan qan tər içində
çıxdı və özünə gəlmək
üçün kresloda əyləşib bir müddət
orada dinməzcə qaldı. Bu anlarda o,
şeir oxuyan qiraətçidən çox, bir vaqon
daşı təkbaşına boşaltdıqdan sonra yorulub
dincəlmək istəyən əliqabarlı zəhmət
adamını xatırladırdı. Bax budur əsl sənətkarlıq
yaşantıları...
Ağalar müəllim şeir söyləyəndə
onu qulaq kəsilənlərin susqunluğu həmişə məni
düşündürürdü; öz-özümə -
görəsən, niyə heç cıqqırını
çıxaran, nəfəs çəkən bir nəfər
belə yoxdur - deyirdim? Hər dəfə də bu sualımın
cavabını ingilis yazıçısı Rom Landaunun belə
bir fikrini xatırlamaqla tapırdım: "Sənət həmsöhbətin
susduğu dialoqdur".
Doğrudan da, Ağalar səhnədən səslənəndə
bütün dialoq tərəf sükuta qərq olur. Məhz bu mənzərənin
özü onun sənətinin dəyərinə
hesablanmış ən ümdə qiymət göstəricisidir.
Bu göstəricinin bir adı da var: həqiqi sənətin həqiqət
güzgüsü!..
Mən də
bu kiçik təəssürat-yazımla
çalışdım ki, onun
yaradıcılığına, az da olsa,
bir güzgü tutum. Bunun üçün hər an odundan od aldığı, hərarət payı əxz
etdiyi Suraxanı Atəşgahına bitişik, üstünə
yan-yana üçrəngli Azərbaycan və Ay-ulduzlu Türk
bayraqları sancılmış evinin bağ-bağatlı həyətindən
o bayraqların Atəşgahın alov dilləri kimi
baş-başa dalğalanan əzəmətli görkəminin
uzun müddət seyrinə dalmaqdan doymadım...
Həmişə
oralara yolum düşəndə elə yoldaykən Ağalara
telefon açıb deyirəm:
-
Qardaş, qardaş bayraqlara üz tutmuşam... Sonra onu
da əlavə edirəm ki, əzizim, sənin başqa bir sənət
bayrağın da xalqın qəlbində dalğalanır!..
Ağalar Bayramov tükənməz, çağlar bir istedad sahibi olmaqla yanaşı, həm də səmimi, dost, sadə, təvazökar, dəqiq xarakterə malik ziyalı bir insandır. O, hər an özündən çox doğmalarının, dost-tanışlarının, el-obasının, xalqının qayğıları ilə yaşayıb nəfəs alan bir ziyalı, xalqını sevən və xalqının da əsl sevimlisi olan sənətkardır.
Həyat
və yaradıcılıq yolunu düzgün seçmiş və
məsuliyyətini bir an belə unutmadığı bu yolda
yorulmadan, ardıcıl, inamla, addımlayan dostuma uğurlar diləyirəm.
Yusif
NƏĞMƏKAR
525-ci qəzet.- 2020.- 1 oktyabr.- S.13.