"Azərbaycan təhsil
sisteminin qlobal miqyasda tanınmasına
çalışacağam"
BÖYÜK BRİTANİYADA
DOKTORANTURA TƏHSİLİ ALMAQ HÜQUQU QAZANAN XƏYALƏ
PAŞAYEVA ÖLKƏMİZİN TƏHSİL VƏ
İDARƏETMƏ SİSTEMİNƏ TÖHFƏLƏR
VERMƏK NİYYƏTİNDƏDİR
Azərbaycanlı
gənclərin xaricdə doktorantura səviyyəsi üzrə
təhsili üçün prioritet ixtisas istiqamətlərinə
uyğun olaraq yerli ali təhsil və elm
müəssisələrinə peşəkar mütəxəssislərin
hazırlanması dövlətin əsas hədəflərindən
biridir.
Bu məqsədlə 2018-ci ildə Prezident İlham
Əliyevin müvafiq sərəncamı ilə
"2019-2023-cü illər üçün Azərbaycan
Respublikasında ali təhsil sisteminin beynəlxalq rəqabətliliyinin
artırılması üzrə Dövlət Proqramı"
qəbul edilib.
Dövlət Proqramının həyata
keçirilməsində əsas məqsəd elm sahəsindəki
qabaqcıl nailiyyətlərdən, innovativ təlim-tədris
texnologiyalarından yararlanaraq, ölkədə yeni nəsil
mütəxəssislərin yetişdirilməsidir.
"2019-2023-cü illər üçün Azərbaycanda ali
təhsil sisteminin beynəlxalq rəqabətliliyinin
artırılması üzrə Dövlət Proqramı"nı uğurla həyata keçirilən
"2007-2015-ci illərdə Azərbaycan gənclərinin
xarici ölkələrdə təhsili üzrə Dövlət
Proqramı"nın davamı hesab etmək olar. Bu proqram strateji əhəmiyyət kəsb edən
sahələr üzrə milli kadrların yetişdirilməsi
baxımından çox mühüm əhəmiyyət kəsb
edir.
Azərbaycanın
ali təhsil sisteminin daha da gücləndirilməsinə
yönələn bu proqramın icrası nəticəsində
təhsilin doktorantura səviyyəsində xaricdə təhsil
və təcrübənin maliyyələşdirilməsi ilk dəfə
həyata keçirilir.
Bu gün
Azərbaycanda ölkənin ali təhsil
sisteminin dünya standartlarına uyğun kadrlarla təmin
olunmasına, dünyanın ən yaxşı ali təhsil
müəssisələrinin doktorantura səviyyəsini bitirən
kadrlara böyük ehtiyac var. Məhz bu proqram sayəsində
xaricdə təhsil alan və fəlsəfə doktoru dərəcəsi
olan yüksək ixtisaslı kadrlar təhsillərini başa
vurduqdan sonra Azərbaycana qayıdaraq müqavilə tərəfdaşı
olan yerli ali təhsil müəssisəsində pedaqoji fəaliyyətə
cəlb ediləcəklər. Məhz bu yolla da Azərbaycanın
ali təhsil müəssisələrinın
kadr potensialı gücləndiriləcək.
Dövlət Proqramının icrasını Azərbaycan
Dövlət Neft Fondu maliyyələşdirir. Xaricdə doktorantura təhsili
üzrə il ərzində 100 tələbənin
maliyyələşdirilməsi nəzərdə tutulur. Proqramın icrasını təmin etmək məqsədilə
müxtəlif qurumlara ayrı-ayrı vəzifələr həvalə
edilib. Bu vəzifələrin
yerinə yetirilməsində koordinasiya Təhsil Nazirliyi tərəfindən
həyata keçirilir.
Bu il 34 nəfər proqram çərçivəsində
11 ölkənin 22 nüfuzlu ali təhsil müəssisəsində
doktorantura səviyyəsində təhsil almaq hüququ
qazanıb.
Proqram çərçivəsində doktorantura təhsili
almaq hüququ qazanan gənclərimizdən biri də Xəyalə
Paşayevadır. O, doktorantura təhsilini Böyük Britaniyanın Uorvik
Universitetində alacaq. X.Paşayeva 2012-ci ildə
Azərbaycan Dillər Universitetinin "İngilis dili
pedaqogikası" fakültəsinə qəbul olub. 4
illik bakalavr təhsili müddətində qrup rəhbəri
olmaqla yanaşı, bir çox universitetdaxili və xarici təhsil
layihələrinin təşkilində fəal iştirak edib:
"2016-cı ildə ali məktəbi
yüksək ortalama ilə bitirdim və ardınca təhsilimi
İngiltərədə davam etdirmək qərarına gəldim.
İngiltərənin top 10 universitetindən biri - Uorvik Universitetinin (The University of Warwick)
"Təhsilin təşkili və idarə edilməsi"
bölümünün magistr pilləsinə qəbul oldum və
təhsilimi fərqlənmə ilə bitirdim. Xaricdə
yaşamaq və təhsil almaq hər bir azərbaycanlının
üzərinə bir məsuliyyət yükləyir - Vətənini
beynəlxalq meydanda təqdim və təmsil etmək. Bu məsuliyyəti layiqincə yerinə yetirdiyimə
inanıram. Magistr təhsili dövründən
başlayaraq Uorvik
Universitetində azərbaycanlı tələbə
olaraq aktiv peşəkar fəaliyyətimlə bəzi
uğurlara imza atdım. Universitetdə məzun
profili dərc olunan, təqdimat video klipi yayımlanan və təhsil
ilə əlaqədar müsahibələrə dəvət
edilən qabaqcıl azərbaycanlı tələbələrdən
biri oldum. Magistr təhsilimi bitirdikdən
sonra, 2018-ci ildə Uorvik Universiteti tərəfindən təşkil
edilən ilk beynəlxalq xaricdə təhsil konfransına dəvət
alaraq, xaricdə təhsil rəhbəri kimi xüsusi proqram
keçdim. Həmçinin, universitet tərəfindən
keçirilən beynəlxalq tələbələrlə
görüş və onlayn vebinarlara hər il
aparıcı tələbə kimi dəvət alıram. Azərbaycana
qayıdıb təhsil meneceri olaraq fəaliyyət göstərdim
və ardınca məndə
lokal və qlobal təhsilə, təhsilin inkişafına təsir
edən amilləri araşdırmağa peşəkar maraq
yarandı. Beləliklə, gənc yaşdan
etibarən artıq elmi tədqiqatçı kimi fəaliyyət
göstərməyə qərar verdim. Son olaraq qeyd etmək
istərdim ki, bir
qədər əvvəl Uorvik
Universitetinin Azərbaycandakı rəsmi səfiri təyin
edildim".
X.Paşayevanın
sözlərinə görə, Dövlət Proqramı elan
edilən ilk gündən proqram rəhbərlərinin
yalnız onlayn formada deyil, eyni zamanda, müxtəlif canlı
müsahibələrdə iştirak etməsi mənim
bütün mümkün suallarıma cavab tapmağıma
yardımçı oldu: "Bəlkə bunun nəticəsidir
ki, mənə görə proses və qoyulmuş tələblərin
hamısı asan və izlənilməsi rahat idi. Ümumilikdə, proses aydın və operativ şəkildə
təşkil edilmişdi. Bütün məlumatlar
"Dövlət Proqramı" idarə heyəti tərəfindən
istifadəsi sadə olan onlayn platformada proqram
iştirakçılarına təqdim edilir və onlara şəxsi
qeydiyyat proseslərini ardıcıl izləməyə imkan
verir".
X.Paşayeva bildirib ki, əgər insan bir dövlətin
əsas resursudursa, o zaman savadlı cəmiyyət hər bir
dövlətin əsas gücüdür. Əgər bu
perspektivdən baxılarsa, təhsilli və elmli cəmiyyət
yaratmaq üçün atılan hər bir addım əhəmiyyətlidir.
"2019-2023-cü
illər üçün Azərbaycan Respublikasında ali təhsil
sisteminin beynəlxalq rəqabətliliyinin
artırılması üzrə Dövlət
Proqramı" istedadlı gənclərin dünyanın ən yüksək
500 universitetində təhsil almasını və vətənə
qayıdaraq həmin universitetlərin akademik sahədə təhsil
sistemi və metodikasını lokal universitetlərdə tətbiq
etməsini dəstəkləməklə təhsil sahəsinə
uğurlu və dəyərli yatırım edir: "Qısa
müddətdə bu layihənin Azərbaycanın müxtəlif
sahələrində sosial-iqtisadi inkişafına sürətli
və qlobollaşma prosesinə töhfə verəcəyini
düşünürəm".
O
vurğulayıb ki, təhsilin təşkili və idarə
edilməsi düzgün liderlik strategiyası, təhsildə qərar
qəbuletmə, innovativ yanaşma və insan
resurslarının idarə edilməsi kimi vacib
bacarıqları özündə birləşdirən bir sahədir:
"Qeyd etdiyim bu bacarıqlara sahib olmaqla təhsildə
davamlı inkişafı təşkil etmək isə bu sahənin
əsas məqsədidir. Doğrusu, təhsil və
tədris prosesinin bir çox məsələləri ilə
maraqlanıram. Yəqin ki, bu, bir az da
peşəkar maraqdan irəli gəlir. Nəticə
olaraq, bu zamana kimi həm tələbə motivasiyası, həm
müəllim məmnuniyyəti, həm də müasir təhsili
idarə etmə modelləri üzrə müxtəlif
araşdırmalar etmişəm. Lakin
hal-hazırda məni maraqlandıran və vacib hesab etdiyim əsas
məsələ qloballaşmanın təhsil qurumlarına
olan təsiri və bu təsirin düzgün dəyərləndirilməsi
yolu ilə təhsil sahəsinin inkişafının təmin
edilməsidir. Günümüzdə
qloballaşan və sürətlə dəyişən
mühitdə həm inkişaf etmiş, həm də
inkişaf etməkdə olan ölkələrdə təhsil
sektoru fövqəladə liderlər tələb edən məsələlərlə
üzləşir. Buna görə də təhsil
müəssisələrinin davamlı inkişafını təmin
etmək üçün peşəkar rəhbər kadr və
bu mütəxəssislərin rəhbərlik etdiyi təşkilati
struktura sahib olmaq lazımdır. Təbii ki, bu da qeyd
etdiyim məsələlərin araşdırılması və
müasir həll yollarının yaradılması zərurəti
yaradır".
X.Paşayevanın
dediyinə görə, araşdırma mövzusu qloballaşma
dövründə ali
təhsil müəssisələrində idarəetmə
sisteminə və təşkilati struktura əsaslanır. Ali təhsil müəssisələri təkcə
peşəkarlar üçün təhsil verən təşkilat
deyil, həm də hər bir güclü ölkənin
müraciət edə biləcəyi ən əhəmiyyətli
elmi mənbə, dəyərli insan resursu olan müəssisədir.
Bu da həmin müəssisələrin əhəmiyyətini
bir daha sübut edir. Nəticədə, ali
təhsil müəssisə liderləri başda olaraq bu müəssisələrə
rəhbərlik edirlər. Bununla belə, bu idarə
etmə prosesi birbaşa deyil, təşkilati struktur vasitəsi
və müəssisənin idarə heyəti tərəfindən
müəyyənləşdirilən strategiyaya əsasən həyata
keçirilir. Sonda, ali təhsil
müəssisəsinin inkişaf göstəricisi sadəcə
gəlir deyil, həm də davamlı strateji inkişaf, təşkilati
struktur, dəyişilən şəraitə uyğunlaşma,
davamlı öyrənmə və komanda işidir:
"İnanıram ki, Azərbaycan universitetlərində
aparacağım bu araşdırma və
hazırlayacağım qlokal (glocal) idarəetmə modeli Azərbaycan
təhsil sistemini yeniliyə və ali təhsil sistemini yüksək
effektivlik səviyyəsinə çatdıracaqdır".
O qeyd edib
ki, onun araşdırmasının ilkin məqsədi az tədqiq
edilmiş bir məsələyə diqqət yetirmək və
eyni zamanda, öz vətəni Azərbaycanda ali təhsil
müəssisələrinin missiyası və vizyonları
üzrə islahat aparılarkən tətbiq olunan potensial
müsbət tövsiyələr planı hazırlamaqdır:
"Əsas istəyim Azərbaycan kimi sürətlə inkişaf etməkdə olan ölkənin
güclü gələcəyi naminə daha uğurlu təhsil
sisteminə xidmət edən səmərəli təşkilati
rəhbərlik modeli yaratmaqdır.
İnanıram
ki, hələ araşdırma dövründə belə tərəfdaş
ali təhsil müəssisəsi ilə
qarşılıqlı əməkdaşlıq hər iki tərəf
üçün səmərəli və uğurlu olacaq. Eyni
zamanda, məqsədim doktorantura pilləsi üzrə təhsilimi
bitirdikdən sonra həm tərəfdaş ali
təhsil müəssisəsində, həm də Azərbaycanın
təhsil sahəsində fəaliyyətimi davam etdirməklə
davamlı, keyfiyyətli təhsil və idarəetmə sisteminə
akademik və həmçinin, bir mütəxəssis töhfələri
verməkdir".
X.Paşayevanın
sözlərinə əsasən, o, İngiltərə və
həmçinin, Uorvik Universitetinin tədris strukturu ilə ilk
dəfə magistr təhsili alarkən tanış
olub: "Bakalavr təhsilini Azərbaycanda alan bir tələbə
üçün tamam fərqli bir tədris mühiti idi. Belə
ki, tənqidi düşüncə və fərdi tədqiqat
bacarıqlarına Uorvik Universitetində yiyələndim.
Uorvik Universiteti İngiltərənin öndə gedən tədqiqat
universitetlərindən biridir. Bu universitetin əsas özəlliklərindən
biri tələbələri araşdırma mövzularında
heç bir standard qəlibə salmaması və tam sərbəstlik
verməsidir. Həmçinin, tələbələrin dərs
prosesi müxtəlif növ simulyasiyalı və ya tematik
araşdırmalı (case-study)
tədris prosesinə əsaslanır. Universitet tələbələri
yalnız təhsilə deyil, eyni zamanda, təhsildən kənar
fəaliyyətlərə də cəlb edilir. Bu əlavə
fəaliyyətlər və üzv olduqları qurumlar tələbələrin
liderlik, idarəçilik, təşkilatçılıq və
s. kimi bacarıqlar qazanmasına şərait yaradır. Mən
öz növbəmdə təhsil almaqla yanaşı,
UNİCEF kimi təşkilatlara
qoşularaq fərqli layihələrdə və beynəlxalq
təqdimatlarda iştirak etmişəm".
O əlavə edib ki, Uorvik Universitetində araşdırma aparmağım və peşəmlə əlaqədar bir sıra digər xarici universitetlərlə daimi əlaqədə olmağım ona yalnız öz elmi bacarıqlarımı deyil, eyni zamanda, dünyaca məşhur universitetlərin nümunəsini təhlil etməyə şərait yaradır: "Bəzi uğurlu və özünü sübut etmiş tədris sistemini bizim ali təhsil müəssisələrinə asanlıqla uyğunlaşdırmaq mümkündür. Buna ən düzgün və aktual nümunə isə təhsilin bir hissəsinin hər zaman onlayn olmasıdır. Qabaqcıl universitetlərdə tələbənin dərs materialları və təqdimatları, tədris proqramı, departament tərəfindən yayımlanan bütün informasiya və digər məlumatlar daim tələbəyə onlayn şəkildə şəxsi profilindən təqdim edilir. Bəzi universitetlər daha da irəliyə gedərək "Flipped Learning" kimi müasir və texnologiyaya əsaslanan tədris metodikasını mənimsəyir və tətbiq edir. Məhz bu səbəbdən belə universitetlərin tam onlayn təhsilə keçmə prosesi daha sürətli və operativ oldu. Düşünürəm ki, biz də belə nümunələrdən bəhrələnərək daha innovativ bir sistemə sahib olmalıyıq. Pandemiya sadəcə bunun vacibliyini bizə göstərdi, lakin qeyd etdiyim sistem daimi istifadə üçün təşkil olunmalıdır".
X.Paşayeva vurğulayıb ki, həm Azərbaycan, həm də Qərb təhsil sistemində təhsil aldığı və işlədiyi üçün gələcəyə dair hədəfləri də qlobal və lokal olmaqla iki hissəyə ayrılır: "Öncə hədəfim hər zaman qazandığım və qazanacağım bütün elmi bilikləri gələcəkdə Azərbaycanda tətbiq və tədris etməklə təhsil sisteminin inkişafına dəstək olmaqdır. Azərbaycan təhsil sisteminin qlobal miqyasda tanınmasına çalışacağam. Bu şərəfli məqsədi əsas hədəflərimdən biri kimi görürəm".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2020.- 14 oktyabr.-
S.18.