"Postpandemiya dövründə daha
çox tünd rəngli geyimlərə üstünlük
veriləcək"
MODELYER-STİLİST
MURAD VƏLİYEV: "GEYİM SEÇƏRKƏN HƏR
ZAMAN GEYİNƏ BİLƏCƏYİN MALLARA
ÜSTÜNLÜK VERMƏK LAZIMDIR"
Koronavirusla mübarizə apardığımız bu
günlərdə geyim tərzimizə əvvəlki kimi diqqət
yetirmir, rahat alış-veriş edə bilmirik. Bu müddət
ərzində istər-istəməz moda
anlayışını həyatımızdan uzaqlaşdırmışıq.
Nəticədə, pandemiya dövrünün ən
çox təsir etdiyi sahələrdən biri də moda
sektoru oldu. Epidemiyanın dəbə təsiri, gələn
ilin trendləri, ümumiyyətlə, moda haqqında
maraqlı olanları öyrənmək üçün əl
işləri Nyu-York, Berlin, Milan, Paris, Dubay, Tokio və digər
şəhərlərin önəmli dərgi və
jurnallarında çıxmış modelyer, stilist Murad Vəliyevə
müraciət etdik. Murad Vəliyev 1996-cı il
Bakı şəhərində anadan olub. İlk ali təhsilini Memarlıq və İnşaat
Universitetində alan Murad Vəliyev inşaat mühəndisliyi
fakültəsini bitirdikdən sonra təhsilini İstanbul Moda
Akademiyasında davam etdirib. Karyerasına model
olaraq başladıqdan sonra bir müddət Türkiyədə
çalışan Murad Vəliyev hazırda modelyer-stilist kimi
sərbəst fəaliyyət göstərir.
- Stilist
olmağa necə qərar verdiniz? Sizdə olan bu istedadı kim kəşf etdi?
-
Uşaqlıqdan incəsənətə həvəsim
vardı. Atam rəssam idi, anam isə 22 ildir
professional saç stilistidir. Yəni həm
daxildən, həm də ailədən gələn bir maraq var
idi. Modelyer stilist olmağa qərar verməyim
isə təsadüf deyildi, çünki artıq 17
yaşımda nə etmək istədiyimi bilirdim. Ancaq bu sahəyə marağım müğənni
Emi Van Hausu izlədikdən sonra yarandı. Bir gün evdə televizora baxırdım. Orada
Emi Van Haus ölümünün bir ili
haqqında danışırdılar. Onun geyim tərzinin,
ümumiyyətlə, hər şeyinin yaşadığı
dövrdə olan modadan fərqlənməsi diqqətimi cəlb
etdi. Ondan sonra moda mənim
üçün daha da maraqlı və fərqli görünməyə
başladı.
- Məlumdur
ki, Azərbaycanda bəzi qəlib düşüncələr
var. Modelyer stilist olma qərarınıza ailənizin
münasibəti necə oldu?
- Ailəm
həmişə açıq düşüncəli olub.
Onların insanların iş seçimlərinin standart qəliblərə
uyğun olmamasını normal qarşılamalarının mənə
çox köməyi dəydi. Ona görə də,
ailəm, xüsusilə anam həm maddi, həm də mənəvi
olaraq hər zaman mənə dəstək verib.
-
Uğurlu stilist olmağın sirri nədir - zövq, yoxsa rənglərə
və bədən formasına yaxşı bələd olmaq?
- Hər
sahədə olduğu kimi, bu işdə də praktika və nəzəri
biliklər vəhdət halında olmalıdır. Yalnız birinin olması istədiyiniz səviyyəyə
gəlmək üçün kifayət deyil. Nəzərə alsaq ki, moda dünya üzrə
trenddə olan, marağın çox olduğu sahədir,
burada rəqabət də olduqca çoxdur. Belə olan halda, kütlədən sıyrılmaq
üçün nəzəri biliklərin də olması
vacibdir. Əlavə olaraq, məncə,
burada doğuşdan gələn Allah vergisinin də rolu
böyükdür. Çünki bu da bir
incəsənətdir. Necə ki rəssam
fikirlərini çəkdiyi rəsm ilə, musiqiçisi bəstələri,
yazıçı əsərləri ilə ifadə edir,
stilist də bunu geyimlər üzərindən edir.
- Hər
bir insan peşəkarı olduğu sahəyə qarşı
xüsusi diqqət göstərir. Məsələn,
müəllim savadsız insan gördükdə ona bilik
aşılamağa çalışır. Bəs sizdə necə, zövqsüz geyinən insan
gördükdə bu sizi narahat edirmi?
- Əlbəttə, çox narahat oluram. Yolda və ya
hardasa dəbli geyinməyən insan gördükdə
özünə deyə bilməsəm də, bunu şəxsi
stilistliyini etdiyim insanlara rahatlıqla deyə bilirəm. Onlar öz istəkləri ilə məni seçiblər.
Ona görə də, geyim tərzlərində
olan yanlışları deyəndə pis
qarşılamırlar. İşim həm
də filmlərlə, kliplərlə bağlı olduğu
üçün film izləyəndə çətinlik
çəkirəm. Bu da işimin mənə
verdiyi bir qüsurdur ki, filmlərə, seriallara normal insanlar
kimi baxa bilmirəm. Professional gözlə
baxdığım üçün, dizaynda, sənətçilərin
geyimlərindəki yanlışlar məni çox narahat edir.
- Gündəlik
həyatda düzgün və dəbli geyinmək
üçün nələrə diqqət yetirməliyik? İnsanların ən çox etdiyi yanlışlar
nələrdir?
- Azərbaycanda
olan birinci səhv moda təhsilinin yox dərəcəsində
olması və öz dilimizdə moda jurnallarının
olmamasıdır. İstedadlı insanlar
çoxdur, amma təəssüf ki, fəaliyyət göstərmələri
üçün məcra yoxdur. Digər
yanlış isə insanların marketinq qurbanlarına
çevrilmələridir. Hansısa məşhurun
əynində gördükləri trenddə olan paltarı
alırlar, iki ay sonra dəbdən düşəndə isə
atırlar. Onlara zamansız geyimlər almalarını məsləhət
görürəm -
bir geyimi yalnız bu il dəbdə olduğu
üçün yox, bütün illərdə geyinə bilmək
üçün almaq lazımdır.
-
Araşdırdığıma görə, bir çox məşhur
simalarla çalışmısınız, heç olubmu ki,
yaratdığınız stilə kimsə etiraz etsin?
- Yox, hələ
ki belə bir şey olmayıb. Çünki hər
bir proyekt ərsəyə gələnə qədər dəfələrlə
görüşlər, yoxlanışlar olur, layihə on nəfərin
əlinin altından keçir. Ona görə
də son anda problem yaranmır. Yəqin ki,
bu, həm də peşəkarlığın nəticəsidir.
- Stilist
üçün bu işin nəzəriyyəsini bilmək nə
qədər vacibdir? Təhsili olmadan bu sənətlə
məşğul olanlar nələri itirir?
- Moda
sektoru çox yığcam və qapalıdır. Bir çox insan sadəcə uzaqdan baxa bilir,
çünki işin içinə girmək çox çətindir.
Qapalı olduğu üçün rəqabət
də çox güclüdür. Belə
olan halda, nəzəriyyə çox vacibdir. Mən özüm karyerama yeniyetməlik
yaşlarımda model olaraq başlamışam. Daha sonra 18 yaşımda Hilari Aleksandr, Ledi Qaqa, Beyons
kimi bir çox dünyaca məşhur insanların moda stilistlərinin
yanında təcrübə keçmişəm. Bir sözlə, bu işin hərtərəfli təhsilini
almışam. Güclü rəqabət
arasında baş çıxarmaq istəyirsinizsə, mütləq
təhsil almalısınız.
-
Pandemiyanın moda sahəsinə təsirləri haqqında nə
deyə bilərsiniz?
- Müsbət
təsiri o oldu ki, pandemiya bir məhsulun uzun müddət
davamlılığının vacibliyini göstərdi. Eyni zamanda, moda sahəsinin, əslində, insanlar
üçün çox da lazım olmadığını,
sadəcə, marketinq və lüksdən ibarət olduğunu
göstərdi. Bütün markalar onlayn
sistemin nə qədər vacib olduğunu öyrəndi. Onlayn tərəfdən güclü olmayan
bütün markalar batdı. Moda
dünyasında yavaşıma müşahidə olundu. Məsələn, əvvəllər ildə 6 moda sərgisi
olurdusa, indi bu rəqəm 4-ə və 2-yə qədər enə
bilir. Onu da deyim ki, keçən illərdə
dünyaya zərər vuran sahələr arasında moda sektoru
neft sahəsindən sonra ikinci yerdə idi. Yəni moda sahəsində baş verən
yavaşımanın dünyanın, okeanın və təbiətin
nəfəs almasına çox böyük təsiri göstərdi.
Məncə, bu, çox yaxşı haldır.
- Bəs
sizcə, pandemiya dövründən sonra moda aləmində nə
kimi yeniliklər və fərqliliklər olacaq?
-
Pandemiyadan sonra da təsiri yüz faiz görəcəyik. Əlcəklər dəbə minəcək. Artıq təkcə qışda yox, yaz, yay,
payız fəsillərində də əlcək və
maskalardan aksessuar olaraq istifadə ediləcək. Dərini
daha az göstərən, bağlı, enli
geyimlər dəbə gələcək. Əlavə
olaraq, postpandemiya dövründə daha çox tünd rəngli
geyimlərə üstünlük veriləcək. Çünki hər böyük böhrandan sonra
insanların əhval-ruhiyyəsi pisləşir, belə olan
halda modada da tünd rənglərdən istifadə olunur.
- Son illər
dəbdə olan geyimlərə baxdıqda hər kəs deyir
ki, əvvəlki stil geri qayıdır. Bəs
siz bu işin peşəkarı olaraq nə
düşünürsünüz - son illərin dəbi yenidən
yaradılır, yoxsa təkrarlanır?
- İnsan yeganə varlıqdır ki, mühitə
uyğunlaşmır, mühiti özünə
uyğunlaşdırır. Ona görə də,
köhnə dəb müasir həyata
uyğunlaşdırılaraq modernləşdirilir. Çünki yeni
parçaların, formaların yaradılması
üçün iqtisadiyyat və insanlar o dərəcə
inkişaf etməyib. Bir sözlə,
insanlıq buna hazır deyil.
-
Karyeranızda ilk və ən böyük uğurunuz hansı
olub?
- İlk uğurum "L'officiel Azərbaycan" üçün etdiyim moda çəkilişi olmuşdu. Ən böyük uğurum isə "Vogue Arabia" jurnalında çıxan işimdir.
- Hazırda istədiyiniz yerdəsiniz, yoxsa gələcək üçün daha böyük məqsədləriniz var?
- Xarakterik xüsusiyyətimə görə hər zaman deyirəm ki, heç nə bəs deyil, daha da irəli get (gülür). Məqsədim isə gələcəkdə modanın tarixini yazan insanlardan biri olmaq və Azərbaycan modasını dünyaya tanıtmaqdır. Necə ki, müharibə dövründə mənim moda çəkilişim "Pap magazine"də çıxdı. Və məncə, bu, Azərbaycanın adı keçən, məkan olaraq Azərbaycanda olan beynəlxalq məcrada çıxan ilk çəkiliş idi. Dünyanın diqqətini müharibəyə yönləndirmək üçün həmin çəkilişin adını "On the caspian shore -Xəzərin sahillərində" qoymuşdum.
- Son olaraq, stilist olmaq istəyən, moda ilə yaxından maraqlanan insanlara məsləhətiniz nələrdir?
- Əsla İnstaqramdan izlədikləri modelyer stilistlərə, modellərə baxıb bu sahə haqqında özlərində hər hansı önyarğı yaratmasınlar. Ciddi araşdırsınlar və məsuliyyəti anlasınlar. Təəssüf ki, karyeralarına başladıqları ilk illərdə bu işdən gözlədikləri qədər gəlir əldə etməyəcəklər. Bu sahədə öncə sən adına görə, sonra isə adın sənə görə işləyir.
Aytac ASLAN
525-ci qəzet.-
2020.- 21 oktyabr.- S.21.