Gileyli körpünün
zəfər sevinci - Esse
"Çingiz xan
gəlib buranı öz ölkəsinə qatıb. Əmir Teymur da gəlib
belə eləyib.
Təkcə Uzun Həsən
o birliyə çalışıb.
Ondan sonra gələnlər isə dağıdıb töküb, ölkəni
mahal-mahal, şəhər-şəhər,
kənd-kənd, ev-ev,
adamları bir-birinə
düşmən eləyib.
Bəs mənim doğulduğum, dilində danışdığım,
şeir söylədiyim
millət necə olub? O birdimi? Yox, o yox kimidi. Hələ ki, tayfalardı. Ustaclıdı, qacardı, əfşardı,
bəydillidi, nə bilim nə qədər
dili bir, qanı bir tayfa
var. Hələ ki, bir adımız da yoxdu. Onların hamısı birləşib
bir olmalıdı.
Azərbaycan olmalıdı. Düzdür,
bu tayfabazlıq hələ çox çəkəcək. Amma o birliyin
başlanğıcını bu gün qoyuram.
Mən başlayıram. Bu Xudafərin körpüsündən,
bu Araz çayından.
Bacararam,
dünyanın ən xoşbəxt bəndəsiyəm.
Bacarmaram,
heç. Ya Allah, səndən
mədəd!" - bu sözləri 13 yaşında ilk dəfə
əzəmətli Xudafərin
körpüsünün hüzurunda
dayanan, onu görməyə gələn
Şah İsmayıl Xətainin körpüyə
baxa-baxa zehnindən keçən düşüncələr
kimi bilirik.
Buradan nə nəticə çıxardırıq? Təbii ki,
birmənalı cavabı
var Xudafərinə baxan zaman deyilən
bu qiymətli fikirlərin. Xudafərin körpüsü
Azərbaycan adlı yaranacaq dövlətin ilk qulaq şahidi, ayrı-ayrı xanlıqları
birləşdirib bir dildə var olmaq missiyasının canlı tarixi, birliklərin başlanğıcların
sübut mənbəyi,
türk tayfalarının
vahid ad altında bütünləşdirməyi
bilən sirr yoldaşıdır.
Şah İsmayılın
bu amalına qucaq açan körpü çox sevinir ki, illərdir
onun üzərindən
ölkəsinə yürüş
edib onun vasitəsilə yol alanları, talan, qarət edənləri bilən, duyan kimsə var artıq. Düşmənçilik edənləri ilk dəfə
öz üzərindən
yola salan Xudafərin körpüsü
nə qədər cəhd etsə də zalıma maneə ola
bilməyir, zaman-zaman içində bir qırğınlıq yaranmışdı.
Çarəsizlik hökm sürür,
ürək yaraları
qaysaq bağlamışdı.
Üzərində ucaldığı yol yoldaşı Araza da qulaq vermək istəmirdi.
Çünki neçə
dəfə üzərindən
keçən atlılara
maneə olmaq üçün Arazın
coşub daşmasını
istəsə də, Araz onun dediyi
qədər şiddətli
sel ola
bilməmiş, yürüşlərin
qarşısını kəsməmişdi.
O gündən çaydan
gileyli olan biçarə körpü
küsmüşdü ətrafındakılardan.
Axı onu babası Fəzl ibn Məhəmməd
Rəvvadi və Şəddadi əlaqələrini
bərpa etmək üçün tikdirmişdi.
Müqəddəs məramı vardı
onun varlığının.
Məqsədi siyasi mədəni
əlaqələr, Avropa-Asiya,
şimal-cənub, şərq-qərb
olan körpünün
məramı artıq
dəyişdirilmişdi, xainləşdirilmişdi.
Həm də öz ölkəsinə qarşı! Əlindənsə heç nə
gəlmirdi. Zamanla susur,
aşırımlarında gizli
qalan düşmən
dağıntılarının görülməsini istəyirdi.
Elə bu səbəbdən idi ki, Şah
İsmayılın gəlişi
onun taleyində həlledici rol oynamışdı. Bu amal yürüşləri,
həmlələri sona
çatdıracaqdı. Ərazi bütünlüyü bərpa
olacaqdı. O da əvvəlki
tək bir məqsədə siyasi, mədəni əlaqələrin
bərpa olunmasına xidmət edəcəkdi.
Ta ki, Qacarların daş atıb topa tutduğu zamana qədər.
XVIII əsrdə Ağa
Məhəmməd şah
Qacarın yürüşü
zamanı körpü
elə dağıntılara,
uçqunluqlara məruz
qaldı ki, məqsəd də, məram da yaddan çıxdı. İpəkçilik əlaqələri itirildi. Daha sonra Azərbaycan
iki hissəyə ayrıldı. Xudafərinin bir tərəfi cənuba bir tərəfi şimala parçalandı. Söküntülərdə itib-batan tarixi
həqiqətlər uzun
illər özünü
gizlətdi, özünü
qorumaq naminə.
Ard-arda gələn düşmən
təcavüzləri onun
azadlıq rəmzini, ərazi simvolunu əlindən aldı.
1993-cü il Cəbrayılın işğalı
ilə girov düşən Xudafərin
o gündən için-için
ağladı. Cəbrayıla baxıb yanıb kül oldu. Gileyləndi hər o yoldan ötən azərbaycanlını
o biri taydan ötən görəndə.
İmdad
dilədi, azadlıq istədi. Bir zamanlar Alp Arslanın,
Şah İsmayılın
zəfər yürüşlərinin
yenə gələcəyi
tarixi, zamanı arzuladı. İllərdir öz elinə
uzaqdan uzağa həsrətlə baxdı.
Hər səfərində
biz də onun yanından ötəndə
Arazın mehindən, onun dərdli baxışından hiss edirdik
köksündən qopan
nidaları: "Ayrılarmı
könül candan Azərbaycan, Azərbaycan".
O gün çox da uzaq deyildi. İnanırdım ki, bir gün
o taydan keçəndə
Xudafərin körpüsünü
sevindirəcək, onu
bizdən ayrılmış
bir körpü kimi yox azadlığını,
zəfərini bayram edən bir abidə
kimi görəcəm.
Tarixin sınaq müddəti 27 il
imiş. Budur 18 oktyabr 2020-ci il
Azərbaycanın müstəqillik
günü sənin üzərindən Ali Baş
Komandanımız İlham
Əliyevin göstərişi
ilə Azərbaycanın
üçrəngli bayrağı
sancılır. Zamanında
Azərbaycan dövlətinin
yaradılacağı xəbərini
alan Körpüm
indi də işğaldan azad olan torpaqlarımızın
müjdəli xəbərlərini
alır. Azad ruhun,
müstəqillik məramın
özünə qaytarılır
Xudafərinim. Gözün
aydın! Cəbrayılın sənə birləşir.
Elin-oban bütünləşir. Azadlığın
Mübarək, Xudafərin!
Qoy indi bütün azərbaycanlılar
sənə, sənin uca şəninə hekayə yazsın, dastan qoşsunlar...
Türkan HÜSEYNLİ
525- ci qəzet.- 2020.-30 oktyabr.- S.12.