“Film çəkmək
üçün bir il qarın yağmasını gözlədim”
AMİL AMAL:
"MƏNİM GÖRDÜYÜM İŞİN BİR
AMALI VAR - ELƏ "AMAL" TƏXƏLLÜSÜNÜ
GÖTÜRMƏYİM DƏ BUNDAN İRƏLİ
GƏLİR"
Rejissor və
minimalist şair Amil Amal həmsöhbətimizdir.
- Amil Amal kimdir?
- Amil Amal - rejissor
və minimalist şair.
- Məncə, səndə olan minimalizmi təkcə şair tərəfinə yox, həm də rejissor tərəfinə
aid etmək olar. Nədir bu minimalizm sevdası?
- Düşünürəm ki,
insan nəyi yazırsa, əslində, odur. Mən nəinki sənətdə,
elə həyatda da minimalistəm. Bu, mənim həyat
fəlsəfəmə çevrildiyi
üçün şeirlərimə
və filmlərimə
də yansıyır.
Məsələn, sonuncu çəkdiyim
"Titrəmə" filmi
minimalizm nümunəsidir.
Bu, digər filmlərimdə
də hiss olunur.
Qaldı
ki həyatıma təsirinə, məncə,
bu, təbiətimin diktəsidir. Azlığı, sakitliyi və sadəliyi çox sevirəm. Məsələn, nadir hallarda hansısa
aksessuardan istifadə edərəm. Demək olar
ki, toqqadan, saatdan istifadə etmirəm. Evimdə az əşya,
az mebel olmasına üstünlük
verirəm. Qrup şəklində olan əyləncələrdən daha
çox az
adam olan yerləri sevirəm. Bir sözlə, minimalistəm.
Bu da yaradıcılığıma
birbaşa təsir edir.
- Nə vaxt qərar
verdin ki, Amil rejissor olmalıdır?
- Mən özümü dərk edəndən bəri bu peşəyə
böyük marağım
var idi. Məktəb
vaxtı rejissorlarla maraqlanır, tez-tez tamaşalarda iştirak edirdim. Buna baxmayaraq,
rejissor olmaqla bağlı qəti qərara gəlməmişdim.
Atam dövlət qulluqçusu
olduğu üçün
məni də iqtisadçı kimi görmək istəyirdi.
Birinci il
iqtisadiyyata qəbul oluna bilmədim. Yenidən hazırlaşdığım dövrdə
isə başa düşdüm ki, mən rejissor olmalıyam. Və oldum.
- Çox vaxt insanlar peşə seçərkən iki amili nəzərə alır - birincisi, işin maddi tərəfi, ikincisi, mənəvi tələbat.
Məsələn, həkim olmaq
istəyən bir uşaqdan niyə həkim olmaq istədiyini soruşsan, çox güman ki, insanları sağaltmaq, kömək olmaq cavabını eşidəcəyik. Bəs sən
bu suala nə cavab verərdin?
- Həkim müayinə edib müalicə edirsə, rejissor müşahidə edib çəkir. Həkim fiziki baxımdan
cəmiyyəti müalicə
edirsə, rejissor bu işi mənəvi
baxımdan görür,
bir növ genefondu qoruyur. Elə dəyərlər var ki, onların qorunması, insanların mənəvi baxımdan
"sağaldılması" məhz yaradıcı adamların öhdəsinə
düşür. Yazıçıların, rəssamların, heykəltəraşların,
rejissorların işi
buna nümunədir.
Mənim
də bu işi görməkdə məqsədim insanlara bacardığım qədər
kömək olmaq, cəmiyyətdə gördüyüm
pozitiv və neqativ halları çatdırmaqdır. Elə Amal
təxəllüsünü götürməyim də
bundan irəli gəlir - gördüyüm
işin bir amalı var.
- Heç bu sənətə
gəldiyinə görə
peşman olduğun,
"kaş ki..." dediyin anlar olubmu?
- Hə, olub. Xüsusilə də Moskvada
oxuyub qayıdandan sonrakı iki ildə bu hissi
keçirmişəm. Ancaq özümü tez toplamışam. Çünki işimi sevirəm. Məncə,
yaradıcı adamların
zaman-zaman bu depressiyalardan əziyyət
çəkməsi labüddür.
Yaradıcı əzabı
hiss etməyən yaradıcı
adam ali
ola bilməz, uzaqbaşı işində
ortabab biri olar. Van Qoqun
ölüm ayağında
dediyi "həyat əzabdan ibarətdir"
fikri boşuna deyilməyib. Yaradıcı
adamlar bu əzabı daha dərindən hiss edirlər.
Bu əzablardan da sənət yaranır.
- Əzablar sənətə
yansıyır. Sənin yaradıcılığına baxanda biz müharibə əzablarını görürük.
Sən özün müharibəni görmüsən?..
- Mən Laçındanam. Laçın itkisi istər
yaradıcılığımda, istərsə də düşüncələrimdə mühüm yer tutur. Mən müharibənin ağrılarını yaxşı
bilirəm. Bu ağrılar mənim uşaqlıq travmalarımdır.
Özüm humanist adamam. Ona görə də içimdə daim humanist və bu itkinin
ağrısını yaşayan
adamın müharibəsi
gedir. Nə qədər humanist olsam da, günümüzün
reallıqlarına baxanda
başqa şey görürəm. Biz hər şeyimizi itirmişdik. Bizim Laçında
iki evimiz, çox yaxşı da imkanımız, gözəl həyatımız
var idi. Onları itirdikdən sonra yenidən başlamaq asan deyil. Mən hələ mənəvi ağrılardan danışmıram.
Biz dədə-baba torpaqlarımızı itirmişik
- nə qədər şəhid, nə qədər göz yaşı. Axı, mən
bunları görmüşəm.
Əlbəttə, bu, mənim
yaradıcılığıma təsirsiz ötüşə
bilməzdi. Təsadüfi deyil ki, mənim
ilk professional filmim də
"Qarabağ" filmidir.
- Müharibə səngərdə
gedir, sənətdə
yox. Bu fikirlə
necə, razısanmı?
- Deməzdim. Məncə, müharibə hər
sahədə gedir və getməlidir. Ona görə də bu anlayışları ayırmaq istəmirəm.
Yeni qəhrəmanlar özlərindən
əvvəlki qəhrəmanlardan
mütləq güc alırlar. Onları oxumaq, tanımaq
lazımdır. Bu da biz yaradıcı adamların vəzifəsidir.
Biz Nəsimini, Babəki,
Dədə Qorqudu həm də filmlərdən tanıyırıq.
Qəhrəmanlar haqqında həm
yazmaq, həm də film çəkmək
çox məsuliyyətli
işdir.
- Bir qəhrəman haqqında film çəkməli
olsan, bu film kimin haqqında olardı?
- Atamın əmisi uşaqları vardı - Kamil, Asəf qardaşları. Deməli, müharibədə
qardaşlardan biri ölür, o biri onun meyitini
çıxarmaq üçün gedəndə
o da həlak olur. Təsəvvür edirsinizmi,
eyni gündə bir
evdən iki şəhid
çıxır. Bu faciə mənə çox təsir etdiyi üçün bu haqda həmişə film
çəkmək istəmişəm. Son
dövrlərdə isə mənə ən çox
təsir edən general Polad
Həşimovun ölümü olub ki, onun
da həyatını çəkməyi çox istəyərəm. Lakin
qəhrəmanların həyatına mövzu
kimi toxunmaq müqəddəs
bir kitaba toxunmağa bərabərdir. Mən onun ölümü ərəfəsində
haqqında çəkilən film xəbərlərini
alanda başa
düşə bilmirdim ki,
bu qədər qısa müddətdə
belə bir həyatdan nə çəkmək
olar. Onun nə həyatı,
nə də ölümü sıradan olub. Ona görə də
qısa müddətdə film çəkmək
xətrinə bayağı şəkildə çəkilən
filmlərin tərəfdarı deyiləm.
- Bir az da "Titrəmə"dən
danışaq.
- "Titrəmə" filmi mənim ən son işimdir. Düzü, filmi
çəkmək asan
başa gəlmədi.
Təsəvvür edin
ki, bu filmi
çəkmək üçün
mən bir il qarın
yağmasını gözləmişəm.
Qar yağan gün sevincimin həddi-hüdudu
yox idi. Film müharibə mövzusundadır. İyirmi dəqiqədir.
Hazırda festivalların standartlarına
uyğun olaraq daha da qısaltmağa
çalışıram. Hələ işlər yekunlaşmayıb.
Minimalizm
"Titrəmə"də də xüsusi yer tutur. Düşünürəm ki, bu film mənim rejissor kimi ən yaxşı
işlərimdən biri
olacaq.
- Sonda "Bəyin oğurlanması" filmində
jurnalist qızın verdiyi o məşhur sualı vermək istəyirəm: Dünyaya
bir daha gəlsən, yenə rejissor olardınmı?
- Mütləq olardım. Hərdən
düşünürəm, rejissor olmasam, yaşaya bilərdim, ya yox?
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2020.- 23 sentyabr.-
S.19.