"Şərqin Qoyyası"nın "Ailə" portreti

 

VALİDEYNLƏRİNİ ERKƏN YAŞLARINDA İTİRMİŞ RƏSSAM KAMAL ƏHMƏDİN AİLƏ SƏADƏTİNİ TƏCƏSSÜM ETDİRƏN TABLOLARI

 

- Bu rəsmin yaranması haqqında bilirik?

- Öz valideynlərini erkən yaşlarında itirən uşaqlığını uşaq evində keçirən rəssam üçün, əlbəttə, ailə mövzusu olduqca həssas idi. "Ailə" əsəri Kamal Əhmədin yaradıcılığında ən məşhur əsərlərdən biri hesab olunur. Burada həm realist elementlər, həm rəssamın təxəyyülünün məhsulunu görə bilərik. Tabloda gecə vaxtı dəniz sahilində çay dəstgahı arxasında gənc ailə təsvir olunub. Əsərin işıqlandırmasına personajların ifadəsinə diqqəti yetirmək üçün rəssam xüsusi vasitələrə müraciət edir. Rəssamın təsvirində, onun gözlərində sanki nigarançılıq oxunur, qadının təsviri isə ikonologiyada tətbiq olunan, gözlənilən çətinliklərdən qorumaq, qayğı göstərən ana obrazında verilib. Qrup portretində həyat yoldaşı Elmira xanım qızı Kamilla Əhmədova təsvir olunub. Bir çox Abşeron rəssamları üçün bu torpağın xüsusiyyətlərini vermək əsas şərt idisə, Kamal Əhməd yaradıcılığında Abşeron mənzərəsi bir qədər sərtliyi lakonikliyi ilə seçilirdi. Yaşadığı Görədil kəndinin mənzərəsini işləyən rəssam bu əsərində həmin lakonizmə müraciət edir.

Kamal Əhməd ötən əsrin 80-ci illərində həyat yoldaşı ilə portretlər təsvir edir, ailə səadəti mövzusunda əsərlər yaradırdı. Misal üçün, onun 1980-ci illərdə çəkilmiş "Həyat yoldaşı ilə avtoportret" əsəri var. Əsər Azərbaycan Dövlət Rəsm Qalereyasındadır. Ümumiyyətlə, Kamal Əhmədin əsərləri bu gün müxtəlif muzeylərdə saxlanılır.

- Kamal Əhməd yaradıcılığında Şərq simvolikasına tez-tez rast gəlirik. Bu rəsmdə Şərq simvolikası varmı? Rəsmin rəng koloriti barədə deyə bilərsiniz?

- Yaradıcılığında sosializm realizmi ideologiyasından uzaq olan rəssam, daha çox tünd rənglərdən istifadə edir, qara fon simvollarla işləyirdi. Rəssamın yaradıcılığında metaforalardan, simvol işarələrdən ibarət bədii dili formalaşmışdı. Abşeron faunasına aid şanapipik, qağayı təsviri bu torpaqla simvolizə olunurdu.

Ümumiyyətlə, Azərbaycan rəngkarlığında qara rəngi ustalıqla istifadə edən Kamal Əhməd rəngləri formaya tabe edən çox gözəl koloristlərdən hesab edilir. Təsadüfi deyil ki, italyanlar hələ 1989-cu ildə sovet rəssamlarının İtaliyanın Vareze şəhərində keçirilən qrup sərgisində iştirak edən Kamal Əhmədi "Şərqin Qoyyası" adlandırmışdılar. Rəssamın əsərlərində forma əsasən qəsdən sadələşdirilib lakonikləşdirilirsə , rəng daha mürəkkəbləşdirilir emosional xarakter əldə edərək əsərdə ümumi əhval yaradır. Bu əsərdəki gərgin kolorit, obrazların tünd fəzada verilməsi, həmçinin, əvvəl mümkünsüz görünən ailə səadəti əsərdə təzad yaradır. Abşeron qumunun tünd fonda üfüqi xətt şəklində verilməsi, ay, öndəki masanın təsviri qızın köynəyindəki rəng əsərdəki işıqlılığı tamamlayır.

- Bu rəsm bizə deyir?

- Kamal Əhməd hesab edirdi ki, onun əsərlərini şərh etmək deyil, duymaq lazımdır. Rəssam öz əsərləri haqda danışmağı sevməsə , öz ruhunu əsərləri vasitəsilə əks etdirirdi. Əsərdəki personajlar sanki tamaşaçını dialoqa dəvət edir, həyat haqda düşüncələrini paylaşmağa sövq edir.

 

Aytac SAHƏD

 

525-ci qəzet.- 2020.-16 sentyabr.- S.19.