Təhsilin inkişaf strategiyası: nailiyyətlər
və əsas hədəflər
“Bütün seqmentlərdə
həyata keçirilən uğurlu islahatlar nəticəsində
Azərbaycan beynəlxalq reytinqlərdə mövqeyini əhəmiyyətli
şəkildə yaxşılaşdırıb,
dünyanın ən islahatçı ölkələri
arasında ön sıralarda yer alıb”.
Bunu Təhsil
naziri Ceyhun
Bayramov deyib. Ölkədə həyata
keçirilən genişmiqyaslı islahatların təhsil
sektoruna da öz müsbət təsirini göstərdiyini
vurğulayan nazir bildirib ki, son illərdə təhsilin
inkişafı sahəsində mühüm strategiya və
proqramlar qəbul edilib, təhsilin inkişafı dövlət
siyasətində əsas prioritetlərdən biri olub.
Təhsilin inkişafı üzrə Dövlət
Strategiyasının təsdiq edilməsindən ötən
dövr ərzində bütün pillə və səviyyələr
üzrə təhsilin keyfiyyət göstəriciləri
yüksəlib. Nəticədə uşaq və gənclərin
təhsilalma imkanları genişləndirilib, kadr
potensialının səriştə və kompetensiya
baxımından gücləndirilib. Ötən
müddət ərzində ümumi təhsil müəssisələrinin
pedaqoji kadrlarla təminatı, müəllim fəaliyyətinin
qiymətləndirilməsi və
stimullaşdırılması, təhsil müəssisələrinin
maddi-texniki bazasının müasirləşdirilməsi sahəsində
əhəmiyyətli nailiyyətlər əldə edilib.
Ümumi
təhsil müəssisələrinin infrastrukturunun müasirləşdirilməsi
tədbirlərinin bu il də uğurla davam etdirildiyini
vurğulayan nazir deyib ki, Təhsil Nazirliyi tərəfindən 50-si modul tipli olmaqla, 84 məktəbin
tikintisi və əsaslı təmiri başa
çatdırılıb: "Prezident İlham Əliyevin davamlı diqqət və
qayğısı, həyata keçirilən proqramlar, Birinci
vitse-prezident Mehriban Əliyevanın təşəbbüsü,
onun rəhbərlik etdiyi Heydər Əliyev Fondunun dəstəyi
ilə 2003-2019-cu illər ərzində 3300-ə yaxın məktəb
binası tikilib və ya əsaslı təmir edilib ki, bu da
bütün məktəblərin 74 faizini təşkil edir. Məktəb tikintisi sahəsində həyata
keçirilən tədbirlər nəticəsində 1
milyondan çox şagirdin təlim şəraiti əhəmiyyətli
şəkildə yaxşılaşıb. Bu da ikinci növbədə oxuyan şagirdlərin
sayı 35 faizdən 14 faizə enməsi ilə nəticələnib".
Bu il ümumi təhsildə məzmun
islahatlarının bir mərhələsi başa
çatıb. Nəticədə yeni təhsil
proqramlarına uyğun olaraq buraxılış siniflərində
beynəlxalq təcrübəyə əsaslanan, təhsilalanların
bilik və kompetensiyalarının daha səmərəli qiymətləndirilməsinə
imkan verən yeni imtahan modelinə keçilib. Ümumi təhsildə istifadə edilən 400-dən
çox dərsliyin məzmununun yenilənməsi prosesi
başa çatıb.
Nazir
vurğulayıb ki, istedadlı uşaqlarla bağlı həyata
keçirilən ardıcıl tədbirlər öz müsbət
nəticəsini verib: "Belə ki, respublika və beynəlxalq
olimpiadalarda şagirdlərimizin uğurları ildən-ilə
yaxşılaşıb. Cari ildə fənn
olimpiadalarında 30 mindən çox şagird iştirak edib.
Bu da əvvəlki illərə nisbətən 5
dəfə çoxdur. 2019-cu ildə beynəlxalq
olimpiadalarda məktəblilərimiz 21 gümüş, 18
bürünc medal və 6 həvəsləndirici mükafat əldə
edib. Halbuki 2013-2019-cu illərdə 4 qızıl, 50
gümüş, 126 bürünc, 35 həvəsləndirici
mükafat olmaqla, ümumilikdə 180 medal qazanılıb".
Son illərdə
əldə edilən ən böyük nailiyyətlərdən
biri müəllim nüfuzunun yüksəldilməsi ilə
bağlı olub: "Cari ildə müəllimlərin işə
qəbulu üzrə müsabiqədə iştirak edənlərin
sayı əvvəlki illərə nisbətən 3 dəfədən
çox artaraq 54 min nəfəri keçib. Son iki tədris
ilində mərkəzləşdirilmiş müsabiqə nəticəsində
20 minə yaxın müəllim işə qəbul edilib,
vakant yerlərin 100 faiz tutulması təmin edilib, uzun illər
ərzində ixtisaslı kadr
çatışmazlığı olan ucqar kənd məktəblərinin
kadr təminatı problemi, demək olar ki, həll edilib. Hökumətin qərarına əsasən, kənd
məktəblərində fəaliyyətə başlayan gənc
müəllimlər üçün
stimullaşdırıcı tədbirlər tətbiq
edilib".
Təhsil naziri ümumi təhsil müəssisələrində
çalışan müəllimlərin bilik və
bacarıqlarının diaqnostik qiymətləndirilməsinə
də toxunub.
Hansı ki, bu prosesin sonunda ümumilikdə 150 mindən
çox müəllimin həftəlik dərs yükü 1.5
dəfə, vəzifə maaşı 2 dəfə
artırılıb: "Bu tədbirlərin davamı kimi,
Prezidentin sərəncamına əsasən, müəllimlərin
aylıq vəzifə maaşları cari il sentyabrın 1-dən
orta hesabla daha 20 faiz artırılmış və beləliklə
orta aylıq əməkhaqqı 600 manata
çatmışdır. Bu artımlardan sonra aylıq əməkhaqqı
1000 manatdan çox olan müəllimlərin sayı təxminən
5 min nəfər
təşkil edib".
Həyata
keçirilən kompleks tədbirlər nəticəsində
müəllimlik rəqabətli peşəyə çevrilib,
ən yüksək nəticə göstərən abituriyentlər
arasında müəllimlik ixtisasını seçənlərin
sayı dəfələrlə artıb: "Bu il 500-dən
çox bal toplayanların hər 4 nəfərindən biri
müəllimlik ixtisaslarını seçib ki, bu da istər
müəllim peşəsinin rəqabətliliyi, istərsə
də təhsilin keyfiyyəti haqqında müsbət proqnozlar
verməyə imkan verir. İnanırıq ki, bu
amil müəllim hazırlığı sistemində əsaslı
dönüşün yaradılmasına, yüksək peşəkarlığa
malik müəllimlərin hazırlanmasına və məktəblərə
cəlbinə imkan verəcək".
Bilik
iqtisadiyyatı və innovasiya cəmiyyəti ilə xarakterizə
olunan müasir dünyada davamlı və hərtərəfli
inkişafın təmin edilməsində ali
təhsilin rolu sürətlə artır. Bunun nəticəsidir
ki, Azərbaycanda da ali təhsilin əlçatanlığının
artırılması, tələbələrin sosial müdafiəsinin
yaxşılaşdırılması, ölkədə
yüksəkixtisaslı, peşəkar kadrların
hazırlanması, ali təhsildə rəqabət mühitinin
formalaşdırılması sahəsində Prezident tərəfindən
əhəmiyyətli qərarlar qəbul olunub. Təqaüd
sisteminin təkmilləşdirilməsi ilə bağlı Sərəncamı
xatırladan Təhsil naziri bildirib ki, sadəcə bu qərara
əsasən, dövlət hesabına maliyyələşən
təqaüd yerlərinin sayı cari il
martın 1-dən 16 min vahid artırılıb. Nəticədə
təqaüd alan tələbələrin
sayı cari tədris ilində 45 faizə
çatdırılıb. Növbəti -
2020-2021-ci tədris ilində isə bu göstəricinin 50 faizə
çatdırılması nəzərdə tutulub. Bununla yanaşı, tələbələrə verilən
təqaüdlərin məbləği də artıb. İndi tələbələr orta hesabla 20 faiz daha
çox pul alır. Bu tədbirlər 110
mindən çox tələbəni əhatə edib.
Ali təhsil müəssisələrində və
magistratura səviyyəsi üzrə AMEA-da yeni maliyyələşmə
mexanizminin tətbiq edilməsi nəticəsində hər bir
təhsilalana düşən təhsil xərcləri orta
hesabla 30 faiz artırılıb. Eyni zamanda, ali təhsil
müəssisələrinin bakalavriat səviyyəsinə
dövlət sifarişli yerlərin sayı da indi 66 faiz daha
çoxdur. Son 5 il ərzində ali məktəblərə
qəbul olunan tələbələrin sayında isə təxminən
21 faiz artım olub.
Hazırda
ali təhsil müəssisələrində
ödənişli əsaslarla təhsil alan həssas sosial
qruplardan olan 17 mindən çox tələbənin təhsil
haqqı dövlət büdcəsi hesabına ödənilir.
Həmin tələbələrin təhsil haqqının
dövlət tərəfindən ödənilməsi, hər il yüksək nəticələrlə ali məktəblərə
qəbul olunan 100-dən çox tələbəyə
Prezident təqaüdünün verilməsi "hər bir gəncin
təhsil ala bilməsi" konseptinin
reallaşdırılmasına şərait yaradır.
Ali təhsilin qarşısında duran ən
mühüm vəzifələrdən biri cəmiyyətin
müasir inkişaf səviyyəsinə adekvat olan yüksəkixtisaslı,
peşəkar, rəqabətqabiliyyətli kadrların
hazırlanmasından ibarətdir. Bu baxımdan, "2019-2023-cü illər
üçün ali təhsil sisteminin beynəlxalq
rəqabətliliyinin artırılması üzrə Dövlət
Proqramı"nın əhəmiyyətini xüsusi
vurğulayan nazir Ceyhun Bayramov Proqram çərçivəsində
görülən tədbirlərə diqqət çəkib:
"Proqram çərçivəsində iki istiqamət
üzrə tədbirlərin həyata keçirilməsi nəzərdə
tutulub. Birinci istiqamət üzrə ən qabaqcıl elmi
nailiyyətlərdən, innovativ təlim-tədris
texnologiyalarından yararlanaraq, ölkəmizdə yeni nəsil
mütəxəssislərin yetişdirilməsi, ali təhsil
sisteminin məzmun və keyfiyyət göstəricilərinin
beynəlxalq ikili diplom proqramları ilə müasirləşdirilməsi
və yeni akademik mühitin yaradılması,
ikinci istiqamət üzrə isə yerli ali təhsil müəssisələrinin
akademik potensialının gücləndirilməsi məqsədilə
xaricdə doktorantura səviyyəsində təhsilin maliyyələşdirilməsi
və onların işəgötürənlərlə
birbaşa əlaqələndirilməsi istiqamətində tədbirlər
həyata keçiriləcək".
Proqram çərçivəsində, ilkin mərhələdə,
5 beynəlxalq ikili diplom proqramının təsis olunması
ilə bağlı hazırlıq işlərinin
görüldüyünü deyən C.Bayramov xaricdə
doktorantura təhsili üçün prioritet ixtisasların
artıq müəyyən edildiyini, seçim məqsədilə
müvafiq elanın verildiyini deyib.
Müasir dövrün
çağırışlarına uyğun olaraq dünyada təhsilin
inkişaf tendensiyaları dəyişir. Təhsil
sistemi gənc nəsli müasir dövrdən kəskin fərqlənəcək
gələcək dövrə hazırlamaq üçün
onlara yeni kompetensiyalar, ixtisaslar və peşələr verməlidir.
Bu istiqamətdə cari tədris ilində ilk dəfə
olaraq 42 məktəbdə 6 mindən artıq şagird əhatə
edilməklə STEAM layihəsinə başlanılıb.
Belə ki, təbiət elmləri, texnologiya,
mühəndislik, incəsənət və riyaziyyatın
ayrı-ayrılıqda deyil, inteqrativ tədrisinə
başlanıb. Bu yanaşma şagirdlərdə "XXI
əsr bacarıqları"nın
formalaşdırılmasını, məktəblərdə
robototexnika, nanotexnologiya, süni intellekt, mexanika kimi sahələri
əhatə edən məzmunun tətbiqini nəzərdə
tutur. Bu, məzmun islahatları baxımından
yenilikdir. İxtiraçılığın,
innovasiyaların və yaradıcılığın
şagirdlər arasında təşviq edilməsi layihənin
əsas məqsədlərindəndir. Növbəti
illərdə 20 mindən artıq şagirdin STEAM layihəsinə
cəlb edilməsi, 10 bölgədə isə regional tədris
mərkəzlərinin yaradılması nəzərdə
tutulur.
S.QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2020.- 8 yanvar.- S.7.