"Hər işimdən sonra
düşünürəm ki, daha yaxşı alına bilərdi"
MÜSAHİBİMİZ
TANINMIŞ AKTYOR VƏ REJİSSOR TALEH YÜZBƏYOVDUR
-
Taleh bəy, sənət yolunuz Pantomim Teatrından
başlanır. Pantomimin
sizə qazandırdıqları nələr oldu?
-
Ümumiyyətlə, indi sənət və
yaradıcılıq baxımından sahib olduqlarımın
bir çoxunu Pantomim Teatrında qazanmışam. Orada Bəxtiyar Xanızadə öz
potensialımızı kəşf etmək üçün
bizə hər cür şərait yaratmışdı. Kimi rejissor, kimi ssenarist, kimi də aktyor olaraq
özümüz tamaşalar hazırlayır, səhnələr
qururduq, rəqslər, qılıncoynatma öyrənirdik.
2011-ci ildə ordan çıxmışam.
Bu vaxta kimi, düzdür, onlar tam olaraq
yadımda qalmayıb, amma müəyyən bədən
yaddaşım var. Bəzi nüanslarda bunu özümdə
müşahidə edirəm. Ona görə
də indi elədiklərimin bir çoxuna görə Pantomim
Teatrına, birbaşa Bəxtiyar müəllimə borcluyam.
- Əsasən kiçik videolarla, filmlərlə
adınızı tanıtdınız. Xronometrajı
qurarkən xüsusi məqsədiniz olurmu?
- Əslində, mənim işlərimin xronometrajı
internet üçün həmişə çox olub. Dostlarımız
bir dəqiqə çəkəndə mən dörd dəqiqə,
onlar dörd dəqiqə çəkəndə mən on dəqiqə
çəkirdim. Bu, bilərəkdən, məqsədli
şəkildə edilmiş iş deyil. Nədənsə,
məndə əhvalatı daha geniş danışmaq
ehtiyacı olub həmişə. Hazırda
axırıncı video rekorddur - 52 dəqiqədir. Kino çəkməyə həvəsi, iddiası
olan insan kimi həmişə çalışmışam
daha ətraflı danışım, hadisəni və fikrimi
daha böyük xronometrajda ifadə edim.
-
Deyirsiniz ki, əhvalatı uzun danışmaq ehtiyacı hiss
edirsiniz həmişə. Amma sözsüz sənətin məkanı
Pantomimdən gəlirsiniz axı...
- Yəqin
orda çox susmuşam (gülürük). Ümumiyyətlə,
mən heç zaman mükəmməl Pantomim aktyoru ola bilməmişəm. Çünki
orada lazım olan bir çox cəhətlər məndə
yox idi. Plastik bədən, rəqs məharəti
məndə o qədər də güclü olmayıb.
Mən həmişə özümü pantomimlə sözlü
teatrın ortasında hiss eləmişəm. Nə
yaxşı danışa bilirəm, nə yaxşı rəqs
edə (gülürük).
- Kino,
yoxsa teatr?
- İndiki məqamda sırf özünüifadə
baxımından kino. Film, məncə, indi mənim
özümü ifadə etməyim üçün daha
rahatdır. Teatrda da işləmişəm,
kiçik səhnələrim, tamaşalarım da olub. İndi isə mənimçün teatr
keçmişdir. Ola bilər, bundan sonra da
rol alaram teatrda. Amma mən gələcəyimi
sırf kinoda görürəm.
- Çəkildiyiniz və çəkdiyiniz
videolarda, filmlərdə satira üstündür. Bu sahədə özünüzə nümunə
seçdikləriniz varmı?
- Bəli,
videolarımda müəyyən mənada satira var,
ilhamlandığım insanlar da həmişə olub. Məsələn, Çarli Çaplin mənimçün
ilk kəşf etdiyim, bəyəndiyim, ilhamlandığım
sənətkar olub. Onun demək olar ki,
bütün filmlərinə baxıb, ruhunu hiss etmişəm.
Bəlkə hazırda bəzi işlərimdə
də özümü ona oxşatdığım məqamlar
tapmaq olar. Vudi Allenin intellektual "qara
yumor"u xoşuma gəlir. Mirzə
Ələkbər Sabiri uşaqlığımda, gəncliyimdə
çox oxumuşam, təsirlənmişəm. Ümumiyyətlə, təsirləndiyim, sevdiyim ədəbiyyatçılar,
şairlər, rejissorlar, aktyorlar çox olub.
- Sizcə, daha hansı məsələlər
tənqid edilməlidir?
- Belə
sahələr çoxdur. Hələ ki çəkmək
üçün mövzu var. Təhsildən tibbə, tibdən
hüquq mühafizə orqanlarına və cəmiyyətin digər
sahələrinə qədər tənqid olunası məqamlar
tapmaq mümkündür. Təki, bu
cür məqamlar olmasın. Hər şey
o qədər yolunda getsin ki, biz tənqid etməyə
heç nə tapmayaq.
- Sizi sevənlər
kimi, sevməyənlər də az deyil. Tənqidlə aranız necədir?
-
Normaldır. Məncə, tənqid
olmalıdır. Əks fikirlərin
olması əslində, yaxşıdır. Bəzən olar ki, insanlar səni sevdiyi
üçün hansısa səhvinə, qüsuruna göz yumar,
amma sevməyən onu ayıq başla elə ifadə edər
ki, o, sənin köməyinə çatar. Yenə də
baxır, kim tənqid edir. Dövrümüz
hamıya fikir bildirmək üçün geniş auditoriya təqdim
edir və hər kəsin buna haqqı olduğunu deyir. Bunda bir problem yoxdur. Sadəcə
məsələ odur ki, hamı fikrinin ciddiyə
alınmağını tələb etməməlidir. Yazırsan yaz, deyirsən de, amma gözləmə
ki, mən onu ciddiyə alacam, ya da almalıyam. Mənim üçün fikri maraqlı olan insanlara
öncədən göndərirəm, düşüncələrini
alıram. Kənardan kimsə fikir bildirmək
istəsə, onu da normal qəbul edirəm.
- Tənqid
oxunuzu özünüzə çevirdiyiniz olurmu?
- Bəli,
çox olur. Mən ümumiyyətlə, öz
işinə aşiq, özünü bəyənən,
işindən feyziyab olan insan deyiləm. Hər
işimdən sonra düşünürəm ki, daha
yaxşı alına bilərdi. Öz
işlərimə daha sərt yanaşmağım, məncə,
videolarımda da görünür. Get-gedə
daha yaxşı, daha professional, kino dilinə daha yaxın
olmağa çalışıram. Əgər mən
öz işlərimdən razı qalsaydım, bir il bundan qabaq elədiyimi indi də eləyərdim.
Amma çalışıram ki, maksimum yaxşı
olsun.
-
Universitetdə teatrşünaslığa qəbul olub, sonra
ixtisasınızı dəyişmisiniz. Sizcə,
dəyişməsəydiniz necə teatrşünas
olardınız?
- Necə
aktyoramsa, elə də teatrşünas olardım
(gülürük). Mən teatrşünaslığı
oxuyanda hiss edirdim ki, nəsə düzgün getmir. Çünki sözünün qüdrəti yoxdur.
Elə sənətlər var ki, sonradan öz
gücünü itirib. Amma məncə,
kinoşünaslıq və teatrşünaslıq hələ
ölməyə layiq sənətlər deyil. Çünki xarici ölkələrdə bu sənət
sahiblərinə çox böyük önəm verirlər.
İnsanlar onların sözüylə filmə
ya baxır, ya baxmırlar. Hətta bəzi
qurumlar premyeradan öncə film, tamaşa haqqında
yazmağı qadağan edirlər, çünki yönləndirmək
qabiliyyətləri var. Yəqin ki, mən uğurlu
teatrşünas olmazdım. Çünki
hər zaman beynimdə aktyor, ssenarist, rejissor olub. Burda daha rahatam, bura daha çox mənimdir.
- Adətən,
sizi tənqid edərkən, ilk hədəflərdən biri
belə olur: "Videolarının sonunda xalqa dərs
keçməyə çalışır, məsləhət
verir". Həqiqətən belədir?
- Məncə,
elə deyil. Ola bilsin ki, "Zəhər
tuluğu"nda vardı belə bir şey. "Ortastatistik Rasim"də də, əvvəlki
videolarımda da yoxdur. Onu edən "Zəhər
tuluğu"ndakı Adildir. O da buna görədir ki, əvvəldən
həmin video bu cür yaranıb. O personaj məsləhət
verməyə haqqı olduğunu düşünür. Amma o, birbaşa Taleh Yüzbəyov deyil axı.
Həm də Taleh Yüzbəyovdur! Mən onun hər
hərəkətinə haqq qazandırmıram, hər fikriylə
razı deyiləm. O, sadəcə personajdır. Və sən ssenarini yazanda artıq personajın
dalınca getməyə məcbur olursan. Sən
onu öz tərəfinə çəkəndə uğursuz
alınır. Hətta bəzi yerlərdə
bunu eləmişdim. Personajın öz
xarakteri, baxışı formalaşır. Müəyyən vaxtdan sonra sən məcbursan onun
baxışına uyğun yazasan. Onları
edən də Adil idi, mən yox.
-
Ümumiyyətlə, Adildə Talehdən, ya da əksinə,
Talehdə Adildən nə qədər var?
- Dərəcə
olaraq, bilmirəm, amma var. Bir çox şeylərdə
baxışımız üst-üstə düşür. Mən o qədər də acıdil insan deyiləm.
Kimisə pərt eləmək, kiminsə xətrinə
dəymək mənimçün çox ağırdır.
Məsələn, bunu bilərək və ya
bilməyərək edəndə belə sonradan özümə
yer tapmıram. Amma Adil bu cəhətdən
rahatdır. Ola bilsin, onun içərisindəki
eqo buna imkan verir. Başqa məqamlarda isə
müəyyən qədər bizdə bir-birimizdən izlər
var. İstər-istəməz yaratdığın obraza
özündən nələrsə qoyursan. Amma Adillə mən tam eyni deyilik. Yəqin ki, hardasa 20 faiz eynilik olar.
- Sənətinizlə
bağlı məyusluq yaşadığınız hal olubmu?
- Uzun illər
yaşamışam, indi də yaşadığım olur. Müəyyən məqamlarda özümə
inamsızlıq, "bəlkə düzgün sənət
seçməmişəm?", "bəlkə
istedadsızam?" dediyim olub. İndi də
olur, amma indi bir növ əlimdə alibim var ki, bu qədər
yaxşı işlər görmüşəm,
tanıyırlar, sevirlər. Buna baxmayaraq,
özümlə bağlı eyforiyaya qapılmıram,
razılıq daşımıram.
- Bir az da, canlandırdığınız obrazlardan
danışaq. Obraza özünüzü necə
hazırlayırsınız?
- Əslində, çox tənbələm. Çox zaman
lazım olan dərəcədə hazırlaşmıram.
Çoxunu intuitiv, improvizəylə edirəm.
Amma məncə, bu işdə obraza
hazırlıq, ona vaxt ayırmaq ən əsas işdir. Deməzdim, heç eləmirəm, amma tələbə
vaxtımdakı kimi böyük enerji və vaxt qoymuram. İndi sanki məşhurluğun da gətirdiyi bir
rahatlıq var. Təəssüf ki, çəkiliş
meydançasında bunun əskikliyini yaşayıram, bir
çox kinodakı rollarım buna görə axsayır.
Bu da ondan qaynaqlanır ki, özüm yazıram, özüm
çəkirəm, özüm oynayıram, bəzən
çəkiliş vaxtı başımı itirirəm...
- Taleh
Yüzbəyovun nə vaxtsa özünü Ortastatistik Rasim
kimi hiss etdiyi olubmu?
-
Çox olub. Hələ də çoxumuz onun
bir parçasıyıq. Tələbə
vaxtı, teatrda işlədiyim zamanlarda onun
yaşadıqlarını yaşamışam. Mənəvi olaraq isə məncə, hələlik,
Rasimdən güclüyəm. Mən
maksimum mübarizə aparmışam. Rasim
də yəqin ki, güclənəcək, mübarizə
aparacaq. Ümumən məndən Rasimdə
çox şey var. Anayla münasibət, bəzən çarəsizliyim
onunla eyniləşdirir məni. Amma Rasim
ümumiləşmiş obrazdır.
- Mən
bu filmdən yazanda hadisəyə başqa rakursdan
yanaşmışdım. Rasimi ortastatistik edən
əsas qüvvələrdən biri kimi xanımından
danışmışdım. Özünüz
də oxumusunuz məqaləmi. Fikirlərimlə
razısınızmı?
- Bəli,
həmçinin, xanımıdır. Bütün
yük onun deyil, amma əsas qüvvələrdən biridir.
Çünki o qadın da xoşbəxt deyil.
Bizdə ailə sistemi də bəzən
düzgün qurulmur. Hər ikisi bir-biriylə
istəmədən, bacı olan analarının zoruna evləniblər,
birgə xoşbəxt deyillər, üstəgəl, yoxsulluq.
Bu, ölkəmizdə çox rast gəlinən
durumdur. O qadının da Rasimə inanmamağa səbəbi
var. Çünki Rasim də bir ər kimi özünü
doğrultmayıb. Bizim cəmiyyətdə bəzən
qadınlar öz ərlərini təhrik edirlər daimi
narazılıqla, deyingənliklə. Amma məncə,
nə qədər danışsalar da, o xanımlar kişiləri
pis vəziyyətdə qoymazlar, ayağa verməzlər.
Yəni mən buna inanmaq istəyirəm. Sadəcə insanlar müəyyən məqamlarda
bir-birinə inanaraq vəziyyətdən birgə
çıxmalıdırlar. Hamımız
kasıb olmuşuq, çətinliyimiz olub. Məncə,
qadın kişiyə, kişi də
qadına inanıb dəstək olmalıdır.
- "Avro 2020"nin
Bakı Könüllülük proqramının səfirisiniz.
"Zəhər tuluğu-2"də "vaxt gələcək
Taleh Yüzbəyov bu ölkədə hər şeyi reklam eləmiş
adam kimi tarixə düşəcək"
deyən birisi necə oldu ki, futbolu reklam eləməyə
başladı?
- Futbolu
reklam eləmək xoşdur. Çünki
futbolu sevirəm, maraqla baxıram. Amma indi
mənimçün daha maraqlısı kino çəkməkdir.
Hər şeyi reklam eləməyə qalanda isə,
əlbəttə, istəmərəm. O mənim
özümün özümə tənqidim idi ki, daha bəsdir.
İndi, demək olar ki, reklamı
saxlamışam.
- Yeri gəlmişkən, bu günlərdə
sosial şəbəkədə paylaşılan bir şəkildə
yanınızda futbol üzrə millinin keçmiş üzvləri
Ruslan Abışov və Vaqif Cavadov da var idi. İzləyiciləriniz
buna əsasən sizdən futbolla bağlı yeni film gözləyə
bilər, yoxsa keçmiş futbolçuları aktyor etmək
fikriniz var?
- (gülür) Yox, aktyor eləmək fikrim yoxdur. Özləri
istəsə nəsə eləmək olar. Sadəcə birgə verilişdə idik. Tanımaq xoş oldu. Çox
zaraftcıl, şən insanlardır. Futbulçular
bütün dünyada ulduzdurlar. Bizdə o
qədər inkişaf etməsə belə, bizim
futbulçular da tanınırlar. Düzdür,
tənqidlər olsa da, məncə, yenə də
tanıyırlar, sevirlər. Ümumiyyətlə,
futbol yaşamağa haqqı olan sahədir. "Qarabağ" futbul klubunun varlığı
Qarabağın Azərbaycanın olmasına daha bir parlaq
sübutdur. Xaricdə klubları dövlət yox,
ayrı-ayrı iş adamları saxlayır, çünki gəlirli
sahədir. Mən istərdim ki, bizdə də
bu sahəyə böyük pullar ayrılsın, futbol daha
çox inkişaf etsin.
- İzləyiciləriniz bu yaxın zamanlar
üçün sizdən nə gözləsinlər?
- "Ortastatistik Rasim"in ikinci seriyası fevralda
çıxacaq. Onu ümumilikdə səkkiz seriya düşünürəm,
amma ola bilsin ki, qısaltdım. Müəyyən
kiçik videolar ola bilər, ideyalar var.
Amma maddi vəsait tələb olunur. Bu ilin
dekabrına "Zəhər tuluğu" bədii filmi
hazır olacaq. Burada Adilin sonrakı yox, əvvəlki
taleyi əks olunacaq. Yəni "Adil sonra
necə oldu" yox, "Adil niyə belə oldu"nu izləyəcək
tamaşaçılar. Onun da çox maraqlı
əhvalatı var. Adilin kənddə yaşadığı
dövrü əhatə edir.
Şahanə
MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 18 yanvar.- 2020.- S.20,21.