Sosial şəbəkələrdə
ünsiyyət
mədəniyyətinin formalaşması günün tələbidir
Gündəlik həyatda tez-tez işlədilən "sosial
şəbəkə" termini altında kontenti şəbəkə iştirakçılarının
özlərindən ibarət
olan və çoxsaylı istifadəçilərə
malik interaktiv veb-sayt başa düşülür.
Bu avtomatlaşdırılmış
sosial mühit hər birimizə özümüzə aid olan
məlumatlarla paylaşmaq,
digər şəbəkə
iştirakçıları ilə ünsiyyət qurmaq və fikir mübadiləsi aparmaq, onlar üçün əhəmiyyətli
materiallarla (faydalı
keçidlər, fotoşəkillər,
sənədlər, istinadlar,
təqdimatlar və
s.) bölüşmək, şəbəkə
daxilində maraqlar üzrə müxtəlif
birliklər formalaşdırmaq
imkanı verir. Tədqiqatçılar informasiya texnologiyalarının
bu obyektinin bütün imkanlardan maksimum istifadə edərək, sosial şəbəkələrin insan
fəaliyyətinin müxtəlif
istiqamətlərində yeni
tətbiq sahələrini
araşdırmağa çalışırlar.
Son dövrlər müasir
informasiya texnologiyalarının
təhsil sahəsində
də hərtərəfli
kütləvi tətbiqi
müşahidə olunmaqdadır. Təhsil sisteminin
informasiyalaşdırılmasının əsas məqsədi müasir informasiya-kommunikasiya
texnologiyalarının təhsil
prosesinin onun keyfiyyətcə yeni nəticələrinin formalaşmasını
təmin edən resursuna çevrilməsidir.
Ölkəmizin təhsil
sistemində həyata
keçirilən islahatlar
bu məqsədin nail olunmasında mühüm əhəmiyyət kəsb
edir. Biz müasir
texnologiyaların təhsil
müəssisələrin tədris,
təlim-tərbiyə, metodiki
və idarəetmə
fəaliyyəti sisteminə
tətbiqini təmin edən təşkilati dəyişikliklərin şahidiyik.
Bu gün əhalinin
böyük hissəsi
İnternetdə sosial
şəbəkələrin mövcudluğundan xəbərdardır,
bir çoxları bu şəbəkələrin
fəal iştirakçısıdır,
lakin onların imkanlarından məqsədyönlü
şəkildə istifadə
edənlərin sayı
təəssüf ki, azdır. İştirakçıların bu qrupunun əsasən 15-16 yaşından
yuxarı gənclərdən
ibarət olduğunu nəzərə alsaq, bu sosial mühitin
nə dərəcədə
geniş auditoriyaya malik olduğunu görərik. Bəs virtual ünsiyyət qrupuna aid edilən yeniyetmə və gənclər şəbəkə imkanlarından
düzgün istifadəyə
nə dərəcədə
hazırlıqlıdırlar?
Təəssüf ki, bəzi hallarda
informasiya texnologiyalarının
bu obyektindən pedaqoji təlim vasitəsi kimi istifadə edilməsinə
skeptik yanaşma müşahidə olunur, sosial şəbəkələr
yalnız əyləncə
məkanı kimi anlaşılır. Müasir dünyada növbəti
texnoloji sıçrayışın
baş verdiyi, yeni texnologiyaların insan həyatının tərkib hissəsinə çevrildiyi, süni intellektin yaradılması
istiqamətində ciddi
addımların atıldığı
bir dövrdə bu texnologiyalara aid edilən bir sıra çoxfunksional kommunikasiya vasitələrinin
təhsil prosesində
qadağan edilməsi təklifləri də səsləndirilir. Razılaşaq
ki, yeni texnologiyalar və onların sayəsində mövcud olan sosial şəbəkələr
vasitəsilə bir çox problemlərin həllinə, o cümlədən,
tədris kollektivinin birgə və əlaqəli fəaliyyətinin
məsafədən təşkilinə,
virtual təlim qrupları
yaratmaqla vebinarların
və konfransların,
klub və dərnək məşğələlərinin,
bilik yarışmaları
və sınaq imtahanlarının, fərdi
və kütləvi onlayn məsləhət saatlarının keçirilməsinə,
müəllimlə valideyn
arasında qarşılıqlı
interaktiv əlaqənin
yaradılmasına nail olmaq
mümkündür. Bu istiqamətdə
əlaqədar qurumlar
və ilk növbədə
Təhsil Nazirliyi tərəfindən ciddi addımlar atılır, təhsil müəssisələrinin
müasir texniki avadanlıqla təchiz edilməsi, təhsil alanların elektron tədris ədəbiyyatı
ilə təmin edilməsi, fənlərin
tədrisində yeni informasiya texnologiyalarının
geniş və çoxşaxəli tətbiqi,
məktəb fəaliyyətinin
sosial şəbəkələrdə
əks etdirilməsi ilə bağlı tədbirlər həyata keçirilir.
Belə
bir şəraitdə
bir sıra məsələlərə, əsasən
də sosial şəbəkələrlə təhsil prosesi arasında qarşılıqlı
münasibətləri tənzimləyə
biləcək "şəbəkə
etiketinin" formalaşması,
şəbəkə iştirakçılarına
ünsiyyət mədəniyyətinin
aşılanması ilə
bağlı aktual problemlərə xüsusi
diqqətlə yanaşmalıyıq.
Xatırladım ki, ölkənin ümumtəhsil
məktəbləri üçün
"İnformatika" fənni
üzrə təhsil proqramında (kurikulum) kompüter texnikasının
köməyi ilə informasiya emalı proseslərinin - informasiyaların
alınması, saxlanması,
emalı və ötürülməsinin üsul
və vasitələrinin
öyrənilməsi zəruriliyinin
vurğulanması ilə
yanaşı, şagirdlərdə
informativ-kommunikativ mədəniyyətin
formalaşması kimi
metodik tələbin nəzərə alınması
da məqsədəuyğun
hesab edilib.
Məlumdur ki, virtual məkanda
ünsiyyət iştirakçıları
bəzi hallarda məsuliyyətsizlik nümayiş
etdirir, mədəni ünsiyyət normalarını
və əxlaq qaydalarını pozur, saxta profillər yaradaraq, digər iştirakçıların şərəf
və ləyaqətinə
xələl gətirən
fikirlər səsləndirir,
nalayiq ifadələrə
və təhqirə yol verirlər. Bu cür hallar
mütləq qaydada ictimai qınaq obyektinə çevrilməli,
onların qarşısı
kəskin şəkildə
alınmalıdır. İfadə sərbəstliyi heç bir halda özbaşınalığa
gətirib çıxarmamalıdır.
Sosial şəbəkələrdə
ünsiyyət mədəniyyəti
təkcə məktəblilərə
deyil, həm də tələbələrə,
xüsusilə də gələcəkdə pedaqogika,
maarifçilik, jurnalistika
və digər sosial yönümlü sahələrdə çalışacaq
gənclərə, eləcə
də şəbəkələrə
xəbər, məlumat
mənbəyi kimi yanaşan media nümayəndələrinə
aşılanmalıdır. Bu və
ya digər mövzuda müzakirələrə
qoşulan, cəmiyyəti
düşündürən aktual problemlərə münasibət bildirən
şəbəkə istifadəçisinin
paylaşımlarında əks
olunan ayrı-ayrı fikirlərini peşəkarlıqdan
uzaq tərzdə cəmləşdirib, müəllifdən
razılıq almadan, onların
reallıqda baş tutmayan müsahibə şəklində oxuculara
təqdim edilməsi qətiyyən yolverilməzdir
və professional jurnalistikadan
uzaqdır.
İnternet şəbəkəsində ünsiyyət
mədəniyyətinin aşılanması
prosesinə gənc nəslin müasir tələblərə uyğun
şəkildə formalaşmasına,
dərin biliklərlə,
yüksək bacarıqlarla
və milli-mənəvi
dəyərlərə söykənən
əxlaqi keyfiyyətlərlə
zənginləşməsinə yönəlmiş təlim-tərbiyə
işinin mühüm
komponenti kimi baxılmalıdır. Bu prosesdə
həm valideynlərin
məktəb müəllimləri
və psixoloqları ilə sıx əməkdaşlığı, həm də ümumilikdə ictimaiyyətin
təhsil qurumları,
media təşkilatları və
sosial institutlarla əlbir fəaliyyəti mühüm əhəmiyyət
kəsb edir.
Şübhəsiz ki, son dövrdə
ölkəmizdə uğurla
həyata keçirilən
islahatlar nəticəsində
fəaliyyətə başlayan
yeni qurumlar, xüsusilə də təhsil sahəsində ictimaiyyətlə qarşılıqlı
fəaliyyətin gücləndirilməsini
təmin etmək məqsədi ilə Təhsil Nazirliyi yanında yaradılmış
və tərkibi tanınmış ziyalılardan,
peşəkar və təcrübəli mütəxəssislərdən
ibarət olan İctimai Şura bu sahədə mövcud problemlərin müzakirəsi və həllində fəal iştirak edəcək, məsləhət və tövsiyələrini verəcək,
maraqlı və səmərəli təkliflər
irəli sürəcəklər.
"Şəbəkə etiketinin"
formalaşması "Facebook",
"İnstagram", "Twitter",
"Google+" kimi sosial
şəbəkələrin əyləncə məkanından
intellektual zənginləşmə
üçün faydalı
informasiya mənbəyinə
çevrilməsində olduqca
mühüm amildir.
İnformasiya cəmiyyətində ünsiyyət
mədəniyyətinin ayrılmaz
tərkib hissəsi olan sosial şəbəkələrdən
istifadə mədəniyyətinin
təşəkkül tapması
və inkişafında
cəmiyyətin hər
bir üzvü öz səylərini əsirgəməməlidir.
Oktay SƏMƏDOV
Pedaqogika üzrə fəlsəfə
doktoru, dosent
525-ci qəzet.- 2020.- 11 yanvar.- S.9.