Cavad Zeynalın
oxuculara "Daş çiçək" töhfəsi
Qələmə sarılan insanlar söz vasitəsilə həm həyatı obrazlı şəkildə
ifadə edirlər, həm də özlərinin bədii portretini çəkməyi
bacarırlar.
Mövzu və yazı üslubu şair və yazıçıların
özünəməxsus obrazını
formalaşdırır, oxucu
mütaliə zamanı
o xüsusi ruhu duya bilir. Şeirləri və hekayələri ilə öz oxucu kütləsini qazanaraq könülləri
oxşamağı bacaran
söz sənətkarlarından
biri də tanınmış şair,
nasir və publisist Cavad Zeynaldır. Onun söz
dünyasına səyahət
edəndə həm duyğularının pıçıltısını
eşitmək, həm
də bir vətəndaş dərdini,
hayqırtısını, həyəcanını
sezmək olur.
Cavad Zeynal
1944-cü ildə Füzuli
rayonunun Gorzallı kəndində dünyaya gəlib. Orta təhsilini Füzulidə
alıb. Daha sonra
Bakıya köçərək
burada işləməyə
başlayıb. 1975-ci ildə Azərbaycan Dövlət Universitetinin
(indiki Bakı Dövlət Universiteti) Jurnalistika fakültəsinə
daxil olub. 1985-ci ildən Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin
üzvüdür. 1980-ci
ildə "İkinci
and", 1983-cü ildə "Suya söylənən yuxu", 1988-ci ildə isə "Şəhərə
qar yağdı" kitabı işıq üzü görüb.
Mənim nəzərimdə, 2021-ci ilin
ən diqqətçəkən
nəşrlərindən biri
də Cavad Zeynalın "Daş çiçək" kitabıdır. Onun bu kitabında müxtəlif
mövzulu şeirləri
və bir hekayəsi yer alıb.
Cavad Zeynal yaradıcılığa şeirlər
başlasa da, daha çox nasir kimi tanınıb, deyərdim. Amma yaradıcı adam
heç bir qəlibə sığmır.
Hər şey ovqatdan asılıdır. "Daş çiçək"
kitabını oxuduqca
fikirləşdim ki, nə yaxşı, müəllif məhz poetik nümunələrini
bu kitabda cəmləşdirib. Şeirlərinin hər birində yenə də nəsr izləri var. Onun poetik mətnləri
nə qədər duyğulara köklənibsə,
bir o qədər də realdır, həyatın özüdür.
Cavad Zeynal yaradıcılığı
yersiz pafosdan uzaqdır. Bu mənada, nasir Cavad Zeynal şair
Cavad Zeynalın yaradıcılığını daha da yetkinləşdirib.
"Daş çiçək"
kitabından torpağın
ətri gəlir. Cavad Zeynal
Füzuli həsrəti
kontekstində torpaqdan,
yurddan ayrı düşməyin ölçüyə
sığmayan ağırlığını
təsvir edir. Bir şeirində yazır:
Ölürəm, bir elə daxmadan ötrü,
Bir baba adında doğmadan ötrü,
Bir kəsim, bir dadım loxmadan ötrü,
Məni o daxmaya apararmısan?
Cavad Zeynal bu şeirdə, özü ilə bərabər, xalqımızın
da daşa, torpağa,
nişanəyə bağlılığını
ifadə edir. Kitabda toplanan
xatirə ruhlu şeirləri oxuduqca oxucuya məlum olur ki, şair
emosional yaddaşının
bütün sərhədlərini
yox eləməyi bacarıb. Cavad Zeynal "Köhnə mahnı", "Gecələr
gedirəm Füzuliyə
mən", "Atəşkəs
rejimi", "Hər
gün kəndə gedirəm" kimi şeirlərində vətən
yanğısını olduğu
kimi oxucuya çatdırıb.
Cavad Zeynal torpaq itkisinin acısını necə böyük hərarətlə
sözlərə hopdurubsa,
eləcə də Azərbaycanın 44 günlük
müharibədə qazandığı
parlaq zəfəri böyük sevinclə tərənnüm edib. "Gəzməyə
yurdum var" şeirində yazır:
Gəzməyə yurdum var, ölməyə yerim,
Narahat olmağa
bir əsasım yox.
Tarixi zəfərlə keçir
günlərim,
Daha qiyamətə
bir qisasım yox.
Bu sevincin içərisində
bir kövrəklik də var - 30 ilin yarasından qalıb. O yaranın ağrısı
zəfər ruhlu şeirlərdə də duyulur:
Dünyadı, bilirəm, gəlim-gedim
var,
Həyatdı, görürəm, ölüm-itim
var,
Mənim
qayıtmağa bir ümidim var,
Gözümə Qarabağ torpağı tökün.
Cavad Zeynalın
hələ torpaqlarımız
işğal olunmamış
yazdığı şeirlərdə
də ümid işığı var idi, o, nə vaxtsa Qarabağın azad olunacağına inanırdı.
"Daş çiçək"
kitabında insanı kövrəldən, keçmişə
qaytaran məqamlardan biri də uşaqlıq
çağı ilə
bağlı olan şeirlərdir. Bu şeirlərdə
xüsusi bir şirinlik var. Cavad Zeynalın uşaqlıq illəri ilə bağlı şeirləri
oxucunu da keçmişə
boylandırır. "Çöllərə su səpmişəm", "Çarıq", "Uşaqlıq şəklimə
baxarkən" və
başqa bu tipli şeirlərində şair ötən günləri xatırlayır:
Qaynar yaşamışam qaynar çağımı,
Haraya yüyürən,
yetən olmuşam.
Çöllərə səpmişəm
uşaqlığımı,
Çöllərə səpmişəm - yetən
olmuşam.
Kitabda Cavad Zeynalın bir neçə qəzəli
və dördlükləri
də var.
"Mələk dizi"
hekayəsi "Daş
çiçək" kitabının
uğurlu finalıdır. Cavad Zeynal
bu hekayədə öz söz köhləninin yüyəngini
daha geniş istiqamətlərə yönlədirib.
Onun nəsri öz poetik funksiyasını da qoruyur, orijinal təhkiyəsi ilə daha da oxunaqlı olur. Hadisələrin cərəyan tempi də olduqca maraqlıdır. Nəsrdə bədiiliyi qoruyub saxlamaq əsas şərtdir. Cavad Zeynalın
bu hekayəsini birnəfəsə oxumaq mümkündür. Onun
yaratdığı Çağa
obrazı sıravi, insanlar içərisində
saya salınmayan bir insan olsa
da, iç dünyası
fərqlidir. Cavad Zeynal bu amilə diqqət yetirir və heç kimin sezmədiyi həmin daxili aləmin sirlərini açır.
Əslində, söz adamı
belədir, heç kimin görmədiyini, hiss
etmədiyini görə
və duya bilir. Azərbaycan ədəbiyyatında özünəməxsus
yeri olan Cavad Zeynala cansağlığı
arzu edir və inanıram ki, onun söz
dünyasına oxucularını
hələ çox səyahətlər gözləyir!
Nadir RZALI
525-ci qəzet.- 2021.- 10 aprel.- S.21