Kiçik rolların böyük ifaçısı
Milli teatr və kino sənətimizin
görkəmli aktyorları
sırasında Ağahüseyn
Cavadov həmişə
öz dəst-xətti
ilə seçilib. Çox zaman
epizodik rollar yaratsa da, yadda qalıb, sevilib.
AZƏRTAC xəbər verir ki, görkəmli
sənətkar, Xalq artisti Ağahüseyn Cavadovun dünən 127 illiyi tamam olub.
Bakının Xırdalan kəndində
1894-cü il aprelin 22-də anadan olan A.Cavadov buradakı "Səadət"
məktəbində oxuyub.
Əmək fəaliyyətinə isə tacir yanında köməkçi
kimi başlayıb.
Aktyorluğa maraq onda yeniyetmə
yaşlarından yaranıb. Hələ uşaqlıqdan
səhnəyə sirli-sehrli
bir aləm kimi baxır, vaxt tapan kimi
gedib tamaşaları izləyirdi. Ağahüseynin bu qarşısıalınmaz
arzusunun reallaşması
çox gecikmir.
Respublika Hərbi Komissarlığı Siyasi
İdarəsinin yaratdığı
teatrın tamaşalarında
("Bəxtsiz cavan",
"Ac həriflər", "Xor-xor", "Dursunəli
və Ballıbadı",
"Molla Cəbi"
və s.) oynadığı
rollarla tamaşaçıların
alqışını qazanıb,
truppa rəhbəri Sidqi Ruhullanın diqqətini cəlb edib.
Çox keçməmiş Bakı
Türk Azad Tənqid-Təbliğ
Teatrına dəvət
alır və burada maraqlı yaradıcılıq dövrünə
qədəm qoyur. 1932-ci ilin sonunda Gəncəyə
köçürülərək Dövlət İşçi
Dram Teatrı kimi fəaliyyətini davam etdirən həmin kollektivdə Hacı Səməd ağa ("Bəxtsiz cavan"), Giko ("Pepo"), Barxudar ("Namus"), Mintoyev ("Morqanın qohumu") kimi rolları ilə tanınıb.
Sonra yenidən Bakıya qayıdıb Milli Dram Teatrında işləmiş
Ağahüseyn Cavadovu
xatırlayanlar onun yaratdığı və çoxu öz dövrünün "hadisəsi"
kimi qiymətləndirilmiş
Dəmirçi Musa, Bərbərzadə,
Mirzə Salman ("Toy", "Xoşbəxtlər", "Nişanlı
qız"), Ocaqqulu, Xosməmməd, Həmzə,
İmamverdi, Oddamdı
("Almaz", "Dönüş",
"Solğun çiçəklər",
"1905-ci ildə", "Od gəlini"), Cəlal, Soraq kişi ("Həyat", "Yaxşı
adam"), Savalan
("Dağlar qızı"),
Luka Lukiç ("Müfəttiş"), Brabansio,
Qoca çoban ("Otello", "Qış
nağılı"), Petruşin
("Canlı meyit"),
Popoviç ("Nazirin
xanımı"), Platon,
Məzarçı ("Şeyx
Sənan", "Xəyyam")
və onlarca digər rolları ilə tamaşaçıların
rəğbətini qazanıb.
1938-ci ildə Azərbaycan
Dövlət Musiqili Komediya Teatrı təşkil olunub. A.Cavadov bu
teatra dəvət edilib. Zəngin yaradıcılıq imkanlarına malik aktyor həmin teatrda Lütfəli Abdullayev, Aliyə Terequlova, İbrahim Hüseynov,
Xalidə Hüseynova və başqa sənətkarlarla çiyin-çiyinə
işləyib.
1942-ci ildə A.Cavadov M.Əzizbəyov adına
Azərbaycan Dövlət
Akademik Dram Teatrının
truppasına daxil edildi. Ömrünün sonunadək bu
teatrda çalışan
canlı xarakterlər
ustası həmin səhnədə bir sıra maraqlı rollar ifa edib.
A.Cavadov sənətə gəldiyi
ilk gündən hansı
teatrda çalışmasından
asılı olmayaraq, işinə məsuliyyətlə
yanaşmış, zəngin
aktyorluq imkanları nümayiş etdirmiş, tamaşaçılar tərəfindən
həmişə alqışlarla
qarşılanmışdı.
Sənətə, aktyor peşəsinə olan canıyananlığını
biz A.Cavadovun kino fəaliyyətində də
görürük. Aktyor cəmi
on filmdə çəkilib,
əksəriyyəti də
epizodik rollardır.
Bu rollar arasında nağıl qəhrəmanları
da, inqilabdan əvvəl
və müharibə dövrünün personajları
da, müasir dövrümüzün
müxtəlif peşə
sahibləri də var.
Zaman və məkandan asılı olmayaraq, A.Cavadov personajlarından hər biri üçün orijinal oyun və
danışıq tərzi,
hətta yeriş axtarıb tapırdı. "Görüş" kinokomediyasından tənbəl
kolxozçu Əbülfəzi
unutmaqmı olar?
Özbəkistan pambıqçılarının
nümayəndə heyəti
tərkibində azərbaycanlı
həmkarlarının görüşünə
gələn gənc gözəl qız Lalaya vurulan bu yöndəmsiz qocanın bütün hərəkətləri gülüş
doğurur.
Görkəmli kinorejissor Ə.Atakişiyev
Ağahüseyn Cavadovu
dörd filmində çəkmişdi. Bunlardan üçü - "Bir qalanın sirri", "Sehirli xalat" və "Qərib cinlər diyarında"
film-nağıllar, biri
isə - "İstintaq
davam edir" müasir macəra filmidir. Vaxtilə Əlisəttar müəllim
bu böyük sənətkar barədə
söhbətlərinin birində
demişdi: "Ağahüseyn
Cavadov ümumxalq aktyorudur. Hələ "Bir qalanın
sirri" filmindən yaradıcı qrupu öz orijinallığı
və fəaliyyəti
ilə heyran etmişdi. O, heç
kimə oxşamırdı
və heç kimi təqlid etmirdi. Xarici görünüşü ilə cəzbediciliyi ona diqqəti artırırdı. Ağahüseyn filmdə tərəf-müqabillə
dialoqa elə təbii şəkildə
başlayırdı ki,
onu saxlayıb nəyi isə düzəliş etməyə
adamın əli gəlmirdi. O, kiçik
rolu belə təsvir etmir, təbii şəkildə
personajın özünə
çevrilirdi".
A.Cavadovun kino personajları epizodik rollar olsa da, yaddaşlarda yaşayırlar. "Qızmar günəş altında"kı
anbardar Pirioğlu da,
"Əhməd haradadır?"
filmindəki usta Əhməd də, "O olmasın, bu olsun"dakı masabəyi
də, "Şərikli
çörək"dəki İsmayıl baba da, "Qərib
cinlər diyarında"kı
Qaraşad da tamaşaçılar
tərəfindən sevilib.
Tale A.Cavadovu görkəmli
rejissor Adil İsgəndərovla uzun illər səhnədə
olduğu kimi, bir dəfə də kinoda görüşdürüb. Böyük
rejissor onu "Əhməd haradadır?"
kinokomediyasında Usta Əhməd roluna çəkmişdir.
Bu obraz tamaşaçıda
xoş əhval-ruhiyyə
yaradır. Usta Əhməd
aktyorun ifasında çox təbii, səmimi alınmışdır.
Ağahüseyn Cavadovun yumoru ürəyəyatandır. O, olduqca
realist aktyor idi. Görkəmli aktyor 200-dən artıq
səhnə obrazı
yaratmış, 10-a qədər
filmdə komik və ciddi rollar
ifa etmişdir.
Böyük sənətkar Ağahüseyn
Cavadov uzun və mənalı ömür yaşayıb,
1981-ci ildə 87 yaşında
vəfat edib. Onun əziz xatirəsi xalqımızın
yaddaşında həmişə
yaşayacaq.
525-ci qəzet.- 2021.- 23 aprel.- S.16.