Səhnədən o yana...
Gözəl müğənnimiz Flora xanım Kərimovanın
qızğın vətənpərvərliyi, millətsevərliyi
hamıya məlumdur. Bəlkə elə bu xüsusiyyətlərinə
görə 1993-cü ilin qışında - cəbhədə
qızğın döyüşlər getdiyi bir vaxtda işlədiyim
"Azərbaycan ordusu" qəzeti üçün Flora
xanımdan müsahibə almaq, onu əsgərlərimizlə
qiyabi də olsa görüşdürmək fikrinə
düşdüm. Flora xanıma telefon açdım, dərhal
razılıq verdi və ertəsi gün
onun mənzilində görüşdük. Çox geniş və
səmimi söhbət etdik, Flora xanım maraqlı fikirlər
söylədi və bir az irəli gedib
deyim ki, yazı qəzetdə dərc olunduqdan az sonra Müdafiə
nazirinin tərbiyə işləri üzrə müavini
redaksiyaya gəlib bu müsahibəyə görə mənə
təşəkkür elan etdi.
Mən
Flora xanımın bu qədər səmimi, sadə, mehriban
qadın olduğunu, düzü, təsəvvür etmirdim.
Söhbət vaxtı onun daxildən gələn zadəganlığı,
yüksək mədəniyyəti, səmimiyyəti və
intellektual səviyyəsi, nə gizlədim, az
da olsa məni şoka salmışdı.
Söhbəti
bitirib sağollaşmaq istəyəndə Flora xanım dedi:
- Bilirəm
ki, işiniz çoxdur, redaksiyaya tələsirsən. Səhərdən söhbət etməkdən
ikimizin də boğazı quruyub. Gəlin bir stəkan
çay içək, sonra gedərsən - və reaksiyamı gözləmədən
məni sol tərəfdəki otağa dəvət etdi.
Flora xanımın dəvətindən imtina eləmək
ədəbsizlik olardı. Ona görə də
etiraz etmədim. Otağa keçdik, üstünə ağ süfrə salınmış masanın
arxasında əyləşdik. Az sonra azərbaycanlıların
çox sevdikləri çay dəstgahına nümunəvi
görkəm verəcək nə varsa, hamısı süfrənin
üstünə düzüldü.
Möhkəm mürəbbə həvəskarı
olduğumdan büllur qablara tökülmüş
löyün-löyün mürəbbələr isə dərhal diqqətimi çəkdi.
Flora xanımın mehribanlığı, köhnə
tanışlar kimi ərkyana davranışı sanki məni
ovsunlamışdı. Bir az sıxılırdım. Bəlkə bunu duyduğuna görə o, ordan-burdan
söz salıb məni bu naqolay vəziyyətdən çıxarmağa
çalışırdı.
Birdən bayaq verməyi unutduğum
sualı xatırlayıb, qəfildən soruşdum ki, Flora
xanım, cəbhə bölgəsinə gedib əsgərlər
qarşısında konsert verərsinizmi? İndi onların incəsənət
ustalarının dəstəyinə böyük ehtiyacları
var. Flora xanım dərhal dedi ki, bu nə sözdür, onlara
mənim canım qurban. Danışın, günü sabah gedək. Sonra bir anlığa fikrə
gedib bir az tənəli səslə əlavə
etdi: "Amma gərək elə edəsiniz ki, mən də əsir
düşməyim, Bilirsiniz ki, ermənilər
ağılsız olduqları qədər də. əxlaqsızdılar..."
Nəhayət süfrəyə çay gəldi. Mürəbbəbaz
olsam da, əlimi o qablara uzada bilmirdim - sanki nə isə mane
olurdu. Flora xanım bunu dərhal duydu və həmin o
mehriban, yumşaq səslə soruşdu:
- Bura bax,
niyə mənim bişirdiyim mürəbbələrin
dadına baxmırsan?
Vəziyyətdən
çıxmaq üçün yalan danışmalı oldum,
dedim ki, mənim mürəbbə ilə aram
yoxdur. Ona görə də narahat olmayın,
Flora xanım.
- Bu, sənin
öz işindir. Amma mürəbbələrdən
dadmamış burda getdi yoxdur. Gərək baxıb
görəsən ki, bacın necə mürəbbələr
bişirir...
Flora
xanımın səsində bizim xanım- xatın nənələrimizin
danışığına xas olan amiranəliklə
mehribanlığın, doğmalığın
qovuşuğundan yaranmış bir sehir vardı və bu sehir
məni əməllicə çaşdırmışdı.
Donub qaldığımı görən Flora xanım isə
heç yatsam da, yuxuma girməyən bir jest etdi -
çay qaşığı ilə ən çox
xoşladığım (!) (Flora xanım bunu hardan bildi -
möcüzədir) ərik mürəbbəsindən
sanballı bir ərik götürdü, üzünü mənə
çevirib həmin o sehirli səslə dedi:
- Əmr
edirəm ki, ağzını açasan!..
Qıpqırmızı qızarmışdım. Ardınca isə qəfildən
mənə qəribə bir gülüş gəldi və
dodaqlarımın qaçmasından istifadə edən Flora
xanım bir ana, bacı ərki ilə qaşığı
dodaqlarıma yaxınlaşdırıb əriyi ağzıma
ötürdü:
- İndi
çayını götür iç. Sən hərbçisən.
Elə hesab elə ki, mən də sənin komandirinəm.
Əmrdən çıxmaq olmaz axı...
İkinci
qaşıqdan sonra təbii ki, mən Flora xanımın bu
yeni "missiyasını" axıra kimi yerinə yetirməsinə
imkan vermədim...
...Sağollaşıb
ayrılanda Flora xanım dedi ki, nə vaxt lazım olsa, mənə
bir bacın, dostun kimi zəng edə bilərsən və bu
sözlər onu mənə daha da doğmalaşdırdı.
Sonralar bir-iki dəfə Flora xanıma zəng vurdum, dərdləşdik. Təəssüf
ki, müəyyən obyektiv və subyektiv səbəblər
üzündən əlaqələtimiz davamlı olmadı.
Amma indiyə
kimi hər dəfə onun xoş simasını televizor
ekranlarında görəndə, həmin o məxmər səsi
eşidəndə ərik mürəbbəsinin tanış, unudulmaz
dadını da dərhal hiss edirəm...
Allah
canınızı həmişə sağ eləsin, Flora
xanım
DİPLOMLU
CƏRRAH DİPLOMSUZ TARZƏNƏ NECƏ "MƏĞLUB"
OLDU
Bəlkə də çoxları bilmir ki, dahi tarzənimiz
(bu ifadəni işlətməyin bütün məsuliyyətini
öz üzərimə götürürəm və istənilən
səviyyədə istənilən şəxslə mübahisə
etməyə hazıram) Hacı Məmmədov həm də
peşəkar cərrah imiş və bir müddət
Bakının böyük xəstəxanalarının birində
baş həkim vəzifəsində də
çalışıb. Bunu mən də bir qədər gec bildim,
amma biləndə qətiyyən təəccüblənmədim.
Səbəbini, ümumiyyətlə, Hacı
müəllimin musiqi tariximizdəki rolu və yeri barədə
düşüncələrimi 2019- cu ilin aprelində qələmə
aldığım "Bir də tanış olduq, ustad!"
adlı yazımda bölüşmüşəm.
Bu qeydlərdə isə o vaxt bilmədiyim və buna
görə də həmin yazıya düşməyən 2
faktı diqqətinizə çatdırmaq istəyirəm.
1.
Subyektiv səbəblər üzündən Hacı müəllim
Konservatoriyada təhsilini başa vurmamışdı, yəni ali musiqi təhsili, diplomu yox idi. Bu fakt, eləcə
də Hacı müəllimin tar çala-çala, el şənliklərinə,
toylara gedə-gedə həm də həkimlik etməsi o
dövrün rəsmi nomenklatura prosedurlarına bir az uyğun gəlmirdi. Bəlkə
elə buna görə bəzi bədxahlar bu məsələni
şişirdir, "tarzən hara - cərrah, baş həkim
hara" tipli dedi-qodularla ürək bulandırırdılar.
Nəhayət atmacalar, "narazılıqlar"
respublikanın rəhbəri Heydər Əliyevin
qulağına çatır və o, köməkçisinə
bu məsələni araşdırıb məlumat verməyi
tapşırır. Deyilən vaxtda ona məruzə olunur ki, bəli,
Hacı Məmmədovun ali musiqi təhsili,
diplomu yoxdur və xəstəxanada baş həkim işləyir.
Heydər
Əliyev özünün o məşhur təbəssümü
ilə gülümsəyir və yalnız ona xas olan
uzaqgörənlik və müdrikliklə deyir:
- Konkret yanaşma tələb edən
bu məsələdə diplom vacib şərt deyil. Hacının ifası ilə tanışam, o, fitri
istedaddır. Düşünürəm ki, diplomsuz tarzən
kimi xalqımıza, musiqi mədəniyyətimizə daha
böyük töhfələr verə bilər, nəinki
diplomlu cərrah kimi təbabətimizə...
Allah sənə
rəhmət eləsin böyük İNSAN!
2.
Hacı Məmmədov mahir tarzənlər sarıdan heç vaxt kasadlıq
hiss etməyən Azərbaycanda Xalq artisi fəxri adına
layiq görülən ilk tarzəndir. Məncə,
bu fakt ətrafında da ciddi düşünməyə dəyər.
VERMƏDİYİM
SUALIN CAVABI
1987-ci ilin payızı idi. Bir gün iş elə gətirdi ki,
işlədiyim "Bakı" qəzetinin
tapşırığı ilə qüdrətli sənətkarımız,
kinomuza Ağabala ("Bəxtiyar"), Rüstəm bəy
("O olmasın, bu olsun"), Sərdarov ("Qızmar
günəş altında")... kimi ölməz obrazlar bəxş
edən Ağasadıq Gəraybəylinin qonağı oldum.
Ustadın yaşı o vaxt artıq 90-ı
keçmişdi, amma teatrla əlaqəni kəsməmişdi,
bu yaşında da alqışlar altında səhnəyə
çıxır, tamaşalarda oynayırdı (!).
Ağasadıq
müəllim evdə tək idi və çox dilxor, narahat,
bir az da köməksiz
görünürdü. Hiss elədim ki, vəziyyət, necə
deyərlər, "ruscadır", dağ boyda kişini belə
çətin duruma salan nə isə ciddi bir səbəb var.
Az sonra hər şey aydın oldu - demə, bir neçə
gün imiş Ağasadıq müəllimin gözləri
öz işığını demək olar ki, tam itiribmiş
və o, indi ətrafında olan hər şeyi, o cümlədən,
məni də yalnız qaraltı kimi görürdü...
Çətin vəziyyətə
düşmüşdüm, bilmirdim teatrla bağlı
cavabını almağa gəldiyim sualı bu vəziyyətdə
səsləndirim, ya yox. Necə deyərlər, keçi can hayında, qəssab
piy axtarır.
Amma
Ağasadıq müəllimin az qala
ağlamsına-ağlamsına dedikləri mənim vermədiyim
1 yox, bəlkə də 5 sualın cavabı oldu:
- O
gün teatra təzə tamaşanın stolarxası məşqinə
getmişdim. Elə əyləşib məşqə
başlamışdıq ki, gördüm rolumun sözləri
yazılmış dəftəri unudub evdə qoymuşam.
Hirsimdən hər 2 əlimlə başıma necə qapaz
endirdimsə, həmin andaca gözlərimə qaranlıq
çökdü...
...Ağasadıq
müəllimin dedikləri sənətə həsr olunmuş
uzun bir ömrün tragikomediya üslubunda oynanılan son -
final səhnəsi idi...və ustad o səhnəni də
bütün rolları kimi təbii oynamışdı...
Düz 1 il 1 ay sonra aktyor vəfat etdi...
Məzarının nuru əskilməsin, ustad!
Əlisəftər
HÜSEYNOV
525-ci qəzet.- 29 aprel.- S.11.