Türk birliyinin yorulmaz
ideoloqu Turan Yazqan
Türk birliyini təməli əsrlərə dayanan və
rəngi heç zaman solmayan türk xalısına bənzədən
mərhum Turan Yazqan, milli dil, istiqlal eşqi, hürriyyət
sevgisi, irqçilikdən uzaq olmağı onun əsas
çalarları hesab edirdi.
Türk
Dünyası Araşdırmalar Vəqfinin (1980) qurucusu,
türkçü ideoloq, professor Turan
Yazqanın türk birliyinin mənzərəsi haqqında hələ
əsrimizin əvvəllərində dediyi sözlər bu
gün öz tarixi reallığını yaşamaqdadır:
"Budur, qarşımızda türk xalısı... Bütün rəngləri xalis boyadan, Allahın
verdiyi solmaz boyadan. Bu solmaz rənglərdən
yaranan türk milləti, türk xalısı bütün əsrlər
boyunca çox parçalandı.
Bölük-bölük edildi... Parça-parça edildi... İstismar olundu, soyuldu, qırıldı; ancaq rəngləri
solmadı. O rənglərin başında Allahın bu
millətə verdiyi türk dili dayanır. Allahın
türk millətinə verdiyi digər rəng istiqlal
eşqidir. Bu eşq də heç
solmadı, heç sönmədi. Allahın
bizə verdiyi digər bir rəng hürriyyət
sevdasıdır. Bu sevdanı da soldura bilmədilər,
söndürəmmədilər. Allahın
bizə verdiyi rənglərdən biri də irqçilikdən
uzaq olmağımızdır. İrqçilik
geni bu millətin damarlarında yoxdur. Bu xalını
yenidən toxuyacağıq! Bu rəngləriylə
toxuyacağıq, lakin çalarları "Dildə
birlik"... "Fikirdə birlik"... "İşdə
birlik" olacaq... Bu çalarlarla, bu rənglərlə
toxunacaq türk xalısı XXI əsrə mütləq
damğasını vuracaqdır!"
Turan Yazqanın çıxışlarını,
"Türk Dünyası Tarih ve Kültür Dergisi"
üçün qələmə aldığı
yazıları, ayrı-ayrı məqalələrini
özündə birləşdirən "Türk
Dünyasında Dün, Bugün, Yarın" kitabı
böyük türkçü ideoloqun düşüncələrinin
əsas xətlərini ifadə etməkdədir. Kitabın tərtibçisi
yazar və araşdırmaçı alim Muhsin Kadıoğlu əsəri
dəyərləndirərkən yazır ki, "Turan
Yazqanın əsərini oxuyarkən türklüyün və
türk dövlətlərinin sabahlarında daha xoşbəxt,
daha hüzurlu, daha müzəffər ola
bilməsi üçün çox önəmli mesajlar
tapacaqsınız". Bu mesajlardan böyük
bir qismi Turan Yazqanın türk dünyasının
uşaqları, yeni nəslin timsalında söylədikləri
fikirlər və əməli şəkildə həyata
keçirdiyi fəaliyyətində öz əksini
tapmışdır. Çünki Turan
Yazqanın türklük görüşlərinin ən
mühüm özəlliyi onun gələcəyə yönəlməsi
idi. Türk Dünyası Araşdırmaları Vəqfinin
xətti ilə ənənəvi olaraq hər il
keçirilən "Türk Dünyası Çocuk
Şöleni" də həmin məqsədə yönəlmişdir.
Kitaba daxil olan "Türk Dünyası Uşaq
Festivalı"ndan nə gözləyirik?"
yazısında türkçü alim Vəqfin əsas siyasətini
də bu kontekstdə dəyərləndirirdi: "Qəti
olaraq Vəqfimiz və nəşrlərimiz gündəlik
siyasətin xaricindədir və kənarında da qalacaq. Lakin bu, uzun müddətli bir siyasət yürütmədiyimiz
mənasına gəlməz. On il,
iyirmi il, əlli il, yüz il kimi uzun zamanları hədəf
alan və ölkələri yönəltməkdə deyil, uca
türk millətini birləşdirmək, birliyin
doğuracağı güclə "sözü keçər,
qılıncı kəsər" zəngin, hüzurlu bir millət
halına gətirməklə bağlı bir siyasətdir bizim
siyasətimiz. "Türk Dünyası Uşaq
Festivalı" bu siyasətimizin ən önəmli vasitələrindən
biridir. Uşaqların bu
görüşü bir-birini tanımaqla yanaşı, bir əbədi
dostluq qurmaq imkanı verməkdədir. Bu
dostluqdan 10-15 il sonra yepyeni filizlər yetişəcəkdir".
"Uşaqlarımız tarix şüuruna
sahib, dövlət, bayraq, vətən, dil, din kimi müqəddəs
dəyərlərimizin məsum və yenilməz qoruyucusu
olsunlar" deyən Turan Yazqanın görüşlərinin
tarixi zəruriyyəti və gerçəkliyi
günümüzdə də yaşanmaqdadır.
Turan
Yazqan türk millətinin yetişməkdə olan nəslini
birlik, qarşılıqlı anlaşmaq, bir-birini daha
yaxından öyrənmək, türk ölkələrindəki
mədəni irslə tanış olmağı insanlıq
üçün də bir fayda kimi qiymətləndirir, bəşəriyyətin
gələcək sütunları olan uşaqların dünya
insanı üçün edəcəyi işlərin, ilk
növbədə, milli kültürü mənimsəməklə
mümkün olacağını dilə gətirir. "Öz uşaqlarımız arasında bunu
bacarmaq insanlığa edə biləcəyimiz ən
böyük yaxşılıqdır" deyən
türkçü ideoloq "Türk Dünyası Uşaq Festivalı"da
iştirak edən, dünyanın müxtəlif türk
coğrafiyasından gələnlərin Türkiyədəki
milli mədəniyyət örnəklərini öyrənmələrinə
şərait yaradırdı.
Fərqli türk ölkələri və
coğrafiyasından olan uşaqların ortaq məkana gətirilməsini
son əsrlərdə köklərindən qoparılmağa
çalışılan milli fidanlarımızın yetişməsində
olduqca vacib olduğunu və tarixin bir zəruriyyəti kimi
ortaya çıxdığını dərk edən Turan
Yazqan iki yüzilliyin qovuşağından başlayaraq bu
missiyanı reallaşdırmağa başlamışdır. Kitabın
"Tarixin axışını dəyişmək"
başlığında Turan Yazqan sovetlərin səbəb
olduğu 70 illik ayrılığın sona yetməsini və
müxtəlif ölkələrdən gələn türk
uşaqlarının öz milli kimliklərini dərk etmələrini
böyük xoşbəxtlik kimi dəyərləndirir.
Turan Yazqan böyük dövlətlərin əlində
oyuncaq olanların öz millətlərinə və
insanlığa düşmən olduğunu dilə gətirir
və türk millətinə doğru yönəlmiş
soyqırımları xatırladırdı. "Atatürkün
ölüm günlərində və ölümündən
sonra türklərin yaşadığı hər torpaqda millətimiz
insanlıq tarixinin gördüyü ən böyük
zülmü görməyə başladı. Və ən qorxunc işgəncələrə məruz
qaldı. Bir əsr içində tam 100 milyon
türkü itirdik" deyən Turan Yazqan müasir
dövrümüz üçün də aktual olan məsələlərə
diqqət çəkir: "Biz heç bir
uşağımıza kin, nifrət aşılamadıq. Aşılayanlar və aşılanması
üçün milyardlarca dollar xərcləyənlər
utansın. Onların insanlıqdan kənar xislətidir
ki, öz mənfəətləri üçün
dünyanı hər gün qana boyamağa davam edirlər... Oyuncaq kimi istifadə etdikləri millətlər zənn
edirlər ki, bu nəhəng güclər, bu mənfəət
gücləri onlara dəstək olacaqlar. Xeyr,
onlar oyuncaq olmaqdan uzağa gedə bilməyəcəklər.
Başda erməni militanları və PKK kimi
dünya nəhənglərinin əlaltıları oyuncaq
olduqlarını anladıqları gün öz soylarına
xidmət etməyə başlayacaqlar. Onların
xəyanətləri bugün yalnız öz millətlərinə
deyil, həm də insanlığadır".
Türkçü
ideoloq Balkanlarda, keçmiş Sovetlər Birliyində və
başqa regionlarda türklərə qarşı törədilmiş
zülm və haqsızlıqdan bəhs edərək
duyğularını bu şəkildə dilə gətirir:
"Və artıq nə dəmir pərdə, nə atom
bombası, bu uşaqların bir-biriylə qucaqlaşmasına
kimsə əngəl ola bilər. Və türklər burada necə
qucaqlaşırlarsa, önümüzdəki ən qısa
dönəmdə də öz coğrafiyalarında, öz
bayraqları altında, öz vətənlərində öz
dövlətlərinə sahib olaraq, eyni zamanda, Allahın onlara
verdiyi qaynaqları özləri istifadə etmək şərtiylə
dünyanın ən güclü milləti, ən sayılan
dövləti olacaqlar. Bu, tarixin axışıdır...
Bu axış davam edəcək və türk
milləti yerini alacaq".
Tarix boyunca parçalanmış
türklərin birliyini "bu, əsla millətçilik,
irqçilik, skullism, faşizm deyil, bu, sadəcə insani və
ağıllı bir tutumdur" kimi dəyərləndirən
Turan Yazqan türk birliyinə əngəl olan cəhətlərin
tarixi səbəblərinə də diqqət yetirirdi:
"Türklər birləşdiyi təqdirdə Allahın
onlara bəxş etdiyi iqtisadi qaynaqları türklər
üçün, türklərlə bərabər istifadə
etməyə başlayarlarsa, o zaman dünyadakı balanslar
bütünlüklə dəyişəcəkdir. Bu dəyişikliklərin olmaması
üçün 1917-ci ildən bəri çox sistemli işlər
gördülər. Öncə Azərbaycan torpaqlarını
Ermənistana peşkəş etdilər, Azərbaycanla bizim
aramıza Ermənistanı xəncər kimi soxdular və
türk dünyası ilə qara yolumuzu kəsdilər.
Sonra Türkiyənin ətrafında nə qədər
türk varsa, bir körpə belə qalmamaq şərtiylə
hamısını sürgün etdilər. Bu sürgünə
göndərilən türklər hara aparılacaqları belə
bəlli olmadan heyvan vaqonlarında daşındılar və
önlərinə gələn yerlərə səpildilər.
Bunlar sadəcə Krım türkləri deyil, Noğay, Kumuk,
Balkar və hələ də yurdlarına dönmək izni ala
bilməyən Axıska türkləridir... Türklərə
elə bir iş şərtləri tətbiq etdilər ki, bu
şərtlər altında beş milyon pambıq istehsal edən
özbək qadınları dünyanın ən çox
ölü uşaq doğan qadınları adına sahib
oldular. Beş milyon ton pambığın istehsal olunduğu
Özbəkistanda tək bir iplik fabriki qurmadılar, bir
parça dəzgah qoymadılar, tək bir geyim emalatxanası
yaratmadılar, çünki türk torpaqları xammal mənbəyi
idi. Türklər də bu xammal mənbəyində minimum əmək
haqqı ilə işləyən, sözdə bərabər,
lakin sistemin ən çox əziyyət çəkən, ən
çox əzilən fəhlələri idilər". Məhz
türk uşaqlarının bu şüuru qavraması və
onunla yetişməsi, milli kimliklərini dərk etmələri
də bu görüşlərin əsas məqsədində
dayanırdı.
O, Atatürkün "Türk
birliyinə inanır və onu görürəm" sözlərinə
də istinad edərək artıq tarixi zərurətin
yaşanmağa başlanıldığını, bu birliyin
türk millətinin haqlarının qorunmasını hədəf
almasını, irqçilikdən tamamilə uşaq
olduğunu, dünya millətləri ilə
demokratik və bərabər hüquqlu münasibəti,
türklərin üzərindəki soyğunçuluq siyasətinə
son qoyulmasını və dünya insanlarının da haqq və
hüquqlarının müdafiəsində
yardımçı olmağı nəzərdə tuturdu.
O, türklərin tarix boyunca müxtəlif millətlərin
xilaskarı missiyasında çıxış etdiklərini də
xatırladırdı: "Biz çox qətliam
gördük, amma heç bir qətliam etmədik. Biz çox
soyulduq, amma kimsənin haqqını yemədik. Biz çox
bölündük, adlarımızı dəyişdirdilər,
silah gücüylə, lakin biz heç kimsənin nə
adına, nə dilinə, nə dininə qarışdıq.
Dünya bu milləti belə tanımağa məcburdur.
Dünya bu həqiqətdən qaça bilməz. Türk
uşaqları məhz bu gerçəyi hayqırmaq
üçün bir məkana gəlməkdədirlər".
Böyüməkdə olan yeni nəslin sadəcə öz
millətinin deyil, bütün dünyanın haqq səsinə
çevrilməsini türkçü ideoloq milli-mənəvi
dəyərlər və tarixi ənənələrimizə sədaqətin
ifadəsi kimi qiymətləndirirdi.
Turan Yazqanın iki əsrin qovuşağında,
yeni yüzilliyin ilk onilliyində türk birliyi
üçün əməli işləri və fikirləri,
özünün söylədiyi kimi, "türklüyün
birliyi üçün toxum atmaq idi". Həmin toxumlar
türkçü ideoloqun gələcəyə yönəlmiş
ideallarında ifadə olunaraq bugün gerçəkliyini
yaşamaqdadır: "On il sonra, on beş il sonra, iyirmi il
sonra artıq türklər başlarını dik tutacaqlar,
dünyanın bütün gücləri üzərlərinə
gəlsə belə, əsla boyun əyməyəcəklər".
Bəsirə ƏZİZƏLİ
525-ci qəzet.- 2021.- 29 aprel.- S.12.