Ahıskalı şair Həmdi Yitgün
("Ahıska türk yazarları"
silsiləsindən)
Ahıska
türklərinin ağsaqqal ziyalısı və
tanınmış şairi, Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin üzvü, Azərbaycanda yaşayan Ahıska
Türkləri Yazarlar Birliyinin qurucularından biri və
hazırda sədri Ayvazov Həmdi Ayvaz oğlu 13 may 1952-ci ildə
Özbəkistanın Səmərqənd vilayətinin Bulunqur
şəhərində anadan olmuşdur. Əsli
Gürcüstanın Ahıska mahalının Adıgün
rayonuna bağlı Qomoro kəndindəndir. 1944-cü
ilin noyabrında soydaşları ilə birlikdə Orta Asiyaya
sürgün edilmiş valideynləri Ayvaz dədə və
Güllü nənə xüsusi komendant rejimi ləğv
olunduqdan bir il sonra, 1959-cu ildə, ailəliklə Azərbaycanın
Şəmkir rayonunun Bitdili kəndinə
köçmüşlər. Həmdi bu kənddə
ibtidai məktəbə getmiş, orta məktəbi isə
Şəmkirin Təzəkənd kəndində bitirmişdir.
1972-ci ildə
isə Saatlı rayonunun Şirinbəy kəndinə
köçmüş və burada ailə qurmuş Həmdi əmək
fəaliyyətinə M.Əzizbəyov adına
kolxozda sürücü kimi başlamışdır. Ailə
vəziyyəti ilə əlaqədar ali təhsil
ala bilməyən Həmdi gəncliyindən sözə-sənətə,
musiqiyə, özfəaliyyət və mədəni-maarif
işlərinə böyük maraq göstərmişdir. Şirinbəy kəndinin və ümumən
Saatlı rayonunun mədəni həyatında fəal
iştirak edən Həmdi fəal ictimaiyyətçi və
bacarıqlı təşkilatçı kimi
tanınmışdır. Kolxozda
sürücü işləyə-işləyə gənclər
və məktəblilər arasında özfəaliyyət
işində böyük uğur qazanmış, rayon
miqyaslı mədəni-kütləvi tədbirlərin təşkilatçısı
olmuşdur. Bu fəallığı və
uğurları sayəsində Saatlı rayon Şirinbəy Kənd
Mədəniyyət Evinə bədii rəhbər vəzifəsinə
təyin olunmuşdur. Mədəniyyət
evində maraqlı teatr tamaşaları və konsertlər
hazırlamış, yaradıcısı və rəhbəri
olduğu qızlardan ibarət "Karvan" rəqs qrupu rayon
və respublika miqyaslı tədbirlərdə, televiziya
kanallarında dəfələrlə çıxış
etmiş, müxtəlif mükafatlara layiq
görülmüşdür. Həmdi
Ayvazovun rəhbərliyi ilə 2006-cı ildə əsasən
uşaqlardan ibarət özfəaliyyət qrupu Şimali Kipr
Türk Cümhuriyyətinin paytaxtı Lefkoşa şəhərində
23 Nisan Uşaq Bayramında uğurla Azərbaycanı təmsil
etmişdir.
Həmdi
Yitgün həm də Ahıska türklərinin Vətənə
dönüş mücadiləsinin fəal
iştirakçısıdır, "Vətən" cəmiyyətinin
yaradıcılarından biridir, el-obanın xeyir-şərində
soydaşlarının yanında olan ağsaqqal, etibarlı
dost və qədirbilən ziyalıdır.
Çoxşaxəli ictimai, mədəni-maarifpərvər
fəaliyyəti ilə yanaşı, Həmdi gənc yaşlarından
başlayaraq bədii yaradıcılıqla da fəal məşğul
olur. Əsərləri
keçən əsrin əvvəllərindən dövri mətbuatda,
müxtəlif dərgi və toplularda, o cümlədən,
ilk dəfə müəllifi olduğum "Qəribəm bu vətəndə
/Axısqa türklərinin etnik mədəniyyəti/"
(Bakı, 1992), "Ahıska türk folkloru" (Bakı, 1998,
2008; Ankara, 2001), "Ahıska türkləri: Vətən
bilgisi" (İstanbul, 2009) adlı kitab və toplularda dərc
olunub. Nəhayət, 2008-ci ildə İstanbulda fədakar
ziyalı, folklor və ədəbiyyat toplayıcısı,
naşiri Mirzə Misliyevin tərtib və redaktorluğu,
ünlü şair Cabir Xalidin və tanınmış
ziyalı Fəzli Əşrəfovun ön sözləri ilə
112 səhifəlik "Ağlar gözli, gülər yüzli
axısxalilər" adlı şeir kitabı dərc edilib.
Əsərlərini
əsasən Həmdi Yitgün, bəzən
"Yitgün", "Yitgün Qomoroli", "Həmdi
Qomoroli" adlarıyla imzalayan şairin
yaradıcılığını səciyyələndirmək
üçün ilk növbədə onun ana yurdunun təbii-coğrafi
və etnik-mədəni özəlliyini anlamaq lazımdır.
Məsələ bundadır ki, Ahıska
türkləri sürgün dövründə dünyanın
müxtəlif qitələrində ondan çox ölkədə
yaşasalar da, yeni nəsil vətəndən uzaqlarda anadan
olub böyüsə də, vətən xatirələri, vətən
duyğuları, vətən eşqi ailələr, el-oba
daxilində yaşayır, yeni nəslə
ötürülür. Şair Həmdi
Yitgün də çocuqluğundan bu xatirələrlə
böyüyüb, uzaq diyarlarda doğma yurdunun vətəndaşı
kimi formalaşıb. Nəmdinin ana yurdu
Qomoro kəndi Adıgün-Koblıyan bölgəsinin
yuxarı, yəni dağ məskənlərindəndir. Bu yörənin ən yuxarı kəndi isə
Xerodur. Xerodan güneyə doğru
artıq Koblıyan, Posxov bölgələri gəlir ki, bunlar
da Türkiyədədir. Xerodan başqa,
Adıgün, Varxan, Qomoro, Uravel, Toloş, Cağsman da
yuxarı kəndlərdən sayılır.
Adıgün
mahalının məşhur qalası, 310 illik tarixi olan
Ahıska Qıpçaq Atabəyliyinin əsas istehkamı, dəniz
səviyyəsindən 1700 metr yüksəklikdə pərvazlanan
Altunqala Qomoro yaxınlığında yerləşir. Ümumən,
Ahıska bölgəsi alınmaz qalaları, xüsusən,
Ahıska, Caksu, Axılkələk, Zanav, Azqur, Xırtız
qalaları, Axılkələkdəki Koroğlu qalası və
bir çox belə istehkamlar, bürclər, digər səhmli
tikililərlə məşhur olub.
Təbii-coğrafi mühit, relyef, iqlim
ahıskalıların həyat tərzinə dərindən təsir
etmişdir.
Dağ aləminin yaşayış üçün çətinliyi,
iqlimin sərtliyi, eyni zamanda təbiətin ecazkar gözəlliyi
türklərin xarakterini müəyyənləşdirmiş,
onlara əsl dağlı dəyanəti və inadı, zəhmətsevərlik,
dönməzlik, özünə inam, müstəqillik,
sülhsevərlik, eyni zamanda incə qəlb və zərif
estetik duyum aşılamışdır. Ahıskalıların
təbii müdrikliyi, təmkinli qüruru, mərdliyi, ləyaqəti,
müsafirsevərliyi əsl türk xarakterinin təməl
daşlarıdır. Ahıska
mahalının, o cümlədən, Koblıyan bölgəsinin
sakinləri türk mənəvi dəyərlərinə
sadiq, mənən saf, imanlı, halal, zəhmətkeş
insanlardır.
Koblıyan
mahalı, Adıgün, Suxul kəndləri məşhur ədib,
tərcüməçi Fridrix Martin fon
Bodenştedtin xatirində də qalıb. Məşhur
şair Mirzə Şəfi Vazeh Adıgünlü Ömər
Əfəndini özündən sonra ən böyük
şair hesab etmiş, "mən olmasam, sənin müəllimin
o olmalıdır" deyərək, Bodenştedtə onunla
görüşməyi məsləhət bilmişdir.
Ömər Əfəndinin görüşünə gedən,
yol boyu Axılkələk, Abastuman, Aspindza, Ahıskadan
keçmiş Bodenştedt rusların gəlişindən
sonra bu mahalın əzəli sakinləri olan türklərin
çox hissəsinin bu gözəl yerləri tərk etməyə
məcbur olduğunu və onların yerini Türkiyədən
gəlmiş ermənilərin tutduğunu yazır. Kəndlərin, xüsusən Suxulun gözəlliyindən,
məscidlərindən danışır.
Adıgünlü Ömər Əfəndi ilə
görüşünü, ustalığına, müdrikliyinə
heyran qaldığı ev sahibinin qonaqpərvərliyini,
onunla şeirləşməsini, əfəndinin ona
atasının və babasının şeirləri
toplanmış dəftəri və zərif tütün kisəsi
hədiyyə etdiyini nəql edir (Adıgünlü Ömər
Əfəndi // "Ana yurdum" qəzeti, 1998, kasım, ¹ 4).
Təəssüf ki, bu dəftərin taleyi məlum
olmadığı kimi, qədim yurdlarımız
Ahıska-Axılkələyin, eləcə də Zəngəzur,
Göyçə, Basarkeçər, Dağ
Borçalının gəlmə ermənilərdən nə
vaxt qurtulacağı da hələ ki naməlumdur. Onu da deyək ki, Abxaziya və Osetiyada olduğu kimi,
Ahıska-Axırkələk də hazırda qardaş
Gürcüstana qarşı erməni terrorçu separatizminin
məskənlərindən biridir. Abxaziyada
ermənilərin yaratdığı terrorçu Baqramyan
batalyonunun gürcü xalqına qarşı törətdiyi ləyaqətsiz
qanlı terror hələ də yaddaşlardan silinməyiib.
Ahıska və Borçalı türkləri isə
gürcü xalqına olan qardaşlıq duyğularına
sadiq qalaraq, həmin toqquşmalarda Gürcüstan ordusunun tərkibində
vətən hesab etdikləri bu ölkənin ərazi
bütövlüyü uğrunda qəhrəmanlıqla
döyüşmüşlər.
Ahıskalılar bu mənəvi xüsusiyyətləri,
dostluğa, qardaşlığa sədaqəti, vətən
sevgisini sürgün dövründə də saxlamış,
yaşadıqları yerlərdə zəhmətkeşlikləri,
halallıqları ilə fərqlənmişlər.
Qardaş Azərbaycanın Saatlı rayonunda məskunlaşmış
ahıskalıların qurduğu "Adıgün" qəsəbəsi,
digər kəndlər ölkənin ən abad
yaşayış məskənlərindən, Sovet dövründə fəaliyyət
göstərmiş Adıgün, Axundov, Əzizbəyov
kolxozları isə ən qabaqcıl təsərrüfatlardan
olmuşdur.
Sürgünün bütün əziyyətlərinə
baxmayaraq, Ahıska türkləri fitri müdrikliklə öz
ruh yüksəkliyini, mübarizliyini, həyat eşqini,
gülüşünü, yumorunu,
sazını-sözünü, adət-ənənəsini
qoruyub saxlamışlar, gələcəyə inam, ruh yüksəkliyi,
xoş ovqatla ilə yaşamışlar. Sürgün
bu qəhrəman xalqın iradəsini sındıra bilməmiş,
türklər öz məğrur duruşunu, eləcə də
gülüşünü, həyat eşqini
yaşatmışlar. Xalq arasında
müxtəlif məzəli əhvalatlar,
yerennük-şakalar, həm fərdlər, həm də
ayrı-ayrı kəndlər haqqında maraqlı, bəzən
incə yumorlu məsəllər dolaşmaqdadır. Bütün bunlar doğma yurdu xatırladır, gənclərə
vətən sevgisini aşılayır. Kəndlərə
səfərlərim zamanı ağsaqqal-ağbirçəklərin
söylədiyi kimi, ən çox zarafat - şaka
(yerennük) sevən - xerolulardır. Caxsmanın
qızları çox işləkdir, Kexvan öz halvası,
Azqur - bağları, Abastuman - çərmukləri (şəfalı
mineral su) ilə məşhurdur. Smadalılar
şirindilli, şair Həmdinin həmkəndliləri olan
qomorolular açıqürəkli hesab edilir... Ahıskanın
daxili aləmi ilə bağlı belə rəvayət, atmaca,
şakalar, lətifələr, xatirələr olduqca rəngarəng
və boldur, ancaq bunlar başqa söhbətin mövzusudur.
Həmdi Yitgün də həyat eşqi, nikbin inamla
yaşayan, incə yumorlu məğrur yurddaş, şair və
ziyalıdır. O, vətəndən uzaqda sürgünlərdə
doğulub yaşasa da, belə xatirələr, rəvayətlər,
öyüdlər, dastanlar, bayatılar, şaka-yerennüklər,
nəğmələrlə böyüyüb formalaşıb
və bu ecazkar nağıllar aləmini öz əsərlərində
vəcdlə tərənnüm edir. Həmdi öz
yaradıcılıq kredosunu kitabındakı "Salam, əziz
oxucum" adlı ilk şeiri ilə bəyan edir: oxucusuna
"Salam əziz oxucum, Nə var, nə yox, nəsilsin?"
deyə səmimi müraciət edən şair, vətənsizlik
dərdindən qəlbiqırıq soydaşlarını oxuya
dəvət edir: "Oxi bu kitabımi, Ağrilərin
kesilsin... Öz tarixin bil".
Şairin
vətən dərdi ümummilli faciə olmaqla, həm də
onun şəxsi taleyidir, fərdi yaşantılarıdır,
qarşılaşdığı "müsibət", ona
atılan "çamur", "boran, qardır",
"göz yaşlarıdır":
Bən
bir ömür yaşadim,
Yaşamadım ömür kimi.
Hər
yandan çamur atdilər,
Ömrüm oldi, çamur kimi.
***
Çox
müsibət baştan geçdi
Demədim
iş işdən geçdi,
Bəzən
sözüm taştan geçdi,
Taşi yaran dəmür kimi.
Bu
ağrıların, sıxıntının səbəbi, mənbəyi
vətənsizlikdir, yurdun ola-ola, qərib yaşamaqdır,
ölkələr gəzib, bezar olmaqdır:
Namərd
dünyanın əlindən,
Ölkə-ölkə
gəzər oldum,
Gəzə-gəzə
cana doydum,
Öz canımdan bezər oldum.
Haxli oldum
diləgimdə,
Bir duran
yox köməgimdə,
Hər dərdimi
yürəgimdə,
Ölçub-biçib çözər oldum.
Həp
rast gəldim zor işlərə,
Böhtanlara,
şər işlərə,
Hər əmələ,
hər işlərə,
Dözə-dözə dözər oldum.
Yitgün
diyer həsrət çəkdim,
Bilsəz
nə müsibət çəkdim,
Ömrüm
boyi sixlət çəkdim,
Sixlətimdən yazar oldum.
Həmdinin
şairliyinin mənbəyi bu "sixlət"dir, qərib həsrətidir,
namərd dünyanın bezarlığından qurtuluş
çabasıdır və şair bu qurtuluşu Allah sevgisində,
imanda, haqq yolunu tutub inanc və inamla addımlamaqda
görür:
Yitgün,
dünya boran, qardur,
Baxma
gönlün intizardur,
Sənin
də Allahın vardur,
Yürəgində möhür kimi.
Bu Allah
sevgisi Həmdinin təxəyyülündə milli amala
çevrilir, şair dünyaları, insanları, xalqları,
bəşəri birləşdirən, barışdıran,
haqq yoluna yönəldən qüvvəyə tapınır və
fərdi istəklərdən xəlqi ideallara yüksələrək,
Vətən sevgisinin əzəli ilahi mahiyyətinə
sığınır:
Hər
yazılan şeirə ən yüksək qiymət
Şeiri başa düşən insandan gəlür.
Dünyada
nə qədər qazansan hörmət
Etduğun eylüklər arxandan gəlür.
İstəsən
hay verən olsun səsinə
Üşümiş
yürəgin bir az isinə
Genə
isinürsün mərd nəfəsinə
Namərdin nəfəsi yalandan gəlür.
Gözəl
usta kimi tapmaqçün şərəf
Tavran ki, yapasın qüsursuz bir əv.
Allah
adamiysən vətənini səv
Vətənin sevgisi imandan gəlür.
Çox
da bel bağlama namərd cahana
Qanın qaraltmaya bulur bahana.
Daim nalet
oxi, dəli şeytana
İnsana müsibət şeytandan gəlür.
Yitgün,
ibadət et, unut var yoği
Bundan şifa bulmiş dünyada çoği.
Alimisən
genə Quran-i oxi
Hər elmin nişani Quran-dan gəlür.
Beləliklə,
Vətən və Allah sevgisi müəllifin daxilində
qovuşur, şair "Yürəgimdə Vətən, qəlbimdə
Allah" deyə "üzərində ata-ana duasi",
varlığında "bozulmaz türkluk ədasi",
"qulağında xoş bir müjdə sədasi",
ölümdən çəkinmədən şərəfli
yurd yoluna çıxır.
Şairin ilahi inancı ona güc və qüvvət
verir, mübarizəyə, nikbinliyə səsləyir, nikbinləşdirir. "Dilimi, dinimi xoşlar, səvərim"
deyən şair xoşladıxlarına, "şeytana
şaşmaduxlarına", halal işlədiklərinə,
"bismillah ilə başladuxlarına",
yaşamadıqlarına deyil, Allahın inayəti ilə
yaşadıqlarına müdrikcəsnə şükürlər
edir:
Yitgün
gah qınanmiş, gah da ögülmiş
Bəlkə
də dünyanın çarxi əgilmiş
Yaşamaduxlarım
qismət dəgülmiş
Yaşaduxlarıma,
şükürlər olsun!
Şair vətənsizlik
həyatında, qürbət ellərdəki ağır
günlərdə soydaşlarının dərdlərinə
şərik olmuş, ana qucağını açmış
Azərbaycana, azərbaycanlı-türk qardaşlarına olan
sevgisini, "bir millət - iki dövlət"
anlamını ifadə edir, öz milli ağrısı tək
yaşadığı Qarabağ acısını lirik
duyğularla aşılanmış şeirlər silsiləsində
yüksək emosionallıqla ifadə edir:
Bir
yaratmış Allahım,
Ahına
bənzər ahım,
İniltimiz
də qohum,
Ey Azəri qardaşım.
Bir
Qafqazda iki can -
Axısxa
Azərbaycan.
Hər
ikisinə qurban,
Ey Azəri qardaşım.
Şair
Qarabağ savaşında şəhid olan
qardaşlarının qəhrəmanlığını, "ölümün
gözünə dik baxan" igidlərin mənəvi
ucalığını vəsf edir: "Ölüm vardır
bilib gəldiz, Siz ölümə qalib gəldiz, Mənim
şəhid qardaşlarım... Birləşdiniz
bir oldunuz, Vətənə sipər oldunuz, Ər oğluyduz, ər
oldunuz, Mənim şəhid qardaşlarım, Qurban gedək
biz, dediniz, Qalsın şanlı iz, dediniz, Əsil sözü
siz dediniz, Mənim şəhid qardaşlarım".
Qarabağ şəhidlərinin analarına, o cümlədən,
yüzdən çox şəhid vermiş Ahıskalı
analara müraciət edən şair, onların
övladlarının türk tarixinə iz qoyduqlarını,
analarının üzünü ağ
etdiyini, birliyimizi dünyaya göstərdiyini söyləyir:
Axısxali
tayfamızın
Türkluğuni göstərdiz siz.
Əsil
türkün qardaşluxda
Bərkluğuni göstərdiz siz.
Peşəkar
şəkildə mədəni-maarif işi,
çocuqların, məktəblilərin inkişafı, vətənpərvərlik
və maarifpərvərlik ruhunda tərbiyəsi, estetik
zövqünün formalaşması, milli folklora, musiqiyə,
sözə-sənətə bağlanması üçün
əzmlə çalışmış Həmdi
Yitgünün yaradıcılığının böyük
bir hissəsi də didaktik mövzular, tərbiyə məsələləri
ilə bağlıdır.
Şair bu məqsədlə, kiçik yaşlı və
yeniyetmə oxucuları cəlb etmək üçün oynaq
formalara müraciət edir. Klassik didaktik poeziyamızın incisi
olan məşhur "Meyvələrin bəhsi"nə
özünəməxsus nəzirə olaraq yazdığı
"Qiymətlərin bəhsi"ndə sıfırdan
beşə qədər qiymətlərin poetik şərhini
verir; "Əlifba" şeirində ayrı-ayrı hərflərin
rəmzi mənalarını açıqlayır; Şimali
Kipr Türk Respublikasının paytaxtı Lefkoşaya həsr
olunmuş "Lefkoşam bənim" şeirində,
yuxarıda qeyd etdiyimiz çocuq festivalında dünya
çocuqcalarına qucaq açmış bu ecazkar şəhəri
tərənnüm edir; Şirinbəy kənd orta məktəbinin
biologiya müəllimi Rəsul Sərvərovun 65 illik yubileyi
münasibəti ilə yazılmış "Rəsul müəllim"
şeirində elin hörmətini qazanmış müəllim
obrazını yaradır; filoloq-şair, dilçi alim, Azərbaycan
Respublikasının Əməkdar Mədəniyyət
İşçisi Cabir Xalidovun 50 illik yubileyinə həsr
olunmuş "Cabir müəllim" şeirində bu vətənpərvər
ziyalının fikir və amallarını dəyərləndirir;
"Tələbələr" şeirində məzunları
müstəqil həyatdakı xoşagəlməz meyillərdən
çəkindirir, zəhmətə, halallığa, uğura
səsləyir.
Şair
yaradıcılığında, o cümlədən, milli məzmunlu
mətnlərində klassik poeziya və folklor ənənəsindən
qaynaqlanır,
bayatı, meyxana formasından və üslubundan
istifadə edir, maraqlı əsərlər ortaya qoyur. Həmdi
Yitgünün silsilə müəllif bayatılarında
ictimai (Əziziyəm genə yas / Genə matəm, genə yas
/ Kolxoz dördə bölündi / Köhnə hamam, köhnə
tas), yumoristik (Əziziyəm axmiyer / Sular
bilə axmiyer / Cefdə para olmasa / Qari sözə baxmiyer),
satirik (Yeşilluğa xor baxax / Ağzın açıb tur
baxax / Oksigeni almasax / Karbon nəsil buraxax) məzmun
aşkarlanır.
Şairin
satirik şeirləri mövzu və pafosun ictimai kəsəri
(Ögüddən gəiməz xoşum / İşinən
yoxdur işim / Nerdə aş, orda başım / Can ay can, ay
can, ay can) ilə seçilir; bəzi şeirlərdə
yumoristik tərzdə ənənəvi vərdişlərə
toxunulur (Bin yillərin yadigari / Fuxaranın dosti-yari / Dişlərim
olsa da sari / Səni yiyacam, çeçil peynil / Səni səvəcam,
çeçil peynil // Sərt olsan da tros kimi / Səvümlisin
çərəz kimi / Alışuğum paproz kimi / Səni
yiyacam, çeşil peynil / Səni səvəcam,
çeçil peynil).
Xalq üslubu ilə siyasi mövzuların
çözülməsi də Həmdi Yitgünün
poeziyasında rastlaşdığımız xüsusiyyətlərdəndir. Bu baxımdan "Sovet"
şeiri səciyyəvidir: "Paxılların yeri nardur / Səndə
yüz xıl millət vardur / Baxdın ki, arxasızlardur /
Gücün bizəmi yetdi, sovet? / Kesdin hər yandan yolumi /
Beş kapek etdin ölümi / Bənə bu qədər
zülümi / Suçum nəydi etdin, sovet? // Davada çarpışdım
bən də / Yolladın şəhərə, kəndə /
İş qənərəyə gələndə / Bizi kənərə
atdın, sovet // Bən yandım, rəhm et
balama / Yetər, ipə un tolama / Daha haqqi tapdalama / Nəki
etdin, etdin sovet. // Zülüm verməyi qayda etdin / Bilməm nəyi
fayda etdin? / Çox Yitgünlər peyda etdin
/Axır gendin yitdin, sovet".
Həyat, dünya, tale, şeir-sənət, ömür
kimi fəlsəfi anlamlar da Həmdi Yitgünün
yaradıcılığında mühüm yer tutan
anlamlardandır. "Bin edərmiş", "Sehrli
dünya", "Qara sevda" kimi şeirlərində
şair insanları çevik düşüncəyə, dərkə,
adiliklərdəki həqiqəti görməyə, mahiyyətə
varmağa sövq edir. Bu baxımdan zahirən çox
sadə görünən "Bin edərmiş" şeiri səciyyəvidir:
Gecə -
gündüz hesapladım
İki beş yüz, bin edərmiş.
Axır
qandım, rahatladım
İki beş yüz, bin edərmiş.
İştər
qəmlən, iştər ağla
Gecə - gündüz qara bağla.
Bütün
dünyay gez, soraxla
İki beş yüş, bin edərmiş.
Axıllilər
ölçər, biçər
Dəli vurup köpriy geçər.
Ağzın
açıp turma naçar
İki beş yüz, bin edərmiş.
Dünyalar
qədər varlaşa
Çətin ki, arsız arlaşa.
İştər
yer gögə birləşə
İki beş yüz, bin edərmiş.
İki tənə əlli yüzdür
Yitgün, hesabında düzdür.
Binin yarısi beş yüzdür
İki beş yüz, bin edərmiş.
Şeirdəki zahirən adi məntiq oxucunu sadə və deməli, əbədi həqiqətləri, gedişatın, həyatın əzəli mahiyyətini anlamağa yönəldir. Bu məqamda gülüş, yumor, kinayə önə çıxır, lakin bu gülüş aldadıcıdır. Həmdi Yitgün "gülər üzlü" və eyni zamanda "ağlar gözlü" şair və şəxsiyyətdir. Bu gülüşün, yumorun, xoş söhbətcilliyin arxasında, şairin qəlbinin dərinliyində sönməz kədər var, zəki insanın "anlamaq dərdi" var, 77 ilin vətənsizlik ağrısı var. Zahirən gülərüz, zarafatcıl, şaqraq, şən və nikbin Şair "Şeirim yanar köz oliyer... Vətənimi hər şeirimdə / Bayrax kimi dutiyerim" deyərək, öz yaradıcılığını belə səciyyələndirir: "Bən şeirimin hər misrasın / Göz yaşıma qatiyerim... Qafiyələr töküliyer / Nəmli gözlərim güliyer".
Ümummilli faciədən
doğan bu kimi sətirlər, xalqının ruhunu ifadə edən
müəllifin əzm və inamı, iradə və qətiyyəti
oxucunu inandırır ki, tarix haqq yoluna dönəcək,
Ahıskanın ünlü şairi Həmdi Yitgün və
soydaşları ana yurda qayıdacaq, doğma Gürcüstanın
rifahı və tərəqqisinə şərəflə xidmət
edəcək, "gülər gözlü, gülər
üzlü" nəğməkarlar bu yurdlarımızı
sevgi, dostluq, bayram ovqatlı əsərləri ilə sevərək
vəsf edəcək...
Asif HACILI
525-ci qəzet.- 2021.- 13 avqust.- S.14-15.