Bir kitab yazacaq
odlu ürək sahibi...
(Həkim-şairə
Nuranə Rafail qızının poetik yaradıcılığı haqqında
düşüncələrim...)
Bədii söz sənəti yollarında inamlı addımlarını atan, amma "müəyyən
bir auditoriyaya sahib şair kimi tanınan" Fazilova (Rəhimova) Nuranə Rafail qızı Azərbaycanın barlı-bəhərli
diyarı Göyçay
bölgəsində dünyaya
göz açıb. Orta təhsil
aldıqdan sonra Odlar Yurdu Universitetinin
"Müalicə işi"
fakültəsini bitirib.
2007-ci ildən ixtisası üzrə Göyçay Rayon Mərkəzi
Xəstəxanasında həkim
vəzifəsində çalışır.
Nuranənin şeirlərində onun bir qələm əhli kimi mərhəmətini, sədaqətini,
sevgisini, dürüstlüyünü,
paklığını görürsən. Görürsən
ki, müəllifin də, müəllifdən
sözə hopan ruhu da təmizdir,
safdır, durudur... İç dünyası ilə dış dünyası müvazidir,
aldadıcı deyil, sünilikdən uzaqdır.
Şeirlərində özünün, yaşadığı mühitin,
ən ümdəsi isə göz açdığı, boya-başa
çatdığı bölgənin
cazibədar ruhu, özünəməxsus söz
düzümü, bu düzümün yaratdığı
ahəng var və bunlar onun şeirlərinin spesifikası kimi qəbul edilə bilər.
"Həkimlər depresiya deyir..." Nuranənin ilk kitabıdır və müxtəlif mətbuat orqanlarında, toplularda, almanaxlarda dərc edilən şeirlərinin bir qismidir. Bu şeirlərdə
şairlik iddiasına
düşməyən, təbii
hissi ehtiyacdan yaranan, həkimlik peşəsinə yiyələnmiş
incə, zərif təbiətli və həssas müşahidə
qabiliyyəti olan gənc xanımın həyata münasibəti,
yaşam tərzinin psixoloji məqamları, insani sevgisi, məhəbbəti, nifrəti,
qəzəbi və s.
doğru-dürüst, həzin
bir lirizmlə əksini tapıb. Özü kimi sözü də səmimidir.
"Bircə sən yoxsan dünyamda" şeirində olduğu kimi:
Hər şeyim var...
Başımı salmağa evim-ocağım,
Qısılıb yatmağa küncüm-bucağım.
Halal zəhmət ilə rahat çörəyim,
Bir kitab yazacaq odlu ürəyim.
Bircə
sən yoxsan dünyamda,
Yalnız
arzumdasan, yalnız xülyamda...
Şairdə, ümumiyyətlə, qələm
əhlində gərəkdir
ki, fərqli düşüncə, dünyagörüş,
zamanı vaxtında duymaq və gələcəyə yönəlik
duyum, həssaslıq olsun. Nuranə Rafailqızı
yaradıcılıqdan kənar
sahədə, həkimlik
peşəsində çalışmasına
baxmayaraq (hərçəndi
mən həkimliyə,
Hippokrat andlı həkimliyə yaradıcılıq
sahəsi kimi baxıram və onu da bilirəm
ki, bu peşənin
adı hükəma, fikir, filosof anlamlarına müvazidir),
içində həkimanə
bir poeziya - şair ömrü də yaşayır... Mənə elə gəlir ki, həkimliyin şairliyə
yaxın, doğma cəhətləri var. Əvvəla,
hər ikisinin obyekti İNSANDIR! Və hər ikisi, həkim də, şair də insanın sağlamlığı
ilə məşğuldurlar,
birisi fizioloji sağlamlığın, ikincisi
isə mənəvi sağlamlığın keşiyindədir...
Bu cəhətdən həkim də, şair də daim axtarışdadırlar.
Nahaq yerə deyilməyib: "Sağlam
canda sağlam ruh olar!" Məncə, həkimlik də, şairlik də ciddidən-ciddi ruhsal aləmdir... Nuranə həkimin poetik "mən"i onun "Mən" şeirində
həssas psixoloji çalarda belə təqdim edilir:
Bir ev var ki, uzaqlarda
hasarı yox, çəpəri yox.
Nə gələni, nə gedəni,
nə qalan bir nəfəri yox.
Bu Günəşdən, bu səmadan,
bu həyatdan xəbəri yox,
toz basmış, kifə bürünmüş
Bax,
həmən o otaq mənəm...
Əlbəttə, bu şeiri avtoportret
də adlandırmaq olar. Lirik "mən"in - müəllifin keçirdiyi
əhval-ruhiyyə əks
olunub. Təsvir olunan bu metaforik
obraz - ev,
əslində, insan ömrünün obrazıdır,
onun keçirdyi ömür yolunun astanalarıdır, müxtəlif
çətinliklərdir, psixoloji
iztirablardır... Və
yaxud, "bu "mən" diqqətsiz misra, dərc olunmamış şeir, tənha fərd, ucqar kənd, oxunmamış kitab, tikilməmiş ev,
uzun illərdir yanmayan soba", bu qəbildən olan həyati məqamlardır,
addamaclardır...
Məsələn, "Bir az səssizlik,
bir az sənsizlik"
adlı şeirində
olduğu kimi:
Bir stəkan çay istəyirəm,
yanında da limonu.
Bir qırıq qənd parçası,
bir kağız, bir qələm
cızmaqara edim onu...
Vəssalam,
mənə bu da yetər hələlik!
Gün batar, ay doğar,
bir
az səssizlik, bir az sənsizlik...
Nuranə
Rafailqızının bu
qəbildən olan şeirlərində incə,
zərif qadın həssaslığı ilə
yoğrulmuş rəğbət,
şəfqət, dürüstlük,
fədəkarlıq, sədaqət,
məhəbbət kimi
insani keyfiyyətlərin
öz istedadı, bacarığı gücündə
vəsfi, tərənnümü
daha qabarıqdır, öndədir... "Həkimlər
depresiya deyir" şeiri bu cəhətdən
səciyyəvidir:
Dünyanın rəngi də qaçıb,
ağ-qara şəkillər
kimi.
Divardan bizə boylanan
70-ci illər kimi.
Saralıb, solub, köhnəlib
güllər də eyni rəngdədi.
Bir sığala həsrət
qalan
tellər də eyni rəngdədi.
Həftələr, aylar ötüşür
qoşulub dönür
illərə.
Eyni rəngdə, eyni tonda
ömrü veririk yellərə.
Qocalıq da astanadan
üzümüzə gülümsəyir.
Mən deyirəm kefim yoxdu,
Həkimlər depresiya deyir!..
Onun şeirlərində yurda dönüşün, Qarabağa
dönüşün sevincindən yaranan işıq, şəfəq,
nur selini də aşkar görmək mümkündür
və doğrusu, vətənsevər insanın
sevinci hüdudsuzdur...
Və bu vətənsevərlikdə hər
kəsin öz şəxsi payı var və bunu
hərə bir cür ortaya qoyur:
Elə ki, mən boy atdım,
Yeridim addım-addım,
Anam tutub əlimdən
Bu daşı, bu torpağı,
Bu otu, bu yarpağı,
Yaşadığım küçəni,
Qızındığım ocağı
Göstərib vətən deyib!
Əksər şairlərdə olduğu
kimi, onun da lirikasının bir qismi sevgi,
məhəbbət mövzusundadır. Bu şeirlərdə
əsasən ayrılıq,
hicran, kədər motivi, "sən gəlməz oldun" ovqatı, həsrət, yol gözləmək, ürək göynədən
sevgi iztirabları və s. öz əksini tapıb. O şair yaradıcılıqda
müəyyən nailiyyət
qazana bilir ki, yaşadıqlarını
və yaşaya biləcəklərini qələmə
almağı bacarır.
Elə bil, olacaqlar öncədən onlara agah olur. Bu şeirlərin əksəriyyəti,
elə bilirəm ki, iztirabların, faciəli anların yanğısını söndürmək,
içini yandıran közü dışarı
atmaq, ruh aləmindəki fırtınaları
sakitləşdirmək üçün
yazılır və bu qəbildən olan duyğu və hisslərin müəyyən qismini gənclikdəmi, sonramı
hamı keçirib...
Hər kəsin içini yandıran belə duyğuları var... Ona görə
də belə duyğuları səmimi şəkildə əks etdirən şeirlər hamı tərəfindən
qəbuledilən olur,
tutarlı, təsirli poetik mətnə çevrilir... "Sev ki, sevən mərd olar!" (Hüseyn Kürdoğlu) poetik prinsipi bu qəbildən
şeirlərdə gücə,
enerjiyə, ehtizaza səbəb olur... "Ölümsüz sevgi"
lirikası, balladası
yaranır, "öyrətmə
özünü, öyrətmə
mənə" (Müsa
Yaqub) serenadasına dönür...
Nuranə Rafailqızı bir qələm sahibi kimi metaforik düşüncədən, bədii-poetik
vasitədən bacarıqla
istifadə edir, elə "Mənə bir az nağıl
danış" şeirindəki
kimi. Bu şeirdə müəllif
folklor-nağıl motivlərindən
metaforik qəliblərdə
bacarıqla istifadə
edib, günümüzün
reallıqlarını canlandıra
bilib:
Mənə bir az
nağıl danış,
ruhum bir az təzələnsin.
Səmadakı ulduzlardan
göydən yerə
nur ələnsin.
Danışginən bədirlənmiş
14 gecəlik ayından,
Günəşin bizə verdiyi
bir ovuc ümid payından.
Bir az külək,
bir az çovğun,
bir az bulud, bir az
yağış.
Başımı qoyum dizinə
mənə bir az nağıl danış!
...Bir gecəlik uşaq olum,
saçımda-dən, üzdə-qırış.
Başımı qoyum dizinə,
mənə bir az nağıl danış!
Qeyd edək ki, dəyərli ədəbi faktın, mövzunun reallaşması isə böyük mənəvi güc və peşəkarlıq, həm də sarsılmaz inam, əzm, iradə və əlbəttə ki, böyük sevgi tələb edir... Nuranə Rafailqızı bədii təsvir vasitələrindən dəyərincə istifadə edə bilir, müəllifin qəlbinəki incə, zərif duyğular, insani hissləri süsləyir, onları daha da ülvüləşdirir. İnanıram ki, o, şair kimi püxtələşdikcə daha maraqlı mövzuları əhatə edəcək, özünün dediyi kimi, kitabı-qələmi din-imanı olacaq, çox-çox ağ vərəqləri söz yurduna çevirəcək:
Gah deyirəm bədahətən,
gah yazıram kərən-kərən.
Bir şeirəm qafiyəsi,
hecaları pərən-pərən.
Şairlərin din-imanı,
Quranı,
kitabı-qələm,
ağ köksündə
qara yazı
Bax,
həmin o vərəq
mənəm!
Mənə elə gəlir ki, bu şair xanım - Nuranə Rafailqızı bildiyi, bacardığı, qavraya bildiyi işlərlə məşğul olur və bu cəhət onun şeirlərindən boylanır. Elə bil ki, şeir yazmaq da onun alın yazısıdır.
Qurban
BAYRAMOV
Tənqidçi-ədəbiyyatşünas
525-ci qəzet.- 2021.- 27 avqust.- S.15.