Dərdlərimizin və zəfərimizin
uğurlu bədii təqdimatı
Naibə Yusif ədəbiyyata şair kimi gəldi. Şeirlərdən,
qəzəllərdən ibarət bir neçə kitabı
oxucular tərəfindən böyük maraqla
qarşılandı və sevildi. Lakin Naibə
xanım tez bir zamanda nəsrə keçdi. Bu sahədə
bir-birinin ardınca yazdığı üç roman onun məcrasına
sığmayan coşqunluğundan xəbər verdi
və mən bunu ədəbiyyatımızın uğuru kimi
qiymətləndirirəm.
Naibə xanım dövrün şeirə
sığmayan əzablarını, ağrılarını,
keşməkeşli tariximizin dünənini, bu
gününü nəsrdə qələmə almaqla
rahatlıq tapmaq, olayları gələcək nəsillərə
ötürmək istədi. Ona elə gəldi ki,
şeir və qəzəlləri ilə nə oxucu
gözünü doydura, nə də öz yanan ürəyini
soyuda bilər. Məhz bu səbəbdən o,
sosial-ictimai yüklü, haqqın-ədalətin mizanında
özünə yer tapa bilən "Tənha
köç", "Zərbə", "Gülün
yarpıza dönsün" əsərlərini ictimaiyyətin
qarşısına çıxartdı və çoxlu sayda
oxucu sevgisi qazandı. Bu əsərlərin
süjet xətti, obrazlılığı müxtəlif olsa
da, mövzu baxımından tariximizin ayrı-ayrı
ağrılarını, acılarını özündə
yaşadan acı reallıqlarla çox səsləşir.
Doğrudur, tarixi əsərlər çox
yazılıb. Amma çağdaş ədəbiyyatımızın
bu gün ehtiyac duyduğu elə mövzular var ki, onları
real həqiqətlərin kökündə aramaq və qələmə
almaq hər yazıçının mənəvi borcu olsa da,
hünəri deyil. Bu mənada Naibə
xanımın qələmə aldığı hər
üç əsər dəyərli ədəbi nailiyyətdir.
Müəllifin, haqqında xüsusi
danışacağım "Gülün yarpıza
dönsün..." romanının qəhrəmanı ecazkar
səsi ilə qayaların, daşların köksünü
qanadan, onların ağrısına layla deyən
Muradxandır.
Bu səsdən utanan, qıvrılan, sancıdan
doğranan Araz hayqıraraq yox demək istəyir bu haqsız
ayrılığa. Amma tikanlı məftilləri
aşa bilmədiyi üçün sakitcə yatağında
yırğalanır. Oxucu hiss edir ki, o, bir titrəyişə,
təkana bənddir...
Muradxanın Könüllə ilk
tanışlığı və bu sevgi məşəlinin
çərşənbə tonqalı ilə alovlanması
müəllif ideyası ilə bərabər, həm də adət-ənənələrimizin,
sərhədbilməz sevginin əbədi olduğuna işarədir.
İran-İraq
müharibəsinin qurbanlarına rəhmət diləyən,
bir-biri ilə əhd-peyman bağlayan sevgililər ayrılarkən
Muradxan: "Sənə xəyanət etsəm, qəbrimin
üstündə yarpız əkərsən", - deyir.
Muradxanın "ölüm" xəbərini eşidən
ana məzarda yatanın oğlu olmadığını duyur, hər
gün onun yolunu gözləyir. Bu, ana müdrikliyinin,
ana müqəddəsliyinin gözəl nümunəsidir.
Üç ildən çox yolunu gözlədiyi
Muradxanın səsini eşitmək istəyi ilə hər
gün səhənglə suya gedən Könülün öz
andına sadiqliyi azərbaycanlı qızının
etibarına işarədir. Lakin onu dəlicəsinə
sevən başqa bir oğlana nişanlanması qızın
narahat qəlbini dara çəkir. Vida
üçün son dəfə sahilə gedən Könülə
elə gəlir ki, Muradxan Araz çayını keçərək
ona yaxınlaşır. Sevgilisinə qovuşmaq istəyi
onu sulara qərq edir... Gözünü Dəmir adlı qoca
bir balıqçının evində açan
Könülün dilinin tutulması, yaddaşının itməsi
ona kim olduğunu unutdurur və bundan sonra
qızın həyatına daha əzablı səhifələr
yazılır. Bu isə süjet xəttinin
şaxələnməsinə və yeni hadisələrin
inkişafına imkan yaradır. Danışmayan,
özü haqda heç kəsə məlumat verə bilməyən
Könülün Dəmir kişinin evində uzun müddət
yaşaması, ümidi üzülən valideynlərinin
öz həyətlərində ona rəmzi qəbir düzəltməsi
kimi ağrılı epizodlar müəllif tərəfindən
çox məharətlə qələmə
alınmışdır.
Dəmir kişinin və Kəbutərin ölümü
ilə bağlı cinayətlərin açılması əsərin
ən maraqlı və yaddaqalan epizodlarındandır. Hadisələrin
inkişafı yeni bir səmtə yön alanda oxucuya elə gəlir
ki, əsər burdan başlayır. Amma
yox, bu hadisələr də ya birbaşa, ya da dolayısı
yolla özü kimi arzuları da ikiyə
bölünmüş Azərbaycanın taleyi ilə
bağlıdır. Azərbaycan milisinin Dəmir
kişini öldürən erməni Gümüşün izinə
düşməsi, onun yeraltı lağımlar açan
terrorçu erməni qruplaşmaları ilə birlikdə azərbaycalılara
qarşı gizli məkrinin ifşası əsərin ən gərgin
- kulminasiya nöqtəsidir. Bu məqam erməni
vandalizminin Azərbaycan türklərinə növbəti xəyanətinin
təsdiqi kimi diqqəti cəlb edir. Bir ucu Ermənistana,
bir ucu Arazın o tayına gedib çıxan bu yeraltı
tunellərdə gecələr "türk ovuna"
çıxan erməni vəhşiliyinin əsl mahiyyəti
uzun illərin acısı kimi nəzərə
çarpdırılır. Orqan alverindən
tutmuş narkotik maddələrin satışına qədər
çirkaba batan bu məxluqların həyatda müqəddəs
bir amala xidmət etmədiyinin şahidi olduqca onlara insan deməyə
adamın dili gəlmir. Əsərdə əksini
tapan yeraltı silah anbarları, tunellər erməni xislətinin
uzun illərdən bəri üstüörtülü cinayətlərindən
xəbər verir. Bir haşiyə
çıxaraq qeyd edim ki, Vətən müharibəsi
zamanı həmin lağımların ordumuz tərəfindən
aşkar olunması mənim üçün bir möcüzə
oldu. Bu, müəllifin uzaqgörənliyinə,
düşmənlərin çirkin əməllərinə bələd
olduğuna bir işarədir. Çünki
əsl yazıçılıq gerçəkliyin hər tərəfini
görməyi bacarmaqdır.
No
description available.
Tunelin
divarlarındakı müxtəlif şərti işarələr,
seyflərdə saxlanan rəsmi sənədlər, əyri-üyrü
xətlərlə yazılmış şifrəli məktublar,
xüsusi xəritələr, daşnak partiyasına aid
döş nişanları, emblemlər, erməni
terrorçularının Sovet məkanından kənarda fəaliyyət
göstərən şəxslərlə iş birliyi bir
çox məqamları üzə çıxarır. Bundan başqa, divar boyu düzülmüş
xüsusi şkaflardakı pereparatlar, təbabətdə
müxtəlif təyinatlar üzrə işlədilən
qablar, üstündə müxtəlif qan qruplarının
adı yazılmış içi dolu şüşələr,
cərrahiyyədə işlədilən tibbi ləvazimatların
tapılması bir çox qaranlıqlara aydınlıq gətirir.
Bu işlə məşğul olan cinayətkarların
"yuxarı"dan tapşırıq alması və himayə
edilməsinin şərhə ehtiyacı yoxdur.
Əsərdə ən maraqlı epizodlardan biri Natella
adlı erməni qızının azərbaycanlı
oğlanla ailə qurmasıdır. Erməni məkri
ortaya çıxanda gənc ailənin faciəsi
başlayır. Qardaşı Arsen tərəfindən
əkiz oğullarının qətlə yetirilməsi Natellada
qardaşından, ata-anasından intiqam almaq hissini
alovlandırır. Övlad itkisi ilə barışa bilməyən
anada bu hiss çox təbii və güclü boyalarla əks
etdirilib. Hər gün oğullarının məzarını
ziyarət edən ana qisas almaq üçün planlar
cızır və
oğullarının qırx mərasimi verilən
gün bu plan gerçəkləşir. Arsenin
növbəti ovuna çevrilən Natellanı son anda Malik
xilas edir. Birlikdə oğullarının
qisasını alaraq geri dönən cütlüyün cinayətə
qisasla cavabı oxucunu çox düşündürür və
o, dərk edir ki, bu, haqsızlığa qarşı yönələn
insanlığın faciəvi üsyanıdır. O,
baş qaldıranda insan günahkarları bağışlamaq
hissini unudur, qisasçılıq qırmızı bir xətt
kimi onun ömür yoluna həkk olunur. Həyat yoldaşı
Malikin qucağında can verən erməni qızı
Natellanın: "Məni cüt məzarın ayağı
altda dəfn edərsən, üstümdə yarpızlar əkərsən...
Xəyanətkarlığın rəmzi olan o yarpızlar məzarımdan
boylanaraq məhz kəsdiyi duz-çörəyə qiymət
verməyən mənim millətimə əbədi lənət
oxuyacaq, gələcək nəsillərə əsl həqiqəti
çatdıracaq", - deməsi bunun əyani sübutudur.
Müəllif erməni xislətinin ən eybəcər
simasını türk qanlı nəvələrin qətli səhnəsi
ilə üzə çıxarır. Tapınacağı
müqəddəs bir varlıq tapmayan Arakel və ailəsi
türkə və türkçülüyə qarşı məkrli
niyyətlərinə hər şeyi qurban etməyə
hazır olduqlarını əməlləri ilə sübut
edirlər. Babası ilə söhbət
zamanı ermənilərin səhv yolda olduğunu, Azərbaycan
torpaqlarında məskunlaşdığını Elnurun dilindən
vermək müəllifin gələcək nəsillərə
mesajıdır.
Ümumiyyətlə, əsərdə diqqəti çəkən
bu epizodların hər biri erməni xislətinin eybəcər
və çirkin qatlarını açan, onların şərəfsiz
simalarını dəqiqliklə üzə çıxaran
müəllifin qələbəsi sayılmalıdır.
Əfqanıstan müharibəsi tam qurtarmamış
Qarabağ münaqişəsinin başlaması əsərin
qəhrəmanı Muradxanı uzaq ellərdən Qarabağa gətirir. Onun ən
qızğın nöqtələrdə düşmənlə
mübarizəsi haqq savaşında Azərbaycanın qələbə
çalacağına inam oyadır. Könülün
sağ qalması və Muradxanla birləşməsi oxucunu
sevindirir. Hər iki sevgilinin at belində Xudafərinin
ortasında birləşən əlləri
xalqımızın birliyinin simvolik qələbəsi kimi
yaddaşlara hopur. Oxucu inanır ki, birləşən
bu əllər yaxın gələcəkdə əldə edəcəyimiz
birliyin rəhnidir.
Müəllifin
təsvir etdiyi hadisələr, Azərbaycana və Azərbaycan
türklərinə qarşı imperiyanın riyakar və
işğalçı siyasəti, erməni faşizminin, qəddarlığının
uğurlu təqdimatı ilə diqqət çəkir. Naibə xanımın qeyd etdiyim hər üç əsərinin
məhz bizim qələbəmizlə başa çatan
sonluğu haqqın-həqiqətin təntənəsidir.
Düşünürəm ki, bu əsərlərə
filmlər çəkiləcək. Çəkdiyimiz
faciələrin sonunda tarixi qələbəmizə
açılan yollar əsərdə olduğu kimi, həyatımızda
da öz yerini alacaq.
Bu əsərləri ilə qələbəmizə, Azərbaycanımızın
birliyinə inamımızı gücləndirməyə
çalışan Naibə Yusifə sonsuz təşəkkürlərimi
bildirir, ədəbiyyatımıza daha böyük töhfələr
vermək yolunda yeni uğurlar diləyirəm.
Nəcibə
İLKİN
Şair-publisist, AYB və AJB-nin
üzvü
525-ci qəzet.- 2021.- 11 fevral.- S.12.