Esse və felyetonda çağdaş
müəllif xətti
Müstəqillik dövrü Azərbaycan
ədəbiyyatında tarixi
roman janrının ustadlarından
sayılan Yunus Oğuzun "Nadir şah"
(2008),"Təhmasib şah"
(2009), "Əmir Teymur
- zirvəyə doğru"
(2011), "Əmir Teymur
- dünyanın hakimi"
(2012), "Şah arvadı
və cadugər"
(2013), "Sultan Alp Arslan" (2015), "Atabəy Eldəniz"
(2017), "Ovçu"
(2018), "Səfəvi Şeyxi"
(2019) romanları tariximizin
təbliği və gənc nəslin vətənpərvərlik ruhunda
tərbiyəsində mühüm
rola malikdir.
2005-ci ildə Azərbaycan Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyev tərəfindən
"Tərəqqi" medalına,
2010-cu ildə Əməkdar
mədəniyyət işçisi
adına layiq görülən,
"Azərbaycan Xalq Cümhuriyyətinin 100 illiyi
(1918-2018)" yubiley medalı
ilə təltif olunan Yunus Oğuz
daim Azərbaycançılıq,
türkçülük, dövlətçilik
idealları mövqeyindən
çıxış edib.
Yunus Oğuzun müəllif layihəsi olan, 2017-ci il 15 sentyabrdan 27 mart 2020-ci il tarixinədək "Mədəniyyət"
Televiziyasında yayımlanan
"Yaddaş" verilişinin
də əsas qayəsi məhz tarixin dərindən öyrənilməsi, tarixi
həqiqətlər fonunda
müasir Azərbaycanın
dünyaya tanıdılması,
gənc nəslə Azərbaycançılıq və
türkçülük ideallarının
aşılanması olmuşdu.
Yunus Oğuz
yalnız tarixi romanlar müəllifi kimi deyil, həm
də esse və felyetonları ilə də oxuculara yaxşı tanışdır. Onun esselərində müasir Azərbaycan tarixində iz qoyan şəxsiyyətlər,
hadisələr, faktlar
bədii rübəndlə
təqdim olunsa da, bu esselərdə yazarın müşahidə
qabiliyyəti, mahiyyətə
varma və ən önəmli məqamları qabartmaq, vurğulamaq qabiliyyəti dərhal oxucunun diqqətini cəlb edir.
Yazarın "Ustad getdi"
esse-elegiyası görkəmli
alim, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin fərdi təqaüdçüsü,
Əməkdar jurnalist,
Bakı Dövlət Universiteti Mətbuat tarixi və ideoloji iş metodları kafedrasının
professoru Şirməmməd
Hüseynovun vəfatı
münasibətilə qələmə
alınıb. Yunus Oğuz essedə Şirməmməd Hüseynovu
Həsən bəy Zərdabi ilə müqayisə edərək
hər iki ustadın Azərbaycan xalqı və onun gələcəyi yolunda böyük xidmətlərini vurğulayır:
"Əsas məsələ
yaddaşlardan heç
zaman silinməyəcək
tarixi günümüzə
daşımaq, bildiklərini
gəncliyə aşılamaq
idi və edirdilər. Xalqın pərvanəsi idilər.
Xalq üçün yanırdılar".
"Zəfər paradı"
essesi 44 günlük müharibədə Ali Baş
Komandan, cənab Prezident İlham Əliyevin və rəşadətli Azərbaycan
ordusunun xalqımıza
bəxş etdiyi möhtəşəm qələbənin
Bakıda keçirilən
yekun tədbiri olan, bütün dünyaya Azərbaycanın
haqq savaşındakı
qalibiyyətini çatdıran
hərbi parada həsr edilib: "Sənin hesabına parçalanmış Ruhumuz
birləşir. Qalib Ruhumuz Zəfər Paradına çevrilib Qarabağı dolaşdı,
Bakı küçələrində
gəzir, hər evin, hər ürəyin sahibidir Zəfər Paradı".
Yunus Oğuzun "28 illik hazırlıq və ermənilərə verilən
44 günlük dərs"
silsilə yazıları
da 44 günlük Vətən
müharibəsinin tarixi-siyasi
əhəmiyyətinə, Ali Baş Komandanın siyasi iradəsi və ordumuzun rəşadəti sayəsində
qazanılmış qələbəmizin
ümumdünya miqyasında
önəminə həsr
edilib. Qeyd etmək lazımdır ki, 44 günlük Vətən müharibəsi
boyunca digər Azərbaycan ziyalıları
kimi Yunus Oğuz da qələmini süngüyə çevirib
daim xalqın haqq savaşını tərənnüm etdi, Qarabağ uğrunda mənəvi-ruhi mübarizənin
ön sıralarında
oldu. Yunus Oğuzun Ali Baş Komandan İlham Əliyevə həsr etdiyi "Dövlət bizik" şeirinə Şahin Musaoğlu tərəfindən bəstə
yazılıb. Azərbaycanlı tenor, opera
ifaçısı, Azərbaycan
Respublikasının Xalq
artisti Samir Cəfərov
tərəfindən ifa
edilən həmin mahnı tarixi qələbəmizi tərənnüm
edən ilk nəğmələrdən
biri kimi diqqətəlayiqdir.
Yunus Oğuzun
esseləri ilə yanaşı, felyetonları
da yazıçının yaradıcılığında mühüm yer tutur. Yunus Oğuzun felyetonlarının
yazıçının prototipi
olan baş qəhrəmanı özünü
Mirzə adlandırır.
Feyletonlarda bu obrazla qarşılaşan oxucuda
Əbdürrəhim bəy
Haqverdiyevin məlum hekayəsindəki Mirzə
Səfər obrazı
ilə bağlı assosiasiya yaranır. Yazıçının bu
uğurlu priyomu sayəsində felyetonlar yeni çalar, altməna qazanır, artıq arxetipikləşməyə
doğru gedən Mirzə Səfər obrazının müasir variantı, xələfi olan Mirzənin dilindən deyilənlər
daha təsirli və inandırıcı
səslənir. Təbii ki,
Mirzənin tərəf
müqabilləri də
Həsənağalar və
onların qohumlarıdır.
Yunus Oğuzun "Bekarçılıqdır", "Həsən ağanın qohumu" felyetonlarında yalançılıq,
kiminsə qohumu olmasından istifadə etməklə özünə
yol açmaq, güzəran qurmaq istəyənlər tənqid
olunur. "Ayaqqabısını
cənnətdə qoyan
peyğəmbər" felyetonunda
isə Mirzənin teoloq alim dostu
ilə söhbətində
dini xurafat və savadsızlıq tənqid edilir. Bu felyetonlar içində
"Deyirəm oyan, gözünü aç, ayağa dur! İstəmir" adlı felyetonu
xüsusi qeyd etməliyik. Təsadüfi
deyil ki, 7 aprel 2019-cu il
tarixində yayımlanan
və "Molla Nəsrəddin jurnalı"nın
nəşr ildönümünə
ithaf edilmiş felyetonda yazıçı
oxuculara məhz Molla Nəsrəddin, Mirzə Cəlil üslubu ilə müraciət edir: "Deyirəm oyan, gözünü aç, ayağa dur! İstəmir. Yüz illərin ağrı-acısını,
toz-pasını üstündən
at, silkələn, yenilən.
İstəmir. Yüz il bundan öncə necə idisə, indi də eləcə istəmir".
Beləliklə, Yunus Oğuzun
felyetonlarında daimi obraz olan Mirzə
ilə yanaşı, Molla Nəsrəddin obrazı, üslubu da yenidən canlanır, məhz bu obrazların sayəsində müasir oxucu ilə yazıçının dialoqu
daha dərin, daha kəskin, daha mənalı səslənir.
Elnarə Qaragözova
525-ci qəzet.-2021.-18
fevral.- S.12.