Gənclərə qarşı
laqeydlik olanda onlar sınırlar"
GƏNC AKTYOR HÜSEYNAĞA
ASLANOV: "DUBLYAJDA 20 YAŞLI OBRAZI 60 YAŞLI ADAM
SƏSLƏNDİRİRSƏ, DEMƏK, BU İŞDƏ
BİR PROBLEM VAR"
İstedadlı
gəncləri dövrümüzün ən gərəkli,
seçilən və ölkənin işıqlı gələcəyinə
təminat yaradan şəxsləri hesab etmək olar.
İncəsənət
duyumu və bacarığı ilə seçilən belə gənclərdən
biri də 24 yaşlı aktyor və qiraətçi
Hüseynağa Aslanovdur.
Gənclərə
və gələcəyə böyük ümidlər bəsləyən
müsahibimiz mədəniyyət sahəsində
gördüyü çatışmazlıqlara tənqidi
yanaşmaqdan da yan keçmədi.
Aktyorluq
sənəti üzrə magistr təhsilli, eyni zamanda, musiqi təhsili
olan Hüseynağa Aslanovla müsahibəni təqdim edirik.
-
İncəsənətin müxtəlif sahələri ilə
- bədii qiraətlə, dublyaj və radio
aparıcılığı ilə məşğulsan. Bunlardan hansı
səni daha çox tamamlayır?
- Bəli,
hər üçü ilə də məşğul oluram. Lap əvvələ getsək, məktəb
vaxtlarından qiraətlə məşğul oluram. Dublyaj sahəsində peşəkar deyiləm. Sadəcə universitet vaxtlarından təcrübə
üçün müəyyən televiziya kanallarına gedib
öyrənməyə çalışırdım. İndi təqribən bir ilə yaxındır ki, bu
işlə məşğulam. Amma
özümü tapmağım yəqin ki, qiraətlə
bağlıdır. Təvəzökarlıqdan uzaq olsa
da, deyim ki, qiraətə illərimi vermişəm, həm də
onun içində poeziya, söz, sənət var. Son 3 ildir isə
fəaliyyətim radio ilə əlaqəlidir. Hazırda
Azərbaycan Dövlət Radiosunda diktor vəzifəsində
çalışıram, xəbərlər oxuyuram, bədii və
uşaq verilişlərinin aparıcısıyam, həmçinin,
beynəlxalq radioda Cənubi Azərbaycana səsim gedir. Orada mənim üzərimdə böyük əziyyəti
olan insanlar var. Məni dövlət radiosu formatına uyğun
yetişdirdiyinə görə müdirim, radionun baş
diktoru, Əməkdar artist Ofeliya Sabirqızına minnətdaram.
Məni orada radio sahəsində rəndələyən
o xanım olub. Özəl radioların
birində çalışarkən isə aparıcı Sona Rəsulova
həmkarım idi. O, bütün komplekslərimdən
azad olmaqda mənə yardımçı oldu. Sərbəstliyə
alışmağım, işimdəki
hazırcavablığımı bu iki xanıma borcluyam.
- Bir gənc
olaraq, müasir gəncliyin incəsənətə, mədəniyyətə
yanaşma tərzi səni qane edirmi?
- Gənc
olduğum üçün qane etmir deməyim doğru
çıxmaz. Burada yanaşmalar fərqlidir.
Mənim bəyəndiyim şey kiməsə
xoş getməyə bilər. Eynilə əksi
də keçərlidir. Mənim klassik ədəbiyyata
marağım çox böyükdür. Misal
üçün, mən Sədi Şirazinin
"Gülüstan" əsərini götürüb layihə
şəklində səsli kitab kimi hazırlasam, ya da şeirlərindən
konsertdə çıxış etsəm, başqa bir gənc
deyə bilər ki, bu nədir, sənin yaşın
üçün deyil və s. Yəni başqası bir işi
bəyənməyə bilər, lakin o demək deyil ki, işi
görən səhv edir. Mənim
üçün bu məsələdə yanaşma əlli əlliyədir.
Bəzən elə şeylər olur ki, incəsənətə
gəlməməlidir. Yaxud gəldisə,
çox qabardılmamalıdır. Elə
şeylər də var ki, deyirsən gəlsə, daha
yaxşı olardı. Mən yeniliklərə
açıq biriyəm.
- Kifayət
qədər mədəniyyət yönümlü birisən və
fəaliyyət sahələrində ənənələri
qoruyub saxladığın duyulur. Necə
düşünürsən, müasir dövrün tələbatı
ilə ayaqlaşa bilirsənmi?
- Kobud səslənsə
də, deyim ki, mənim üçün dövrün tələbləri
və müasir insanların fikirləri o qədər də
önəmli deyil. Tutaq ki, mən bu gün dahi
Nizami Gəncəvinın "Xəmsə"sindən nəsə
hazırlamışam, ancaq müasir dediyimiz insanlar bunu bəyənmir,
yaxud qəbul etmirsə, bu, onun öz fikridir. Mən ona etiraz edə bilmərəm. Amma 100 nəfərin içindən hər hansı
bir gənc, yetkin insan, yaxud bir nəfər ağsaqqal işimi
bəyənirsə, mən ondan zövq alıram və bu, mənə
stimul verir ki, işlərin davam etdirim. Mən
onsuz da bilirəm ki, müasir gənclik dediyimiz şəxslərin
klassikaya, əsasən də Azərbaycan klassikasına
marağı azdır. Etiraf etmək
lazımdır ki, gənclər arasında klassikaya hədsiz
biganəlik var.
- Nizami Gəncəvinin poemalarından kiçik hissələr
səsləndirmisən. Bunu geniş bir layihə kimi nəzərdə
tutursanmı?
- "Nizami Gəncəvi ili" ilə bağlı
maraqlı fikirlərim, layihələrim var. Elə bu
müsahibə vasitəsilə əlaqədar qurumlara səslənmək
istəyərəm ki, məsələyə biganə
qalmasınlar.
Misal üçün, mən "Yeddi gözəl"
poemasından "Xeyir və Şər" hissəsini təqribən
35 dəqiqəlik səsləndirmə edib videomaterial
halına salmışam. Bacardığım qədər
sosial şəbəkələrdə paylaşmışam.
Ancaq bu, nə qədər effektivdir? Ola bilər ki, video müəyyən kütləyə
çatsın, lakin çox istəyərdim ki, mənim bu
işim müvafiq dövlət qurumları səviyyəsində
dəyərləndirilsin. Bunun kimi o qədər işlər
həyata keçirmək mümkündür ki... Əlaqədar şəxslər bizim kimi gəncləri
dəvət edib, təkliflərimizi dəyərləndirsə,
kifayət qədər faydalı işlər ərsəyə
gətirmək olar. Bu illə bağlı
istər şairin əsərləri olsun, istərsə də
şəxsiyyəti ilə bağlı təkcə teatral
formada bir çox layihələr ərsəyə gətirmək
olar.
- Film
dublyajları zamanı müəyyən aktyorlar var ki, biz
yalnız onların səsləndirməsini eşidirik. Həvəskar da olsa, dublyajla məşğul olan
biri kimi boşluqları nədə görürsən? Bu sahəyə yetəri qədər diqqət, yoxsa
maraq yoxdur?
- Əvvəla onu qeyd edim ki, bu sənətin dərinliyindən
danışmağa ixtiyarım yoxdur. Sadəcə aktyor sənəti
üzrə oxuduğum üçün məndə bu sahəyə
maraq yarandı. Başlanğıcda mənə
maraqlı gəlirdi ki, rus, türk, yaxud digər xarici ölkə
filmlərində bir filmin bir neçə ayrı aktyorlar səsləndirən
formaları var. Yaxud da onlarda filmləri məşhur modellər,
müğənnilər səsləndirir. Bizdə
isə belə hal demək olar ki, yoxdur. Mən və
iş yoldaşım Məmmədbağır Eyvazov əvvəlcə
həvəskar dublyaja başladıq. Şəxsi
marağımız üçün hər hansı filmdən
bir hissə götürüb, tərcümə edib
özümüzküləşdirirdik ki, süni
alınmasın. Çünki bizdə elə sözlər
var ki, çox az işlənir. Ona görə də, obraz dilində qəribə səslənir.
Bir neçə dəfə səsləndirib
paylaşdıq, gördük ki, bəyənilir. Sonra başladıq bu işi geniş kütlə
üçün görməyə.
O ki
qaldı boşluqlara, burada hər iki tərəfi də
anlamaq lazımdır. Əvvəla, dublyaja
ayrılan vəsait sadəcə faciədir. Bir aktyor ancaq dublyajla dolanırsa, bu insan məcburdur
ki, bütün kanalları gəzib aylıq gəlir əldə
edə bilsin. Gənclər tərəfindən
düşünəndə məsələ bir
başqadır. Deyirlər ki, gənc səslərə
ehtiyac var, biz də durub gedirik, məşq edib
çalışmaq istəyirik. Lakin bizə
deyirlər ki, tapşırılıb ki, filmi bu gün, yaxud
bu həftə içində təhvil verməliyik. Ona görə də, hazır aktyorlarla işləməliyik,
sizə vaxt yoxdur. Hər dəfə bu
söhbətlər təkrarlanır. Gənclərə
ehtiyac var, sadəcə ikitərəfli problemlər imkan
vermir. Burada həm maddiyyat nəzərə
alınmalı, həm də yeni gənclər
yığılmalıdır. Təsəvvür edin,
dublyajda hələ də 20 yaşlı obrazın səsini 60
yaşlı adam çıxarırsa, demək,
bu quruluşda problem var. Vəziyyət teatrımızda da belədir.
Elə obraz var ki, 13 yaşı var. Bir aktrisa onu
20 yaşından 40 yaşına kimi özü oynayır.
Səsində və fiziki görüntüsündə
dəyişiklik olsa da. Yenə də iş
düşür əlaqədar qurumların üzərinə
ki, bu işləri nizamlayıb gənclərə yer
ayırsınlar.
- İstənilən
adam dublyaj edə bilərmi?
- Xeyr. Baxın, bizdə dublyaj üçün universitetlərdə
dərslər varmı, yoxmu, bilinmir. Mən
magistr təhsili alarkən dublyaj dərsi keçmişdim.
Lakin universitetdəki şəraitsizlik səbəbindən
biz ancaq kompüterdə filmə baxıb
ağzımızı tərpətməklə kifayətlənməli
olmuşduq. Şərait yaradılsa və
maddi vəsait ayrılsa, hər şey etmək olar. Gənclərə başqa nə lazımdır ki?
Onlar işləmək və bunun müqabilində
normal pul qazanmaq istəyirlər.
-
Müqayisə etməyi və tənqidi yanaşmanı sevən
cəmiyyətik. Necə düşünürsən,
müqayisələrin subyekti ilə kəmiyyət doğru
götürülürmü?
- Elə
şeylər var ki, onlar qəbul edilmir. Misal
üçün, əgər sən bilirsən ki, hansısa
tanınmış şairdən daha yaxşı yazırsan,
onu dilə gətirməmək yaxşı olardı. Mən də qəzəl yazıram, ancaq desəm ki,
Əliağa Vahiddən yaxşı yazıram, doğru olmaz.
Belə deyim var ki, bir də Nizami, Füzuli
dünyaya gəlməyəcək. Bəli,
onsuz da gəlməyəcək, bunu hamımız bilirik.
Bizə heç ikincisinin gəlməsi də
lazım deyil. Ancaq onlardan
yaxşısı niyə də gəlməsin ki? Hər şeyə bu qədər pessimist
yanaşmamalıyıq. Bütün
dövrlərdə belə idi, on nəfərdən hökmən
bir yaxşısı, dahisi çıxırdı. Bizim xalq sevir ki, keçmişlə indini müqayisə
etsin. Adətən yaşlı nəslin bəzi
nümayəndələri belə fikirləşir ki, filankəsdən
sonra bu sənət yoxdur, öldü, daha olmayacaq. Bizdə müəyyən şəxsləri bütləşdirib,
müqəddəsləşdirirlər. Bir
çox gənc var ki, onların adını mütləq qeyd
etmək istəyirəm. Misal üçün, qiraət
dinləmək istəyirlərsə, Xəzər
Süleymanlı, Sabirə Abdullayeva, eləcə də mən
və mənim kimi bir çox işinə həssas yanaşan
qiraətçilər var. Əgər dinləmədən qərar
verirlərsə, bu, ədalətli deyil. Gözəl
xalçaçı rəssamlarımız, musiqiçilərimiz
var. Tarzənlərdən İsmayıl Zülfiqarov, Atabəy
İsmayılov var. Gənc şairlər,
yazıçılar, ədəbiyyatçılar var. Gənclərimiz
oxusun, maraqlansın. Böyüklərimiz
deyir bəstəkarlıq ölüb. Tutalım,
gənc bir bəstəkarı öz dövrünün bəstəkarı
ilə deyil, Qara Qarayevlə müqayisə edirlər. Çünki izləmirlər, gedib dinləmirlər.
Getsinlər İlahə Qismət, Aysel
Əzizova, Vəfa Bağırzadə, Saleh Bağırov kimi
gənc, istedadlı bəstəkarlarımızın əsərlərini
dinləsinlər. Heykəltəraşlıqdan
danışanda deyirlər ki, nə var idi, o vaxt var idi.
Onlar yəqin İmran Mehdiyevin yaradıcılığı ilə
tanış olmayıblar. Mənim
üçün o, bu gün Azərbaycan heykəltəraşlığında
ən peşəkar insandır. Yəni
saymaqla bitməz. Sözümün canı
odur ki, böyüklərimiz bilməlidir ki, bu yetişən gənclik
sizin düşməniniz deyil. Bu gənclik
bəzən sizdən özlərinə qarşı nifrət
və aqressiyadan başqa bir şey görmürlər. Təəssüf...
Ümid edirəm, biz gələcək nəsilə
qənim kəsilməyəcəyik. Amma
bizə yol göstərən, qayğı ilə yanaşan,
haqqımızın tapdanmağına göz yummayan
böyüklərimizə də öz təşəkkürümü
bildirirəm. Sizləri sözün
yaxşı mənasında sevirik və dəyər veririk.
Arzum odur ki, pensiyaların məbləği o qədər
artırılsın ki, təqaüdçülər evdə
oturub pulu rahat xərcləyə bilsinlər, başları nəvə-nəticəyə
qarışsın. Gənclər də istədikləri
yerdə iş tapıb, işləsinlər. Unutmayaq
ki, insan həyata bir dəfə gəlir.
Gənclərə isə demək istəyirəm ki,
heç nəyə görə ruhdan düşməsinlər. Çünki
elə gənclər tanıyıram ki, çox
istedadlıdır, lakin illərlə onu kəşf edən
olmur. Biz nə istədiyimizi və necə
istədiyimiz bilsək, hər şey düzələcək.
İncəsənətdə nəsə iş görmək
olduqca çətindir. Gənclərə
qarşı laqeydlik olanda, onlar sınırlar. Əgər
yeniliyə açıqıq deyiriksə, hər il bütün layihələrdə mütləq
gənclərə yer verilməlidir.
Afaq RZA
525-ci qəzet.- 2021.-
25 fevral. S. 10.