Modern
Türk yazıçısı Bəxtiyar Aslana Azərbaycan ərmağanı
Azərbaycan-Türkiyə
əlaqələrinin böyük sürətlə irəliləyərək
ölkələrimiz arasında Birlik və həmrəylik məqamına
çatdığı, "Bir millət - iki dövlət"
təliminin cəmiyyət həyatının bütün sahələrində
uğurla sınaqlardan çıxdığı və
özünü təsdiq etdiyi indiki tarixi mərhələdə
ədəbiyyatlararası bağlılıqların da dərinləşdirilməsi
və möhkəmləndirilməsi müasir dövrün əsas
mövzularından biridir.
Əslində,
ədəbiyyat ictimai-mədəni intibaha böyük təkan
verən mühüm faktor olduğundan, Azərbaycanla
Türkiyə arasındakı inteqrasiya proseslərində
mühüm hərəkətverici qüvvə rolunu daha fəal
şəkildə həyata keçirməkdədir. Azərbaycanda
türk hekayəçiliyi və
romançılığına, Türkiyədə isə Azərbaycan
şeirinə illərdən bəri bəslənilən
böyük marağın hüdudlarının genişlənərək
hazırda ümumiyyətlə bütün yönləri ilə
ədəbi fikri əhatə etməsi bunun əyani
sübutudur. Azərbaycanda Türk ədəbiyyatından təkcə
klassik yazıçı və şairlərin və ya
tanınmış bədii ədəbi simaların deyil, yeni
yaradıcı nəsillərin də əsərlərinə
fəal münasibət bəslənilməsi hazırkı
dövrün səciyyəvi xüsusiyyətidir. Bu isə
öz növbəsində qardaş ölkədə
bütün istiqamətlər üzrə gedən ədəbi
prosesin Azərbaycanda tam, bütöv halda, dərk və şərh
olunmasına şərait yaradır. Son vaxtlarda Akademiyada
qardaş Türkiyədə klassik və müasir ədəbiyyatın
yaradıcılarına və problemlərinə həsr
edilmiş bir neçə elmlər doktorluğu və fəlsəfə
doktorluğu dissertasiyalarının müzakirələrdən
keçməsi və müdafiə olunması da bunu bir daha əyani
şəkildə təsdiq edir.
Bu
baxımdan modern türk ədəbiyyatının yeni nəslinin
tanınmış nümayən-dəsi Bəxtiyar Aslanın əsərlərinə
ölkəmizdə bəslənilən ciddi maraq müasir ədəbi
prosesdə türk ədəbiyyatının bütöv halda
şərh olunması və yeniliklərin dərk
olunmasına artan diqqətin daha bir təzahürüdür. Bəxtiyar
Aslanın əsərləri XXI əsr türk ədəbiyyatındakı
yenidən modernləşmə meyllərinin real bir göstəricisi
olduğuna görə onun yaradıcılığı həmin
prosesləri izləmək və dəyərləndirmək
baxımından zəngin material verir.
Bəxtiyar
Aslanın yaradıcılıq yolu modern türk ədəbiyyatında
yaradıcı şəxsin konkret ədəbi növlər və
janrlar üzrə ixtisaslaşmasından çox, hər
hansı bir janrda yazıb-yaratmağa müəyyən dərəcədə
ağırlıq verməklə yanaşı, ədəbiyyatın
fərqli istiqamətlərində də bəlli bir səviyyədə
təmsil olunmaq, mövqe nümayiş etdirmək
tendensiyasının əks-sədasıdır. Belə ki, bədii
yaradıcılıqda hekayəçiliyə
üstünlük verən Bəxtiyar Aslan, eyni zamanda, həm
də modern üs-lubda yazılmış şeirləri, elmi-ədəbi
publisistikası, esseləri və müsahibələri, tədqiqat
əsərləri ilə də ədəbi prosesdə fəal
iştirak edir və nailiyyətlər qazanır. Bəxtiyar
Aslan ən yeni dövr türk ədəbiyyatında
yazıçı və şair olmaqdan çox, ümumiyyətlə
ədəbiyyatçı obrazı ilə diqqəti cəlb
edir. Ən mühüm cəhətlərdən biri də
bundan ibarətdir ki, Bəxtiyar Aslan məşğul olduğu
yaradıcılıq sahələrinin hər birində
yüksək professionallıq nümayiş etdirir. Bəxtiyar
Aslan sanki bir aslan gücü və enerjisi ilə nasir və
şair, araşdırmaçı və publisist, müəllimlik
və naşirlik kimi müxtəlif fəaliyyət sahələrində
geniş yaradıcılıq imkanlarına malik türk
ziyalısı olaraq, öz sözünü deməkdə
davam edir. Bəxtiyar Aslan ədəbiyyatın, tədqiqatçılığın
və mətbuatın ən müxtəlif sahələrində
yüksək professionallıq səviyyəsi və əsl vətəndaşlıq
mövqeyi nümayiş etdirməyin bəxtiyarlığını
yaşayır. Bəxtiyar Aslan xidmətlərinə görə
ən yeni dövr modern türk ədəbiyyatının Bəxtiyarı
və tükənməz yaradıcı-lıq enerjisi etibarilə
Aslanıdır.
Bəxtiyar
Aslanın çoxcəhətli yaradıcılıq fəaliyyəti
üçün modernizm aparıcıdır. Onun əsərlərində
modernizm fərqli şəkillərdə təzahür edir. Bəxtiyar
Aslan şeirlərində modernist, hekayələrində
sürrealistdir. Onun "Su" adlanan ilk şeir kitabı
(2004) həyatın adiliklərinin və təzadlarının
şeir dili ilə təbii şəkildə mənalandırması
ilə yadda qalmışdır. "Qalayçının
dediyi" (2015) şeir toplusu adiliklərə və kölgəli-işıqlı
məqamlara köklənmiş həmin prosesin Bəxtiyar
Aslanın poeziyasında davamlı olduğunu, oturuşmuş
bir sistemə çevrildiyini təsdiq edir. Bəxtiyar Aslan
sanki şeir yazmır, su kimi həyatın təbii axarı
haqqında poetik bir pıçıltı ilə
danışır. "Qalayçının dediyi" kitabındakı
şeirlər tam mənası ilə türk şeirində Bəxtiyar
Aslanın dediyi, yalnız ona məxsus orijinal poetik söz kimi
səslənir. Bəxtiyar Aslan şeirlərində
qalayçı kimi özünəməxsus sadə və təbii
bir cingilti ilə həyatı və insanı oxucuya təqdim
edir. Onun şeirlərində insan fərqli mənəvi aləmi
və bənzərsiz düşüncələri ilə tərənnüm
olunur. Bəxtiyar Aslan, hekayələrində olduğu kimi,
şeirlərində də həyatın dibinə enməyi və
adilikləri obrazlı şəkildə poetik baxımdan mənalandırmaq
istedadını göstərmişdir.
Həyatın
adilikləri ilə yanaşı, təzadlarını da
görüb-göstərmək, daha doğrusu,
işıqlı-kölgəli vəziyyətləri eyni mətndə
təqdim etmək Bəxtiyar Aslanın hekayə
yaradıcılığı üçün xarakterik cəhətdir.
Onun bir-birinin ardınca çap etdirdiyi "Kəndin xəbəri
yox" (2012), "Cənnətin son saatları" (2015),
"Qar və düyün" (2018), "Sancı" (2020)
kitablarında toplanan hekayələri hadisələrin təsvir
edilməsindən çox əhvali-ruhiyyəni,
seçilmiş kölgəli-işıqlı vəziyyətləri
təqdim edən orijinal sənət örnəkləridir. Bu
hekayələr sanki müəllifin, yaxud obrazın mühiti və
ovqatı haqqında monoloqlardır.
Bəxtiyar
Aslan "Aynadakı yolçuluq" hekayəsində həyatı
güzgüdə əks olun-duğu şəkildə
bütün adiliyi və təbiiliyi ilə təsvir edir. Lakin
o, qətiyyən naturalist yazıçı deyildir. Bəxtiyar
Aslan hekayələrində həyat hadisələrinin sadəcə
görünən tərəflərinin şəklini çəkmir,
əksinə, seçib oxuculara təqdim etdiyi məqamın
mahiyyətini açaraq cəmiyyətə özünün
ibrətamiz mesajlarını çatdırır. Ayna
detalı əsasında deyilmiş "aynada görünən
kimi yaşamağın" natamamlığı,
"Küll" hekayəsində "kül" olub, yəni
yanıb puç olub, "küll", bütöv, tam olan
bilməməyin reallıqları sadə bir təhkiyə ilə
düşündürücü şəkildə gündəmə
gətirilir. "Üç əqrəb zamanı" hekayəsində
də "Əqrəb və zaman" metamorfozası əsasında
Bəxtiyar Aslan özünəməxsus sərt həyat hekayəsini
məharətlə təqdim edir. Eyni fərqli assosiasiyalar
yaratmaq "Köpük" hekayəsi üçün də
səciyyəvidir.
Göründüyü
kimi, Bəxtiyar Aslan həyatın əks qütblərini, tərs
məqamlarını qarşılaşdırmaqla oxucunun
gözü önündə təzadları səhnələri
canlandırmaq missiyasını yerinə yetirir. O, heç bir
məqamda oxucuya hazır nəticə təqdim etmir, əsərdən
nəticə çıxarmaq üçün kiçik bir
detalla düşünməkdən ötrü yer qoyur. Hekayələrində
müəllif təhkiyəçi kimi çıxış
etsə də, hazırqəlib yazıçı mövqeyini
heç vaxt cəmiyyətə təlqin etmir. Bu cəhətdən
Bəxtiyar Aslanın müxtəlif həyat hadisələri ətrafındakı
gəzişmələri qeyri-ənənəvi olub, adilliklərə
və təzadlara doğru baxışların real təzahürlərini
meydana qoymağa xidmət edir. Bəxtiyar Aslan sürrealizminin
diktə etdiyi mücərrədlikdən qaçıb, imkan
daxilində çətin də olsa, aydın bir həyat səhnəsi
canlandırmağa nail olur. Beləliklə, Bəxtiyar Aslan
Türkiyə sürrealist hekayəsinin ən modern örnəklərini
meydana qoyan yazıçıdır.
Avropa
ədəbiyyatına inteqrasiyadan gələn meyllərin
müəyyən təsirə malik olduğunu nəzərə
almaqla, belə hesab etmək olar ki, Bəxtiyar Aslan Qərb
miqya-sına çıxa biləcək Türkiyə hekayəçiliyinin
əsas yaradıcılarından biridir. Yaxud da Bəxtiyar Aslan
XXI əsrin Türkiyə ağırlıqlı Qərb hekayəçisidir.
Tərəddüd etmədən demək olar ki, hansı
bucaqdan baxıb dəyərləndirməkdən asılı
olmayaraq, Bəxtiyar Aslanın "Ölüm və mavi
quş", "Mirzəmin dərəsi", "Yasəmən
yanğısı", "Aynadakı yolçuluq" hekayələri
müasir dövrdə modern türk hekayəçiliyinin ən
qiymətli nümunəıləri hesab oluna bilər.
Ən
maraqlı cəhətlərdən biri bundan ibarətdir ki, Bəxtiyar
Aslanın bədii formatın novatorluğu baxımından və
üslub etibarilə, Avropa çapına çıxa bilən
əsərləri yeni dövr türk hekayəçiliyinin
yaradıcı şəkildə davam və inkişaf
etdirildiyini göstərir. Bu hekayələr Türkiyə
reallıqları ilə Qərb ədəbi meyarları əsasında
yazılmış orijinal bədii örnəklərdir.
3
soruda Bahtiyar Aslan
Bəxtiyar
Aslanın yaradıcılığında mənəvi dəyərlərin
bədii inikası baxımından isə türk milli
düşüncəsi əsas meyardır. Heç bir
coğrafi anlayışın yer almadığı Bəxtiyar
Aslanın nəsr əsərləri müasir türk
düşüncəsi ilə yazılmış Qərb hekayələrinin
mükəmməl modelidir.
Özünəməxsus
sənətkarlıq keyfiyyələtləri ilə səciyyələnən
Bəxtiyar Asla-nın hekayələri xarakterinə görə
"səssiz hekayələr" adlandırılır. Onun
indiyədək çap olunan bütün kitablarının
adlarının əvvəlində bir qayda olaraq həmişə
"Səssiz hekayələr" sözləri rəsmi olaraq
yazılmışdır. Müşahidələrimə
görə, səssizlik - təntənəli, dəbdəbəli
hay-küylü olmaqdan uzaq olmaq, təmkinli bir davranış
ümumiyyətlə Bəxtiyar Aslanın fərdi xarakteridir,
həyat tərzidir. Onun şeirləri də ritminə görə
saat əqrəblərinin səsinə bənzəyir. Səssizlik
- Bəxtiyar Aslanın şəxsi xarakterinin və bədii
yaradıcılığının özünəməxsusluğunu
müəyyən edir. Bu halda səssizlik - Bəxtiyar
Aslanın yaradıcılığının timsalında təmkinli
bədii təhkiyə, məzmun etibarilə
yığcamlıq və məna baxımından dərinlik
deməkdir. Daha doğrusu, səssizlik - Bəxtiyar Aslanın bədii
yaradıcılığının özünəməxsus
danışan dilidir. Bəxtiyar Aslanın şəxsiyyətinin
və yaradıcılığının fərdi xüsusiyyətlərinə
yaxından bələd olanlar üçün səssizlik -
sükunət, durğunluq deyil, təmkinli bir
yazıçı gözü ilə bu dünyaya baxmaq, bulaq
kimi sakit-sakit çağlayaraq həyata və insana
düşüncə ilə nəzər salmaq və öz sözlərini
ürək döyüntüləri kimi ifadə etmək mənasını
daşıyır.
Çoxcəhətli
yaradıcılıq fəaliyyətinə malik olan Bəxtiyar
Aslanın publisistikası da rəngarəng və
orijinaldır. Bəxtiyar Aslan, publisistikasında da həyatın
adi anlarını, sadə insanları, gündəlik həyatın
gedişatını ictimai hadisə səviyyəsində mətbuata
gətirmək missiyasını uğurla həyata
keçirir. Bu yolla o, həyatın çətin vəziyyətlərinin
və maraqlı anlarının təbii ritmləri və adi əhvalatları
vasitəsilə dünyanı və çevrəni dərk edərək
təsvir etmək yolunu tutur. "Yazının kölgəsində"
kitabındakı esselərində müəllif öz oxucusuna
həyatı təkcə fərqli bucaqdan göstərməklə
kifayətlənmir, həm də düşündürür.
Bəxtiyar Aslanın "Bitməyən reportajlar"
kitabında (2017) toplanmış müsahibələri də təkcə
müsahibə apardığı maraqlı insanı deyil, həm
də müsahibəni oxuyan hər kəsi düşünməyə
çağırmaq üçün şərait yaradır.
Bu, özü də həyatda düşünə-düşünə
danışan Bəxtiyar Aslanın publisistikasının
özünəməxsusluğunu müəyyən edir.
Bütün bunlara görə "Bitməyən
reportajlar" türk media dünyasının fərqli təzahürləri
kimi qəbul edilir. Rəmzi mənada "Bitməyən
repor-tajlar" Bəxtiyar Aslanın çoxcəhətli və
bitib-tükənməz yaradıcılıq imkanlarını
mənalandırır. Onun həyat və sənət yolunu
bitməyən reportajlar adlandırmaq olar. Bəxtiyar
Aslanın çoxcəhətli yaradıcılıq fəaliyyəti
modern türk ədəbiyyatının və elmi fikrinin bitməyəcək
reportajlarıdır.
Bundan
başqa, Bəxtiyar Aslanın esseləri sənətkarlıq
baxımından publisis-tika ilə bədii nəsrin
qovşağında yazılan bədii-publisist əsərlər
kimi yadda qalır. Esselərində də o, çətin həyat
hadisələrini, sadə insanların həyat hekayələrini,
bəzi hallarda isə sənət adamlarının mənəvi
dünyasını ədəbiyyata gətirir. Bu məqamda da
Bəxtiyar Aslan sürrealistdir. O, bədii-publisist əsərlərində
həyatın gərgin, dolaşıq, çətin vəziyyətlərini
təqdim edərək nəticə çıxarmağı
oxucuya buraxmaq yolunu davam etdirir. Bəxtiyar Aslanın bir
çox esseləri publisistika nümunəsi kimi səsləndiyi
halda, bəzi esseləri hekayə təəssüratı
yaradır. Eyni zamanda Bəxtiyar Aslanın bəzi hekayələri
və esseləri mənsur şeir təsiri
bağışlayır. Bundan başqa, Bəxtiyar Aslanın
hekayələrini janr baxımdan mini-hekayələr
adlandırmaq olar. Həcm etibarilə yığcam olan bu
kiçik hekayələrdə yazıçı böyük
mətləbləri və fikirləri ifadə etmişdir. Bəxtiyar
Aslanın səssiz hekayələri türk ədəbiyyatında
miniatür hekayə janrının mükəmməl forma və
məzmuna malik olan müasir nümunələridir.
Yazıçının bəzi hekayələri etüd təəssüratı
yaradır. Belə hallarda müəllif həyatın
seçilmiş bir anını ədəbiyyat hadisəsinə
çevirməyi bacarır.
Bütün
bunlara görə Bəxtiyar Aslan modern türk hekayəçiliyində
və publi-sistikasında fərqli imza sahibi olmaq haqqı
qazanmış yazıçı kimi qəbul edilir. Bu gün
Bəxtiyar Aslan modern türk hekayəsinin və
publisistikasının əsas yaradıcılarından biridir.
Bəxtiyar
Aslan 1971-ci ildə Türkiyənin Qəhrəman Maraş
bölgəsinin Elbistan kəndində dünyaya gəlmişdir.
Elazığ Frat Universiteti Fənn - Ədəbiyyat fakültəsində
bakalavr (1994), Muğla Universitetində magistr (1998) təhsili
almışdır. Bir müddət Muğla Universitetində ədəbiyyat
müəllimi kimi çalışan Bəxtiyar Aslan 2008-ci
ildə İstanbul Universitetində "Cümhuriyyət
dövrü türk roman qəhrəmanlarında kültürəl
dilemma" mövzusunda filologiya üzrə fəlsəfə
doktorluğu dissertasiyası müdafiə etmişdir (2008).
Türkiyənin
tanınmış ədəbiyyatşünas alimi,
professor-doktor Ramazan Korkmazın rektorluğu dövründə
Ərdahan Universitetində çalışan Bəxtiyar Aslan
burada elmi-pedaqoji fəaliyyətlə yanaşı, bir sıra
ədəbiyyat yönlü layihələri də həyata
keçirmişdir (2010-2012). Həm də İstanbul
Kültür Universitetində dərs deyən Bəxtiyar Aslan
yeni elmi-ədəbi nəslin formalaşmasında yaxından
iştirak edir. Hazırda o, Bandırma On yeddi Eylül
Universitetində elmi-pedaqoji fəaliyyətini və Türkiyənin
yeni nəsil ədəbiyyatçılarını
yetişdirmək yoluna xidmət etməkdədir. O,
yazıçı-ədəbiyyatşünas formatında fərqli
bir müəllim kimi tələbələrin müasir
dövrün tələbləri səviyyəsində
formalaşmasına öz töhfələrini verir.
Ərdahan
Universitetində ikən yazıb nəşr etdirdiyi
"Türk ədəbiyyatı dəyərləndirmələri.
Günəbaxan" kitabı ilə Türkiyə
çapında tənqidçi-ədəbiyyatşünas
kimi tanınmışdır (2012). Bəxtiyar Aslan türk ədəbiyyatının
şəxsiyyətlərini və problemlərini vəhdətdə
tədqiq edib dəyərləndirir, araşdırmalarında
analitik təhlilə üstünlük verir. Onun Türkiyənin
tanınmış ədəbiyyatçısı
"Mühan Baliyə məktublar" adı ilə çap
etdirdiyi orijinal bir kitabını ədəbi-elmi mühitə
təqdim etməsi ədəbiyyat cəmiyyəti tərəfindən
maraqla qarşılanmışdır (2015). Bir müddət
araşdırmalara üstünlük verən Bəxtiyar
Aslanın İstanbulda ikən hazırladığı
"Türkcənin növbətini tutmaq - "Zeynel
Beksaç və şeiri" adlı monoqrafiyası (2019) Bəxtiyar
Aslanın dilçilik və ədəbiyyat tarixçiliyi sahəsində
də zəhmətkeş bir tədqiqatçı olduğunu
ictimaiyyətə çatdırır. Bəxtiyar Aslan
Türkiyənin Cümhuriyyət dövrü ədəbiyyatının
ta-nınmış tədqiqatçılardan biri, daha
çox isə müasir ədəbi prosesin
araşdırılıb incələnməsi ilə məşğul
olan tənqidçi-ədəbiyyatşünas kimi elmi
mühitdə də fəal mövqe nümayiş etdirir.
Elmi-pedaqoji
fəaliyyətinin İstanbul mərhələsində Bəxtiyar
Aslan Türkiyənin tanınmış, böyük ənənəsi
olan Türk Ədəbiyyatı Vəqfinin keçirdiyi tədbirlərdə
yaxından iştirak etmişdir. Türkiyənin ən məşhur
ədəbiyyatçılarından olan professor-doktor Əhməd
Kabaklının 50 il əvvəl qurduğu Türk Ədəbiyyatı
Vəqfi ölkə üzrə əsas ədəbiyyat mərkəzlərindən
biri hesab edilir. Professor-doktor Əhməd Kabaklının 5
cildlik "Türk ədəbiyyatı tarixi"ndən uzun
illərdir ki, Türkiyədə ali məktəblərin
filologiya fakültələrində əsas dərslik kimi
istifadə olunur. Əhməd Kabaklının müəyyən
etdiyi Qərb yönlü türk ədəbiyyatçılığı
konsepsiyası Türk Ədəbiyyatı Vəqfi və bu vəqfin
dünənki təşkilatçıları
üçün olduğu kimi, bugünkü
daşıyıcıları, o sıradan Bəxtiyar Aslan
üçün də fəaliyyət məqamıdır.
Hazırda
Türkiyədə istedadlı şair və ictimai xadim kimi
tanınmış Səvvət Kabaklının rəhbərlik
etdiyi Türk Ədəbiyyatı Vəqfi çoxsaylı ədəbi-mədəni
tədbirləri və qiymətli nəşrləri ilə ədəbiyyat
cəmiyyətinin önündə gedir. Bəxtiyar Aslan
artıq uzun illərdir ki, bu böyük ədəbiyyat cəmiyyətinin
mətbu orqanı olan "Türk ədəbiyyatı"
jurnalının redaktoru kimi fəaliyyətini uğurla davam
etdirməkdədir. Türkiyədə nüfuzlu ədəbiyyat
dərgisi kimi qəbul edilən, Avropada və Asiyada da
yayılan "Türk ədəbiyyatı"
jurnalının mövqeyinin daha da möhkəmləndirilməsində
və beynəlxalq əlaqələrin genişləndirilməsində
Genel Yayın Yönətməni - baş redaktor kimi Bəxtiyar
Aslanın mühüm xidmətləri vardır. Çoxcəhətli
fəaliyyətə malik olan Bəxtiyar Aslan "Türk ədəbiyyatı"
jurnalının redaktoru olaraq, özünü həm də
bacarıqlı naşir kimi isbat etmişdir.
Tanınmış
Türkiyə yazıçısı və tədqiqatçısı
Bəxtiyar Aslanın Azərbaycanla çox yaxın dostluq
münasibətləri və işgüzar əlaqələri
vardır. Azərbaycan Yazıçılar Birliyi və Nizami
Gəncəvi adına Ədəbiyyat İnstitutu, Azərbaycan
Dillər Universiteti, həmçinin, "525-ci qəzet"in
kollektivi ilə sıx və işgüzar əlaqələri
Azərbaycan-Türkiyə münasibətlərinin yeni
dövrünün əhəmiyyətli səhifələrinin
yazılmasına xidmət edir. O, Azərbaycanda türk ədəbiyyatının,
Türkiyədə Azərbaycan ədəbiyyatının
layiqli təmsilçisi kimi çıxış edir.
Bütövlükdə Türk Ədəbiyyatı Vəqfi,
"Türk ədəbiyyatı" dərgisi və bu
mötəbər Vəqfi təmsil edənlər: Sərvət
Kabaklı və qardaşları, İmdad Avşar və Bəxtiyar
Aslan Azərbaycanla Türkiyə elmi-ədəbi mühitləri
arasında qardaşlaşmanın - yaradıcılıq və
əməl birliyinin əyani təcəssümüdürlər.
Bəxtiyar
Aslanın redaktoru olduğu "Türk ədəbiyyatı"
jurnalı demək olar ki, bütün saylarında Azərbaycanın
ədəbiyyatşünas alimlərinin, yazıçı və
şairlərinin məqalələrini davamlı olaraq
çap edərək, Türkiyə ədəbi mühitinə
və türk dünyası oxucusuna təqdim edir. "Türk
ədəbiyyatı" jurnalının Azərbaycanın
tanınmış elm adamları və
yazıçılarına həsr edilmiş xüsusi
saylarının çap olunması qardaş ölkə ilə
əlaqələrimizin tarixinə yazılan mühüm ədəbi
hadisələrdir. Bəxtiyar Aslanın Xalq şairi Sabir
Rüstəmxanlıya həsr edilmiş "Dağların
ruhu" kitabı onun müəllifinin Azərbaycan
sevdasının qiymətli əsəridir. Türkiyədə
kifayət qədər kitabları çap olunmuş Sabir
Rüstəmxanlının
yaradıcılığının qardaş ölkədə
daha yaxından tanıdılmasında Bəxtiyar Aslanın
"Dağların ruhu" kitabının mühüm rolu
ayrıca qeyd edilməyə la-yiqdir. Bu, Xalq şairi, millət
vəkili Sabir Rüstəmxanlının ömür yolu və
sənət dünyasının işığında
çağdaş Azərbaycan haqqında yazılmış
qiymətli kitab kimi də cəlbedici və əhəmiyyətlidir.
Azərbaycan
ədəbi mühüti də öz növbəsində Bəxtiyar
Aslanın yaradıcılığına təsirsiz və diqqətsiz
qalmamışdır. Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin 2019-cu ildə çap etdirdiyi Bəxtiyar Aslanın
"Üç əqrəb zamanı" kitabı ədəbi
mühitdə çox böyük rəğbətlə
qarşılanmışdır. Nizami Gəncəvi adına
Ədəbiyyat İnstitutunda 8 noyabr 2019-cu il tarixdə
"Üç Əqrəb zamanı" kitabının
müəllifin iştirakı ilə keçirilən
geniş təqdimat mərasimi Bəxtiyar Aslanın
yaradıcılığına bəslənilən
böyük maraqla yanaşı, həm də Türkiyədəki
müasir ədəbi prosesin əsas inkişaf meylləri ilə
tanışlıq cəhətdən də əhəmiyyətli
ol-muşdur. Ədəbiyyat İnstitutunun əməkdaşlarının
canlı müzakirələri ilə birlikdə
tanınmış türk ədəbiyyatşünası,
professor-doktor Ramazan Qorxmazın və Bəxtiyar Aslanın təqdimat
mərasimindəki çıxışları
"Üç əqrəb zamanı" kitabının ətrafında
türk ədəbi-elmi fikrində gedən proseslərin
gündəmə gətirilməsinə və diqqətə
çatdırılmasına imkan yaratmışdır.
Bəxtiyar
Aslan hazırda "Türk ədəbiyyatı"
jurnalında redakorluq fəaliyyətini və həm də
İstanbulun çevrəsində yerləşən
Bandırma Universitetində ədəbiyyat müəllimi kimi
öz işini uğurla davam etdirir. Bu günlərdə
çapdan çıxmış "Türk ədəbiyyatı"
dərgisində Mehmet Akif və İstiqlal marşı"
kitabı Bəxtiyar Aslanın Cümhuriyyət dövrü
türk ədəbiyyatına dair tədqiqatlarının yeni
və əhəmiyyətli bir səhifəsidir. Bununla Bəxtiyar
Aslan həm də ciddi bir ədəbiyyatşünas
olduğunu bir daha möhürləmişldir. Bəxtiyar
Aslanın ədəbiyyat haqqındakı
aşağıdakı mülahizələri onun
yazıçı və ədəbiyyatşünas kimi ədəbiyyatın
mahiyyətini və vəzifələrini bütün dərinliyi
ilə yaşamaq və qiymətləndirmək
istedadının göstəricisidir: "Ədəbi mətnlər,
...hekayələr, şeirlər əslində bilərək və
ya bilməyərəkdən... bizim ana Vətənimizdən
uzaq düşdüyümüzdə ruhumuzda meydana gələn
yaraları müalicə etmək, yaxşılaşdırmaq üçün
vardır".
Tərəddüd
etmədən demək olar ki, Bəxtiyar Aslanın əsərləri
tam halda sağ-lam türk ruhunun və düşüncəsinin,
müasir Anadolu vətəndaşının simasının nəinki
fəal ifadəçisi, hətta carçısıdır.
Azərbaycanın
yaxın dostu, tanınmış türk
yazıçısı, ədəbiyyatşünası və
naşiri Bəxtiyar Aslan 50 yaşını modern türk ədəbiyyatında
layiqli yeri olan çoxsaylı şeir və hekayə
kitabları, elmi tədqiqat əsərləri və
naşirlik fəaliyyətinin zəngin hesabatı ilə qeyd
edir. Dünən Bakıda "Qanun" nəşriyyatında
çapdan çıxan "Yuxu mələkləri" hekayələr
kitabı da Bəxtiyar Aslanın Azərbaycan oxucusu
qarşısında verdiyi növbəti yaradıcılıq
hesabatı olmaqla bərabər, həm də 50 illik yubileyə
azərbaycanlı dostların hədiyyəsi kimi də əhəmiyyətlidir.
Nizami Gəncəvi adına Ədəbiyyat İnstitutunun nəşr
etdirdiyi "Azərbaycandan baxarkən modern türk
yazıçısı Bəxtiyar Aslan" araşdırma
kitabı onun haqqında yazılmış ilk elmi kitab olmaqla
yanaşı, həm də modern türk ədəbiyyatının
əsas yaradıcılarından biri olan Bəxtiyar Aslanın
həya-tının və ədəbi-elmi fəaliyyətinin əlamətdar
hadisəsi hesab edilən 50 illiyinə Azərbaycan ərmağanıdır.
Dostumuz
Bəxtiyar Aslanı ürəkdən təbrik edir və ona
daha böyük uğurlar arzulayırıq.
28
iyun 2021-ci il
Şüvəlan
İsa
HƏBİBBƏYLİ
525-ci qəzet.- 2021.-
3 iyul. S. 16-17.