"Gəlimli-gedimli
dünya"dan soraq verən şeirlər
20
ildən çox Azərbaycan Milli Ordusunun geyimini böyük
qürurla əynində gəzdirən şair dostum
Maşallah Məftun hərbi libasını soyunsa da,
gözündən qırağa qoymayıb.
Maşallah
bu dəfə həmin paltarı təzəcə işıq
üzü görmüş "Gəlimli-gedimli (gülləri
açılan, güllələri saçılan)
dünya" adlı şeirlər kitabına geyindirib. Bu
kitabın təkcə çölü, üz
qabığı Azərbaycan Milli Ordusunu xatırlatmır.
Onun içindəki şeirlərin hərəsi sanki bir Azərbaycan
əsgəridir. Sonuncu cümləni elə-belə demədim.
Onda böyük həqiqət var. Hələ orasını
demirəm ki, Maşallah bu şeirlərdə igid, qorxmaz, mərd,
qurd ağızlı, pələng pəncəli əsgər
və zabitlərimizlə yanaşı, qorxaq, namərd,
satqın, qanı qarışıq olanların da
obrazlarını yaradıb.
Maşallah
Məftunun ürəyindəki Vətən sevgisi onu çəkib
səngərlərə apardı. Şair yalnız qələmini
süngüyə çevirmədi, özü silaha
sarıldı, torpaqlarımızın düşmən
tapdağından azad olunması, sərhədlərimizin
bütövlüyünün bərpa edilməsi uğrunda
döyüşlərə girdi. Onun bu kitabındakı
şeirlərin də çoxu məhz səngərlərdə,
yaxud sonradan səngər duyğularıyla
düzülüb-qoşulub. "Tankın
işığında yazılan şeir"i, doğrudan da,
1994-cü ildə Qazaxda, səngərdə, lap elə
tankın işığında yazılıb:
Düşmən
sərhədində yuva qurubdu
Qalalar
- bu yerin ulu daşları.
Yurdun
keşiyində daim durubdu,
Əsgərə
dönübdü vətəndaşları.
Böyük
Səməd Vurğun "Qarışsın Qazaxa Dilcan dərəsi"
deyəndə bizə xatırladırdı ki, Dilcan da,
Göyçə də, Qaraqoyunlu da Azərbaycan
torpaqlarıdı. Ona görə Qazaxı sərhəd hesab
etmək doğru deyil. Tarixdə heç vaxt Ermənistan
adlı dövlət olmayıb, gələcəkdə də
olmayacaq.
Maşallah
Məftun düşməni yaxşı tanıyır. Onunla həyatda
da, səngərdə də çox üz-üzə gəlib.
Azərbaycanın necə parçalandığını da
unutmur:
Ulu Dərbənd
ulusum,
ürəkdə
şah damarım,
Ulu Təbriz
ulusum,
ürəkdə
qan damarım,
Ulu
Göyçə ulusum,
canımda
can damarım.
Bunun
ardınca da torpağımıza göz dikən
yağılara tarixi xatırladır və onları dünəni
unutmamağa, sabahı göz altına almağa
çağırır:
Kim
oldu haqsız qalar,
Canıtək
haqsız qalar.
Bu
yurda göz dikənlər
Yenə
qulaqsız qalar.
Maşallah
Məftun gözüaçıq insandı, həssas
şairdi. Çevrəsində baş verən heç bir
şey onun gözündən yayınmır.
Həyatın
ağ üzünü də görüb, qara üzünü
də. Onun sevinən gözünü də görüb,
ağlayan gözünü də. Şirin sözünü də
eşidib, acı sözünü də. "Xalılar
altında quyular olduğunu" da yaxşı bilir. Çox
zaman xalını adamın ayaqları altına xoş niyyətlə
sərmirlər. Çoxlarının canına hopmuş susmaq
xəstəliyinin qorxudan törəndiyini də hissləri ona
pıçıldayır.
Şairin
şeirlərində qoyduğu poetik sualların
cavablarını o özü yaxşı bilir. Ancaq onları
özü açmır ki, yuxudakılar gözlərini
açıb oyansınlar, ayıqlar da bir azca öz
hallarını düşünsünlər. Şair öz
sözünü deyir, yaxşı da deyir, qalanı qalır
oxucunun boynunda. Onun bu cür misralarından "Tanrı deyir:
sənə göz vermişəm görmək
üçün, dil vermişəm danışmaq
üçün, ağıl vermişəm düşünmək
üçün" kimi neçə-neçə gerçəkliklər
boylanır. Gör görüləsini, eşit eşidiləsini,
danış danışılasını, düşün
düşünüləsini!
Ağla
qara, acıyla şirin, pislə yaxşı kimi, sədaqətlə
xəyanətin, gerçəklə yalanın, əyriylə
düzün, mərdlə namərdin, satqınla satqın
olmayanın, qorxaqla qorxmazın bir dünyanın, bir ölkənin,
bir şəhərin çatısı altında qoşa
yaşadığını görür, duyur və onların
heç birinə səssiz qalmır Maşallah Məftun:
Hanı
bizim öz eşqimiz, öz gücümüz,
Hanı
bizim öz səsimiz, öz ünümüz?
Bəzən
olur
yad
boğazda oxuyuruq.
Bəzən
olur
yad
xalılar toxuyuruq.
Və
yaxud görün qorxub susanları necə gözəl
qınayır şair:
Qırmızı
imperiyanın xofu,
İti
nizəsi, oxu,
Ayaq
tutanların çoxu
Yaratmışdı
susmaq xəstəliyini.
Əfsus
bu xəstəliyə
İndi
də tutulan çox,
Qurtulansa
yox...
Maşallah
Məftun duyğu, düşüncə şairidi. Harda olursa,
nə görürsə, onun haqqında düşünür.
Bakını gəzə-gəzə birdən özünü
bu doğma şəhərdə yad kimi hiss eləyir.
Maşallah
Məftun: BAYRAĞIM
Dünyamız
yanır. Çox yerlər od içindədi.
Maşallahın yanğınlar haqqındakı şeiri
çox yığcam, tutumlu,
düşündürücüdür və deyimin onun
özünə məxsusluğu da göz
qabağındadır:
Elə
ki, bürüyür aləmi
alovların
köpü,
Səni
günahkar bilirlər,
kibrit
çöpü.
Yanıb
külə dönüb ürəyi
neçə
dostun, yadın.
Nə
yaxşı bu yanğınlarda
çəkilmir
adın?!
Bütün
yanğınların təqsirini kibrit çöpünün
boynuna yıxırlar, halbuki onların çoxundan kibrit
çöpünün xəbəri də yoxdu. Burada kibrit
çöpü öz sözünü demək
üçün şairin əlinə düşmüş
fürsətdir. Hər gün neçə-neçə
insanın bağrı yanır, onun da təqsirinin kibrit
çöpünün boynuna qoyulmamağı şairi
çox təəccübləndirir...
Maşallah
Məftun peşəkar hərbçidi. O, yaxşı bilir
ki, döyüşdə hədəfi seçəndə və
tuşlayanda yanılmaq olmaz. Tətiyi çəkməyə
isə sənə yalnız bir dəfə fürsət
verilir. Birinci tətikdə düşməni vura bilməsən,
o, səni vuracaq.
Belə
bir söhbət eşitmişəm. Bir komandir əsgərdən
soruşur:
-
Düşməni neçənci gülləyə vuracaqsan?
Əsgər
bir qədər duruxub deyir:
-
Uzağı, üçüncü gülləyə.
Komandir
deyir:
-
Üçüncü gülləyə vura bilməzsən,
çünki birinci gülləyə vurmasan, düşmən
səni vuracaq, axı özün də hədəfsən.
Maşallah
Məftun şeir yazanda da bu həqiqəti unutmur. O, söz
döyüşündə də hədəfi düz
seçir, dəqiq tuşlayır və tətiyi də bircə
dəfə çəkir.
Maşallah
Məftunun bu kitabında çoxlu ithaf şeirləri var.
Ancaq onların çoxunu ithaf şeiri adlandırmaq olmur.
Şair kimlərinsə canlı portretini yaradır və ona
özünün istədiyi boyaları vurub ürəyindən
keçənləri oxucusuna bu yolla çatdırır:
Dünyanın
ortasıyla
Yavaş-yavaş
yol gedirdi
Pencəyi
qolu üstə.
Hardansa
gəlib çıxdı
İblislər
yolu üstə.
Bu sətirləri
oxuyanda istər-istəməz gözlərimizin önündə
Hüseyn Cavidin obrazı canlanır. Burada şeirin Hüseyn
Cavidə həsr olunduğunu yazmağa belə ehtiyac
qalmır.
Maşallah
hərdən gözəl, yaddaqalan kənd mənzərələri
yaradır. Bu mənzərələr ona görə canlı və
gözəl alınır ki, onlar şairin uşaqlıq
yaddaşından üzü bəri cilalana-cilalana gəlir və
bir gün də süzülüb şeirin sətirlərinə
hopur:
Lampa
işığında toylar olardı,
Seyid
Zeynal
dişində
lampa oynardı.
Şülünü,
Muradı,
Heydəri,
Xıdırı
Ortaya
çəkərdi hey qıylardı.
Nəcəfin
qara zurnası
dərəni,
təpəni, dağları
yerindən
oynadardı.
Nə
o palçıq daxmamız
yerindədi,
Nə
həmin evlər yerindədi...
Bu sətirlər
bizim xəyalımızı, fikrimizi çəkib xeyli
uzaqlara - uşaqlıq illərimizə aparır. O cür kənd
toylarını hər birimiz görmüşük. Ona görə
şeir bizim ürəyimizə yatır, ruhumuzu əvvəlcə
yerindən oynadır, sonra da sığallaya-sığallaya,
oxşaya-oxşaya ovundurur onu.
Bir-iki
kəlmə də Maşallah Məftunun kitabındakı sevgi
şeirləri haqqında demək istəyirəm. Həyatdakı bütün sevgilər bir-birinə
oxşayır, həm də qətiyyən oxşamır.
Oxşarlığı yaradan odur ki, onların hamısı
sevgidir. Bənzərsizliyi yaradan isə odur ki, hər kəsin
öz sevgisi var, hər kəs yalnız özü kimi sevir.
Eyni sözləri Maşallahın sevgi şeirləri
haqqında da söyləmək olar. Onun şeirləri öz
nəfəsilə yoğrulub, öz ürəyindən su
içib:
Sən
məndən üz döndərsən,
Tanrı
da səndən üz döndərər.
Mən
sənin
Tanrının
qəzəbinə
gəlməyindən
qorxuram...
Maşallah
bu şeirdə sevdiyi gözələ deyir ki, səni mənim
qarşıma Tanrı çıxardıb. Səni Tanrı mənə
yazıb. Bu sevgi ikimizin də alın yazımızdır. Bu
sözlər şeirdə yoxdur, ancaq onun sətirlərinin
altından boylanır. Şeirin gözəlliyi də elə
bundadır. Məhz ona görə Maşallah deyir ki, əgər
"sən məndən üz döndərsən, Tanrı da
səndən üz döndərər və Tanrının qəzəbinə
tuş gələrsən". Fikir verin, şairi qızın
ondan üz döndərməyi və sonrakı ayrılıq,
həsrət qorxutmur, yalnız bu hərəkətinə
görə qızın Tanrının qəzəbinə gəlməyi
qorxudur. Əsl sevgi bax budur. Şair sevdiyinə qovuşmasa belə,
onun ayağına daş dəyməyinə razı olmur.
Çoxlarına
elə gələ bilər ki, Maşallahın bu kitabında
sevgi şeirləri azdı. Yox, bu yalnız ilk baxışda
belədir. Onun Vətən, yurd, torpaq, millət
haqqındakı şeirlərinin, döyüş nəğmələrinin
hamısı sevgiylə yoğrulub. Vətən, yurd, millət
sevgisiylə! Bütün sevgilərin başında Vətən
və nillət sevgisi durur!
İslam SADIQ
Mədəniyyət.-
2021.- 16 iyul. S. 12.