Dünyamızdan ağ
işıq kimi keçən şair
Ağ buluddan ağ
yağışlar yağırdı.
Elə bir yağış ki, ötən günlərin
tozlu havasını yuyub aparacaqdı, elə bir yağış
ki, ondan sonra hökmən Fatma nənə yeddi rəngli hanasını quracaqdı,
tozdan arınan - durulan adamlar da yeddi rəngli
göy qurşağına
baxıb ovunacaq, keçmişdən və
gələcəkdən işıq
payı alacaqdılar.
Ağ yağış ağ
mətləbləri üzə
çıxaracaqdı, ağ
yalanları yuyub aparacaqdı. Beləcə,
o da könlünü
ağ yağışa
calayırdı. Üzü
mübarək yağışa...
Ağ yağışa calayaram könlümü,
Ağ yağışda
carlayaram sinəmi.
Mənim
könlüm məcnunlara
qoşulub
Kərəm kimi bir yanğıya tuş olub,
Heç bilmirəm od-alovu sönərmi?
Bu misraların müəllifi
həyatı boyu ağ yolla
ağ işığa
doğru getdi. "Sufisal dərvişəm yönüm Tanrıya, Yahu!
Hayqıraram göyə
ün düşər"
deyən şair doğrudan da sufi təbiətli
idi. Könlündəki
ağ işığı
bəsləməklə dünyayla
rabitə qurardı. Ağ yol həyatından da, yaradıcılığından
da qırmızı xətt kimi keçərdi. Təkcə
şeir yaradıcılığında
deyil, folklor araşdırmalarında da,
ssenaristi olduğu bədii proqramlarda, sənədli televiziya filmlərində də aydan arı, sudan duru
sözləri özünə
həmdəm seçərdi.
Onun - şair, folklorçu, ssenarist İbrahimov Aydın Qurbanoğlunun bütün
fəaliyyəti vətən
sevgisinin, yüksək
ideallarının təcəssümü
idi.
Ürəyim göylərə sürgün
Döyülü qapısı bir
gün
Oynar, uçar qarğı süngüm
Gündoğandan-günbatana
Aydın Qurbanoğlu bütün yaradıcılığı boyu
eynilə Koroğlu kimi qocaman bir
coğrafiyanı - Tovuzdan
Təbrizə, Təbrizdən
İstanbula, İstanbuldan
Kaşğara qədər
bizim olan hər yeri soraqlayırdı. Könlündə türkçülük adlı
müqəddəs bir
məfkurə gəzdirirdi
və həyatı boyu ona sadiq
idi. Yazıçı
Firuz Mustafanın dediyi kimi, Aydın
bəy üçün
bu Vətən - Azərbaycan, heç də bəzilərinin ənənəvi coğrafi
anlamda qəbul etdiyi kimi zərrəbin
altında zorla ğörünə biləcək
qədər kiçik
bir məkan deyil, gündoğandan günbatana qədər uzanan nəhəng bir mənəvi-fiziki areal
idi.
Teletənqidçi, filologiya elmləri
doktoru Qulu Məhərrəmli Aydın
Qurbanoğluyla bağlı
xatirələrində ağ işığa
söykənir.
"Obyektiv adam
idi. Çox danışmağı sevməzdi. Çox oxuyardı. Gözəl qələmi vardı.
Düşüncəsini onun
kimi aydın ifadə edən az adam tapılardı. Oxuduqlarını
gənclərə çatdırmağa,
milli-mənəvi dəyərləri
onlara aşılamağa çalışardı.
Azərbaycan Televiziyasında bir
sıra gözəl filmlərin ssenaei müəllifi idi. O filmlərə baxanda insanın diqqətini ilk əvvəl milli kalorit çəkirdi. Aydın Qurbanoğlu kimi milli düşüncənin
keşiyində dayanan
adamları milli yaddaşda qalmağa layiqdirlər".
... Başımın ucalığı
dağlar,
Yaşımın qocalığı dağlar
Misraları Dədə Qorquddan
ün alan
Aydın Qurbanoğlunun
daxili aləmi xalqın mənəvi dünyasından ayrılmaz
idi. Bu dünyanın
içində Aşıq
Abbas ilahi sözlərini söyləyir,
Aşıq Qərib haqq aşıqlığının
onu apardığı
uzaq yollara çıxır, Koroğlu
dəlilərini haylayır,
Dədə Qorqud boy boylayırdı. Aydın bəy
tarixi şöhrətimizi
parlaq bir duyğuyla vəsf edirdi. Tədqiqat işlərindən biri "Koroğlu" dastanı ilə bağlı idi. "Koroğlu" dastanının ən mükəmməl, dil sarıdan ən zəngin, koloritli variantını toplayıb
nəşr etmişdi.
"Koroğlu" televiziya filmi Aydın bəyin ssenarisi əsasında çəkilmişdi. Koroğlunun timsalında
o, türk dünyası
qəhrəmanlarının ümumiləşdirilmiş obrazını
yaratmışdı.
Aydın Qurbanoğlunun narından narın, incədən incə söz dünyası vardı. Dupduru şeirlərə
sahibdi. Həyatı
poeziya kimi gördüyündən
sözün rəsmini
yaratmaq onun üçün təbii və zövqlü bir iş idi.
Şeirlərində təbiətin
min cür rəngi, çaları görünür,
ağacın, suyun, yarpağın ilahi sehrini və bu sehrin öz
könlünə saf su kimi axmağını
duyursan...
Onun "Dənizli
günlərim" şeirində
"Tüstü yarpaqlayar
köhnə bacalar"
ifadəsi çiçəkləyir,
yarpaqlayır. Təbiətlə
nəfəs alan
sözlərin gözəlliyini
başqa necə ifadə etmək olar?
"Yazağzı çiçəklər"də
isə təbiətin
gizlinlərinə haqq
aşığı kimi
birər-birər vaqif
olur.
Tumurcuqlar
qara qışdan yaşındı
Ağacın göz yaddaşıdı
çiçəklər...
Onun şeirlərində
təbiətin bütün
ünsürləri bütövləşir,
bəşəriyyətin harmoniyasına
xidmət edir.
Baxışlar dup-duru, göylər
tər-təmiz,
Quşlar
çiçəklədi sakit
havada
Aydın Qurbanoğlu güneyli-quzeyli
ellərini bircə-bircə,
yarpaq-yarpaq, durna-durna sevirdi.
Budaqlar quş yarpaqladı.
Gözümüz görə-görə
qış, yarpaqladı.
Şair-publisist Əhməd Oğuz
Aydın Qurbanoğlu şeirlərindəki ağ işıqdan söz salır:
"Onun şeirlərindən
bir ağ işıq keçir. Ağ yol-aydınlıqdır.
Şeirlərində yaz duyğusunu
tez-tez görmək olur. Yazın ağ çiçəkləri
sanki onun şeirinin ləçəkləriydi.
Aydın
bəyin "21 mart" şeirini
yada salmaq istəyirəm.
Damır
ürəyimə bu yaz duyğusu
Bu yerdə könlümü
talayar gedər.
Bir dəli qafiyə düşər beynimə
Durnanı qatardan endirə bilər.
Yəni adamın içi yazda özündən asılı olmadan sözlə, şeirlə
dolduğuna görə
durnaları da göy üzündə saxlamaq qüdrətinə
malikdir. Həmin şeirdə durnaların
saldığı ağ
lələkdə də
ağ işıq var".
Aydın Qurbanoğlu milli ruhlu, təmiz, saf ailəyə sahib idi, vəfalı ömür- gün yoldaşı Nərgiz xanımla iki vicdanlı, ləyaqətli övlad yetişdirmişdi. Ayxan da, Aynur da körpəlikdən folklora bağlı böyümüşdülər. Boylu-buxunlu, yaraşıqlı Ayxan televiziya filmlərinin birində Koroğlu rolunda çəkilmişdi. Arzuları çox idi, amma insafsız fələk qıymışdı gənc Ayxana. Onun vaxtsız ölümü ailəni sarsıtmış, amma sındırmamışdı. Bir-birinə tutunaraq, bir-birindən güc alaraq yaşamağı və bir-birini yaşatmağı bacarmışdılar. Öz şəxsi faciəsini ətrafdakılara hiss etdirmək, onların hüzuruna qıymaq istəməyən Aydın bəy həyata küsməmişdi. Yenə də könlü ağ işıqla doluydu, yenə də həyata və insanlara dünyanın təmiz, gözəl, ümidli tərəfindən baxırdı...
Aynur İbrahimova atasının yolunu davam etdirir, folklorçudur, bir neçə il əvvəl uğurla fəlsəfə doktoru dissertasiya işini müdafiə edib, tarixlə, folklorla bağlı maraqlı tədqiqat layihələri var.
"Ağlım kəsəndən nənəm Tomar xanımın "Ay qızım, səni görüm ağ günlü, al yaylıqlı olasan" alqışı ilə böyümüşəm. Etnoqrafik yaddaşı, folklor yaddaşını araşdırmaq mənim üçün vaxtilə atamın keçdiyi, tozlu olduğu qədər də duyğulu köç yollarından keçməkdir, xəritəsini yaradıcılığında yaşatdığı yurd yerlərinə varmaqdır. Onun qeyri-adi söz düzümü vardı. Yer adamı deyildi, göy adamıydı, yer üzünə yazırdı, göy üzünə yazırdı, nə yazırdısa, gözəl yazırdı".
Sevincini də, kədərini də sufiyanə yaşayan, halalına haram qatmayan, vətən, yurd təəssübkeşi, dolu, duru şeirlərin müəllifi Aydın Qurbanoğlu bir ağ işıq kimi keçdi dünyamızdan. Gəlimli-gedimli dünyanı soraqlayan, boy boylayan, soy soylayan tanrılaşan ərlərin sırasına qatıldı. Zatən, vaxtdan vaxta adladıqca, üzü keçmişə, yaddaşa doğru yol gəlirdi...
Bir də gördük...
Qalalar başı odlanır,
Xəzərin köksü atlanır,
Gündoğandan günbatana
Hun atları qanadlanır.
Maday, Metey!
Dünya mənimdi eheyy!
Günel
NATİQ
525-ci qəzet.- 2021.- 16 iyul.- S.13.