Çamadanlar həmişə
hazır olmalı
Esse
Tələbə vaxtı evində qaldığım evin sahibəsi özünə
çox qapalı insan idi. Səhər
durub işə gedər, axşam evə gəlib ev işlərini
görüb televizorun
qabağına keçərdi.
Çox nadir hallarda evdə qonaq görərdik, özü də gəzmək həvəskarı
deyildi. Hərdən ona yazığım
gəlirdi. Düşünürdüm
ki, necə də mənasız həyatı var. Çünki
o vaxt elə bilirdim ki, yaşamaq
elə bütün günü gəzmək, demək-gülməkdir. Ona görə
də münasibətlərimiz
səmimiləşdikcə onu özümlə parka aparır, tez-tez gəzməyə çıxmağa
təkid edirdim. Axır bir gün
o mənə dedi ki, parkdakı uşaqların hay-küyü,
maşınların səsi
hətta ən sakit parkın sükutu belə evdə oturub sakitcə kanalları çevirməyi qədər
ona zövq vermir.
Muzeyə, kinoya, teatra həmişə tək gedirəm. Əgər kiminləsə getməli
oluramsa, ondan bir xahiş edirəm. Zəhmət olmasa, səsini
çıxarma. Ümumiyyətlə, belə məkanlara ancaq kimləsə gedən adamları anlamaqda çətinlik çəkirəm. Hardasa filmə
gedən, xüsusilə
də gənc sevgililəri başa düşə bilirəm,
ancaq muzeyə toya gedirmiş kimi nəsillikcə gedənləri heç cür başa düşə bilmirəm. Muzeyin zövqünü çıxarmaq üçün
bir sən, bir bələdçi kifayət edir, axı. Hələ muzey ekskursiyaları
zamanı yüksək
səslə yanındakı
ilə danışan,
zarafatlaşan adamların
niyə muzeyə gəlməsi mənim üçün bir müəmmadir.
Mən belə
yerlərə gedərkən
təklikdən yanayam. Təbii ki,
bu, mənim subyektiv fikrimdir. Bir dəfə BBC-nin bu mövzuda bir araşdırmasını
oxumuşdum. Həmin
araşdırmada deyilirdi
ki, istirahətin beş ən
məşhur növü
tənhalıqla bağlıdır.
Təəssüf ki, həmin o beş
istirahət növünü
xatırlamıram, ancaq
əminəm ki, həmin siyahıda dərketmə məqsədi
ilə həyata keçirilən səyahətlərin
adı var.
Əgər kimsə dost-tanışı ilə muzeyə gedirsə və bundan zövq alırsa, bu, başqa məsələ.
Onu deyirdim,
axı. Mənim üçün təklik hər şeydən öncə komfortdur. Təkəmsə, deməli, düşünmək
üçün daha çox vaxtım, işlərimi həll etmək üçün daha çox sərbəstliyim var. Əvvələr
bunu tam şəkildə
dərk etmədiyimə
görə elə düşünürdüm ki,
təkliyi seçən
insanların həyatı
boz, maraqsız olur. Ancaq zamanla tanıdığım
dəyərli insanların
bir çoxunda təkliyə qəribə
bir meyl görmüşəm. Təklik insanın
özü ilə olan yoldaşlığıdır.
Özünü tanımaq üçün
özünlə daha çox vaxt keçirməlisən. Ümumiyyətlə,
yalnızlıq təkcə
muzeyə tək gedə bilməklə yox, həyatın digər bir çox sahələrində
müsbət tərəfləri
ilə də seçilir.Yalnız adam problemlərinin öhdəsindən gəlməyi
öyrənir, çətinliklərlə
baş-başa qalmaq məsuliyyət hissi formalaşdırır. İnsan dərk
edəndə ki, onun bütün həyatının ixtiyarı
öz əlindədir
və etdiyi hər səhvin bədəlini özü ödəyəcək, o zaman
addımlarını buna
görə ölçüb-biçir.
Hətta
səhv etsə belə, bu səhvin
cəzasını özü
ödəməklə başqalarını
öz günahlarının
nəticələrinə şərik
etmir. Yəni həm məsuliyyət,
həm də azadlıq bu məqamda kəsişir.
25 yaşında hansısa bir işə girib böyük miqdarda pul batırmaq pisdir, yoxsa 45 yaşında oğlunun təhsil haqqından götürüb batırdığın
pul? Məncə, birinci daha insaflıdır.
Yaradıcı adamların bir çoxunun həyatına
baxanda orda tək keçirilən zamanın az
olmadığını görürük.
Araşdırmalara görə, təklik
həm də yaradıcı düşüncələrə
meydan açır.
Hadisələri daha yaxşı
analiz etmək, bolluca düşünmək,
kənar təsirlərə
məruz qalmadan öz düşüncələrinə
əsasən yeni bir düşüncə məhsulu ortaya qoymaq üçün tək zaman keçirmək daha faydalıdır.
Bir sözlə,
tək olmaq həmişə bədbəxt
olmaq mənasına gəlmir. Əksinə, tək olmaq
həm də güclü olmaqdır.
Ümumilikdə isə sevib-sevilməyin, daima insanların əhatəsində olmağın
daha gözəl bir şey olduğunu,
həyat keyfiyyətini
artırdığını düşünürəm. Təkliklə
tədric arasında böyük fərq var. Mənim ev
sahibəmdə olduğu
kimi, təklik seçim olanda gözəldir, məcburiyyət
olanda yox. Amma yenə də tənhalığa daim hazır olmaq lazımdır. Can Dündarın
dediyi kimi:
Bavulları hep toplu durmalı insanın...
Bir gün telefonların hiç çalmayabileceği
hesaplanmalı...
Tül perde arkasından misafir yolu gözlemekten
vazgeçmeli...
İhanetlere, terkedilmelere,
bir başına bırakılmalara hazırlıklı
olmalı...
Yalnızlığa alışmalı...
Aytac
SAHƏD
525-ci qəzet.- 2021.- 27 iyul.- S.14.