"Azərbaycan rəssamlarını
hamıdan üstün bilirəm"
Müsahibimiz - Röya Həsənova müasir rəssamlar
içərisində kifayət qədər tanınır,
uğurlu və məhsuldar yaradıcılığı ilə
Azərbaycan mədəniyyətini ölkə xaricində də
layiqincə təmsil etməyə çalışır.
O, əvvəllər
Bakı Slavyan Universiteti və Azərbaycan Dövlət
İqtisad Universitetini bitirsə də, sonradan uşaqlıq
arzusu olan rəssamlıq sənətinin arxasınca gedib.
Rəssamlıq Akademiyasının bakalavr, Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetinin magistratura məzunudur.
O, həmçinin,
özünün yaradıcılığında önəmli
yer verdiyi Qarabağ mövzusuyla da seçilir. Bu
günlərdə işğaldan azad olunmuş torpaqlardakı
yaradıcılıq fəaliyyəti də məhz bunun nəticəsidir.
Bu və digər mövzular haqda özündən
daha ətraflı şəkildə maraqlandıq,
suallarımızı ünvanladıq.
***
- Rəssamlıqla
sırf 8-9 ildir ki, məşğul oluram. Uşaqlıqdan
həvəsim olsa da, professional fəaliyyətim Rəssamlıq
Akademiyasına qəbul olunandan sonra başladı. Beynəlxalq sərgilərdə, festivallarda,
simpoziumlarda iştirak etmiş, özüm də bir sıra fərdi
sərgilər keçirmişəm. Leyla
xanım Əliyevanın təşkilatçılığı
ilə keçirilən beynəlxalq sərgidə birinci yerə
layiq görülmüşəm.
Əslində, əvvəldən arzum xaricdə rəssamlıq
məktəbi oxumaq idi. Lakin o zamanlar çətin dövr idi,
sovetlər yeni dağılmışdı, müharibə
vaxtı idi. Ona görə də valideynlərim
dedilər ki, xaricə getməkdənsə, öz ölkəmizdə
oxu. Onlar rəssamlıq yox, iqtisadiyyata
yönəlməyimi istəyirdilər. Düzü,
elə də həvəsim olmasa belə, savadım
yaxşı idi, imtahan verdim və qəbul olundum. Orda oxuyarkən qiyabiyə keçdim ki, işləyə
bilim. Dedim rəssamlığı seçə bilmədimsə,
onda işləyəcəm (gülür). Həmin
ərəfədə Dövlət Gömrük Komitəsində
işləməyə başladım. Çox
gənc olmağıma baxmayaraq, aktiv idim, bütün yeniliklərdə
məni önə çəkirdilər, çoxlu kurslara,
xarici məktəblərə göndərirdilər. Uzun illər işlədim orda, fəallığım
sayəsində pillə-pillə qalxdım, rütbə də
aldım. Ailə qurduqdan sonra
çıxdım, bu dəfə bank sektorunda işlədim.
İşləyərkən növbəti
universitetə qəbul olundum, magistr pilləsi və sair.
Beləcə, həyatım oxumaq-işləmək
tempində hələ də davam edir. Oxumaq
mənimçün çox önəmlidir. Ömrümün sonuna kimi oxuya bilərəm.
- Bəs
peşəkar rəssamlığa necə yönəldiniz?
- Bu,
çox maraqlı və qəribə proses idi. İllər
öncə avtoqəzaya düşdüm, nəticədə
sağ qolum bir neçə yerdən sındı. 2 ilə yaxın müalicəm davam elədi. Həmin arada hər şeydən
uzaqlaşmışdım deyə, rəssamlığa getməməyimin
peşmanlığını çəkirdim. Sağ
qolumun işləməməsi də təsir edirdi və
deyirdim ki, kaş əlim düzələydi, mən arzumun
dalınca gedərdim. Məktəb
dövründə də bu sahədə uğurlarım
vardı. Həmin zamanlarda rəssam
dostlarımın emalatxanalarına getdim, bu sənətlə
daha yaxından maraqlanmağa başladım. Həm də psixologiya biliklərim də kömək
elədi ki, öz həyatımı yenidən qurmağa,
arzumun dalıyca getməyə özümdə güc
tapım. Rəssamların mühitinə
girdikcə, sərgilərə getdikcə arzum daha da
böyüdü və qərar verdim ki, qolum düzələn
kimi bu sənətə başlayacam. Sağalan
kimi özümə emalatxana götürdüm və işə
başladım. Sərgilərə
qatılır, Rəssamlar İttifaqına gedib-gəlirdim.
Hətta ölkədə nə sərgi
keçirilirdisə, mütləq iştirak edirdim.
Qısa zamanda xeyli sertifikatım vardı və 5 il sonra Rəssamlar İttifaqına üzv qəbul
olundum.
- Bəs
sonra necə oldu ki, ailəniz razılaşdı?
- Bəxtim
onda gətirdi ki, ailəm, valideynlərim seçdiyim yolu dəstəklədilər.
Ən böyük dəstəkçim anam oldu.
O, mənə çox inanırdı. Ümumiyyətlə,
ətrafımdakı insanların hamısı mənə
inanır. İşləyərkən, adətən,
heç kimə göstərmirəm işimi. Amma ailəmə mütləq göstərirəm.
Bu sahədə professional bilikləri olmasa da, məni
tanıdıqları, hisslərimə bələd olduqları
üçün duya bilirlər və hansısa məsləhətləri
də olur. Ailə çox böyük
faktordur. İnsan öz işini o qədər
sevməlidir ki, ətrafındakı da bunu görüb dəstəkləsin,
o da inansın.
- Əsas mövzunuz nədir?
- Əsas mövzum vətəndir. Dəfələrlə
xarici ölkədə yaşamaq, işləmək
şansım olub, yaşamışam da, amma vətən
sevgisi ayrı qalmağa imkan verməyib, geri dönmüşəm.
Ölkəmi, onun insanlarını, mədəniyyətini
çox sevirəm. Azərbaycan rəssamlarını
hamıdan üstün bilirəm. Ona
görə də fikirləşirəm ki, rəssamlarımızın
vətənə aid əsərləri daha çox
olmalıdır. Bu, həm də ən
yaxşı təbliğat üsuludur. Məsələn,
portretlərimin hamısını bizim dahi insanlarımıza
həsr etmişəm, hələ də işləyirəm bu
istiqamətdə. Azərbaycanın təbiəti,
milli ornamentləri, müharibəyə aid də çox
işlərim var.
-
Tablolarınızı hansı vaxt aralığında işləyirsiniz
və hissləriniz necə olur?
- Bu, həyatdan,
yaşadıqlarımızdan asılıdır. Bir də görürsən, elə bir enerji gəlir
ki, bir işi 2 günə bitirirsən. Olur
ki də alınmır, 2-3 aya da bitirə bilmirsən.
Ümumiyyətlə, rəsmin yaranma prosesi, həmin an keçirdiyimiz hisslər çox
maraqlıdır. Tablo bitəndə onunla
bağlı hisslərin də bitir. Adətən,
bir rəsmə başladığım planla nəticə
arasında ciddi fərqlər olur. Çünki proses
zamanındakı hisslərim onu dəyişə bilir. Tablonu yaradarkən keçirdiyim hissləri sonra o
tabloya baxan tamaşaçının da keçirdiyini görməkdən
çox böyük zövq alıram. Demək
ki, bacara bilmişəm. Məsələn,
məcburi köçkünlük yaşayan şəhid
anasının rəsmini çəkmişdim. Onun çox ağrılı həyatı
olmuşdu. "Zamanın dəyəri"
adlı həmin əsərim insanlara da çox təsir
edirdi. Görürdüm ki, onun faciəsini,
əzabını, içində ölməyən ümidi
tamaşaçıya çatdıra bilmişəm. Bu, rəssam üçün çox mühüm
şeydir. Hazırda
yaradıcılığımda karantin, müharibə,
müharibədən sonrakı dövrlə əlaqədar
ekspressionizm var. Bütün bunların yaradıcı insana təsir
etməməsi mümkün deyil.
- Həm
də rəssamlığın pedaqogikası ilə məşğulsunuz?
- Bəli.
Pedaqoji təhsilim də olduğundan bununla məşğul
olmaq daha asandır. Tələbələrim
arasında uşaqlar da var, böyüklər də. Böyüklər, adətən, həvəskar kimi
məşğul olurlar. Vaxtımı elə
bölürəm ki, yaradıcılığım və dərslərim
bir-birinə mane olmasın. Hazırda
xeyriyyə cəmiyyətləriylə birgə mütəmadi
ustad dərslər keçiririk. Uşaq
evlərinə gedir, həssas uşaqlarla, ya da şəhidlərimizin
övladlarıyla görüşürük. Hər kəsə də demişəm, sosial şəbəkələrdə
mütəmadi elan verirəm ki, şəhid ailələrin
uşaqlarından bu sahəylə maraqlanan olsa, onlara təmənnasız
dərs deməyə hazıram. Bir rəssam
olaraq, əlimdən bu gəlir, bunu eləmək də
borcumdur.
-
Qarabağ mövzusu yaradıcılığınızda daha
çox əksini tapıb. İşğaldan
azad olunmuş bölgələrdə də artıq müəyyən
sərgilərə qatılmısınız. Bir az da bundan danışaq.
-
Qarabağ uzun illər ən ağrılı yerimiz olub. Həmin hadisələr gözümüzün
qabağında olmuşdu, hər birimiz bu ağrını
duyurduq, yaşayırdıq. "Zamanın
dəyəri" adlı əsərimdəki həmin
qadın uşaqlıqdan tanıdığım ailənin
üzvü idi. Onlar Ağdamdan məcburi
köçkün düşmüşdülər. Özü də çox böyük əzabla
çıxmışdılar ordan, Bərdəyə, sonra
Bakıya gəldilər. Burda da çox əzablar
çəkdilər. Biz bunların
şahidi idik. Müharibənin izləri hər
birimizə təsir edib.
II Qarabağ müharibəsi dövründə Art
Konsulun təşkilatçılığı ilə Qoşa
Qalada rəssamlar yığışdıq və Qarabağa
aid əsərlər işlədik. Bu işləri əvvəlcə
onlayn, karantin qaydaları yumşalanda isə canlı şəkildə
sərgilədik və satdıq. Satışdan
gələn gəlir isə Yaşat Fonduna
köçürüldü. Rəssamlar
olaraq bizim də kiçik də olsa, bir köməyimiz, dəstəyimiz
olduğu üçün çox sevindik.
Ən böyük arzum isə Qarabağda sərgi keçirmək idi. Şükür, buna da çatdım. Fəxrlə deyə bilərəm ki, Azərbaycan rəssamları içərisində 30 ildən sonra orda əsərlərini ilk təqdim edən rəssamlardan biri də mən oldum. Bu yaxınlarda Heydər Əliyev Fondunun Qarabağda təşkil etdiyi Art Simpoziuma məni də dəvət etdilər. 13 ölkədən 30 rəssam qatılmışdı. Demək olar ki, bütün bölgələri bir-bir gəzdik, ermənilərin törətdikləri vəhşilikləri gördük. Çox gözəl şərait yaradılmışdı ki, biz işləyə bilir, eskizlər edirdik. Sağ olsunlar, ən əsası təhlükəsizliyimizi çox yaxşı təmin etmişdilər. Təbii ki, xarici rəssamlar da burdan böyük təəssüratlarla getdilər. O xarabalıqlar necə incidirdisə, təbiətin gözəlliyi bir o qədər xoş təsir bağışlayırdı. Erməni nə etsə də, o gözəlliyə xələl gətirə bilməyib. Oranın mənzərəsi, havası çox gözəldir. Bir rəssam üçün əsl materialdır.
- Şuşada "Xarıbülbül" festivalında da işləriniz oldu, bildiyim qədəriylə...
- Bəli, orda Xarıbülbülün üzərində hər rəssam öz zövqünə uyğun işlər yaratdı. Leyla xanım Əliyevanın da çox gözəl işi var idi, o da sərgiləndi. "Xarıbülbül" Festivalındakı işlərimiz Cıdır düzündə sərgiləndi. Bu, əlbəttə, çox böyük qürur və xoşbəxtlik idi. Hər birimizin ən böyük həsrətiydi Qarabağ, Şuşa. Kövrəlmədən keçən bircə anımız da olmadı orda. Həm sevinir, həm də ordakı qəhrəman şəhidlərimizin ruhunu hiss edirdik. Mənə elə gəlirdi ki, bizim oraya dönüşümüzü şəhidlərimiz də izləyir və sevinirdilər. Orda onların ruhunu hiss edirdim. Allah şəhidlərimizə, Qarabağ həsrətiylə bu dünyadan köçən insanlarımıza, mədəniyyət xadimlərimizə rəhmət eləsin. Dövlətimizin başçısına, Heydər Əliyev Fonduna minnətdaram ki, belə bir şərait yaradıldı.
- Qarabağ səfərinizlə bağlı çəkdiyiniz əsərlərin sərgisini keçirməyi düşünürsünüzmü?
- Əlbəttə, belə bir fikrim var. Azərbaycan
Dövlət Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində də, qalereyada da sərgi keçirmək istəyirəm. Fikrim var ki,
"Əvvəl və sonra" layihəsi edim və orda həm
ermənilərin vəhşiliklərini göstərim, həm
də gözəlliyi, yenidən quruculuq işlərini.
Bu proses artıq başlayıb. 8 əsərim
var, yay boyunca da işləyəcəm. Fərdi
olmasa da, kollektiv sərgi də edə bilərik. Gələcəkdə isə mütləq xaricdə
bu sərgini keçirmək istəyirəm, səfirlərlə
də danışıqlarımız olub bu haqda. Bu da Azərbaycanın və burda baş verən
hadisələrin doğru şəkildə təbliğatıdır.
Düşmən öz yalanını təbliğ
edir, bizsə doğruları, həqiqəti təbliğ etməliyik.
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2021.- 12 iyun.- S.18.