Azərbaycan İkinci Dünya müharibəsində
HİTLER
ƏLEYHİNƏ KOALİSİYA
MÜTTƏFİQLƏRİNİN GÖNDƏRDİYİ
MALLARIN CƏBHƏYƏ ÇATDIRILMASINDA AZƏRBAYCANIN
İŞTİRAKI
Bu gün
- 2021-ci il iyun
ayının 22-də faşist
Almaniyasının Azərbaycanın da daxil olduğu SSRİ-yə
hücum etməsinin 80 ili tamam olur.
Azərbaycan hərbi əməliyyatlar meydanına
çevrilməsə də, əvvəldən axıradək
bu müharibədə fəal iştirak edib. Müharibə
illərində Azərbaycanın bütün maddi və mənəvi
sərvətləri, insan resursları faşizmə
qarşı müharibəyə səfərbər olunub.
Bakı neftçilərinin qəhrəmanlıq səyləri
sayəsində hər beş təyyarədən,
tankdan, avtomobildən dördü Abşeron
yarımadasının mədənlərindən
çıxarılan neftlə, Bakının emal
zavodlarında alınan benzin və dizel ilə doldurulurdu.
Azərbaycan
xalqının Ümummilli lideri Heydər Əliyev deyirdi:
"Azərbaycan xalqı İkinci Dünya müharibəsində
həm döyüş meydanlarında, həm də arxa cəbhədə
əsl şücaət və əzmkarlıq nümunələri
göstərmişdir. Müharibə başlanandan keçən
qısa müddət ərzində Azərbaycan Respublikası ərazisində
87 qırıcı batalyon, 1124 özünümüdafiə dəstəsi
təşkil edilmişdir. 1941-1945-ci illərdə
respublikanın 600 mindən çox oğlan və
qızları cəbhəyə getmişdir".
Qeyd etməliyik ki, faşist Almaniyasının Şərq
siyasətində Qafqaza, o cümlədən, Azərbaycana
xüsusi diqqət yetirilirdi. Xarici işlər
naziri Rozenberqin başçılığı ilə təşkil
edilən Şərq İşləri üzrə Nazirliyin nəzdindəki
struktur bölmələrindən biri Qafqaz
Komissarlığı adlanırdı. Hələ 1941-ci il aprelin 29-da yaradılan Oleburq iqtisadi qərargahı
tərəfindən hazırlanmış planda Qafqazın, ələlxüsus
Bakının işğalı mərkəzi yer tuturdu. Bu işdə faşistlərə
"Daşnaksütun" partiyasının üzvlərindən
yaradılmış xüsusi terrorçu qrup "kömək
etməli" idi.
Deyilənlərin sübutu kimi, gələcəkdə
faşist rejiminin əsas nümayəndələrindən
birinə çevrilən, nasist Almaniyasında siyasi polis idarəsi
Gestapoya rəhbərlik edən Henrix Müllerin 1938-ci ildə
Bakıya gəlişini və bir sıra erməni
terrorçuları ilə görüşlər keçirərək
"Daşnaksütun" təşkilatının
buradakı üzvlərindən ibarət casus şəbəkəsi
formalaşdırmasını göstərmək olar. Bakıdan Berlinə dönən
Müller hesabatında bunları qeyd edirdi: "Mənim
Bakıya səfərimdən sonra deyə bilərəm ki,
"Daşnaksütun" təşkilatının üzvləri
tərəfindən ötürülən informasiyalar təsdiqini
tapır".
Qafqazın işğalı üçün
hazırlanmış planın ("Edelveyus" planı) həyata
keçirilməsi almanların "A" qrupu ordusuna həvalə
edilmişdi.
Həmin plana əsasən, Qafqaz beş
işğal rayonuna bölünməli və onlardan biri də
Azərbaycan əlahiddə rayonu olmalı idi. "Ost"
planına görə, Bakının işğalı 1941-ci il sentyabrın axırına qədər
başa çatdırılmalı idi. Bakı
işğal ediləndən sonra onun nefti alman şirkətlərinin
sərəncamına veriləcəkdi. Almanlar
eyni zamanda, Azərbaycandakı iri sənaye müəssisələrinə
rəhbərlər də təyin etmişdilər.
Qeyd etmək maraqlıdır ki, faşist Almaniyasında
Bakının ələ keçirilməsini ümumxalq səviyyəsində
bayram etmək üçün hətta hazırlıq işlərinə
də start verilmişdi. 1942-ci ildə Hans Vaydemannın ssenarisi əsasında
Bakının almanlar tərəfindən ələ
keçirilməsi haqqında film çəkməyə
başlamışdılar. Bu məqsədlə
köhnə Bakının xronikası və 1918-1919-cu illərin
açıqcaları istifadə edilməklə UFA
studiyasında və Berlinin küçələrində
dekorasiyalar qurulurdu.
İkinci Dünya müharibəsindən SSRİ-nin qalib
çıxmasında, bu qələbənin əldə edilməsində
Azərbaycan xalqının böyük rolu olub. Lakin
qazanılmış qələbədə Azərbaycanın
payı barədə bu yaxınlara qədər
danışılanda yalnız cəbhəyə neft və neft
məhsulları göndərilməsi, azərbaycanlıların
döyüşlərdə şücaətlə
vuruşması xatırlanırdı. Qazanılmış
qələbədə Azərbaycanın digər xidmətləri
isə diqqətdən kənarda qalırdı. Halbuki bu xidmətlərinin miqyası
ölçüyəgəlməzdir.
Qeyd etmək
lazımdır ki, müharibə illərində Azərbaycanda
130 növ silah və hərbi sursat hazırlanırdı, o
cümlədən, məşhur "Katyuşa" raketi,
"YAK-3" qırıcı təyyarələri burada
yığılırdı. Bakıda yeni
avtomobil zavodunun əsası qoyulmuşdu. Respublikamızda
70 hərbi hospital fəaliyyət göstərirdi.
Bu materialda antihitler koalisiyasının müttəfiqləri
tərəfindən SSRİ-yə göndərilən hərbi
təyinatlı texnikaların cəbhəyə
çatdırılmasında Azərbaycanın iştirakı
barədə bəzi məlumatlara işıq salmaq istəyirik. Burada fəxr
ediləcək çox şey var. Arxiv sənədlərindən
bəllidir ki, SSRİ müharibə dövründə öz
müttəfiqlərindən "Lend-Liz" üzrə əhəmiyyətli
yardım almışdı.
Faşist
Almaniyasına qarşı mübarizədə SSRİ ilə
birgə əməkdaşlığa dair 1941-ci il oktyabrın
1-də bağlanmış üçtərəfli sazişlə,
habelə ABŞ-ın kredit və icarə haqqında
"Lend-Liz" qanununun həmin ilin noyabrında SSRİ-yə
də şamil edilməsilə əlaqədar Böyük
Britaniya və ABŞ bu ölkəyə müxtəlif təyinatlı
yüklər göndərməyə başlamışdı.
O zaman
SSRİ-yə tədarük edilən texnikaların təyinat
yerinə çatdırılması üçün bir
neçə marşrutdan istifadə edilirdi. Böyük
Britaniya və İslandiyadan şimal marşrutu üzrə
Arxangelsk, Murmansk, Severodvinskə təxminən 4 milyon yük
çatdırılmışdı ki, bu da ümumi tədarükün
həcminin 27,7 faizini təşkil edirdi. Malların
çatdırılması üçün bu marşrutla
yanaşı, daha dörd istiqamət fəaliyyət göstərirdi:
Sovet İttifaqının Uzaq Şərqi (47,1%),
Qara dəniz (3,9%), Sovet Arktikası (2,5%) və nəhayət,
Fars körfəzi (23,8%).
Dördüncü marşrutla - İran körfəzi,
habelə İran ərazisindəki dəmir yolları, sonra isə
quru və dəniz yolları ilə müxtəlif təyinatlı
yüklər göndərilirdi. Müharibə illərində
ABŞ və İngiltərədən, sonralar isə Kanadadan
SSRİ-yə avtomobil, neft və neft məhsulları, top, tank
və təyyarə göndərilirdi ki, bunlar da Azərbaycanın
dəmir yolu, həmçinin, avtomobil nəqliyyatı vasitəsilə
təyinat yerlərinə çatdırılırdı.
1942-1943-cü
illərin qovşağında, müharibənin
dönüş zamanında almanlar Rusiyanın Şimal hissəsindəki
yeganə donmayan limanı olan Murmanska doğru yola
çıxan müttəfiq gəmilərinin
konvoylarını batırmağa başladıqda, Bakı
vasitəsilə çatdırılan malların axını xeyli
artmışdı. Müharibənin bu dönəmində
malların daşınması üçün istifadə
olunan Bakı marşrutu "Cənub Həyat yolu"na çevrilmişdi. 1942-ci ildə Lend-Liz
çərçivəsində alınan bütün yüklərin
28,8, 1943-cü ildə isə 33,5 faizini Cənub
marşrutu ilə çatdırılmışdı. Ümumilikdə müharibə illərində Sovet
İttifaqına bütün yüklərin demək olar ki,
dörddə biri bu yolla daxil olmuşdu.
1942-ci ildən başlayaraq ABŞ-dan "Lend-Liz" əsasında
Amerikada tədarük olunan silahlar, tanklar, partlayıcı və
kimyəvi maddələr, qara və rəngli metallar, ərzaq
məhsulları və bir çox digər məmulatlar Xəzər
dənizindəki İran limanlarına göndərilirdi. Xəzər
donanmasının dənizçiləri həmin yüklərin
təyinat məntəqələrinə
çatdırılmasını dəqiq və təhlükəsiz
həyata keçirirdilər.
Buna
baxmayaraq, Sovetlər Birliyi dövründə ABŞ-ın
köməyi barədə danışmağı o qədər
də xoşlamırdılar, lakin etiraf etmək
lazımdır ki, bu kömək çox əhəmiyyətli
idi, xüsusən müharibənin ilk illərində hadisələrin
gedişinə əhəmiyyətli təsir göstərmişdi.
ABŞ-ın SSRİ-yə
ayırdığı yüklərin demək olar ki,
yarısının Bakıdan keçdiyini bilmək də
maraqlıdır.
ABŞ
Tibb və Psixiatriya Akademiyasının akademiki, Rusiya Təbiət
Elmləri Akademiyasının akademiki, keçmiş
bakılı Marks Qonopolski öz xatirələrində bu nəqliyyat
daşımaları haqqında ətraflı yazıb. O qeyd
edir ki, müharibədən əvvəl zavodda Keyfiyyətə
nəzarət şöbəsində böyük usta işləyirdi.
Hərbi xidmətə
çağırıldıqdan sonra Xəzər dənizi
vasitəsi ilə Bakıdan Pəhləviyə, Bender Şaha
və geriyə qayıdan gəmidə ocaqçı kimi
işləməyə başlayır. "Lend-Liz"
üzrə Amerikadan Bakıya silahlar, qida məhsulları,
sökülmüş təyyarələr, "Studebaker"lər
daşınırdı.
Nəqliyyat vasitələrinin bəziləri birbaşa
marşrutla gətirilirdi. "Lend-Liz"in ehtiyacları üçün
İranda “General Motors” tərəfindən idarə olunan bir
neçə xüsusi avtomobil zavodu tikilmişdi. ABŞ və Böyük Britaniyadan olan mütəxəssislər
buraya gətirilən hissələrdən maşınyığma
zavodlarında avtomobillər yığaraq Sovet hərbi
qüvvələrinin istifadəsinə təhvil verirdilər.
Ümumiyyətlə, müharibə illərində
Tehran-Aşqabad, Tehran-Astara-Bakı, Culfa-Orconikidze
marşrutları ilə SSRİ-yə 184112 maşın
çatdırılmışdı.
1943-cü ilin martından başlayaraq Bakı limanına
zirehli nəqliyyat vasitələri də gətirilməyə
başladı.
"Fars dəhlizi" vasitəsi ilə tədarüklərin
artması səbəbindən Bakıda zirehli texnikaların qəbulu
üçün xüsusi hərbi şöbə
yaradılmışdı. Tanklar dəmir
yolu platformalarına yüklənərək Bakıya
çatdırılır və buradan da sonrakı təyinat
yerlərinə göndərilirdi. Azərbaycanın
dəmir yolu işçiləri müharibə
dövrünün qanunlarına uyğun olaraq Culfa-Təbriz dəmir
yolunun texniki xidmət və ümumi istismarını həyata
keçirirdilər.
Almanlar Volqaya çıxanda və Bakı ilə əlaqə
kəsiləndə (1942-ci ilin yayında və
payızında) isə tanklar birbaşa Şimali Qafqaz cəbhəsinə
göndərilməyə başladı. Buna görə
Şimali Qafqaz cəbhəsində "Lend-Liz"
tanklarının sayı sürətlə artmışdı.
Müharibə illərində SSRİ Kanadadan
1188 tank almışdı, bunların da müəyyən hissəsi
Bakıdan keçib getmişdi.
Qeyd etmək lazımdır ki, Sovet İttifaqına gətirilmiş
ingilis və Amerika zirehli texnikaları istifadə olunarkən
lap əvvəldən onların təmiri ilə bağlı
ciddi problemlər ortaya çıxmışdı. Bununla əlaqədar
artıq 1941-ci ilin dekabrında Moskvada 82 nömrəli təmir
bazası yaradılmışdı. 1942-1943-cü
illərdə isə müttəfiq zirehli texnikaları
Bakıda və SSRİ-nin digər şəhərlərində
də təmir etməyə başladılar. Müharibə dövründə fəaliyyətdə
olan təmir bazalarında 2407 ədəd xarici istehsal olan tank əsaslı
təmir edilmişdi.
"Cənub" aviasiya marşrutu 1942-ci ilin iyununda fəaliyyətə
başlamışdı. Bu yolla ilk dəfə Bostonlar, noyabr ayından etibarən
isə "Kittihauk"lar, "Spitfayre"lər və
"Airekobra"lar keçib getmişdilər.
Ölkəyə gətirirlən qırıcıların hissələri
Abadan limanında boşaldılır, onların
yığılması və ilk uçuşları isə adətən,
bilavasitə Abadanda, yaxud 60 km Qərbə
doğru İraqın Bəsrə şəhərində yerləşən
hava bazasında həyata keçirildi.
Daha bir
marşrut P-39D "Airekobra" üçün fəaliyyət
göstərirdi: dəniz yolu ilə gətirilən təyyarələr
Abadanda boşaldılır, burada amerikalı mütəxəssislər
tərəfindən yığılır, sonra Sovet
pilotları tərəfindən uçuş sınaqları
keçirilir, hava yolu ilə Tehrandakı aerodroma
aparılır və burada Sovet hərbi nümayəndələri
tərəfindən qəbul edilirdi. Təyyarələr
uçuşa tam hazır olandan sonra onlar Azərbaycanın
Hacıqabul şəhərində yerləşən təlim
mərkəzinə və ya Kirovabad (Azərbaycan şəhəri
Gəncənin 1935-1989-cu illərdəki adı) şəhərindəki
aerodromlara göndərilirdi.
Təyyarələr
daha uzaq cənub marşrutu ilə də gətirilirdi: onlar
Elizabet-Sitidən ABŞ-a uçur, Mərkəzi
və cənubi Atlantika üzərindən keçir, sonra ya
Şimali Afrika sahilləri boyunca, ya da cənubdan Afrikanı
keçməklə ümumi istiqamət olaraq İraqa və
ya İrana uçurdular. Daha sonra təyyarələr
Bakıya istiqamət götürürdülər. Qeyd etmək lazımdır ki, Qara dəniz
donanması üçün nəzərdə tutulan 80 dəniz
təyyarəsi məhz bu marşrutla
çatdırılmışdı.
P-39D daxil olmaqla, qırıcıların
çatdırılması bunun üçün xüsusi təyin
edilmiş aviabölmə tərəfindən həyata
keçirilirdi. Çatdırılmanın son məntəqəsi
Hacıqabul şəhəri idi. Yalnız
1943-cü ildə ümumilikdə 2386 qırıcı təyyarə
gətirilmişdi.
Hacıqabula çatdırılan qırıcılar Cənub
təlim mərkəzi olan ehtiyat aviasiya alayına təhvil
verilirdi.
Özlərini hacıqabullular adlandıran Sovet hərbi
aviasiyasının bir çox nəhəng simaları məhz bu təlimlərdən
keçmişdilər.
Azərbaycanda "Airekobra" üçün yenidən
hazırlanan ilk bölmə sonradan Qırmızı Ordu hərbi
hava qüvvələrinin ən məşhur bölməsinə
çevrilən 9-cu Qvardiya qırıcı aviasiya
diviziyası olmuşdu.
1942-ci
ilin sonunda İngiltərə hökuməti "Spitfire"
qırıcılarının Sovet İttifaqına kütləvi
tədarükünə razılıq verdi.
Artıq sonrakı ilin yanvarında "Spitfire"nin Mk V modifikasiyalarının ilk partiyası
İran ərazisi vasitəsilə ölkəyə gətirildi.
İl ərzində cəmi 150 qırıcı
təyyarə gətirilmişdi (əlavə olaraq ehtiyat hissələr
qismində 50 füzelyaj da tədarük edilmişdi).
"Spitfire"
adını alan ilk alay hələ 1938-ci
ildə Bakıda formalaşdırılmış 36-cı
Qırıcı Aviasiya Alayı olmuşdu. Burada
1942-1943-cü illərdə "Spitfire"lər olmaq
üçün yenidən hazırlıq kursları təşkil
edilmişdi.
"Düşündüm
ki, bəlkə, Siz Rusiya cəbhəsindəki alman zirehli
qüvvələrinə qarşı apardığınız
əməliyyatlar üçün 40 mm-lik toplarla
silahlanmış bir neçə "Harrikeyn"lərimizi
almaq istərdiniz. Bu yaxınlarda Tunisdəki
döyüşlər zamanı bu təyyarələr Rommel
tanklarına qarşı uğurla fəaliyyət göstərdi.
16 təyyarədən ibarət bir eskadriliya 4
gün ərzində 19 tankı məhv etdi. Təyyarə
"Harrikeyn" IID adı altında tanınır... Mən Sizə bu tipdən olan maksimum 60 təyyarə
göndərə bilərdim. Onları almaq istəyirsinizsə,
mənə bildirin..." (Baş nazir cənab
U.Çörçillin marşal İ.Stalinə göndərdiyi
10 aprel 1943-cü il tarixli məxfi və şəxsi məktubundan).
1943-cü ilin 4 sentyabr tarixində ilk ingilis
"Harrikeyn" IID-ləri ölkəyə
çatdırıldı. Ümumilikdə isə il ərzində ölkəyə 46 təyyarə
gətirilmişdi ki, bunlar da Hacıqabulda yerləşən hərbi
hava alayına təhvil verilmişdi.
Yuxarıda qeyd edildiyi kimi, idxal olunan texnikaların
ölkəyə çatdırılması və onlar
üçün ön cəbhə pilotlarının yenidən
hazırlanması mərkəzlərindən biri Kirovabad (Gəncə)
idi. Artıq 1941-ci ilin noyabrında İranın tranzit
yolu ilə 12 Amerika təyyarəsindən ibarət ilk partiya
bu qədim Azərbaycan şəhərinə gətirilmişdi.
Hərbi mütəxəssislərin fikrincə, Amerika və
ingilis bombardmançılarının və
qırıcılarının bu şəhərə
çatdırılması böyük üstünlüklər
verirdi. Həmin dövrdə burada hərbi pilotların
yetişdirilməsi üçün məktəb yerləşirdi
və böyük təyyarə təmiri zavodu fəaliyyət
göstərirdi. Müharibə illərində
Kirovabaddan cəbhəyə 6000-dən çox təyyarə
yola salınmış, müxtəlif növ 782 təyyarə,
1550-dən çox təyyarə mühərriki və digər
ehtiyat hissələr təmir edilmişdi. Eyni
zamanda, Qırmızı Ordunun hərbi hava qüvvələrinin
nizami hissələrinin uçuş heyətinin yeni Amerika və
ingilis hərbi döyüş təyyarələrində
uçması üçün onların yenidən
hazırlanması və yenidən təlim keçməsi də
Kirovabadda yerləşən hərbi aerodromda təmin olunurdu.
Hərbi
pilotların hazırlanması üçün hələ
1937-ci ilin yanvarında Kirovabadda yaradılan xüsusi məktəbdən
danışarkən, qeyd etmək yerinə düşər ki,
İspaniya Respublikası ordusunun hərbi hava qüvvələri
üçün hazırlanmış 413 ispan pilotu da məhz
bu hərbi təhsil müəssisəsində təlim
keçmişdilər. Həmin pilotların
300-dən çoxu İspaniya səmalarındakı
döyüşlərdə iştirak etmişdilər. Bununla yanaşı, 1942-ci ilin əvvəlində
altı nəfər ispan pilotu Bakı bölgəsindəki
qırıcı aviasiya alayının tərkibində xidmət
keçmişdilər. Onların
"Lend-Liz" üzrə müttəfiqlərdən
alınan təyyarələrdə uçduğu haqda məlumatlar
var.
1937-1939-cu illərdə təlim uçuşları
zamanı həlak olmuş altı pilot Gəncə şəhərindəki
Yeni Sebiskar qəbiristanlığında dəfn olunub. Daha 14 məzar
daşında rus adları və soyadları həkk edilib.
Lakin belə düşünmək olar ki, həmin
məzarlarda uyuyanlar da məxfilik səbəbindən
adları gizlədilmiş ispanlardır. İndi
Azərbaycan və Rusiya SSRİ-nin vaxtilə İspaniyaya
göstərdiyi yardımla bağlı arxivlərinin bir hissəsini
məxfilikdən çıxardığı bir vaxtda
tariximizin Azərbaycanı uzaq İspaniya ilə birləşdirən
həmin səhifəsinin sirlərini açmaq
mümkündür.
İndi isə bir qədər müharibə illərində
alman casus-təxribat qrupları qarşısında qoyulmuş
əsas vəzifə barədə danışaq. Onların
qarşısında ABŞ və İngiltərənin
Qırmızı Ordu üçün silah və avadanlıq
çatdırdığı Fars körfəzindən SSRİ
sərhədlərinə qədər olan kommunikasiyaları
dağıtmaq vəzifəsi qoyulmuşdu. Təxribatçılar dəfələrlə
körpüləri, tunelləri və Trans-İran dəmir
yolu magistrallarını partlatsalar da, bu prosesi dayandıra bilməmişdilər.
İkinci
Dünya müharibəsində alman təxribat
qruplarının rəhbəri olmuş Otto Skortseni öz xatirələrində
yazırdı ki, o dövrdə Sovet İttifaqına qarşı
mübarizəni və Yaxın Şərqdə ingilis-amerikan
varlığının aradan qaldırılmasını
özünün başlıca vəzifəsi hesab edirdi. Skortsenin təxribat qruplarından biri müttəfiqlərin
dəmir yolu ilə hərbi texnika göndərdiyi Cənub
marşrutu boyunca bir sıra təxribatlar həyata keçirməli
idi. Lakin alman təxribatçısının
özünün də vurğuladığı kimi, tezliklə
onun bütün şəxsi heyəti həbs olundu.
Bu məlumatlar antihitler koalisiyasının müttəfiqləri
tərəfindən göndərilən texnikaların cəbhəyə
çatdırılmasında Azərbaycanın iştirakı
barədə məlum faktların yalnız cüzi bir hissəsidir. Biz o dövrdə
Azərbaycanda bu istiqamətdə görülən işlərin
təhlilini verməyə çalışmırıq. Müsbət haldır ki, bu mövzuda
çoxsaylı məqalələr yazılıb, görkəmli
alimlərimizin bir sıra elmi əsərləri çap
olunub. Bizim məqsədimiz isə bir daha
İkinci Dünya müharibəsi illərində Azərbaycan
xalqının "Hər şey cəbhə
üçün, hər şey qələbə
üçün!" prinsipi ilə yaşayıb işlədiyini
cəmiyyətə xatırlatmaqdır. Azərbaycan
bu vəzifələrin öhdəsindən şərəflə
gəlmişdi. O zaman istər-istəməz belə bir
sual yaranır: Azərbaycan neftçilərinin və
ümumiyyətlə, bütün arxa cəbhənin titanik zəhməti
olmasaydı, antihitler koalisiyanın müttəfiqləri tərəfindən
göndərilən yüklərin Azərbaycanda qəbulu və
çatdırılması üzrə işlər dəqiq,
operativ təşkil edilməsəydi, döyüşlərin
getdiyi cəbhələrdə hərbi əməliyyatlar necə
cərəyan edərdi?
Tarixi vərəqləyəndə bir daha şahidi olursan ki, heç bir müharibə qansız, itkisiz ötüşməyib, həmişə dağıntılar və faciələrlə müşayiət olunub. Xüsusilə də müharibə Vətən uğrunda aparılanda işğalçıya qarşı savaş daha fərqli olur. İkinci Dünya müharibəsi illərində də insanlar "Hər şey Vətən üçün", "Hər şey cəbhə üçün", "Vətən naminə" yaşayır və işləyirdilər. Tarix dəfələrlə sübut edib ki, doğma torpaq, Vətən uğrunda canını fəda edib, dövlət və xalq qarşısında öz borcunu sonadək yerinə yetirmək, qəhrəmanlıq nümunəsi göstərmək, milyonlarla insanın sevgisini, rəğbətini qazanmaq hər bir vətənpərvər insanın arzusu olub və bu gün də belədir.
44 günlük Vətən müharibəsi uzun dövlətçilik və hərb tarixi olan Azərbaycan xalqının qəhrəmanlığını və şücaətini bir daha göstərdi və tariximizin növbəti şərəfli səhifəsinə çevrildi. 30 ilə yaxın düşmən tapdağında olan torpaqları azad etmək hər bir azərbaycanlının ən müqəddəs arzusu, diləyi idi. Çox sevindirici haldır ki, Ali Baş Komandanımızın rəhbərliyi altında şanlı Azərbaycan Ordusu işğal altında olan bütün torpaqlarımız azad etdi, xalqımıza qələbə sevinci yaşatdı.
Yazını Azərbaycan Respublikasının Prezidenti İlham Əliyevin xalqa müraciətlərinin birində səsləndirdiyi aşağıdakı fikirlə yekunlaşdırmaq istərdik: "İkinci Qarabağ müharibəsi tarixdə Azərbaycanın şanlı qələbəsi kimi qalacaq. Bu qələbənin qazanılmasında bütün xalqımız birlik, həmrəylik göstərmişdir. Atılan addımlar bütün bir məqsədi güdürdü ki, qısa müddət ərzində az itkilərlə düşmənə elə sarsıdıcı zərbə vuraq ki, düşmən məcbur olub torpaqlarımızdan çıxsın. Döyüş meydanında qazanılmış qələbələr siyasi müstəvidə də qələbənin qazanılmasını şərtləndirdi".
Rövşən AĞAYEV
Natiq İSAYEV
525-ci qəzet.-
2021.- 22 iyun.- S.10-11.