Yay məktəbi"nə
geniş ictimai dəstək var
Bu təşəbbüs
pandemiyanın təhsil prosesində yaratdığı
boşluqları aradan qaldırmaq baxımından faydalı
sayılır
Bir ildən artıq davam edən pandemiya şəraitinin
fəsadları bütün sahələrə olduğu kimi, təhsil
sahəsinə də öz mənfi təsirini göstərib,
cari tədris ilinin böyük hissəsi distant formada təşkil
olunub.
Etiraf edək ki, təhsil idarəçilərinin və
təhsilverənlərin bütün səylərinə
baxmayaraq, məsafədən təhsil şagirdlərə
proqram materiallarının mənimsənilməsində müəyyən
çətinliklər yaradıb. Bütün bunları nəzərə
alan Təhsil Nazirliyi "Yay məktəbi"nin
təşkil edilməsi ilə bağlı sorğu
keçirib və sorğuda iştirak edən respondentlərin
44 faizi bu təşəbbüsə müsbət rəy
bildirib.
Beləliklə,
mövcud vəziyyətlə əlaqədar şagirdlərin
zəruri bilik və bacarıqlarının möhkəmləndirilməsi,
öyrənilənlərin ümumiləşdirilməsi, məktəblilərin
yay tətili günlərinin səmərəli, maraqlı və
əyləncəli olması məqsədilə iyunun 16-dan
"Yay məktəbi"nə başlanılıb. Ödənişsiz və könüllü əsaslarla
təşkil olunan "Yay məktəbləri"ndə
ümumi təhsil müəssisələrinin I-X sinif
şagirdləri iştirak edirlər. I-IV siniflərdə
tədris həftədə 5 dəfə gündəlik 4 saat
olmaqla, V-X siniflərdə isə həftədə 5 dəfə
gündəlik 3-4 saat olmaqla təşkil olunur. I-IV
siniflərdə məşğələlər tədris dili,
riyaziyyat, xarici dil fənləri üzrə keçirilir.
V-X siniflərdə məşğələlər
tədris dili, riyaziyyat, xarici dil fənləri və ümumi təhsil
müəssisəsinin rəhbərliyinin qərarı ilə
digər 3 fənnə verilir.
Təhsil
Nazirliyinin Ümumi təhsildə məzmun, tədris və
qiymətləndirmə şöbəsinin müdiri Vəfa
Yaqublunun sözlərinə görə, "Yay məktəbi"
pandemiya şəraitində uşaqların öyrənmə
vərdişlərində yaranmış boşluqların qismən
də olsa bərpası üçün bir imkandır:
"Yay məktəbi" Azərbaycan təhsil mühitində
bir ənənə halını almalı və möhkəmlənməlidir.
Qəbul etməliyik ki, öyrənmənin fəsli
və qeyri-münbit dövrü olmur. Hər
birimiz də bilirik ki, məktəb uşaqların ünsiyyət
və öyrənməsi üçün ən yaxşı
məkandır. Tez-tez istinad etdiyimiz inkişaf etmiş
ölkələrdə şagirdlər artıq may ayından
yay tətilini necə keçirəcəkləri, hansı
müəllimlə məşğul olacaqları və
hansı kitab klublarına yazılacaqları barədə məlumatlı
olurlar. Uşaqlar oxuyub yazmağı, xarici dil
öyrənməyi, rəqəmsal alətlərlə işləməyi,
şəkil çəkməyi daha çox istəyirlər.
Və ən başlıcası uzun müddət
ünsiyyət azlığından əziyyət çəkən
uşaqlar yaşıdları ilə birgə bölüşməyi
hamıdan çox istəyirlər. Bunun
üçün də şagirdlər məktəblərdə
16-30 iyun tarixlərində təşkil olunan iki həftəlik
yay məktəblərindən lazımınca
yararlanmalıdırlar. Necə deyərlər,
mavi səma, canlı ünsiyyət, əyləncəli və
öyrədici məzmun, ən başlıcası doğma məktəb
sizi gözləyir, əziz şagirdlər!"
"Yay məktəbi" zamanı şagirdlər
üçün təlim, seminar və informativ sessiyalar
keçirilir, müxtəlif idman yarışları, əyləncəli
saatlar təşkil edilir.
Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin
tabeliyindəki ümumi təhsil müəssisələrində
"Yay məktəbi" çərçivəsində
ekskursiyalar təşkil olunur.
Məktəblilər üçün ekskursiyaların təşkil
olunmasında əsas məqsəd şagirdlərin
dünyagörüşünü, bilik və
bacarıqlarını daha da inkişaf etdirmək, uşaqlara
milli-mənəvi dəyərlərimizə hörmət hissi
aşılamaq, tarixi abidələrimiz haqqında ətraflı
məlumatları çatdırmaqdan ibarətdir.
Ekskursiyalar
çərçivəsində məktəblilər Hərbi
Qənimətlər Parkı, Heydər Əliyev Mərkəzi,
"İçərişəhər" Dövlət
Tarix-Memarlıq Qoruğu, "Yanardağ" Dövlət
Tarix-Mədəniyyət və Təbiət Qoruğu, Bakı
Kitab Mərkəzi, Şirvanşahlar sarayı, "Qala"
Arxeoloji-Etnoqrafik Muzey Kompleksi, görkəmli sənətkarların
ev muzeylərinə və digər yerlərə səfərlər
edirlər.
Hərbi Qənimətlər Parkına ekskursiya zamanı
Vətən müharibəsində müzəffər ordumuzun
göstərdiyi igidlik və qəhrəmanlıqlar,
düşmənin canlı və hərbi qüvvəsinin
itkiləri barədə ətraflı məlumat verilir. Hərbi Qənimətlər
Parkına ekskursiya şagirdlərdə xalqımızın Vətən
müharibəsində qazandığı böyük tarixi Qələbə
haqqında dolğun məlumat yaratmaqla yanaşı,
qürurverici hisslər yaşadır.
Muzeylərə
ekskursiya zamanı məktəblilər eramızdan əvvəl
III-II minilliklərdən orta əsrlərə qədər
dövrü əhatə edən qayaüstü rəsmlər,
Qaval daşı, keramika, məişət və bəzək əşyaları,
silah və sikkələr, qədim yaşayış
kompleksinin konservasiya olunmuş qalıqları,
xalçaçılıq, qədim zamanlarda
yaşamış insanların həyat tərzi, onların
gündəlik və döyüş geyimləri ilə
yaxından tanış olurlar.
Bundan əlavə, məktəblilər ekskursiyalar
çərçivəsində muzeylərin kolleksiya fonduna
tamaşa edir, onlara ölkə əhəmiyyətli tarixi abidələr
və eksponatlar barədə ətraflı məlumatlar verilir. Şagirdlər muzeylərdə
tarixi şəxsiyyətlər və hadisələr
haqqında məlumatlandırılır, müxtəlif
dövrlərə aid eksponatlarla tanış
olurlar. Fərqli yaş qruplarına uyğun təşkil
olunan ekskursiyalar zamanı qısa mühazirələr oxunur,
yaradıcı oyunlar keçirilir.
Müəllim Nigar Əhmədova deyir ki, uşaqlar
"Yay məktəbi"nə ənənəvi dərslərdən
daha maraqla gəlirlər. Onun sözlərinə görə,
"Yay məktəbi"ndə şagirdlərə onlayn dərslərdə
qavramadıqları mövzular təkrar öyrədilir. Şagirdlər dərsləri
əylənərək daha tez qavrayır və maraq göstərirlər:
"Birinci dərsdə "Əkinçi və Canavar"
nağılını əvvəlcə üzündən
oxuduq. Daha sonra şagirdlər bu
nağılı böyük maraqla səhnələşdirdilər.
Sinifdəki sünbül vasitəsilə onlar
çörəyin necə ərsəyə gəldiyini
öyrəndilər. Bundan sonra biz
açıq havada halqalarla oyun keçirdik. İndi isə, gördüyünüz kimi,
şagirdlər plastilin və kibrit çöpləri ilə
fəza fiqurlarını modelləşdirirlər".
Müəllim şagirdlərin "Yay məktəbi"ndə
fəal iştirak etməsinin onu da həvəsləndirdiyini
bildirib: "Şagirdlər dərsə o qədər maraq
göstərirlər ki, biz üç saatın necə gəlib-getdiyini
hiss eləmirik".
"Yay məktəbi"ndə iştirak edən
şagird Məryəm Cəbrayılsoy "Yay məktəbi"ndən
razılığını bildirib. O, burada iştirak etməyən digər
sinif yoldaşlarının ondan tez-tez "Yay məktəbi"
haqqında məlumat aldıqlarını, həmin şagirdlərin
burada olmadıqları üçün təəssüfləndiyini
də bizlərə dedi: "Vaxtımı burada daha xoş,
daha səmərəli keçirirəm. Müəllimlər
hər oyun bitəndə bizə ulduzlar verir. Kimin həftənin sonunda daha çox ulduzu olsa, ona hədiyyə
verilir. Özümə yeni dostlar
tapmışam. Burada birlikdə
olmağı, çətin zamanlarda nə etməli
olduğumuzu öyrətdilər. Öyrəndiklərim
düşünürəm ki, gələcəkdə mənə
çox lazım olacaq".
Şagird "Yay məktəbi"ndə çoxlu məlumatlar
əldə etdiyini, bilmədiyi şeyləri öyrəndiyini
də dedi: "Burada bir çox Azərbaycan filmləri izlədim
ki, həmin filmləri ilk dəfə idi görürdüm. Bundan başqa, yol hərəkəti qaydaları,
özündən böyüklərlə necə davranmalı
olduğumuzu da bizə yaxşı başa saldılar".
M.Cəbrayılsoy "Yay məktəbi"ndə
keçirdiyi günlərin onun xatirəsində xoş izlər
buraxdığını qeyd edib.
Təhsil
Nazirliyi yanında İctimai Şuranın sədri, professor
Şahlar Əsgərov yay məktəblərinin təşkilinin
zəruri olduğunu vurğulayıb: "Məlumdur ki,
pandemiya son iki tədris ilində təhsilimizə xeyli zərbə
vurdu. Bunu kompensasiya etməyin ən yaxşı
çıxış yollarından biri "Yay məktəbi"nin təşkili idi.
Qeyd edim ki, yay məktəbində
şagirdlər bir-biri ilə canlı təmasda olurlar. Nəzərə alaq ki, uşaqlar bir yerdə olmaq
üçün də darıxıblar. Bundan
başqa, mühit də dəyişir. Onu
da qeyd edim ki, qavrama prosesində mühitin dəyişməsi
önəmli məsələdir. Ən əsası
şagirdlərimiz nə qədər çox sosial hadisələrin
iştirakçısı olarlarsa, bir o qədər də
kamilləşərlər. Təhsil
Nazirliyinin "Yay məktəbi"nin təşkili ilə
bağlı qərarını dəstəkləyirəm".
Ş.Əsgərov
deyir ki, pandemiya dövründə təhsildə fasilələr,
təhsilin formasının tez-tez dəyişməsi
şagirdlərə bir il ərzində
lazımi bilikləri əldə etməyə imkan verməyib.
Yay məktəblərinin təşkili onlayn təhsilə
qoşula bilməyən şagirdlərin öyrənə bilmədiyi
dərsləri mənimsəməsinə imkan yaradır:
"Müəyyən fənlər vardı ki, onları onlayn
qaydada şagirdlər mənimsəyə bilmirdilər. Yay məktəblərində həmin şagirdlər
öyrənə bilmədikləri və zəif öyrəndikləri
mövzuları təkrar keçəcəklər. Sorğuda 44 faizin yay məktəblərinin
keçirilməsinə müsbət rəy verməsi də
onu göstərir ki, valideynlər bu dərslərin keçirilməsini
istəyir".
Məktəblilərin asudə vaxtlarının səmərəli
təşkili baxımından "Yay məktəbi"
çox faydalıdır. Çünki burada şagirdlər həm əylənir,
həm də öyrənirlər. "Yay məktəbi"
təkcə şagirdlərin zəif mənimsədikləri
mövzuları təkrar öyrənməsinə deyil,
pandemiyada məsafədən təşkil
edilən müəllim-şagird münasibətlərinin yenidən,
daha isti, daha sıx qurulmasına şərait
yaradır.Valideynlər də yay məktəblərinin
könüllü və ödənişsiz olmasından
razıdırlar. Bu, onlara seçim etmək
imkanı yaradır.
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2021.-
25 iyun. S. 8.