"Siyasi
islahatlar iqtidar-müxalifət münasibətlərinin sivil
formaya düşməsinə zəmin yaradıb"
Teyyub Qənioğlu:
"Dialoq kənar müdaxilə olmadan aparılmalıdır"
"Siyasi
dialoq" rubrikasının növbəti qonağı Azərbaycan
Təkamül Partiyasının sədri Teyyub Qənioğludur.
- Teyyub bəy,
bir ildən artıqdır, ölkəmizdə iqtidarla siyasi
partiyalar arasında dialoq başlayıb. Prezident
Administrasiyasının Siyasi partiyalar və qanunvericilik hakimiyyəti
ilə əlaqələr şöbəsinin müdiri Ədalət
Vəliyev mütəmadi olaraq siyasi partiya liderləri ilə
görüşür, onların fikirlərini, təkliflərini
dinləyir. Ümumilikdə bu prosesi necə
qiymətləndirirsiniz?
- O
dövlət güclüdür ki, onun güclü iqtidarı
və güclü, vətənpərvər müxalifəti,
onların arasında dövlətin inkişafı, möhkəmlənməsi
naminə sivil dialoq və sivil mübarizə mövcuddur. Artıq Azərbaycanda çoxpartiyalı sistem
formalaşıb, müxtəlif yönümlü siyasi
partiyalar fəaliyyət göstərir. Bu
partiyalarla, xüsusilə də, müxalifət partiyaları
ilə iqtidarın münasibətlərinin normal, sivil məcraya
yönəldilməsinə ciddi ehtiyac duyulurdu. Təkamül Partiyası olaraq 2019-cu ilin
sonlarından etibarən iqtidarın bu sahədə
atdığı addımları, xüsusilə Prezident
Administrasiyasında Siyasi partiyalar və qanunvericilik hakimiyyəti
ilə əlaqələr şöbəsinin
yaradılmasını müsbət qiymətləndiririk.
Şöbənin müdiri, hörmətli
Ədalət Vəliyevin müxalifət partiyalarının sədrləri
ilə görüşlərini iqtidar-müxalifət dialoqunun
başlanğıcı hesab edir və bunu təqdir edirik.
Azərbaycan Prezidenti İlham Əliyev Kamran Əliyevi ölkəmizin
Baş prokuroru vəzifəsinə təyin etdikdən sonra onu
videoformatda qəbul edərkən demişdi: "...hesab edirəm
ki, növbəti illərdə siyasi sistemin təkmilləşdirilməsi,
müasirləşdirilməsi, Azərbaycanda siyasi münasibətlərin
sağlam zəmində qurulması işində önəmli
addımlar atılacaqdır. Bir daha bildirməliyəm ki, Azərbaycanda
heç kim öz siyasi
baxışlarına, siyasi mənsubiyyətinə, siyasi fəaliyyətinə
görə təqib edilməməlidir". Prezidentin
bu mövqeyi ölkəmizdə iqtidar-müxalifət
münasibətlərinin sivil formaya keçməsinə əsaslı
şərait yaradıb. Göründüyü
kimi, iqtidar-müxalifət münasibətlərinin
yaxşılaşdırılması istiqamətində siyasi
iradə mövcuddur. Təkamül
Partiyası olaraq bunu müsbət qiymətləndiririk və
ölkəmizdə iqtidar-müxalifət münasibətlərinin
sağlam məcraya yönəldilməsi istiqamətində
Siyasi partiyalar və qanunvericilik hakimiyyəti ilə əlaqələr
şöbəsinin fəaliyyətini təqdir edirik.
- Ötən
müddətə nəzər salanda, dialoqun nə kimi nəticələri
olub?
- Prezident Administrasiyasında Siyasi partiyalar və
qanunvericilik hakimiyyəti ilə əlaqələr şöbəsi
yaradılana qədər istənilən səviyyədə
iqtidar yetkililərinin, mövqeyindən asılı olmayaraq,
müxalifət partiyalarına, onların rəhbərlərinə,
hətta sıravi üzvlərinə neqativ münasibət bəsləməsi
danılmaz faktdır. Qeyd edilən şöbə
yaradıldıqdan sonra onun rəhbərinin və şöbənin
işçilərinin fəaliyyəti, xüsusilə hörmətli
Ədalət Vəliyevin müxalifət partiya sədrləri
ilə müntəzəm görüşləri (videoformatda)
yüksək çinli iqtidar nümayəndələrinin
müxalifət partiyalarına münasibətlərinin əsasən
müsbət istiqamətdə dəyişməsinə səbəb
olub. Ancaq idarə, müəssisə, təşkilat və
digər səviyyədə
bu istiqamətdə görüləsi xeyli işlər var.
- Sizin rəhbərlik
etdiyiniz partiya dialoq
çərçivəsində hansı təklifləri
verib və onlardan reallaşan olubmu?
- Siyasi
partiyaların, o cümlədən, Təkamül
Partiyasının fəaliyyəti çoxistiqamətli və
çoxcəhətlidir. Təkamül
Partiyası ölkədə baş verən siyasi-iqtisad-sosial
prosesləri müntəzəm olaraq izləyir, müsbət
istiqamətləri təqdir edir,
çatışmazlıqları obyektiv mövqedən tənqid
edir və müvafiq təkliflərini verir. Ancaq bizim irəli
sürdüyümüz təkliflərin mütləq əksəriyyətinin
reallaşdırılması Siyasi partiyalar və
qanunvericilik hakimiyyəti ilə əlaqələr şöbəsinin
səlahiyyətlərindən kənara çıxır. Məsələn,
biz proporsional seçki
sisteminin tətbiqi, Milli Məclisin qəbul etdiyi
"Konstitusiya qanunlarının,
qanunların və qərarların icrasına nəzarət
komissiyası"nın yaradılması, Hesablama
Palatasının səlahiyyətlərinin genişləndirilməsi,
Məhkəmə Hüquq Şurasının icra hakimiyyətinin
nəzarətindən çıxarılması, "Məşğulluq
haqqında", "Sosial sığorta haqqında",
"Pensiya haqqında", "Siyasi partiyalar haqqında"
qanunlara əlavə və dəyikliklərin edilməsi,
hökumətin maliyyə-kredit siyasətinin təkmilləşdirilməsi
və s. istiqamətlərdə çoxsaylı, əsaslandırılmış
təkliflər irəli sürmüşük. Təkliflərimizi
həm KİV-də işıqlandırmış, həm də
Siyasi partiyalar və qanunvericilik hakimiyyəti ilə əlaqələr
şöbəsinə göndərmişik. Şöbə müdiri, hörmətli Ədalət
müəllim onların səlahiyyətlərindən kənara
çıxan təkliflərin müvafiq orqanlara göndəriləcəyini
qeyd etmişdi. Biz bilavasitə Təkamül Partiyasının fəaliyyətinə
aid irəli sürdüyümüz təkliflərin
reallaşdırılmasına göstərdiyi köməyə
görə Ədalət müəllimə və şöbənin
əməkdaşlarına təşəkkürümüzü
bildiririk.
- Vətən
müharibəsində iqtidar-müxalifət birliyinə şahidlik etdik. Şuşa Bəyannaməsi ilə bağlı da
eyni birliyi müşahidə etdik. Sizcə, əldə
edilmiş qələbədən sonra bu həmrəyliyin davam etməsi
nə dərəcədə vacibdir? Nəzərə
almaq lazımdır ki, hələ də sərhəd və
digər həll edilməmiş məsələlər
qalıb.
- 44
günlük Vətən müharibəsində əldə
etdiyimiz möhtəşəm, misilsiz qələbədə,
digər amillərlə yanaşı, iqtidar-müxalifət
birliyinin, bunun sayəsində ölkəmizdə sosial-siyasi
sabitliyin qorunmasının əhəmiyyətli rol
oynadığı danılmaz faktdır. Həm Vətən
müharibəsi dövründə, həm də Şuşa Bəyannaməsi ilə
bağlı, mövqeyindən asılı olmayaraq müxalifət
partiyalarının iqtidarla birlikdə vahid mövqe sərgiləməsi
təqdirəlayiqdir. Ancaq sərhəddə
törədilən təxribatlar, revanşizm eşqi ilə
alışıb-yanan erməni faşistlərinin
davranışları, onların türk düşməni olan
havadarlarının, eləcə də, Rusiya sülhməramlılarının
fəaliyyəti göstərir ki, müharibə hələ
bitməyib. Bunlarla yanaşı, son zamanlar
ölkəmizdə fəaliyyət göstərən "5-ci
kolon" təmsilçilərinin fəallaşması, bəzi
siyasi qüvvələrin öz məkrli məqsədlərini
həyata keçirməyə çalışmaq cəhdləri
sezilməkdədir. Ona görə də, ölkəmizdə
sosial-siyasi sabitliyin qorunub saxlanması üçün
mövqeyindən asılı olmayaraq fəaliyyət göstərən
bütün siyasi qüvvələrin həmrəyliyinin bundan
sonra da qorunub saxlanmasına ciddi ehtiyac var və ümid edirik
ki, belə də olacaq.
- Ölkəmizdə
aparılan siyasi islahatlar, yaradılan dialoq mühiti partiyaların
cəmiyyətdəki roluna,
iştirakçılığının artmasına necə
təsir göstərib?
- Son
zamanlar aparılan siyasi islahatlar ölkəmizdə
iqtidar-müxalifət münasibətlərinin sivil formaya
düşməsi üçün imkan və zəmin
yaradıb. Siyasi partiyalar və qanunvericilik
hakimiyyəti ilə əlaqələr şöbəsi səviyyəsində
aparılan dialoqların müxalifət partiyalarının fəallaşmasına
müsbət təsir göstərdiyini söyləmək
olar. Ancaq qeyd edilən səviyyədə
aparılan dialoqlar ölkəmizdə siyasi partiyaların fəaliyyəti,
onların cəmiyyətdəki rolunun artması
üçün, münbit şəraitin yaradılması
üçün kifayət deyil. İndiki halda müxalifət
partiyalarının iqtidarın fəaliyyətinə hər hansı istiqamətdə
təsir göstərməsi mümkün deyil, bunun
üçün heç bir mexanizm yoxdur. Hətta
Milli Məclisdə təmsil olunan müxalifət
partiyaları faktiki olaraq belə imkana malik deyillər. Milli Məclisdə təmsil olunan millət vəkilinin
telefon zənginə belə cavab verməyən nazirlərin fəaliyyətinə
necə təsir təsir göstərmək olar? Siyasi partiyaların cəmiyyətdəki rolunun
artması üçün köklü, əsaslı
islahatların aparılmasına ehtiyac var.
- Dialoq
prosesinin gələcəyini necə görürsünüz?
- Ölkədə
azad, demokratik cəmiyyətin, sivil ictimai-siyasi mühitin
formalaşması bir günün işi deyil. Onun
müəyyən zamana ehtiyacı var. Və bunlar təkcə
iqtidardan asılı məsələlər deyil. Bütövlükdə cəmiyyət də, siyasi
partiyalar da, ayrı-ayrı vətəndaşlar da buna
hazır olmalıdır. Hər bir vətəndaş
başa düşməlidir ki, onun azadlığının,
hüquqlarının sərhədi başqalarının
azadlığının, hüquqlarının sərhədinə
toxunana qədərdir. Azadlıq, istədiyin
hərəkəti etmək kimi başa düşülməməlidir.
Hüququ tələb edəndə məsuliyyət,
borc, birgəyaşayış qaydaları, qanunçuluq yaddan
çıxmamalıdır. Təəssüf ki, bizlər
bu sahədə hələ çox iş görməliyik. Azərbaycan gənc dövlətdir. Buna baxmayaraq, qısa müddət ərzində
ölkəmizdə ictimai-siyasi proseslərin
yaxşılaşması, demokratiyanın inkişafı, sivil
vətəndaş cəmiyyətinin formalaşması istiqamətində
əhəmiyyətli addımlar atılıb, dialoq prosesinin
başlanması bu istiqamətlərdə mühüm rol
oynayıb. Ümidvarıq ki, bu istiqamətlərdə
işlər ardıcıl olaraq davam edəcək. Fikrimizcə, dialoq prosesinin genişləndirilməsi,
dialoqun konkret məsələlərə həsr edilməsi məqsədəuyğun
olardı. Dialoq dialoq xatirinə
aparılmamalı, mövcud problemlərin həllinə istiqamətlənmiş
konkret qərarların qəbuluna həsr edilməli və qəbul
edilən qərarlar yerinə yetirilməlidir.
- Əvvəllər
də ölkəmizdə dialoq adına müxtəlif təşəbbüslər
olub. Və bu prosesdə bəzi xarici dairələr
ATƏT, ABŞ səfirliyi vasitəçilik etməyə
çalışıb. Sizin fikrinizcə, kənar
müdaxilə olmadan aparılan dialoqun hansı üstünlükləri var?
- Qeyd
etdiyiniz təşkilatların və digər xarici qüvvələrin
Azərbaycanda iqtidarla müxalifət partiyaları arasında
dialoqun təşkil edilməsində vasitəçi rolunda
çıxış etmələrini ölkəmizdə sivil
iqtidar-müxalifət münasibətlərinin
formalaşması istəyindən irəli gəldiyini
düşünmürəm. Belə təşəbbüslər
"mən də varam"ı, müxalifət
partiyalarına təsir imkanlarının olduğunu
iqtidarın nəzərinə çatdırmaq istəyindən
irəli gəlir. İstənilən halda
kimliyindən asılı olmayaraq xarici güvvələrin
ölkəmizin daxili işlərinə
qarışmasını qəbul etmirik. Biz,
iqtidarlı-müxalifətli ölkəmizdə baş verən
proseslər haqqında daha çox məlumatlıyıq.
Ona görə də, hesab edirik ki, ölkəmizdə
baş verən bütün siyasi-iqtisadi-sosial problemlərin həllinə
istiqamətlənmiş dialoqlar yalnız kənar müdaxilə
olmadan aparılmalıdır. Nəzərə
almaq lazımdır ki, ölkəmiz üstünlükləri,
eləcə də çatışmazlıqları ilə
iqtidarda, müxalifətdə olmağımızdan
asılı olmayaraq hamımızındır və
hamımız ölkəmizin mənafeyinə xidmət etməyə
borcluyuq.
- Bəs
dialoq prosesinin daha da dərinləşməsi
üçün qarşıda hansı addımların atılmasına ehtiyac
var?
- Son illərdə
Azərbaycanda sosial-siyasi-iqtisadi sahələrdə əldə
edilən uğurlarla yanaşı,
çatışmazlıqlar da var və heç kəs bunu
inkar etmir. Təkamül Partiyası olaraq hesab
edirik ki, müxalifətin əsas vəzifələrindən
biri mövcud olan səhvləri,
çatışmazlıqları, qanun pozuntularını
aşkara çıxararaq obyektiv tənqid etməkdən,
onların aradan qaldırılması üçün təkliflər
verməkdən ibarət olmalıdır. Tənqidlər
təhqir səviyyəsinə enməməlidir, qərəzsiz
olmalıdır, qarşıdurmaya sövq etməməlidir.
İqtidara da təklif edərdik ki, müxalifət
partiyalarının haqlı tənqidlərinə
dözümlü yanaşsın, onların sosial-iqtisadi və
siyasi sahələrdə irəli sürdükləri təklifləri
mümkün qədər nəzərə alsın.
PƏRVANƏ
525-ci qəzet.- 2021.-
30 iyun. S. 8.