Dul qadının tənhalığı
(Əvvəli
ötən şənbə sayımızda)
Ruhiyyəni şayiələr izləyir.
Nərgiz
əhvalatı
Televiziya kanalları ilə işlədiyi ilk ay uğurlu
oldu, kinoproqram redaksiyaları onun tərcümələrini
razılıqla qarşıladı və dublyaj
üçün rejissora verdilər. Beləliklə, iki kanalda az sonra göstəriləcək İran filmlərinin
bədii tərcüməsi ona məxsus olacaqdı. Ümumiyyətlə,
yaradıcı heyətlər onu mehribanlıqla
qarşılayırdılar, iş prosesində bir çətinlik
olsa, ona müraciət edəcəklərini bildirməklə,
bunun üçün onun razılığını almaq istəyirdilər.
Nəşriyyatlar isə hələ fikirləşirdi, birinin
hüquqşünas sahibi zəng edib bildirdi ki,
Yazıçılar Birliyinin sifarişi ilə bir neçə
kitab nəşr etdiklərinə görə, digər nəşrlərə
girişə bilmirlər, ancaq onunla olan razılaşma
qüvvədə qalır, gecikməni kompensasiya etmək
üçün, bəlkə də, ona eyni vaxtda iki
romanın tərcüməsini sifariş edəcəklər və
qonorar barədə, yəqin ki, sizi də razı sala biləcək
kontrakt bağlayacağıq.
Bunların hamısı Ruhiyyəni qane edirdi. Özünə söz
vermişdi ki, Hamnet ali məktəbə
daxil olana qədər atasının vəsiyyət etdiyi pula
toxunulmayacaqdır, qoy bank depozitinin üstünə faiz gəlsin,
məbləğ bir az da böyüsün. Ancaq
yaxşı bilirdi ki, bir iri dövlət bankında milyard
dollarlarla olan məbləğdə vəsaitin
oğurlanması aşkara çıxdıqdan sonra, əmanətçiyə
olduqca xırda məbləğdə faiz ödənilirdi.
Bankın direktoru həbs edilsə də, oğurlanmış
pulların kiçik bir hissəsini də geri qaytarmaq
mümkün olmamışdı.
Onun həyəcanına səbəb olan başqa məsələ
idi. Restoranda qabyuyan işləyəndə baş
aşpazın - şefin onunla yaxınlaşmaq istəməsi
səhnəsi bir televiziya kompaniyasında da təkrar
olunmağa başladı. Bədii rəhbər
onu görən kimi dil boğaza qoymurdu, onun gözəlliyinə
hamının valeh olduğunu deyir, yaradıcılıq
qabiliyyətini də göylərə qaldırırdı.
O, buna görə televiziya işçilərindən incimirdi,
onları bəzi müğənni və rəqqasə
qızlar pozmuşdu, ekranda tez-tez görünmək xatirinə
onların əndazədən çıxan təkliflərini
də çox hallarda razılıqla qarşılayır, ən
azı mazaqlaşmaqda, flirtdə güzəştə getməsələr,
heç nəyə nail ola bilməyəcəklərini
nəzərə almalı olurdular. Bir fəaliyyətinə
son qoyulmuş televiziya kanalının rəhbəri kollektivdə
"sərhədsiz məhəbbət" qaydalarının
bərqərar olmasına can atırmış,
görünür, Mirzə Cəlilin Şeyx Nəsrullahı
özünə yeni, modern yuva tapıbmış. Yaşlı rus aktrisaları açıq etiraf
edirdilər ki, Moskva Satirik Teatrının mərhum baş
rejissoru N.V.Pluçek gənc aktrisaları işə qəbul
edəndə, onları "çarpayı müsabiqəsindən"
keçirirmiş. Bizimkilər də bu iyrənc
metoda müraciət etsəydilər,
biabırçılıq olardı.
Adamlar vaxtilə digər bir kanal rəhbərinin də
bir ərli cavan qadın barədə xüsusi məqsədi
olduğundan, ona müxtəlif səpkidə olan verilişlər
bolluğu yaratmağından hali idilər. Həqiqətən də, təbii
gözəlliyə malik olan bu qız müxtəlif
mövzulara həsr olunmuş verilişlərdə
özünü mütəxəssis, bacarıqlı ekspert
kimi aparmağa çalışırdı, az-çox səriştəsi
olan tamaşaçı isə aparıcının
uğursuzluğunu addımbaşı hiss edirdi, çünki
onun mövzudan baş çıxarda bilməməsi tez-tez
gözə çarpırdı. Televiziya rəhbərinin
özü də primitiv çıxışları ilə fərqlənirdi,vəzifədən getdikdən sonra özü
ilə yanaşı, gözəl aparıcı qadının
ekranı "bəzəməsinə" də birdəfəlik
son qoyuldu.
Kinoproqram şöbəsində işləyən bir
qız Ruhiyyə ilə rəfiqəlik etməyə
başlamışdı, tez-tez ona zəng edir və kollektivdəki
əhvalatlardan söhbət açırdı. O, gizlində Ruhiyyəyə
dedi ki, direktorumuzun səndən xoşu gəldiyini,
yaxınlaşmaq üçün məqam
axtardığını hamı başa
düşmüşdür. Bir dəfə müzakirəyə
dəxli olmasa da, bildirdi ki, ölkəmizin İranla əlaqələrinin
möhkəmlənməsi xatirinə biz Cənub qonşumuzun
kino incilərindən əvvəlki illərdə olduğu
kimi uzaq qaçmamalıyıq, əksinə, dini
yaxınlığımızı və on milyonlarla həmvətənimizin
həmin ölkənin vətəndaşları olduğunu nəzərə
alaraq, İranda istehsal olunan bədii filmlərin
nümayişinə daha çox vaxt ayırmalıyıq. Qoy
tamaşaçılarımız da türk filmlərinə
maraq göstərdikləri kimi, fars filmlərinə
də, yaxından tanış olmaq hesabına rəğbət
göstərməyə uyğunlaşsınlar. Biz İran televiziya kanallarından da bizim filmlərin
praymtaymda göstərilməsini tələb edə, güman
edirəm ki, razılığa da gələ bilərik.
Telekanalın əməkdaşı Ruhiyyəyə
danışırdı ki, kanalın yaradıcı kollektivi,
ayrı-ayrı üzvləri müxtəlif dinə sitayiş
edən ailələri yada salırlar. Ümumi işi
gördükləri halda zövqləri, ideya platformaları da
müxtəlifdir. Hamı bir-birinə
öz paxılı kimi baxır, kollektivdə
mehribançılıqdan əsər-əlamət yoxdur.
Kim direktorun hörmətini qazanırsa, bundan sui-istifadə etməyə
can atır, öz arvadını da verilişlərə cəlb
edir, uşaqlarını da ekranda göstərməklə,
onlar üçün də pul verilməsini tələb edir. Studiyanı ailə məclisinə çevirir,
köçəri tatar-monqolların arabalarına döndərmək
istəyirlər. Axı köçəri
xalqların nümayəndələri arabada dünyaya gəlir,
orada böyüyür, arabadan da o dünyaya
yollanırdılar.
Bəzi
aparıcı qızlar onlara himayə edənlərin
hesabına az qala özlərini Mulen Rujun
kankan rəqqasələri hesab edirlər. Bəzən
isə reklam xatirinə onlar fiziki qüsuru olan müasir Anri
Tuluz-Lotreklə də yaxınlıq etməyə də
razılıq verirlər. Bu görkəmli fransız rəssamı
öz qrafik üslubda çəkilmiş reklamları ilə
həmin gecə klubunun şöhrətinin böyüməsinə
nail olmuşdu, rəqqasələr isə onun istəklərinə
biganə qala bilməzdilər. Bir aparıcı
qız isə veriliş boyu Motsart kimi yersiz gülməyini kəsmir,
nəyə güldüyünü heç özü də
bilmir. Kiçik kollektivlər
sözsüz, mübahisəsiz ötüşmür, televiziya
kanallarında isə bu, bir xroniki xəstəliyə çevrilmişdir.
Artıq həmin kollektivdə söz gəzir ki, guya
yenicə əməkdaşlığa başlamış Ruhiyyə
ilə direktorun yaxınlığı heç bir şübhə
doğurmur, bu cavan gəlini vaxtaşırı onun kabinetindən
çıxan görmüşlər. Ruhiyyə bunu olduqca qəzəblə
qarşıladı, çünki hər şeydən əvvəl
ərinin xatirəsinə bu, onun hörmətsizliyi olardı,
həm də matəm ötüb keçməmiş onun cavan
arvadı sədaqətsizlik nümunəsinə çevrilərdi.
Ona görə də rəfiqəsi olan qıza dedi ki, bu, sadəcə
dedi-qodudan başqa bir şey deyildir, bircə dəfə,
özü də digər rəhbər işçilərin
iştirakı ilə direktorun yanında olmuş, gələcək
əməkdaşlıqlarını müzakirə etmişdilər.
Lakin o,
başa düşürdü ki, yanmayan yerdən tüstü
çıxmır, bəlkə də, direktorun xoşuna gəlir,
axı milli xüsusiyyət kimi bəzi kişilər ilk dəfə
gördükləri gözəl qadına özlərinin
potensial oynaşları, gələcək məşuqələri
kimi baxır, bununla onların haqqında pis rəyin
formalaşmasına şərait yaradırlar. Əlbəttə,
Ruhiyyə kişilərin diqqətini cəlb edirdi, hətta
sağlığında Hüseynlə toy və ya ad
günü məclislərində olanda, bəzi kişilər
əri ilə məclisdə iştirak edən bu gəlinə
erkək hərisliyi ilə baxır, onunla söhbətə
girişmək üçün fürsət
axtarırdılar. Onun dəbə uyğun
olaraq geyinməsi də gözlərin ona cəlb olunması
imkanlarını artırmışdı. Başqa
qadınlarla müqayisədə o, məğrur qu quşunu
andırırdı, boyu o qədər hündür olmasa da, bədənindəki
simmetriya onu olduğundan daha cazibədar edirdi.
Özünün ətrafa müəyyən işıq
saldığını, onun gözəlliyinə kişilərin,
hətta cavan oğlanların biganə qalmadıqlarını
o, hiss edirdi, baxışları ilə onu udmağa
çalışanları başa düşürdü. Çünki son illərdə onun gözəlliyi bəxtəvər,
rahat yaşayış hesabına, məhəbbətlə
dövrələndiyindən daha da artmış,
canlanmışdı. Bəziləri
mübaliğəyə dalaraq onu Füsunkar Yelena
adlandırırdılar. Yelena gözəl
idi, Parisin məhəbbəti isə onun bədəninin və
sifətinin cazibədarlığını xeyli
artırmışdı. Ruhiyyə, əvvəlki
Bollivud xəyalları kimi indi də belə bənzətmələrə
əhəmiyyət verməməyi qərara
almışdı. Ona deyirdilər ki, Nərgizinki
kimi sənin də bir vurğunun olsaydı, şəhərin
məşhur kafe və ya restoranlardan birini şərəf əlaməti
kimi sənin adınla adlandırardı. O, Füsunkar
Yelena barədə Homerdən çox şeyi öyrənsə
də, Nərgiz haqqında heç nə bilmirdi.
Ona
görə də qeybətcilliyi ilə ad
çıxarmış, şəhərdəki
yaşından əvvəl baş vermiş əhvalatları da
əzbər bilən, onları yəhudi anektodları kimi
yüksək maraq səviyyəsinə qaldıran və rəfiqəsinə
çevrilmiş bu qadından Nərgizin kim
olduğunu soruşduqda, həmin adam təəccüblənərək
dedi:
- Ağəz, necə, sən Nərgizi tanımırsan, vaxtilə, keçən əsrin 60-cı illərində gözəlliyi əfsanəyə çevrilmiş bu qızı çoxları tanıyırdı, hamı onu görməyə can atırdı. Həqiqətən də o, qənirsiz gözəl idi və şəhərin o vaxtkı meri də SSRİ-dəki məşhurluğu ilə yanaşı, gözəlliyə biganə qala bilmədiyindən ona vurulmuşdu, bəlkə də, qıza olan məhəbbəti ancaq platonik xarakter daşıyırmış. Çünki o, bu Dezdemonaya vurulsa da, Otello xoşbəxtliyini və faciəsini yaşamaq istəməmişdi. Lakin o, Bakının mələyi, gözəllik etalonu sayılan qıza öz sönməz hisslərinin solmayan xatirəsi kimi, onun şərəfinə şəhərin indiki Fəvvarələr meydanında, Fransanın Kot de Azurundan - Lacivərd sahilindən götürdüyü bir yay kafesini tikdirmişdi. Və bu kafedə müştərilər bakılıların o vaxta qədər tanımadığı süd kokteylinə qonaq edilirdi. Kafe səhərdən gecə keçənə qədər adamlarla dolu olurdu və nazik neon boruları lampaları vasitəsilə aralı məsafədə yerləşən, bir qədər də uzadılmış hərflərdən düzələn "Nərgiz" sözü lap uzaqdan diqqəti cəlb edirdi.
Deyilənlərə görə, Nərgiz özü də kafeyə gəlib, pərəstişkarı olan merə qiyabi də olsa təşəkkürünü bildirmiş, həm də gileylənmişdi ki, deyəsən, o, məni yazda çiçək açan nərgiz gülü ilə dəyişik salmışdır. Mən fəsilə görə çiçək açmıram, mənim gözəlliyim bütün il boyu əks cinsdən olanları təkcə valeh deyil, bəlkə də, əsir edir. Mənim pərəstişkarlarımın dövrəsində bircə mer çatışmırdı, o da öz hisslərini, adımı daşıyan və yenilik nümunəsi olan kafeni yaratmaqla göstərdi. Belə münasibətinə görə televiziya ekranında gördüyüm o balacaboy kişini, təkcə özümə görə deyil, Bakını gözəlləşdirdiyinə, Dənizkənarı bulvarı yenidən qurub, əsl istirahət mərkəzinə çevirdiyinə, "Azərbaycan" kinoteatrının yanını, orada nəqliyyatın hərəkatına son qoymaqla, gəzinti zonasına çevirdiyinə, evlərdən birinci mərtəbələrinin pəncərələrini dustaqxanaya bənzədən və dəmir qəfəsi andıran çarpaz eybəcər şəbəkələrdən azad etdiyinə görə qucaqlayıb, bərk-bərk öpərdim və ona bildirərdim ki, bakılıların minnətdarlığının cavabı kimi onun kənizi olmağa da razılıq verərdim. Güman edirəm ki, Kommunist Partiyası qadına münasibətdə könülün hökmünə, üsyan qaldırmasına icazə vermir və mənimlə yaxınlıq onun tutduğu vəzifə kürsüsünü laxlada bilərdi və bakılılar nəciblik nümunəsi olan həmin adama, mənim özümdən asılı olmadan pislik etdiyimi heç vaxt mənə bağışlamazdılar. Dövr, zaman öz davranış qaydalarını diktə edir, yəqin, mer də onun üçün cızılmış dairədən kənara çıxmağa cəsarət etməzdi. O, həmin dövrdə rəhbərlikdə ən populyar adam idi. Lakin bəlkə də, mən səhv edirəm, əslində, o, mənim şərəfimə belə məşhur bir kafe tikdirməklə, mövcud qadağalara kölə qaydasında boyun əymək, xidmət göstərmək kimi eybəcərliyi kənara ataraq, sistemin imkan verdiyindən də xeyli hündürə tullanmış və özünün şərqlidən çox, avropalıya bənzər olduğunu göstərmişdi. Rafael sevdiyi Fornarinanı öz tablolarında əbədiləşdirdiyi kimi, gözəllik ilahəsi Veneraya təzim etməsindən çəkinməyən mer də, bunun nümunəsi kimi mənim adımı əbədiləşdirmişdir. Vaxt gələcək ki, kafe binası söküləcək, hər yeni şəhər rəhbəri öz zövqünə uyğun olaraq bu meydanda yeni nəsə edəcəkdir. Lakin "Nərgiz" kafesi və bu adı daşıyan qızın gözəlliyinin tərənnümü timsalındakı bu tikinti məhv edilsə də, yaddan çıxmayacaq, daim xatırlanacaqdır. Axı dünyanın yeddi möcüzəsindən də yalnız biri - Misir piramidaları bizim dövrə gəlib çıxmışdır. Nərgiz özü də dünyadan köçdükdən sonra da onun gözəlliyi barədəki söhbətlər əfsanəyə çevriləcək, ona sitayişə bənzər münasibət yoxa çıxmayacaqdır.
(Ardı var)
Telman
ORUCOV
525-ci qəzet.- 2021.- 6 noyabr.- S.22.