Qadınların incə xətti
Ötən həftə ölkə azyaşlı qızın
başına gələnlərlə
sarsıldı. Hadisənin başdan ayağa dəhşət saçması
qalsın bir yana, ondan
daha betəri bəzi qadınların məsələylə bağlı
mövqeyi oldu. Təsəvvür edin, on yaşından
etibarən qırx iki yaşlı şəxs tərəfindən
zorlanan uşaq başına gələnlərə
görə qınanır.
Nə böyük haqsızlıq,
necə ədalətsiz
yanaşmadır deyə
düşünürsən. Qadın çəkişmələri, intriqaları,
dedi-qoduları, əlinə
fürsət düşən
kimi dünyanı həmcinslərinin başına
yıxmaqları psixi pozuntu sayılsa da, cəmiyyətdə içində alışılmış
haldır. Həmcinslərini əzmək, onun gücsüzləşməyi üçün
əlindən gələni
etmək də çoxlarına yad deyil. Lakin hədəf taxtasına
on bir yaşlı uşağı qoyub, ona qarşı alçaldıcı fikirlər
səsləndirmək, əzici
davranmaq, ittiham etmək, dəyərsizləşdirmək
anormal haldır.
Ümumiyyətlə, "qadın qadının qurdudur" deyimi doğruluğunu həmişə
sübut edir. Əslində, bir-birilərini anlayırlar,
yaşadıqları əzab,
ağrılar az-çox
bir-birininkinə bənzəyir,
di gəl ki, içəridəki o
"yırtıcı" sərhəd tanımır.
Parçalamaq istəyirsə, parçalayır,
içindəki xıltı
qusmağı düşünürsə,
qusur və qadın bu davranışları
sərgiləyərkən qoruyucu,
qurucu təbiətini çox tez unudur. Qadın çəkişmələrinin
tarixi insanın yaradılışına qədər
gedib çıxır.
Sadəcə XXI əsrdə
buna şahid olmaq gözə bir az qəribə görünür.
Bu qədər imkanlar, fürsətlər
varkən bir qadın digərini niyə gözümçıxdıya
salsın ki? Niyə badalaq vurmaq üçün pusquda dayansın? Ya da belə deyək, sırf cinsi qadındır deyə azyaşlı birini kirli sözlərlə
boğmaq nə qədər adildir? Adətən
kişilərin güc
sahibi olduğu toplumlarda qadınlar bir-birinə qarşı bu cür qəddar
olurlar. Çünki əks cinsin
üzərlərindəki gücü,
təzyiqi onları anormal davranışlara sürükləyir və
içlərindəki hirsi
başqalarında çıxmağa
meyl edirlər. Amma dağ kimi
uca, güclü qadınlar da az deyil
və normal ölkələr
uğurun yarısını
belə qadınların,
yarısını da yetişdirdikləri övladların
sayəsində qazanırlar.
Bu günlərdə Qədim
Yunan tarixi ilə
bağlı araşdırma apararkən oxuduğum
bir hadisə ilə qadınların əfsanəvi
varlıq olduqlarına bir daha
əmin oldum. Xəyalları və
idealları üçün öz cinsiyyətini gizləyən, kimliyindən,
azad yaşamaqdan
vazkeçən yunan qadını idi, Aqnodice. Eradan əvvəl patriarxal
dövlət anlayışına sahib olan Qədim Yunanıstanda, qadınların həkim
olmağı qadağan edilən dönəmdə
onun arzusu bu ixtisasa sahib
olmaq idi. Tezliklə istəyi üçün
hərəkətə keçir,
atasının dəstəyi ilə saçlarını kəsir,
cinsiyyətini gizləyərək kişi
qiyafəsinə bürünür və
İskəndəriyyədəki tibb məktəbinə
daxil olmağı bacarır. Ən qədim
anatomistlərdən biri kimi
tanınan Herophilosun tələbəsi
olur. Tibb təhsilini uğurla sonlandırır. Bir
gün Afina
küçələrində gəzərkən doğum sancısı çəkən
qadının qışqırığını eşidir. Yardım etmək üçün
yanına qaçır, amma hamilə
qadın kişi olduğunu
zənn etdiyi həkimin ona
toxunmağına icazə vermir, köməyini
rədd edir. Aqnodice
yerdə qıvranan qadını yola gətirmək
üçün köynəyini
açıb ona bədənini götərir.
Qarşısındakının həmcinsi olduğunu
görən qadın doğuma müdaxiləni
qəbul edir. O gündən sonra digər qadınlar Aqnodicenin
varlığından xəbər tutur və
müayinə üçün yanına
gedirlər. Vəziyyətdən xəbər tutan kişi həkimlər
Aqnodiceni qısqanır və onu qadınları başdan
çıxartmağa çalışdığını iddia edərək şərləyirlər.
İftiraların altından çıxa bilməyən Aqnodice xalq məhkəməsinə
çıxarılır və ölüm
hökmü kəsilir. Başqa çarəsi
qalmadığını görür, cəzadan
qurtulmaq, həyatını xilas etmək üçün
həqiqi kimliyini açıqlayır. Fəqət
bu səfər də bir
qadın olaraq tibb təhsili
aldığı və həkim işlədiyi üçün
ölüm cəzası kəsilir. Hakimlərin
arvadları da daxil olmaqla Afinadakı qadınlar bu
cəzaya qarşı birlik olub ayağa qalxırlar.
Aqnodiceyə verilən cəzanın ləğv edilməsini, əks
halda onunla birlikdə
ölümə gedəcəklərini söyləyirlər.
Qadınların qərarlarının qəti olduğunu
görən məhkəmə sadəcə həmcinslərini
müayinə etmək şərti ilə həkimliyə davam etməyinə qərar verərək onu azad edir.
Bu mübarizə ilə Aqnodice
tarixdəki ilk ginekoloq
olur. Əslində, tarix
bu cür
yazılır, yeni dünya
belə qurulur; əl-ələ verərək,
birlik olaraq, bir-birini qoruyaraq.
Dağıdaraq, öldürərək, yox
edərək irəli getmək mümkün
deyil. Daşlamağa,
aşağılamağa, məhv etməyə nə var ki. Bunları bir göz
qırpımında da etmək mümkündür. Əsas olan
yanında dura bilmək, dəstək olmaq, empatiya qurmaq, yeri gələndə
bağrına basmağı bacarmaqdır. Sağlam,
keyfiyyətli cəmiyyətlər məhz bu
cür ərsəyə gəlir. Yoxsa toplum saray,
qadınlar isə orada bir-birini
qanına qəltan edən cariyələr olmamalıdır. Bu incə xəttə diqqət edək!
Türkan
TURAN
525-ci qəzet.- 2021.- 6 noyabr.- S.18.