"Könlümün
içindən keçir bu
qatar"
Səkkiz
il əvvəl, yazın ilıq nəfəsi duyulanda Türkiyə
səfirliyi bir qrup jurnalistin bu ölkəyə səfərini
təşkil etmişdi. Proqram zəngin idi və Əskişəhər
türkdilli ölkələrin
mədəniyyət mərkəzi
seçildiyindən orada
silsilə tədbirlər
düzənlənirdi. Ölkə rəhbəri
Rəcəb Tayyib Ərdoğanla görüşdükdən
sonra, kefimiz kök idi. Avtobusdakılara üz tutaraq dedim ki,
gəlin şeir yarışmasına başlayaq.
İndi sizə bəndlər misal çəkiləcək, kim bacarır davam etdirsin: "Könlümün içindən
keçir bu qatar" misrasından başladıqda kimsədən
səs çıxmadı.
Bir azdan şirin dilli söz sahibi şeirin mabədini səsləndirdi.
İndi
o hadisədən 8 il ötüb, "Ömrün qatarı"
adlı poetik nümunə ilə üzbəüzəm. Orada həmin
anı xatırladan Nəzakət xanımın
"Yurd dediyim bu torpaq" kitabından mənə həsr edilmiş şeiri oxuyuram. Sağ olsun, önəmli yadigardır:
Ömrünə ömür qatar
Neçə qışın, baharın.
Könlümdən keçən qatar
Sənin ömür qatarın.
Bu ömür qatarına
Kimlər,
harda minəcək
Kimi yarı yoldaca,
Kimi sonda enəcək.
Bu qatarlar könlünün
Göynəyindən keçəcək.
Əlvida
deyəcəksən,
Əlvida deyənlərə.
Şeir o qədər səmimi, təsirli idi ki, uzun müddət
xəyaldan ayrılmadım. Qınamasaydılar, başdan ayağa yazardım, nə edək ki, imkan
xaricindədir. Buradaca
mövzunu davam etdirmək üçün
istədim xoş duyğularımı qələmə
alım...
Söhbətdən cəmi bir neçə
ay keçmişdi. Nəzakət xanımı Azərbaycan Mətbuat Şurasına dəvət elədik.
Demə,
onun yaxşı jurnalist olduğu qədər, gözəl şairliyi, redaktorluğu,
təşkilatçılığı da var imiş.
Şuraya üzv olmaq
üçün ərizə
ilə gəlmişdi.
"Yada düşdü"
adlı jurnal təsis etmişdi, tanınmış yazıçı
Nahid Hacızadə də nəşrin baş redaktoru idi. Ömrünün sonunadək bir
yerdə işlədilər
və əmin idim ki, Nahid
müəllim olan yerdə sözün keyfiyyətindən yaxşı
mənada söhbət
belə gedə bilməz. Onu mən də
yaxından tanıyırdım.
Hər nəşr üçün
sinəsini irəli verməzdi. Ömrünün sonuna qədər
burada çalışdı.
Nəzakət xanımın isə
faydası gör-götür
dünyasında ustaddan
öyrənmək oldu.
Söhbətimizin sonu bununla nəticələndi ki,
2013-cü ilin mayında
nəşr Azərbaycan
Mətbuat Şurası
üzvlüyünə qəbul
olundu. Prosedur sözsüz-söhbətsiz keçdi, sorğu-sualsız
oldu. Atalar demişkən, görünən
kəndə nə bələdçi.
"Yada düşdü"
jurnalı müasir mətbuatımızın jurnalist
ənənələrinin son 10 ildə ən yaxşı cəhətlərini
davam etdirən nümunədir və onu bir başqası
ilə müqayisə
etmək istəməzdim. Çünki orada duyğu var, nəfəs var, yaddaş var. Ən əsası, nostalji bir düşüncə
var. Redaktorun üstünlüyü
həm də odur ki, oradakı
bu ab-havanı davam etdirir. Bunun üçün düşüncə
ustalığı gərəkdir.
Bütün bunlara görə
Nəzakət xanıma
"sağ ol" demək azdır.
Jurnaldakı yazıları nöqtəsinədək
oxumalısan ki, aldığın ləzzətdən
vaxtının boş
getmədiyinə inanasan. Bizə bu
hissləri yaşadan jurnal doğrudan da xeyirxahlıq üçün yaranıb.
Tale uzun ömürlü
olacağına heç
bir şübhə yeri qoymur.
Mən yazımda
jurnalı ona görə səciyyələndirirəm
ki, ələ imkan düşüb, sözü deməyin məqamıdır. Nəzakət Məmmədovanın yaxınlarda
oxuduğum "Qarabağa
bahar gəlir, İlahi!" şeiri ilə tanış
olanda iki fərqli baxış gördüm. Birincisində Silahlı Qüvvələrimizin
döyüşü mütləq
qalibiyyətlə başa
vurucağından, ikincisində
isə artıq çiçək açmış
arzulardan söhbət
açılır.
Ürəklərdə ümid, naxış toxuyur,
Əllər zəfər nəğməsini
oxuyur,
İndi
Vətən Şuşa
ətri qoxuyur,
Qarabağa bahar gəlir, İlahi.
Gəlsin
bahar, gülsün bahar elində,
Xudayarın nəğməsi var çölündə.
Nəzakət, min alqış var
dilində, -
Qarabağa bahar gəlir, İlahi.
Şair
bunadək "Şəhid
zirvəsi"ni yazmışdı, Molla Pənah Vaqif kimi od tutub
yananın məzarını
xatırlamışdı:
Çiçək-çiçək şəhid
qanı
Üzündə xaldımı, Vətən?!
Sevib-sevib
ölənlərin
Yadında qaldımı, Vətən?!
Poema kəskin, yanıqlı notlarla bitsə də, ümid bitmir və inam ruhu qəlbə
hakim kəsilir:
Oğlunun qəbrinin üstünə
gedən,
Ananın harayı, dərdin səsidir.
Oğlunun şəhid zirvəsi,
Ananın yeganə təsəllisidir.
Zülmün Qarabağdakı qalası
çoxdan əriyib yox olub. Deməsəm
olmur, bu qalalar gözümüzə
tikan olub batdı, düz 30 il bizi gözlədi. Bəs daşı daş üstə qalmayan şəhərlər, kəndlər,
maddi və mənəvi irs...
Bu gün Nəzakət
xanımın qələmindən
reallıqları görməklə
yanaşı, həm də sabaha inam boylanır. Neçə
zəfər nəğmələri
bu simfoniyanın üzərində köklənib,
eləcə də davam etməlidir.
Gəlin
"Qarabağ qoxusu"nu,
"Yanvar ağrısı"nı,
"Vətən, bizi
bağışlama!", "Mən zabit anasıyam!", "Yurd həsrəti" və sair şeirlər xoş duyğularla yadda qalır.
Bu bir aksiomadır
ki, dövlətlər
tarixən bölünər,
xalqlar bölünməz. Nəzakət xanımda bu hisslərin gücü onun həyat idealıdır. "Yurd
həsrəti"ndə bunlar
poetik sətirlərlə
qələmə alınır:
Təbriz
Dərbəndi daladı,
getdi,
Göyçəni odlara qaladı,
getdi,
Şuşanı yad əllər
taladı getdi,
Üstündə olmadı gözün yurdumun.
"Ərdəbil"in şeiri də yüksək professionalıqla
yadda qalır. Şairin təbirincə
desək, o tayın da, bu tayın
da adı Vətən, qanqalların
arasında gül bitirən, bülbüllərin
ağı üstə
dil-dil ötən, o, Vətən, bu da Vətən Ərdəbilim. Babası nostalji
istəklərlə xəyallarında
bu izləri görmək üçün
dizin-dizin yurdu gəzir. Şairə
millətinə qara günün libasını geyindirənləri,
nifrəti noğul kimi yedizdirənləri lənətləyir:
Arazım
axa-axa,
Qanlı əl, qanlı yaxa.
Gör necə ayırdılar,
Gözümüz baxa-baxa.
Bir niskil ömrünü başa vurdu. Qarabağ azaddır. İndi növbə
yurdumuzun Güney tayınındır.
Kitabda Nahid müəllim haqqında bir neçə şeir oxuduq. Hər biri
şəninə yaraşır
- "Səksənin baharı"
kimi. Bu misralardan
valideyn-övlad məhəbbəti
boylanır. Ümumiyyətlə, Nəzakət xanımın
şeirlərində yaddaşa
yeriyən səmimiyyətdir.
Xalq şairi Zəlimxan Yaqubun, Musa Yaqubun, İbrahim Şıxlının,
Fərqanə Mehdiyevanın
obrazları bu baxımdan səmimiyyəti
ilə yadda qalır.
"Taleh qapısı",
"Ünvanım mənim",
"Kaş elə gün gəlsin",
"Soraq elə" və digər yaradıcılıq nümunələri
uğurların davamıdır.
Bəs onun şah əsəri nədir sualına belə cavab verir:
Misra-misra
ah çəkib
Üz tutduğum varaqlar,
Hər gün həsrətimin əli
Saçlarımı daraqlar.
Bəs bunun özü
nostalji deyilmi, həyat
deyilmi?
Əflatun
AMAŞOV
Azərbaycan
Mətbuat Şurasının sədri
525-ci qəzet.- 2021.- 13 noyabr.- S.17.