Dul qadının tənhalığı
(Əvvəli
ötən şənbə sayımızda)
Sonra əlavə etdi:
- Ələkbər müəllim, bu söhbətin
mövzusundan, nəticəsindən, narazılığa səbəb
olmasından asılı olmayaraq mən əvvəlki tək
sizə hörmətlə yanaşmaqda davam edəcəyəm. Bizim
yaradıcılıq əlaqələrimizə şəxsi həyatımızı
qurmaq barədəki fikirlər mane olmamalıdır. Mən güman edirəm ki, bu söhbət bizim
bir-birimizi daha yaxşı tanımağımıza kömək
edəcəkdir.
Ələkbər
müəllim Ruhiyyənin açıq-saçıq
danışığından, səmimiyyətindən
çox razı qalmışdı və ona görə də
söhbəti yekunlaşdırmaq üçün dedi:
- Sizin
fikrinizə tam şərikəm, biz bu söhbətin
külünü deyil, bizim qarşılıqlı əlaqələrimizə
hərarət verəcək odunu götürməliyik. Mən
bu mövqeyə sadiq qalacağam, şübhə etmirəm
ki, sizin də səmimiyyətiniz bir seanslıq söhbət
limitində ilişib qalmayacaqdır, xarakterinizdəki xoş cəhətlər,
məziyyətlər daha da böyüyəcək, parlaq ifadələrdə
öz əksini tapacaq və mənim vəd etdiyim dostluq
başqa keyfiyyətə keçməsə də, ən
azı öz mahiyyətini qoruyub saxlayacaqdır. Mən bir daha tanışlığımızdan,
bugünkü söhbət də daxil olmaqla sizinlə
görüşlərimdən razı qaldığımı
bildirirəm və çox istərdim ki, siz buna
bütünlüklə əmin olasınız.
Mən gözəl və ağıllı qadını
subalp çəmənliklərində bitən edelveysə bənzədirəm,
onları görmək və üzmək hər adama nəsib
olmur. Yalnız alpinistlər onların gözəlliyinə
heyran olmaq imkanı qazanırlar, onların da uca zirvəyə
dırmaşmaq və oradan enmək qayğıları daim əsəblərini
məşğul etdiyindən, bəzən gözəllikdən
nəinki həzz almağa, hətta onları seyr etməyə
də imkanları olmur. Mən kompliment demək
istəmirəm. Çox şadam ki,
dağa dırmaşmadan belə edelveysi görə, onun ətrini
duya bildim. Mən çox arzu edərdim ki,
bu gözəl çiçək bitdiyi hündürlük qədər
onun gözəlliyinə qiymət verməyi bacaran dağlar
yolçusuna qismət olsun. Bu baş versə,
mən özümün namizədlər sırasından
çıxarılmağıma görə yalnız şad
olacağam. Spartada xüsusi hərbi dəstəyə
üç yüz adam seçilməli
idi. Fiziki və mənəvi xüsusiyyətləri buna tam
uyğun gələn biri müsabiqədən keçə
bilmədi, ona təskinlik vermək istəyənlərə
dedi:
- Mən
xoşbəxtəm ki, vətənimdə məndən daha
layiqli üç yüz nəfər vardır.
Xahiş
edirəm, seçiminiz uğurlu olsa, məni həmin
spartalı kimi qəbul edin və heç də halıma yanmayın, çünki siz məndən
yaxşısına ürcah çıxdığınıza
görə könlünüzü də ona təslim etməyi
vacib sayıb, qəti bir qərar vermisiniz. Mən
bunu həm də özümə düzgün qiymət verilməsi
əlaməti kimi qəbul edəcəyəm.
Ruhiyyə
gülə-gülə dedi:
- Mən
üç yüzü deyil, bircə adamı, o da vaxtı gələndə
və ya gəlsə seçəcəyəm, ancaq onun sizdən
yaxşı olacağı fikrindən çox uzağam. Siz, yəqin ki, məndən daha yaxşısı ilə
ailə quracaq, onu tam ürəklə sevəcək və həm
də ləyaqətinizin qiyməti kimi seviləcəksiniz.
Deyəsən, biz bir-birimizə çox tərifli
sözlər dedik, aşıqlar bizə qulaq assaydı, elə
güman edərdilər ki, biz deyişirik. Ən başlıcası, biz bir-birimizi başa
düşdük, anladıq və mən sizə təlqin etmək
istədim ki, adi bir dul qadına siz ikona kimi baxıb, onu ilahiləşdirməyin.
Bu tərifdən o, büdrəyib yıxıla
bilər, özünə problem yarada bilər. Öləri adamları ilahiləşdirmək,
onları yerdən ayırıb göy qübbəsində
yerləşdirmək, Allahın dərgahına yola
düşməmişdən əvvəl, həmin əraziyə
daxil olmağa qızışdırmaq ən azı müqəddəsliyə
hörmətsizlik əlaməti sayıla bilər və
sayılmalıdır. Xahiş edirəm, mənə
çətin zəhmətlə məşğul olan və bədbəxtliklə
üzləşmiş bir qadın kimi baxın, ondan
artığına isə mən heç də iddia etmirəm.
Ələkbər müəllim Ruhiyyənin zərif əlini
iki əli ilə sıxıb onunla vidalaşmadı, yeni
görüş ümidi ilə ayrıldığını
söylədi.
Hamnet
anasına pis söz deyildiyinə görə
ağlamışdı
Hamnet ağıllı olmaqla yanaşı, özündən
böyük uşaqlarla dostluq etməyi sevirdi, çox vaxt
anasının aldığı kitablardan özünə
maraqlı görünənləri onlara söyləyirdi. Evdə
valideynləri rus dilini çox işlətdiyindən və əsasən
rus dilində olan kitabları oxuduqlarından bu dildə
danışırdı, ana dilində danışmağa
çətinlik çəkirdi. Lakin
ağlı iti olduğundan oynadığı uşaqlarla təmasdan
ana dilini də mənimsəmiş və heç bu dildə də
pis danışmırdı. Anası
televiziya kompaniyasına gedəndə onu kiçik
bacısına tapşırmışdı.
Hüseynin ölümündən xeyli sonra Ruhiyyənin
anası yaşadıqları evin pilləkənindən
yıxılıb budunu sındırmşdı və
ağrılardan əziyyət çəkirdi. Həkimlər
cərrahiyyə əməliyyatını məsləhət
görmədilər və budunu gipsə saldılar. Lakin ağrı azalmırdı, onun onurğa
sütununda da əvvəldən qüsurlar var idi, fəqərənin
biri yerindən oynayıb, sinirə toxunduqda dəhşətli
ağrılar verirdi. Bu bədbəxt qadın iyirmi ilə
yaxın idi ki, pentalgin, analgin qəbul edirdi, az
qala narkomana çevrilmişdi. Yıxıldığı
gündən on gün sonra öldü və qızları ilə
ağlı üstündə ikən vidalaşdı. Kiçik qızı Aynuru Ruhiyyəyə
tapşırdı, çünki onun başqa bir himayə edəni
yox idi.
Ruhiyyə
ucuz qiymətə də olsa, özünün vaxtilə
aldığı və son beş ildə
anası ilə bacısının yaşadığı qəsəbədəki
evi satdı və pulu artıq universitet tələbəsi olan
bacısına verdi. O, Aynuru öz evinə götürdü və
Hüseynin keçmiş kabinetini onun üçün yataq
otağı etdi. Xoşbəxtlikdən
bacısı ilə oğlu dostlaşdılar, bircə pis cəhət
o idi ki, Aynur rusca pis bilirdi və bu, Hamneti narazı
salırdı. O, bacısının azyaşlı
oğlundan fərqli olaraq ingilis dilinə də elə bir maraq
göstərməməsindən narazı idi.
Ruhiyyə evə qayıdanda oğlunu pərişan vəziyyətdə
gördü, sorğu-sual etsə də, o, heç nə demədi. Universitetdən
qayıdan bacısı məsələyə aydınlıq gətirdi,
qonşudakı rəfiqəsi qız ona hadisəni danışıbmış.
Hamnetin özündən üç yaş böyük
qonşu oğlu ilə oyun üstündə sözü
çəpləşmiş, həyətdə hamının
kobud, tərbiyəsiz kimi tanıdığı həmin
oğlan əvvəlcə Hamnetə ata söyüşü
söymüş, bundan hirslənən Hamnet yumruğu ilə
onun üstünə gedəndə, onu itələyib
yıxmış və uşaqların yanında bərkdən
demişdi.
- Yəqin
ki, fahişə anan olmasaydı, çox şey edərdin. Ananı küçələrdə hamı
tanıyırmış, onu şəhərimizin Kabiriyası
adlandırırmışlar.
Hamnet
"fahişə" sözünü anlamırdı, lakin
atası onunla televiziyada göstərilən "Kabiriya gecələri"
filminin balaca boylu, elə də bir gözəlliyi olmayan, lakin
iri, ifadəli gözləri, ağlayanda isə bu gözlər
yaşla dolduğundan daha iri görünürdü,
qadının kim olduğunu müəyyən ifadələrlə
ona izah etmişdi və əlavə etmişdi ki, onların
çoxunun belə olmalarında günahları yoxdur, şərait,
ehtiyac onları belə vəziyyətə
salmışdır. Bu qızları
çoxları hətta təhqir etməkdən də çəkinmir.
Hamnet Kabiriyanın nə demək olduğunu, qonşu pis
oğlanın anasının təhqir etdiyini anlayıb,
hönkür-hönkür ağlamağa başladı. Həmin oğlan ona
yazığı gəlmək, sakitləşdirmək əvəzinə,
qeyzlə dedi:
- Səni
də ananın oğlu kimi tanıyacaqlar, özün də
qız kimisən, çox vaxt kitablardan danışırsan,
bizə qıcıq vermək istəyirsən. Ondansa get
ananın dərdini çək.
Uşaqlar Hamneti sakitləşdirməyə
çalışırdılar və onu yerdən
qaldırıb, evlərinin qapısına qədər
müşayiət etdilər.
Bunları Aynura qonşu qız söyləmişdi və
demişdi ki, o həyasız uşağın da anası əsl
küçə qadınıdır,
danışığına fikir verən deyil, Ruhiyyə
xanımdan da xoşu gəlmədiyindən, imkan düşən
kimi ondan qeybət qırır, haqqında pis sözlər
işlətməkdən də çəkinmir.
Ruhiyyə hər şeyi anladı, Hamneti qucaqlayıb,
bağrına basdı, elə tərbiyəsiz uşaqla bir
daha oynamamağı məsləhət gördü.
Özü
də göz yaşlarını saxlaya bilməyib dedi:
- Hər
deyilən sözə fikir vermə. Maman səni
canından artıq sevir, bilirəm ki, sən də məni
çox istəyirsən. Biri üstümə
çirkab suyu atsa da, sən əhəmiyyət vermə,
paltarımı dəyişəcəm və hər şey
ötüb-keçəcəkdir. Sən mənim
ağıllı balamsan, həyatda hələ çox
nadanlıqlarla qarşılaşacaqsan, onlara qarşı
özündə təmkin, möhkəmlik tərbiyə etməlisən.
Həyatın qarşıya qoyduğu çətinlikləri
də nəzərə almalısan, onlardan qorxmamalısan.
Kinoda gördün ki, Kvazimodo heç kəsdən
qorxmayıb Esmeraldanı kütlənin əlindən alıb,
xilas etdi və qucağına götürüb kilsədə
özü yaşadığı zənglər olan yerə
apardı.
Hamnet
anasının da ağladığını görüb, həzin
səslə ona qısılıb dedi:
- Məni
bağışla, mama. Günah mənimkidir, bəlkə
də, kitablardakıları onlara söyləməklə, mən
onlarda qısqanclıq yaratmışam. Onların mənim
söhbətlərimdən xoşları gəlmədiyini də
hiss etmişdim. Lakin özümü elə
köhnə qaydada aparırdım. İncidinsə,
bir də məni bağışlamanı xahiş edirəm.
Atam yoxdur, səni də itirsəm, mən necə
olaram?
Ruhiyyə
bu nazik qəlbli oğlunu bağrına basıb öpdü:
- Sən
mənim olduqca ağıllı balamsan. Həyətdə
kimsə səni bəyənmirsə, buna fikir vermə. Hamıyla mehriban dolan, məni təhqir etsələr
də, bunu qulaqardına vur. Sənin
üçün ən vacibi ananın sənə olan məhəbbətidir,
atan da sənin yolunda hər cür fədakarlığa
hazır idi. O, təkcə sənə görə Allaha
yalvarırdı ki, ona möhlət versin, öz dərgahına
aparmasın ki, sənin təhsilinlə məşğul olsun.
Lakin tale sapı kəsilməli imiş və kəsildi
də. Biz özümüz
özümüzü qorumalıyıq.
Hamnet başının işarəsi ilə
anasını başa düşdüyünü bildirdi və
öz otağına keçib, yaşına uyğun olmayan
Viktor Hüqonun əsərini götürüb oxumağa
başladı.
Anasının dediyi Kvazimodo fiziki cəhətdən çox
qüsurlu, lal-kar olan bir adam olsa da, olduqca təmiz
ürəyə malik idi və özünü ona layiq görməsə
də, Esmeraldaya vurulmuşdu və bu qıza görə
atası kimi sevdiyi keşiş Frollonu da kilsənin uca
balkonundan atıb öldürmüşdü. Hamnetin
bunları başa düşməsi çətin idi. O,
məhəbbətin də nə olduğunu bilmirdi, bu hissin bədbəxt
bir məxluqu ani olaraq ən xoşbəxt insana çevirdiyini
də anası ilə baxdığı filmdən öyrənmişdi.
Ancaq uşağın kitablara, filmlərə böyük marağı olduğundan bəzi şeyləri anlayırdı, bəzilərini isə güclü intuisiyası hesabına dərk etməyə çalışırdı. O bilirdi ki, atası ilə anası bir-birlərini çox sevirlərmiş, ona görə də anası onun ölümündən çox keçsə də, dərddən özünə gələ bilmir. Rəfiqələri də onu qınayırdılar ki, ölənə görə illərlə yas saxlamaq olmaz. Ruhiyyəyə sərt qaydada bildirirdilər ki, bəlkə, sən də Hüseynlə birlikdə qəbirə yollanmaq istəyirsənmiş, bu, heç də böyük ağıldan xəbər vermir. Bəlkə, sənə də bir özünə sui-qəsd meşəsi lazımdır, axı bu qədər də dərd çəkmək, qüssə, qəm simvoluna çevrilmək olmaz. Sən matəm əlaməti kimi daim qara paltar geyinirsən, özünü qocaltmağa çalışırsan. Qara rəng, tuareqlərin geyindiyi göy satinin rəngi dərilərinə hopduğu kimi, paltarından sənin başına, ürəyinə də nüfuz etmişdir, bütün vücuduna keçmişdir. Sən çox mütaliə etmisən, axı məhəbbət etalonları sayılan cütlükdən biri həyatdan getdikdə, digəri itkiyə görə nə qədər pis olsa da, sonra özünə gəlir, həyata açıq gözlə baxmağa başlayır və az sonra bədbinliyin ağır yükünü çiyinlərindən atıb, ətrafa nəzər saldıqda, özünün nadir nüsxə olmadığı qənaətinə gəldikdə, həyatı davam etdirmək barədə fikirləşir, ona olan təklifləri götür-qoy edir, nəhayət, yeni həyata başlamaq qərarına gəlir. Qadınlar ikinci dəfə ərə gedir, dul kişilər yenidən evlənirlər və hiss edirlər ki, əvvəlki cütlükdəkinin birisini itirməklə heç də həyat başa çatmır, davam edir, yenidən xoşbəxtliyin ziyafəti süfrəsi arxasına oturub, həyatdan həzz almaq şansı mövcud olur. Bəzən ikinci bağlılıq hətta birinci məhəbbətin şiddətini də arxada qoyub, onu üstələyə bilir, çünki bədbinlik əzablarından sonra ikinci dəfə xoşbəxtlik imkanına qovuşmaq, insanın zövqündə, dünyaya baxışında əsaslı dəyişiklik əmələ gətirir və tədricən ilk məhəbbətin canlı abidəsi də uçub dağılmağa başlayır, onun konturları da itir, yerini reallıq əvəz edir, adam gerçəkliyi olduğu kimi qəbul etməklə, ondan həzz almaq yolunu da öyrənməyə başlayır.
(Ardı var)
Telman
ORUCOV
525-ci qəzet.-
2021.- 27 noyabr.- S.22.