Heç bir status
insanlıqdan ucada deyil...
Tanıdıqca ona daha da
yaxınlaşmaq və
onu daha dərindən tanımaq istəyi yarada bilən insandır. Başqa insanlarla
oxşar və fərqli cəhətlərini
axtarırsan, nəticədə
oxşarlıqlardan daha
çox onun başqalarından büsbütün
fərqli və uca keyfiyyətlərinin üstünə gəlib çıxırsan. Onun şairliyi
də, yazarlığı
da, kollektiv rəhbərliyi də, yaradıcılıq üslubu
da beləcə fərqli və orijinaldır.
Nəzakət xanımın şair kimi, yazıçı kimi, publisist kimi, kollektiv rəhbəri, valideyn, ya konkret bir
insan kimi hansının daha maraqlı personal status olduğunu
araşdırmağın indiyədək
kiminsə ağlına
gəlib-gəlmədiyini bilmirəm. Ancaq inanıram
ki, bu yöndə
axtarışlara baş
vuran istənilən kəslər sonda eyni çətinliyin üstünə gəlib çıxmalıdır. Nəzakət xanımın
şairliyinin, yazarlığının,
ya valideyn və kollektiv rəhbəri olaraq statusunun üstünlüyünü
təyin etmək nə qədər çətin olsa da, sadə və
çox asan olan bir mətləb bu çətinliyin üstündən
qələm çəkir
- Nəzakət xanımın
heç bir statusu onun insanlığından
yuxarıda deyil, o, insan kimi bütün
qazanılmış statuslardan
yuxarıdadır.
Bütün müstəvilərdə insanlarla
qurduğu və ya quracağı ünsiyyətin çərçivəsini
öncədən çox
dəqiq bilir, bunu bilməyin vacib olduğunu unutmur. Ən vacib odur ki, qarşısındakılara
da belə bir çərçivə
ilə hərəkət
etdiyini anlada bilir. Bəlkə də, elə
buna görədir ki, ünsiyyət qurduğu, işgüzar, əməkdaşlıq və
qohumluq münasibətlərində
olduğu kəslərdən
kiminsə onun imkanlarından sui-istifadə
etdiyinə dair bircə fakt da göstərmək mümkün deyil.
İnsanlarla sağlam münasibət qurmaqda bacarıqlı və səriştəli olduğu qədər dostluğu və sağlam münasibətləri
sabit saxlamağı da bacarır. İnsanların
heç də hamısının ədalətli,
dürüst, həssas
və düşüncəli
olmadığı ənənəvi
cəmiyyətdə Nəzakət
xanım az
qala paradiqmalar (çox şeyin ölçüsü ola bilən) qədər çoxcəhətli əks-təsir
gücünə malik
davranış üslubuna
sahibdir - hamı ilə əxlaqlı, mədəni, tərbiyəli
və səviyyəli
davranış. Çevrəsində onunla bağlı bədxah və xudbin niyyətlərdə
olan istənilən xəbis qüvvə ilə onun çox
uğurlu mübarizə
üslubudur bu. Bunu Nəzakət xanımın
müdrik tapıntısı
da saymaq olar.
Abraam Linkoln oğlunun müəlliminə
məşhur məktubunda
"oğluma öyrədin
ki, nəcib adamla nəcib, kobud adamla kobud
olsun" deyə yazmışdı. 150 ildən
çox müddətdə
sevilə-sevilə təhlil
və qəbul edilən bu kiçik tərbiyəvi məktubun bəzi mətləbləri Nəzakət
xanımın öz şəxsi timsalında yaratdığı uğurlu
davranış metodları
ilə rəqabətə
dözmür. Nəzakət
xanım sübut edir ki, nadanı
da, hissiyyatsızı
da, kobudu və mədəniyyətsizi
də eyni nəzakətli
davranışla islah etmək, dürüst, ağıllı və mədəniyyətli adamlarla
davamlı yol yoldaşlığı qurmaq
olar. Sadə olduğu qədər prinsipial, nəzakətli olduğu qədər cəsarətlidir,
onun daşıdığı
saflıq və səmimiyyətin dərinliyindəki
polifonik ağlını
görməyənlər bir
anlığa onun barəsində "sadəlövhdür"
qənaətinə gəlsələr
də, dərhal da yanıldıqlarını
başa düşür
və geri çəkilirlər.
Nəzakət xanımın ədəbi-bədii
yaradıcılığını təhlil etməyi digər peşəkar dostlarımıza buraxıram. Tək bunu deyim ki,
eyni vaxtda vətənpərvərlik tərbiyə
məktəbi missiyası
aparan Xatirə kitabı redaksiyasına rəhbərlik etmək, heç kimdən asılı olmayan "başıuca bir jurnal" yaratmaq, həm də fəlsəfəsi mütləq
sadəlik üstündə
qurulmuş poeziya yaradıcılığı ilə
məşğul olmaq
kiçik iş deyil. Nəzakət xanımın apardığı
bu işlərin biri digərini qısqanmır, çünki
hamısı yüksək
və eyni səviyyədə aparılır.
Nəzakət xanımın başqalarından
fərqli başqa bir üstünlüyü
də var. O, öz yaradıcılığını və istedadını həyat, yaşayış,
karyera və dolanışıq mənbəyinə
çevirməyən nadir istedad sahiblərindəndir.
Ümumiyyətlə, heç karyerist
deyil, vəzifə, şöhrət dalınca
qaçmır. Ala- babat
istedadı ilə yazıb ortaya qoyduğu nəsr-nəzm kitabını qapı-qapı
gəzdirənlərlə Nəzakət
xanımı müqayisə
etmək barədə
düşünməyin özünün
nə qədər ədalətsiz olduğunu
sübut etməyə
ehtiyac yoxdur. Onun üçün yaradıcılıq, şeir,
poeziya maddi dəyərlər və cah-cəlal yaratmağın mənbəyi
yox, istedadın təsdiqindən sadəcə
zövq almaq üsuludur. Nəzakət xanım öz
yaradıcılıq məhsullarını
kimlərdənsə nəsə
qoparmaq üçün
cəmiyyətə təqdim
etmir, əksinə, həyatı hər kəsə daha gözəl, daha arzuolunan etmək üçün təqdim
edir. Bax onun yaradıcılığının
böyük təmənnasızlığı
məhz bundadır.
Nəzakət xanım öz yaradıcılığından qəti təmənna güdməyən nadir şəxsiyyətlərdəndir.
Bilmirəm bu ifadəni işlətmək nə qədər doğru olacaq. Məncə, yaradıcı insanların
yaradıcılıqlarının da
xoşbəxti, bədbəxti olur. Onun
yaradıcılığı "xoşbəxt
yaradıcılıqlar" təsnifatına aiddir.
Çünki onun
yaradıcılığından heç bir artıq yük
sallanmır, onun
yaradıcılığı və istedadı ailəyə,
qohum-əqrəbaya, dost-tanışa gün-dirrik
əldə etmək kimi yükləri
daşımağa məhkum edilməyib, daha
doğrusu, özü bunu etməyib. Bu o demək deyil ki, çevrəsindəki
insanların dərd-sərinə soyuq və
laqeyddir, əksinə, onun
qədər kimlərinsə problemlərinə çiyin verməyi bacaranlara
tək-tək rast gəlmək olar. Sadəcə, Nəzakət xanımın
böyüklüyü özünün
heç kimdən geridə qalmayan məhsuldar
yaradıcılığını gözə soxmamağındadır...
Aydın
Quliyev
525-ci qəzet.- 2021.- 30 noyabr.- S.12.