Xalq yazıçısı Anar Milli Kitab
Satış-Sərgisində
OXUCULARLA
GÖRÜŞƏN YAZIÇI SUALLARI CAVABLANDIRIB,
İŞTİRAKÇILAR ÜÇÜN KİTABLARINI
İMZALAYIB
...Axır ki, mən
də yolumu hələ ilk gündən
baş çəkməyi
planlaşdırdığım sərgidən sala bildim - Milli Kitab Satış-Sərgisindən.
İndiyədək sərgi haqqında
bir neçə reportaj oxumuşdum. Həmkarım Nadir reportajında yazır, redaksiyada da ağızdolusu sərgidən danışırdı.
Hətta
dünən dözməyib
SMS yazıb ki, "Ay
Afaq, bir sərgiyə baş çək". Reportajında
isə belə bir cümlə yazmışdı: "İçəridən
bayram ab-havası var". Oxuduqca yəqin etmişdim
ki, mütləq o bayram ab-havasına mən də qoşulmalıyam. İstəyimi, Rəşad müəllimin
yolladığı "Sabah sərgidə Xalq yazıçısı Anarla
görüş var. Vaxt
edib gəl" ismarışı qətiləşdirdi.
Yol boyu, alacağım kitabların
siyahısını yazırdım,
bir də Xalq yazıçısı
Anarla görüşü
düşünürdüm. Tələbəlik vaxtlarında Azərbaycan Yazıçılar Birliyində,
yaxud BDU-da bədii tədbir olanda sevinirdik ki, Anarı yaxından görəcəyik.
Onu bir neçə dəfə yaxından görmüşdüm, amma
heç vaxt şəkil çəkdirmə
şansım olmamışdı.
Fikirləşirdim, bu gün axır ki, Onunla
bir şəkil çəkdirməli, Ona bir sual ünvanlamalıyam.
Budur, saat 12:10-dur, sərginin giriş qapısındayam.
Elə qapıda məni gözləyən Nadirlə
salamlaşıb birgə
içəri daxil oluruq. Bu sərgi
həm də ona görə doğmadır ki, təşkilatçısı "Qanun" nəşrlər
evinin rəhbəri, tanınmış naşir
Şahbaz Xuduoğludur.
Bəzən Şahbaz bəyə
kitablarla bağlı etiraz etdiyim məqamlar olub, ancaq heç bir etiraz onun
kitab təəssübkeşliyinə,
bu sahədəki əməyinə kölgə
sala bilməz. Təqribən 6-7 ildir, oxuduğum
bütün kitabları
"Qanun"dan alıram.
Daimi oxucu kimi bilirəm
ki, tənqidə açıq naşir olaraq Şahbaz bəyin "Qanun"u kitabın ən mötəbər ünvanlarından
biridir. Həmişəki kimi səliqəli
geyimi ilə diqqətçəkən Şahbaz
bəy bir yerdə dayanmırdı.
Yanında gənclər, əlində
bir neçə kitab, başı qarışıq halda zalda ora-bura gedirdi.
Burada bizim kimi, Anarla görüşə
səbirsizlənən xeyli
insan vardı. Ətrafda gənclərin
çoxluğu müşahidə
edilirdi.
Bir neçə dəqiqə keçmişdi ki, Anar müəllimlə Rəşad Məcidin gəldiyini gördük. Hamı sakitcə əyləşib yerini aldı, Anar müəllim də onun üçün ayrılmış yerə keçdi. Görüş Şahbaz müəllimin açılış nitqi və Anar müəllimə ünvanladığı sual ilə başladı. Səslənən bütün suallar maraqlı idi, açığı, Anar müəllim də onlara səbrlə və səmimi cavablar verirdi. Bu baxımdan hamının diqqəti veriləcək cavablara köklənmişdi. Şahbaz bəyin sualının cavabı hamımız üçün yararlana biləcəyimiz məsələ barədə oldu. Sual təqribən belə idi ki, Anar müəllim kitabsevərlərə mütləq oxumalı olduğu on müəllifin adını tövsiyə etsin. Anar müəllim həmişəki kimi sakit və aydın nitqi ilə belə müəllifləri çox sadalaya biləcəyini dedi. Lakin indi zaman azlığından bir neçə ad çəkdi. Azərbaycan ədəbiyyatından Kitabi Dədə-Qorqudu, Məhəmməd Füzulini, Mirzə Fətəli Axundzadəni, Cəlil Məmmədquluzadəni, Mirzə Ələkbər Sabiri, xarici ədəbiyyatdan Lev Tolstoyu, Vilyam Şekspiri, Aleksandr Puşkini, Yunus Əmrəni oxumağı tövsiyə etdi.
Əsərlərinin nə üçün birinin digərlərinə nisbətən çox oxunduğu sualını cavablayarkən Anar müəllim belə bir nüansa toxundu: "Məsələ ondadır ki, yazıçı üçün hər əsəri onun balası kimi əzizdir. İnsanın gözəl, çirki, lap fiziki məhdudiyyətli balası da ola bilər. Ancaq hamısını eyni cür istəyir. Ona görə mən deyə bilmərəm ki, hansı əsərimi daha çox oxuyun, hansı daha əzizdir. Bir şeyi də demək istəyirəm ki, övladlar içində biri həmişə parlaq olur, digərləri kölgədə qalır. Bircə bunu istəməzdim ki, əsərlərimdən hansısa kölgədə qalsın. Mənim "Macal" əsərim daha dolğun, yetkin əsərdir. Yaxud müstəqillik illərində yazdığım "Otel otağı", "Ağ qoç, qara qoç" və "Gözmuncuğu" əsərimin də çox oxunmasını istərdim.
Auditoriyada qısa bir səssizlik
yaranır. Səssizliyi Rəşad müəllimin:
"Hə kim idi orada elə
cəsarətli, sual vermək üçün
əl qaldırmışdı?", sualı pozur. Həmin xanımı tapana
qədər moderator Pərvin
xanımın maraqlı
təklifi ab-havanı
lap qızışdırır. Təklifə əsasən, oxucular
yazıçının əsərlərinin
adlarını deyəcəkdi,
müəllif isə bir cümlə ilə oradakı ideyanı izah edəcəkdi. "Ağ liman" - arzuya çatmaq arzusu və bunun mümkünsüzlüyü,
"Beşmərtəbəli evin altıncı mərtəbəsi" - azad
olmayan cəmiyyətdə
azad olmayan insanın faciəsi, "Macal" - insan güzəştə gedəndə
sonda bu, onun faciəsi ilə yekunlaşır və sair. Auditoriya ilə müəllifin
səmimi söhbəti
bu minvalda davam edirdi.
Bu dəm yol boyu hazırladığımı
yox, hazırda beynimdə yaranan sualı müəllifə
ünvanlamaq istədim. Maraqlı
idi: Anar müəllim, müasir dövr ədəbiyyat nümayəndələrindən kimləri oxuyur? Belə bir imza varmı
ki, onda bu günün və ya sabahın
Nizamisini, Füzulisini,
Natəvanını görmək
olsun?
Anar müəllim heç düşünmədən "biri yox, bir
neçəsi var"
cavabını verdi:
"Ancaq mən
desəm ki, bu dəqiqə bizdə bir neçə Füzuli, ya Nizami var,
düz olmaz. Heç Natəvan
da yoxdu (gülür). Ancaq istedadlı
gənclər var. Özü
də nə üçün Füzuli,
Nizami?! Hər kəs özü
olmalıdır. Mən hələ
də Yazıçılar
Birliyinin sədri olduğum üçün
ad çəkmək istəmirəm
ki, inciməsinlər.
Ancaq doğrudan da, gənclərin içində
çox istedadlı şairlər, yazıçılar
var. İnanıram ki,
onlar yaxın zamanda lap çox parlayacaqlar".
Nə şair,
nə də yazıçılığa iddiam
var, lakin bu cavab nədənsə
qəlbimi sevindirdi. Əgər Anar
müəllim belə
düşünürsə, demək, hələ də ədəbiyyatımıza
ümid etməliyik.
Tədbir beləcə sual-cavab şəraitində davam etdi. Sonda müəllif görüşə
gələnlər üçün
kitablar imzaladı və iştirakçılarla
xatirə şəkilləri
çəkdirdi. Günlərdən bəri gəlməyi planladığım sərgiyə
- hər halda məndən ötrü -
ən yaxşı gündə gəldiyim və mənən dincəlib zövq aldığım üçün
çox sevincliydim.
Sevincim həm də bununla bağlıydı ki, kitablar və
onunla bağlı bütün insanlar dünya içində sehirli bir dünyadır
və mən də, bir neçə
saatlıq da olsa, onların dünyasına düşə
bilmişdim.
Afaq RZA
525-ci qəzet.- 2021.- 8 oktyabr.- S.8.