Təhsildə inkişafinnovasiyalar: kim nə təklif edir?

 

Təhsil Nazirliyinin keçirdiyi "Təhsildə inkişaf innovasiyalar üzrə V qrant müsabiqəsi"nin nəticələri açıqlanıb. Müsabiqəyə "Ümumitəhsil müəssisələri kateqoriya"sı üzrə 230, "Fərdi kateqoriya" üzrə 741 olmaqla, ümumilikdə 971 layihə təqdim edilib. Ekspert qrupunun qiymətləndirməsi əsasında "Ümumitəhsil kateqoriya"sı üzrə 47, "Fərdi kateqoriya üzrə" 132 layihə olmaqla, ümumilikdə ən yüksək bal toplayan 179 layihə qrant qazanıb.

 

Bakı şəhər 8 nömrəli tam orta məktəbin coğrafiya müəllimi, Beynəlxalq Coğrafiya Olimpiadasının (İGEO) ölkə üzrə təmsilçisi Yaşar Seyidəliyevin V qrant müsabiqəsində qalib olmuş layihəsi aktuallıq baxımdan diqqət çəkir. Belə ki, "Şagirdlərin Beynəlxalq Coğrafiya Olimpiadasına hazırlığı - III modul" layihəsi  coğrafiyadan beynəlxalq müsabiqələrə (iGeo eGeo) hazırlıq təşkil edir. 

 

Y.Seyidəliyevin sözlərinə görə, 2020-ci ildə ilk dəfə olaraq şagirdləri Avropa Coğrafiya olimpiadasından (eGeo) iki bürünc medal gətirib. Bu medallar ölkə təhsilində beynəlxalq coğrafiya müsabiqəsində şagirdlər tərəfindən əldə olunan ilk medallardır. Məhz təhsildə qrant vəsaiti hesabına təmin olunmuş hazırlıq dərsləri ilə ölkəmizi coğrafiya üzrə təmsil edən məktəblilər ölkə təhsilində coğrafiyadan ilk dəfə Avropa Coğrafiya Olimpiadasında (eGeo) uğur qazanıblar: "Beynəlxalq coğrafiya olimpiadalarına hazırlıq davamlı prosesdir. Bu səbəblə biz olimpiadaya hazırlıq dərslərini sadəcə layihə müddəti ilə məhdudlaşdırmırıq. Layihəmizin icra müddəti başa çatsa da, biz olimpiada gününədək dərslərimizi davam etdiririk. Coğrafiyadan xüsusi istedadı ilə seçilən bölgə şagirdləri bu imkandan yararlana biləcəklər. Beynəlxalq coğrafiya olimpiadalarına hazırlıq sahəsində böyük təcrübə bazaya malik olan layihəmizin əsas məqsədi iGeo eGeo-da ölkəmizi təmsil edəcək şagirdləri müəyyən etmək onların hazırlıqlarını ən yüksək səviyyəyə çatdırmaqdır.

 

Beynəlxalq Coğrafiya Olimpiadasına hazırlıq dərsləri beynəlxalq coğrafiya kurikulumuna uyğun olaraq ingilis dilində keçirilir. Bu olimpiadalar üç hissədən ibarətdir: 1 - cavabı yazılı olan test, 2 - multimediya testi 3 - çöl işi. Layihəmizin vəzifələri arasında orta məktəbdə keçilməyən mövzuların tədrisi, çöl işi vərdişlərinə yiyələndirmək, coğrafiyadan istedadı olan şagirdləri iGeo eGeo-da tələb olunan praktik təcrübələrə hazırlamaq çöl işlərinin aparılma qaydasını öyrətmək, coğrafiya üzrə ölkə təhsil kurikulum standartlarında olmayan, iGeo eGeo-nun proqramında (kurikulumda) olan mövzuları keçmək var. Layihənin sonunda şagirdlər beynəlxalq coğrafiya olimpiadalarına düşən suallara cavab verə bilmək çöl təcrübələrində tələb olunan bacarıqları əldə edəcəklər. Layihəmizin məqsədi həm Azərbaycandan coğrafiya fənni üzrə beynəlxalq olimpiadalara komanda yaratmaq üçün metodologiya bazanın təşkilidir.

 

Qeyd etmək istərdim ki, layihəmiz çox böyük məsuliyyətli bir işi öz çiyinlərinə götürmüşdür. Bu məsuliyyəti layiqincə icra etmək yerinə yetirmək üçün bizə dəstək verən hər kəsə öz dərin təşəkkürümü bildirirəm".

 

V qrant müsabiqəsində "Ümumtəhsil" kateqoriyası üzrə qalib gəlmiş Bakı şəhəri Məktəb-Lisey Kompleksinin layihəsi "Ümumtəhsil müəssisələrində şagirdlərin fiziki, mənəvi, sosial psixoloji zorakılıqdan qısnamadan müdafiəsinin təmin edilməsi" probleminə həsr olunub. Məktəb-Lisey Kompleksin tədris (təlim-tərbiyə) işləri üzrə direktor müavini Aytən Sadıqova deyir ki, şagirdlərin təhsilə başladığı təhsili davam etdirdiyi dövr psixoloji inkişafın əsas mərhələlərini əhatə edir. Bu dövrlərdə yaşadıqları hər hansı psixoloji narahatlıq, stress, zorakılıq (növündən asılı olmayaraq) irəlidə ciddi problemlərin yaranmasına səbəb olur. Ümumiyyətlə, bu yaş dövründə uşaqlara yönəlik fiziki, mənəvi, sosial, psixoloji zorakılıq qısnama bullinq termini ilə ifadə olunur. UNİCEF-ə görə, bullinq uşaqların incidilməsinə səbəb olan ixtiyari təkrar olaraq törədilmiş aqressiv davranışdır: "Təqdim olunan layihənin məqsədi, intiharların qarşısının alınması, uşaqların psixoloji maarifləndirilməsi, məktəb psixoloquna yönəlik öhdəliklərin müəyyən olunması, məktəbdə psixodiaqnostik, psixokorreksion psixoprofilaktik tədbirlərin görülməsindən ibarətdir. Psixoloji maarifləndirmə ilə bağlı şagirdlərin, müəllimlərin, məktəb rəhbərliyinin, məktəb psixoloqunun valideynlərin maarifləndirilməsi istiqamətində seminarların təşkil olunması, intiharların qarşısının alınması intihar törətməyə meyilli olan şagirdlərin tərbiyəsində məhz empatiya hissinin yaradılmasına nail olunması da layihənin əsas hədəfləridir. Bu səbəbdən empatiya bacarığının inkişaf etdirilməsi yolları, empatiya simpatiyanın fərqi empatiya haqqında məktəb psixoloqlarına praktik təlimlərin (workshop) keçirilməsi, məktəb mühitində qısnama zorakılığa məruz qalan bullinq törədən şagirdlərin müəyyən olunması, onlarla bağlı statistikaların hazırlanması dinamikasının   tədqiqinin aparılması nəzərdə tutulur".

 

A.Sadıqova bildirib ki, bu hədəflərə nail olmaq məqsədilə məktəb heyətinin maarifləndirilməsi üçün praktik təlimlərin keçirilməsi; məktəb psixoloqlarında empatiya hissinin formalaşdırılması istiqamətində praktik dərslərin keçirilməsi, şagirdlərin psixoloji maarifləndirilməsi, valideynlərlə bullinqin olduğu, qarşısının alınması yolları ilə bağlı məlumat xarakterli iclas seminarların təşkili nəzərdə tutulub. Həmçinin,  psixodiaqnostik testlər vasitəsilə şagirdlərdə aqressiya, stressə meyillilik, antisosial davranışların təyin olunması, əldə olunan nəticələrə əsasən müvafiq klinik müsahibənin keçirilməsi, psixodiaqnostik klinik müsahibənin nəticələrinə əsasən statistikanın çıxarılması dinamikanı izləmək vacibdir. Məktəb heyəti valideynlərlə təşkil olunacaq təlim seminarlar onlayn, təhsilalanlarla isə onlayn maarifləndirmə işlərindən sonra xüsusi ehtiyac duyulan şagirdlərlə fərdi qrup terapiyası təşkil aparılacaq.

 

Layihənin icrasından gözləntilər şagirdlərdə bullinq dinamikasının nəzarətdə saxlanılması, məktəb psixoloqlarının mütəmadi valideyn məktəb heyəti ilə əməkdaşlığının gücləndirilməsi, şagirdlərin bir-birilə empatik ünsiyyətinin effektiv dinləmə bacarıqlarının inkişaf etdirilməsi, məktəb mühitində sağlam psixoloji iqlimin formalaşdırılmasına nail olmaqdır.

 

Balakən şəhər 1 nömrəli tam orta məktəbin kimya müəllimi Leyla Hacıyevanın V qrant müsabiqəsində qalib olmuş "İnnovativ həvəskar kimyaçılar klubu" layihəsi şagirdlərin elmi biliklərə marağının daha da artırılmasına hədəflənib.

 

L.Hacıyevanın dediyinə görə, son dövrlərdən başlayaraq ümumtəhsil məktəblərində kimyadan tədris proqramlarının dərsliklərin dəyişdirilməsi, digər fənlərlə zəif əlaqədə olması digər səbəblər kimyanın tədrisində müəyyən problemlər yaradır. Şagirdin gözündə kimyanın çətin bir fənn kimi görünməsinin səbəbləri müxtəlifdir. Kimyanın asan öyrənilən fənn hesab edilməməsi, ekoloji problemlərin səbəbkarı kimi görünməsi, eksperimental bir elm olan kimyanın şagirdin qarşısına qaydalar toplusu şəklində çıxarılması, praktiki məşğələlər, təcrübələrin imkanlar xaricində olması kimi səbəblər şagirdlərin kimyanı qavraması gələcəkdə elmə töhfə vermək imkanlarını azaldır. "İnnovativ həvəskar kimyaçılar klubu" layihəsi Balakən rayonunda kimya fənninə marağı olan şagirdləri ortaya çıxarmaqla onların təcrübə, praktik məşğələ intellektual oyunlar s. metodlarla hazırlığını yüksəltməyi qarşısına məqsəd qoymuşdur. Bu məqsədə çatmaq üçün layihə müddətində şagirdlərin klub ətrafında təşkilatlanmasını təmin etmək, müxtəlif təcrübə, praktik məşğələ intellektual oyunlarla şagirdlər arasında kimyaya maraq yaratmaq, "Kimyaçı" intellektlərin mübarizəsi adlı intellektual oyununu təşkil etmək, tədqiqat layihələrində ortaq mövzulardan istifadə etməklə kimyanı biologiya, coğrafiya, fizika elmləri ilə əlaqəli (inteqrativ) şəkildə öyrənməni təmin etmək, həyata keçirilən fəaliyyətləri KİV- dərc etməklə digər şagirdləri bu fəaliyyətə qoşulmağa sövq etmək planlaşdırılır.

 

Sevinc QARAYEVA 

 

525-ci qəzet.- 2021.- 9 oktyabr.- S.21.