İrandan bu taya sürünən qatı qaranlıq...
Şeyx Nəsrullah Kefli İsgəndərdən də
ağıllı, uzaqgörən
idi. Bir kəs ki, gecə-gündüz zikr edib Quranı
hər tövr oxuyan bir para
namaz əhlini özünün bəlağətinə
ram edərək yalan-palanına
inandırmışdı, o, heç vədə ağılsız ola bilməzdi. Şeyx yaxşı bilirdi ki, bunların imanı var, amma kamil deyil.
Şəksiz, bu binəva
hacıların içində
dolanan iki "inteligent" dahi Mirzə Cəlilin oxucuya ötürdüyü
əsas mesaj idi. Mən həmişə yəqin eləmişəm
ki, Şeyx Nəsrullah o iki "inteligent"lə gizli əlaqədə olub və bu adamların
hansı dinə-məzhəbə
qulluq etdiklərini onlardan öyrənib.
İran da Şeyx kimi
çox ağıllı
davranır. Nəyinə lazım xərc
çəkə, minnət
götürə, özünə
əziyyət verib fitva verə, öz şirin aşına zəhər qata. Elə ki, görür ara qarışır,
verir yaşılbaş
sonaları, üzr istəyirəm, mollaları
- saqqallı, əmmaməli
siyasi xadimləri qabağa. Onlar da başlayır həcvə: Ona lənət, buna lənət!
Bir qrup fağır fars da başını yelləyib
deyir: Bərəkallah,
türkə lənət!
Yaxşı, bu həmlə nə həmlədir?
İran elə rahat yol tapıb ki, heç tayı-bərabəri yoxdu. Din adı
altında hamını
əlində saxlayıb.
Deyirlər: ölün!
Ölürlər... Qalın!
Qalırlar...
Amma elə bilirlər ki, cəhalətləri heç
kimə əyan deyil. Bu cahillik elə murdar şeydi ki, birinci suyun üzünə
o çıxır, əvvəl-əvvəl
görünən o olur.
İranın naqisliyinin ən
böyük baiskarı
da elə budur.
Hərdən öz aramızda da o cahilliyə aqillik donu geyindirib
çəpik çalırlar. Bizim yaşılbaş
sonalarımız, üzr
istəyirəm, cahil xurafatçılarımız nicatı
İrandakı "din xadimləri"ndə
görürlər. Səd
heyif, aldanıblar!
İran
Şeyx Nəsrullaha bənzər, üzdə
Allah qulu, içdə
quyruq qulu... İran da Şeyx kimi
həm burda, həm orda bəzilərinin
nazik damarını əla tutub. O damarı qollarına bürüyüb.
İndi
gəlin qulağınıza
bir şey pıçıldayım: Ay qardaşlar,
İran o damarı kəsəndə başınız
üstündə duanı
hansı dildə oxuyaq, türkcə, ya farsca?
Yaxın günlərdə yenə
həcv edirdilər. Şirdən, fildən, milçəkdən
danışırdılar. Deyirdilər,
nə bilim ordumuz belə, qüvvəmiz elə.
Bilinmirdi ki, Seyid
Həsən fitnə deyirdi, ya xütbə deyirdi. İran gərək ki, Seyidə hökumətdə
ali vəzifə
versin, məscidlərdə
xarab olurlar, əsl siyasi xadimdi, deyilmi?
Məscidi murdarladılar, üstəlik,
Ərdəbili də...
Bu iranlıların millətçiliyi
təzə babət deyil, köhnə hamam, köhnə tasdı. Fars şovinizminin çarxına su tökən Firdovsi "Şahnamə"sində özlərinin
məkrini açıq-aşkar
göstərib. Necə ki,
Seyid Həsən hər sözünün başı İranın qüdrətli ordusundan bəhs edirdi, Firdovsi də mifik qəhrəmanlarının
qeyri-adi gücünü
qələmə almışdı.
Seyid Həsən fildən, şirdən, milçəkdən
bəhs edirdisə, Firdovsi dəvə sidiyindən, kərtənkələ
ətindən nəql
edirdi.
Heç
olmasa, Firdovsi tövbə yoluna qədəm qoyub "Yusif və Züleyxa"
poemasında "Şahnamə"də
yazdıqlarını inkar,
peşmanlığını etiraf etmişdi. Elə ona görə
də, "Yusif və Züleyxa" İranda yasaqlanmışdı...
Bəs Seyid Həsən, ümumən, İran böhtançıları nə
zaman öz şər əməllərinə
peşman olacaq? Firdovsi bunlardan yaxşı kişi
imiş...
Böyük ədibimiz Əbdürrəhim
bəy Haqverdiyevin
"Yaşılbaş sona"
hekayəsində bir yaşıl əmmaməli
şarlatan gedib Aşqabadda camaatın gününü qara eləyir, gözü bir üzüqırxıq
adama sataşır, deyir, nə baxırsan üzümə,
bilmirsənmi mən kiməm? Mən peyğəmbərin
qılıncıyam! Haqverdiyev
yazır ki, Molla Pənah Vaqif orda olsaydı, belə cavab verərdi: "Yalan deyirsən, sən peyğəmbərin
qılıncı ola bilməzsən. Bəlkə
Şimir Zilcovşənin
xəncərisən! Şimir İmam
Hüseynin başını
bir dəfə kəsdi. Amma sən, İmam
Hüseyn yolunda can verdiyi haqqı gündə bir batil edib onun
başını hər
gün kəsirsən".
İnandıqları o tüfəngli "əyalət
imamı" haqqı,
düzlüyü, halallığı
baltalayan, şər-böhtanla
məşğul olanlar
Şimirin əlinə
çöp verər.
İrandan bu yana
yaxşı şey gəlməz. Neçə
il Araz
iki qardaşı həsrət qoydu. Aradakı məftillər əllər
qanatdı, ürəklər
yaraladı. Hələ, lap əvvəlki tarixi demirəm. Azərbaycanın haqq savaşında
da İran əlini yenə mundarladı, çirkli yaxalardan yapışdı.
Üzdə bir oldu, dalda bir.
Ay qardaşlar, yığışın,
bəlkə gedək İrana hürriyyət paylamağa?
Gecənin bir aləmi Seyid Həsəni silkələyib ayıldaq,
deyək, özünə
oxşayan yaşılbaş
sonalara, üzr istəyirəm, molla qardaşlarına da xəbər elə, gedək qapı-qapı düşüb onlara hürriyyət verək.
Seyid Həsən
də, yuxulu-yuxulu cavab verəcək, o hürriyət nə mənə şeydi, yeməlidi, suludu, ya qurudu?
İrana
hürriyyət gəlib!
Bəli, bu məqamda Mirzə Cəlilin "İranda hürriyyət"
hekayəsini xatırlayıram. Orada Kərbəlayi Rza deyir:
"Yaxşı, Pərinisə,
mən kağızı
sabah aparıb oxudaram. Qoy Kərbəlayı
kağızı göndərsin,
amma vallah genə axırda mən deyən olacaq; çünki axı kim
eşidibdi ki, o taydan bura hürriyyət
gəlsin. O taydan bu üzə həna gələr, səbzə, badam içi gələr, tütün, çay, tiryək... belə zadlar gələr; yoxsa, vallah, mən ömrümdə bir dəfə də eşitməmişəm
ki, hürriyyət gələ".
Həəə, tamam doğrudur, ancaq siyahı bununla bitmir. Çünki
o yandan bu yana həm
də zülmət qaranlıq gələr, qatı şər gələr, böhtan gələr, çirkin həcv gələr, yersiz hədə-qorxu gələr, xülasə
ki, bircə yönlü söz gəlməz...
Vaxtilə fədakar maarifçilərimiz bu barədə çox yazdılar, pozdular. Mirzə Fətəli Axundzadənin İranın "Millət" qəzeti münşisinə məktubundan hiss olunur ki, böyük ədibimizin, həqiqətən, İrana canı yanır, ordakı cahilliyə üzülür və tərəqqisi üçün öz məsləhətlərini əsirgəmir. Qəzetə vurulan məscid şəklini namünasib görür. Bilir ki, bu yolla maarifçilik mümkün deyil. Uzun sözün qısası, bütün iradlarını ard-arda bildirir. Məktubunun əvvəllərində "Süruş" təxəllüslü bir şairin yazdığını bərk tənqid edir, yazır ki, onun haqqında məlumatın, yazdığı zəif qəsidəsinin iranlılara heç bir xeyri yoxdur. Bu mətləbdən sonra uzun-uzadı təhriflərdən bəhs edir. Məktubun sonuna yaxın yazır:
"Süruşa da de ki, bundan sonra bir də bu cür işlər görməsin".
Əgər Axundzadənin ailəsi Xamnə qəsəbəsindən qayıtmasaydı, Mirzə Fətəli də olacaqdı "yaşılbaş sona", üzr istəyirəm, Molla Fətəli... Yaxşı qutarmışıq...
İndi, ey İran hökuməti, İran başbilənləri - yəni ümumən mollaları! Siz də o Seyid Həsənə deyin ki, bir də bu cür işlər görməsin.
Qayıdaq Şeyx Nəsrullahla
əlbir olduqlarını zənn etdiyim iki "inteligent"ə. Ağacı qurd içindən yeyir. Sonra mişarı gətirib kəsirlər. Yox, İranın mişarlamağa
hünəri çatmaz. Amma
içimizdəki qurdları, İranın din
qardaşlığına, şiə təəssübkeşliyinə
inanları ağıllandırmalıyıq. Yoxsa,
o "inteligent"lər kimi
Arazdan gələn hər zərərli
"hay"a "hay" verərlər.
Nadir
YALÇIN
525-ci qəzet.- 2021.- 9 oktyabr.- S.7.