Kor olsun
ayrılıqları...
Tanınmış jurnalist, folklorşünas
Əhməd Oğuz şifahi ədəbiyyatımızın
cəfakeş təbliğatçılarından
idi. Təxminən 30 il
idi Azərbaycan Radiosunda onun həm özünün, həm də baş redaktorun müavini olduğu redaksiyanın xətti ilə folklorumuzun müxtəlif sahələrinə
aid hazırlanan verilişlərdə
("Dastandan üzü
bəri", "İrəvan
çuxuru", "Tərəkəmə",
"Yurd yeri",
"İlmə", "Ocaq
başı" və
s.) qədim türk mifologiyası, onun başlıca xüsusiyyətləri,
Azərbaycanın tarixi
qaynaqları, toponimləri,
tarixi-mədəniyyət abidələri
və qədim sənət nümunələri
geniş təhlil olunur, el məsəlləri,
bayatı, tapmaca və laylalar, mərasim folkloru və onun janrları,
aşıq sənəti,
xalq mahnıları, xalq rəqsləri haqqında geniş söhbətlər açılırdı.
Bu verilişləri hazırlayan
(xüsusən gənc)
əməkdaşlar mütləq
əvvəlcədən Əhməd
Oğuzla məsləhətləşirdilər. O da lazımi istiqamət verir, köməkliyini əsirgəmirdi. Ona görə
də həmin verilişlər dinləyicilər
tərəfindən böyük
rəğbətlə qarşılanırdı.
Hərdən onunla zarafatlaşaraq deyirdim ki: "Sən, hansısa institutda çalışsaydın, çoxdan
elmlər doktoru,
professor idin". Çünki o, xalq yaradıcılığına,
folklorumuza dərindən
bələd idi.
Əhməd Oğuz aşıq sənəti, Anadolu, Təbriz, Şirvan, Göyçə və Borçalı aşıq
məktəbləri haqqında
da yetərincə məlumatlı insan idi. Radioda aşıqlarla,
aşıq havaları
ilə bağlı sualı yaranan əvvəllər radioda
"Sarıtel" verilişini
hazırlayan görkəmli
folklorşünas Elxan
Məmmədliyə müraciət
edirdisə, Elxan müəllim təqaüdə
çıxandan sonra birmənalı Tahir Talıblıya və Əhməd Oğuza üz tuturdu. O, nəinki Şirvan, Tovuz, Qazax, Borçalı
aşıqlarını, hətta
Təbriz ozanlarını
da ifalarından, səslərindən tanıyırdı.
Təsadüfi deyil ki, bu yaxınlarda tanınmış Təbriz
aşığı Bakıya
təşrif buyuranda Əhməd Oğuzun qonağı olmuş və Radionun fonotekası üçün
xeyli ifa yazdırmışdı.
Əhməd Oğuz çox zəhmətkeş müəllif
idi. Bəzən saatlarla otağından
çıxmaz, nəsə
yazardı. Onun şeirləri klassik Azərbaycan poeziyasının,
xalq şeirinin, aşıq sənətinin
ən gözəl ənənələrinə
əsaslanırdı:
Suyumuz başdan bulandı,
Kor olsun ayrılıqları.
Göz yaşıyla durularsa,
Durulsun ayrılıqları...
Əhməd Oğuzun içində onu göyüm-göyüm
göynədən əbədi
bir ayrılıq vardı - Qərbi Azərbaycandan, Dağ Borçalıdan, dünyaya
gəldiyi Qızılşəfəqdən
salınan ayrılıq. Bu nisgil onun nəinki
adi söhbətlərində,
verilişlərində də
açıq-aydın hiss olunurdu,
duyulurdu. Ən çox
da 90-cı illərdən
bəri qələmə
aldığı "Bulaq"
verilişində. "Bulaq"ın əsasını
qoyanlardan biri görkəmli yazıçımız
Mövlud Süleymanlı
idi. Elə Əhməd Oğuzu
da radioya Mövlud müəllim cəlb etmişdi. Əhməd də ənənələri layiqincə
davam etdirərək, babaların zəhmindən
od götürən,
ağbirçək nənələrin
dualı dilindən süzülən, qəlbi
sızladan, ruhu oxşayan bal kimi bir "Bulaq" yazırdı. Onun "Bulaq"ının dadı-tamı da başqa idi, duzu-istiotu da. 44 günlük Vətən
müharibəsində şanlı
ordumuzun qələbəsinin
təntənəsi isə
xüsusilə duyulurdu
"Bulaq"da. Hamımız
kimi Əhməd də bu qələbəyə elə sevinir, ata-baba yurdu olan o yerlərə
qayıdacağına elə
tələsirdi ki... Amma təəssüf ki, bu istəyi həyata keçirmək ona nəsib olmadı.
Şəxsən mənim Əhməd Oğuzla bağlı çox xatirələrim
var. Amma onlardan biri heç vaxt yadımızdan çıxmırdı.
1995-ci il idi. 17 yaşım vardı.
Uzun illər Azərbaycan Televiziya və Radio Verilişləri
Komitəsində müxtəlif
məsul vəzifələrdə
çalışmış mərhum atam, Əməkdar jurnalist Tofiq Məmmədov əlimdən tutub məni Radioda ən kiçik vəzifə - radionun səsyazma sexinə səs operatoru vəzifəsinə işə
düzəltdi. Vəzifə çox kiçik olsa da, məsuliyyəti
çox böyük idi. O vaxtlar Radioda hazırlanan bütün verilişlər
öncə səsyazma
studiyasında lentə
alınırdı. Bu müddət ərzində
kimlərin səsini lentə yazıb, verilişlərin hazırlanmasında
iştirak etmədim ki?
Radionun əksər
əməkdaşları kimi,
Əhməd Oğuzla
da ilk tanışlığımız
o vaxtlara təsadüf
edir. Yaxşı yadımdadır, bir dəfə o, bir qonaqla 1 saatlıq
müsahibəyə gəlmişdi.
Qonaq da, sanki ilk dəfə
radioda olduğundan, studiya qaydalarını bilmədiyi üçün,
gah mikrofondan uzaqlaşır, gah da həddindən artıq yaxınlaşırdı.
Bilənlər yaxşı bilir
ki, belə olduqda səsin səviyyəsinin qalxıb-enməsi
kəskin hiss olunur və montajda bunu heç cür tənzimləmək
mümkün olmur.
Bunun da məsuliyyəti çıxışı
studiyada lentə alan operatorun
üzərinə düşdüyündən,
mən qonağın səsinin normal alınması
üçün çox
çalışdım. Əhməd
çıxanda: "Qardaş
oğlu, sabah da qonağım olacaq. Yerim də burdadır.
Sən hansı studiyada olacaqsan?", dedi (Radionun
o vaxt 5 səsyazma studiyası fəaliyyət
göstərirdi. Beş studiya
nahara qədər Respublika radiosunun verilişlərinə, üçü
isə nahardan sonra Beynəlxalq Radionun verilişləri üçün nəzərdə
tutulurdu. Səs operatorlarının
hansı studiyaya təhkim olunmağını
isə sexin rəisi müəyyən
edirdi). Mən, sabahı günü
siyahı üzrə başqa studiyada olduğumdan, Əhməd mənim yenə də həmin studiyaya təhkim olunmağımı sexin rəisi Tofiq müəllimdən xahış
etmişdi. Növbəti dəfələrdə isə
o, səsini yazdırmaq
üçün yer götürəndə məhz
mənim təhkim olunduğum studiyanı seçirdi. Həm də
ona görə ki, mən, sadəcə
düyməni basmaqla kifayətlənmirdim. Aparıcının oxunuşuna diqqət kəsilir, vurğu, heca, hərf səhvi olanda dərhal saxlayır, cümləni yenidən oxumağını tövsiyə
edirdim. Doğrudur, bəziləri buna
görə anında əsəbləşsələr də, studiyadan çıxandan sonra mənə çoxlu təşəkkür edirdilər.
Təxminən bir ildən sonra məni rejissor qrupuna keçirdilər. Əhmədlə yenə görüşlərimiz
olurdu. Beləliklə,
onunla bir il ərzində
yaranan yaradıcı münasibətimiz səmimi
dostluğa çevrildi.
Bu əhvalat isə
ona görə xatirimdən silinməyib ki, Əhmədlə hər dəfə görüşəndə bu
hadisəni yada salar və zarafatlaşardıq.
Əhməd çox səliqəli, işini dəqiq bilən redaktor idi. Bu illər boyu bir dəfə də olsun görmədim
ki, onunla çalışan rejissorlardan
Mehriban xanım Bəşirzadənin, Leyla
xanım Qarayevanın,
Gülşən xanım
Səmədovanın və
Tahir Salmanovun Əhməddən nəsə
bir narazılığı
olsun.
Əhmədin bir xüsusiyyəti də onu çoxlarından
(xüsusən indiki dövrdə) fərqləndirirdi. O, çox
güvəniləsi adam idi. Sirr saxlamağı bacarırdı.
Sözü də üzə
şax deyərdi.
Əhməd heç zaman xeyirxahlığından qalmazdı. Bu yaxınlarda onların redaksiyasında keyfiyyətin artırılması məqsədi ilə bir neçə verilişin bağlanması məsələsi qalxmışdı. Bir redaktor da işdən çıxırdı. Bu da o verilişləri işləyən rejissorun qonorarının azalmasına təsir göstərəcəkdi. Mən öz adımdan və o rejissorların adından xahiş etdim ki, qonorarın azalmamasına köməklik göstərsin. Əhməd də baş redaktorun müavini kimi, o məsələnin müsbət həllinə köməyini əsirgəmədi.
Əhməd Oğuzun itkisi məni çox yandırdı. Əslində, əziz həmkarım, yoxluğu qəlbimizi hələ çox yandıracaq Əhməd Oğuz haqqında çox söz deyə bilərdim. Amma istərdim ki, bu kiçik yazımı onun dəfni günü qələmə aldığım bir şeirlə tamamlayım.
Ay Əhməd Oğuz
Yayın nəfəs kəsən cırhacırında
Bu nə xəbər idi, ay Əhməd Oğuz?
Ola da bilmədim son gün yanında,
Halım betər idi, ay Əhməd Oğuz.
Sən Qızılşəfəqdə gəldin dünyaya,
Bağlandın Vətənə, bir
də anaya.
Yazdığın yazılar gələrmi saya? -
Onlar əsər
idi, ay Əhməd Oğuz.
Ayrılıq araya girdi nə
üzlə?
Hamıya baxırdın sən, eyni gözlə.
Dilə
gətirdiyin kəlməylə,
sözlə
Əməlin bir idi, ay Əhməd
Oğuz.
Haqqsızlıq önündə susmazdın
qəti,
Daim göstərərdin
sən qətiyyəti.
Qəlbində yurd dağı,
vətən həsrəti
Pünhan inləyirdi, ay Əhməd
Oğuz.
Dərindən bilirdin ədəbiyyatı,
Aşıq sənətini, şeiriyyatı.
Özün də qoşardın
qoşma, bayatı,
Fikirlər nur idi, ay Əhməd Oğuz.
30 ilə yaxın yazdın "Bulaq"ı,
"Bulaq"ın yormadı heç vaxt qulağı.
Oldun ocaqların əziz qonağı,
Bu, necə sirr idi, ay Əhməd Oğuz?!
İllərdir bulaqtək arınan "Bulaq",
Göz bəbəyi kimi qorunan "Bulaq".
Mövlud məktəbindən yaranan "Bulaq",
Sənə ruh verirdi, ay Əhməd Oğuz.
Tahir Talıblıyla verib baş-başa,
Son illər "Bulaq"ı
yaşatdız qoşa.
Dinləyən, qəlbində deyirdi "Yaşa!"
Bu, bir hünər
idi, ay Əhməd Oğuz.
Həyata
"əlvida" deyəndən
bəri,
Vərəqlənmir "Yaddaş səhifələri"...
Bəlkə də ömrü
o verilişlərin
Bura qədər idi, ay Əhməd Oğuz?..
Ruhun şad olsun, qardaş. Sənin kimi
oğullar az-az gəlir dünyaya. Ona görə həyatdan gedəndə də tanıyanların qəlbinə ağır yara vurub, gedirlər...
Anar MƏMMƏDOV
Azərbaycan Radiosunun əməkdaşı
525-ci qəzet.- 2021.- 13 oktyabr.- S.19.