Ülviyyə Heydərova :"Teatrı millətin ruhu
yaşadır"
Oktyabrın 7-dən 17-dək
Türkiyənin Diyarbakır
şəhərində keçirilən
"II SoloFest - Keçmişdən
bu günə hekayə ənənəsi"
Beynəlxalq Teatr festivalında ölkəmizi
yazıçı-dramaturq Ülviyyə
Heydərovanın "Pələng"
monopyesi təmsil edib.
Hələ üç il öncə Azərbaycan Teatr Xadimləri İttifaqında Xalq artisti Ramiz Fətəliyevin
ustad dərslərindən
ibarət "Dramaturgiya
laboratoriyası"nda Ülviyyə
xanımla birgə iştirak edirdik. Təəssüf ki, müəyyən
səbəblərdən mən
ilk aylarda həvəslə
iştirak etdiyim dərslərə sonralar qatıla bilmədim.
Amma elə həmin zamanlarda Ramiz müəllimin tapşırığı
əsasında Ülviyyə
xanımın yazdığı
"Pələng" monopyesi
yaxşı yadımdadır. Pələng adlı, evin
yeni sahibi tərəfindən uzun illər yaşadığı
yerdən qovulub, küçəyə atılmış
itin aqibətindən bəhs edən əsər gözümüzün
qarşısında günbəgün
təkmilləşirdi.
Sonralar yarandığı
günlərə şahidlik
etdiyim, ilk dinləyicilərindən
olduğum əsərin
uğurlu səhnə
həyatı məni çox sevindirdi. Belə ki,
sözügedən monopyes
bundan öncə Moskvada, "Dramaturgiya kafedrası - XXI əsr"
("Kafedra dramaturqii
- XXI vek") tərəfindən
tamaşaya qoyuldu.
Əsər "İlkin hadisə - XXI əsr" Beynəlxalq Müstəqil Müasir Dramaturgiya Müsabiqəsində
"Yalnız artist" nominasiyasının
geniş siyahısına
daxil edildi.
İndi isə bu gözəl
əsərin və onun müəllifinin səsi qardaş Türkiyədən gəlir. Həm bu
günlərdə qatıldıqları
Beynəlxalq Teatr festivalı, həm də "Pələng"in
aqibəti haqqında suallarımızı Ülviyyə
Heydərovanın özünə
yönəldərək müəlliflə
kiçik söhbət
etdik.
***
- Ülviyyə xanım, Diyarbakır Beynəlxalq Teatr Festivalında əsərinizin premyerası
necə keçdi?
- Desəm ki, ürəyimcə oldu, bu, kənardan bəlkə də öz işini tərifləmək kimi yozula bilər. Amma səmimi etiraf edim ki, nəinki
yaxşı, hətta
deyərdim, əla keçdi. Bildiyiniz kimi, tamaşa
"Teatr studiya" tərəfindən rejissor
Səbinə Məmmədzadənin
quruluşunda qısa müddətdə hazırlanıb.
Gənc Tamaşaçılar Teatrının
aktrisası Zümrüd
Quliyeva festivalda yüksək peşəkarlıq
nümayiş etdirdi.
Festivalda
mənə ən xoş gələn orda çox səmimi ortamın olması idi. Elə bil hamı bir-birini
yüz ildir tanıyır, halbuki mən də daxil olmaqla ordakıların
çoxu bir-birini ilk dəfə idi görürdü.
Festival Diyarbakırda "Mordem Sanat" incəsənət mərkəzi
tərəfindən keçirilirdi. "Mordem" sözü kürd dilində "insan" deməkdir.
Şüarları da belədir: hər yer insan, hər
yer sənət. Doğrudan da "Mordem Sanat" insanlığa xidmət edir. Belə bir beynəlxalq
festivalda iştirakımıza,
ölkəmizi təmsil
etməyimizə Mədəniyyət
Nazirliyi dəstək verdi. Cənab nazir
Anar Kərimov başda olmaqla, nazirliyin bütün əməkdaşlarına minnətdarlığımı
bildirirəm.
- Teatrdan uzun müddət
ayrı qaldıqdan sonra öz tamaşanızla,
özü də beynəlxalq festivalda geri dönmək necə hissdir?
- Möhtəşəm hissdir.
Həm də məsuliyyətdir.
Uğur mənim üçün məsuliyyət, işinə,
yazılarına daha həssas və ciddi yanaşmaq deməkdir. Onu da deyim ki, bu pandemiya
müharibəsində teatrlar
üçün çox
darıxmışdım. Bildiyiniz kimi, ölkəmizdə teatr və digər
sənət ocaqları
çox gec açıldı. Teatrın tozlu
pərdələrini bəlkə
də hörümçək
toru basmışdı.
Bunu düşünəndə mənə
pis təsir edirdi. Həm də nə
qədər sənət
adamları evləri saydığı teatrdan ayrı düşmüşdü.
Onlar bir növ "məcburi köçkün"
həyatı yaşayırdılar.
Bilirsiniz,
nə qədər sənət adamı teatrdan ayrı düşdüklərinə görə
depressiyadan əziyyət
çəkirdi. Kim deyirsə ki, teatra maraq yoxdur,
kökündən yanlış
fikirdədir. Teatr ən
qədim sənət növüdür. Sistem,
repertuar bərbad ola bilər.
Amma ümumilikdə teatr heç vaxt və heç yerdə köhnəlməyəcək.
Bilirsiniz
niyə? Çünki teatrı millətin ruhu yaşadır.
- Pələng kimdir və onu tamaşaçı niyə tanımalıdır?
- Pələngi yaxından tanımaq üçün
tamaşaya gəlib baxmaq lazımdır. Düzdür,
yazdığımla rejissor
yozumu arasında heç şübhəsiz
ki, fərq var. Bununla belə, "Pələng"im dünyaya
çıxa bilib.
Səhnələrdə kiçik addımlarını
atır. Bilirsiniz
ki, ötən il monopyes
Moskvada keçirilən
beynəlxalq dramaturgiya
müsabiqəsində 19 ölkə,
75 Rusiya şəhərindən
göndərilən 300-dən çox pyes arasından seçilərək
finala çıxmışdı.
Bunun nəticəsi olaraq bu ilin aprel
ayında Moskvada "Bolşaya Medvediça"
Dram Teatrında rejissor
Valeriya Pridxodçenki
tərəfindən hazırlanmışdı.
Pələng rolunu da Rusiyanın Əməkdar artisti İrina Maksimkina ifa etmişdi. "Pələng"in yazılma
tarixi maraqlıdır.
Bunu sevə-sevə hamıya deməkdən də yorulmuram. 2018-ci ildə Azərbaycan Teatr Xadimləri İttifaqında "Dramaturgiya
laboratoriyası" üçün
heyət yığılırdı.
Mən də sənədlərimi
hazırlayıb, sevə-sevə
ittifaqa göndərdim.
Çünki ustadımız, görkəmli
kinodramaturq Ramiz Fətəliyevin tələbəsi
olmaq şərəfinə
nail olmaq istəyirdim.
Elə siz özünüz də ilk aylarda ustad dərslərində iştirak edirdiniz. Necə deyərlər, "Pələng"
gözünüzün önündə
yarandı. Müsahibəni oxuyan oxucular üçün onu deyim ki, dərslər
başlayanda Ramiz müəllimin ikinci tapşırığı itin
dilindən monoloq yazmaq idi. Mən də, siz də
daxil olmaqla Ramiz müəllimin digər tələbələri
kimi, "Pələng"
adlı itin dilindən belə bir monoloq yazdım.
- "Pələng"in Azərbaycan səhnəsindəki
taleyi haqda nə deyə bilərsiniz?
- Yaxın günlərdə
Sumqayıt Dram Teatrı
53-cü teatr mövsümünü
monotamaşalarımla açır.
Xalq artisti Firudin Məhərrəmovun quruluşunda
"Uşaqlıq" monotamaşası,
gənc rejissor Ümid Abbas Nihaninin quruluşunda isə "Pələng"
monotaşası nümayiş
olunacaq. Pələngi də gənc aktyor Kamran Muradlı
ifa edəcək.
Ümidlə Kamran obrazı,
necə deyərlər,
çox istəyirlər.
Ümid edirəm ki, yaxşı iş hazırlayıblar.
- Festivalın direktorları Savaş və Barış qardaşlarından yazmışdınız
feysbuk səhifənizdə.
Savaş
Vaqif İbrahimoğlunun
yetirməsidir deyirdiniz.
İstərdik onlar haqda geniş məlumat verəsiniz.
- Festivalın direktoru Savaş və Barış İşıq qardaşlarıdır. Əkiz qardaşların adları bir ayrı ssenaridir, bir ayrı mövzudur. Hər iki sənətçi Azərbaycan teatr məktəbinin yetirmələridir. Savaş ustad Vaqif İbrahimoğludan, Barış görkəmli sənətkarımız Cahangir Novruzovdan sənətin incəliklərini öyrəniblər. Onlar vətənlərinə qayıdıblar. Təsəvvür edin, atalarından qalan böyük tarlanı satıblar, o pulla nə şadlıq sarayı tikiblər, nə mağazalar şəbəkəsi açıblar, Diyarbakırın mərkəzində "Mordem Sanat" kimi müasir incəsənət mərkəzi tikiblər. Elə "II SoloFest Beynəlxalq Teatr Festivalı"ndan əldə olunan gəlirləri Türkiyənin kəndlərindı teatr görməyən, onun nə olduğunu bilməyən uşaqlara tamaşalar göstərəcəklər, sənəti tanıtdıracaqlar, sevdirəcəklər. Ayaqüstə alqışlanası addımdır.
- Gələcəkdə birgə layihələriniz ola bilərmi?
- Ümid edirəm ki, ola bilər. Əslində, festivallar
sənəti irəli
aparan qüvvələrdəndir.
Burda həm də əlaqələr, işbirlikləri
yaranır. Elə festivalın
əsas məqsədi
budur.
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2021.- 16 oktyabr.- S.14.