Ramiz Rövşəni güldürən üç məqam
"BABAMIN BABASININ BABASI" RETROSPEKTİVDƏ
"Azərbaycanfilm"də rejissor Tofiq Tağızadənin ekranlaşdırdığı
"Babamın babasının
babası" filminin çəkilişi yenicə
tamamlanıb. 1981-ci ildir.
Nümayiş öncəsi "Azərbaycan gəncləri"
qəzetində filmin ssenari müəllifi Ramiz Rövşənlə
müsahibə dərc
olunub. Yeni ekran əsərinin
məziyyətlərindən danışırlar. Müxbirin
marağı qarşılığında
Ramiz müəllim deyir ki, tamaşaçı
münasibətinin necə
olacağını bilmirəm,
ancaq şəxsən
mən özüm ilk
baxış zamanı
düz 3 dəfə ürəkdən gülmüşəm...
Artıq qəzet səhifələrinin
yaddaşında qalan
o müsahibənin üstündən
xeyli vaxt keçib. Zamanında həmin müsahibəni
oxuyan insanların yaddaşında daha çox bu məqam
qalıb. Hər dəfə
"Babamın babasının
babası" filmi yenidən nümayiş etdiriləndə 1981-ci ilin
səmimi qəzet yazısı, ən çox da Ramiz
müəllimin dediyi həmin məqam dönə-dönə xatırlanır.
Dinləyirəm. Və maraq hissi məni boğur; bilmək istəyirəm ki, ssenari müəllifinin
ürəkdən gülməsinə
səbəb olan o üç məqam hansılardır? Bu səbəbdən də
"Babamın babasının
babası" filminin kadrlarını dönə-dönə
göz önünə
gətirirəm. Ramiz
müəllimi ürəkdən
güldürən o üç
məqamı seçib-ayırmaq
istəyirəm...
Marağım ssenari müəllifi ilə tamaşaçı
münasibətinin, tamaşaçı
zövqünün üst-üstə
düşdüyü məqamı
bilməkdir. Bu səbəbdən
də filmin xoş təbəssümlü,
gülüş doğuran
kadrlarını az qala barmaq
hesabına vururam.
Qəti qənaətimdir; birinci dodaqqaçdı elə filmin ilk kadrlarından başlayır. Yəni Əziz babanın (aktyor Hüseynağa Sadıqov) evini səliqə-sahmana salmaq istəyən kolxoz sədrinin (Hamlet Qurbanov) müxbirlə (Rafiq Əliyev) olan tanışlığından...
Sözaltı, şifrəli, məcazlarla
dolu bir səhnədir. Sözdən çox baxışlar,
üz-göz cizgiləri
sərgilənir. Sədr müxbirin
gəlişindən xəbərsizdir.
Müxbir Əziz babanın
nə sənətin sahibi olmasını belə bilmir. Hesab edir ki,
çəkəcəyi adam bağbandır. Onun çoban olduğunu bilincə fonu, dekorasiyanı dəyişir.
Əziz babanın çiyninə çoban yapıncısı
salır. Əzəmətli görünsün deyə
ayaqları altına iri bir daş
qoydurur. Bütün bu
səhnələr ürəkdən
gələn xəfif bir gülüş doğurur. Qət edirəm ki,
Ramiz müəllimin
ilk gülüş, təbəssüm
payı bu kadrlardan gəlib.
Hə, bir də bu
məqam var: Əziz babanın yaşı münasibəti
ilə "quzumələtmə"
səhnəsi...
Son, lap vacib, həlledici
anda quzu mələmir. Məyusluq olmasın deyə
bu mühüm işi kolxoz sədri özü yerinə yetirir. Mələyir və tədbir
iştirakçılarının "çiynindən ağır
yükü" götürür.
Yenə də təbəssüm, ürəkdən
gələn gülüş
dolu anlar...
Ardınca Əziz babanın səhhətinə məsul
olan həkimin əslində öz sağlamlığının qayğısına
qalması epizodları
gəlir. Bu məqamda
aktyor Eldəniz Zeynalovun ifası əvəzolunmazdır. Lap bir dünya dolusu təbəssüm boxçası kimi...
Baxıram və tez də qənaətlərimin
məni yanıltmaması
təlaşımı bir
yolla özümdən
uzaqlaşdırmağa çalışıram;
üçüncü gülüş
az qala
filmin ilk 6-7-ci dəqiqələrinin
payına düşdü
ki!
Bəs Əziz
babanın Zeynəbi (Həmidə Ömərova)
"qaçırması" səhnəsi? Bəs bu təbəssüm, xoş gülüş dolu məqamlar..?
- Hə, niyə ağlayırsan? Bir söz de də, a bala! Əgər toy ürəyincə deyilsə, qaçırım
səni.
- Qaçıra bilərsən,
Əziz baba?
- Qaçıraram, lap canını
da alaram... Hə, bəs indi niyə
ağlayırsan? Özün
dedin qaçırt, mən də qaçırtdım!
Aktyor ifasının elastikliyi, səmimiyyəti və hadisələrin qəfil dönüşü ilk anda
çaşqınlıq doğuran
təbəssümlə izlənilir...
Bir də o yer var ki, həkim Əziz babanın çomağını mişarlamaq istəyir və qarşılığında ağır təpkilə üzləşir... Bir də o yer var ki, Əziz baba uğurlu "qızqaçırmadan" sonra manqal başında bütün cismi, ruhu, əzaları ilə bir arada rəqs edir, çiyinlərini ata-ata yaşadığı xoş anların ritmini tutur...
Xoş gülüş, təbəssüm dolu səhnələr bir-birini izləyir. Əliquliyev (Səməndər Rzayev) dərin peşmanlıq hissi ilə özünə qəbir qazır və başını qaldıranda
Əziz babanı qarşısında görür. Yenə də sözaltı mətləblər, təbəssüm, gülüş dolu məqamlar:
Əziz baba: - Bu qəbir sənin üçün çox dardır...
Əliquliyev: - Amma öz aramızıdır, lap sənin boyuna biçilib... Gəl belə edək, sən eşşəyini ver mənə, mən də əvəzində qəbrimi sənə bağışlayım.
Eşşək otaranın gəlişi, itirdiyi atın əvəzinə eşşəyə sahib çıxması məqamları gülüş üstünə gülüş gətirən kadrlardır...
Ən gülməli məqam isə irəlidədir; həkim qovulub, mindiyi at onu dağ yolunda yerə çırpıb, həkimin kol-kosda qalmış pal-paltarı, atının yəhər-yüyənin pərişan halı, Əliquliyevin hikkəli, peşmanlıq dolu yumruq sıxması, oyunu... Bu təbəssümlü, xoş gülüş dolu kadrların sayı üçü, dördü, beşi, altını keçdi ki!
Maraq edirəm, bilmək istəyirəm ki, film boyu ssenari müəllifini ürəkdən güldürən o üç kadr bu saydıqlarımdan hansı imiş?
Lenti fırladıb yenidən
izləməyə başlayıram və
düşünürəm: "Bu üç gülüş
məqamından Ramiz müəllimlə əla
bir müsahibə mövzusu
çıxar. Sağlıq olsun..."
Aynur
HİLALİ
ADMİU-nun
2-ci kurs tələbəsi, tələbə-teatrşünas
525-ci qəzet.- 2021.- 19 oktyabr.- S.13.