Sevgi nə zaman
mazoxizmə çevrilir?
Ötən
ilin son günləri Latviyada müəmmalı şəkildə
ölən dünya şöhrətli kinorejissor Kim Ki Duk filmlərini
saran mövzudan - sadomazoxizmdən söz açarkən
demişdi: "Tükənən dünyada mənim
üçün ən maraqlı mövzu sadizm və
mazoxizmdir".
İnsan ruhunda baş-ayaq durmuş butalar kimi mövcud olan əzazillik və əzadarlıq sənət müstəvisində
olduqca orijinal simalarda təcəssüm
edib. Düzdür, baxır
kimdə necə...
Füzulidən, xüsusən də, - "Həm ver mənə
qəm yemək kəmali, həm aləmi qəmdən eylə xali!" - fikrindən sonra
ədəbiyyatımızda əzadarlıq, qəmkeşlik
ehtirası çox da gözə dəymir.
İsa Məsih
müstəvisində qurbangetmə
istəyi daşıyan
bu misralardan sonra boşluq gəlir. Sonda Müşfiq
gəlir... Müşfiqin şeirlərindəki şirin fədakarlıqlar
da insanı riqqətə gətirir.
Düzdür, İsanın, Füzulininki
insan, qadın simasında təqdim edilən, ikincidə yar adıyla simvollaşdıran ilahi müstəvidə alovlanmadır. Müşfiqin yarı isə elə qadın idi, yetməyəndə göylərə qədər
uzana bilən qadının özü.
Bilməm
məni neçin atmış, unutmuş,
Cövrü-cəfasına qurban olduğum.
Yoxsa özgəsinə üzünü
tutmuş,
Yeni sevdasına
qurban olduğum?
Qadına qurban olmanın bu həddi Azərbaycan
ədəbiyyatında yoxdur. Sanki Müşfiq
bu şeiri yazanda özünü belə bir sual
cavab və dilemma qarşısında qoyub:
- Məni çox sevirsən?
- Hə, lap çox.
- Mən səni sevmirəm. Nə olar, məni çox sevirsənsə, çalış məni sevmə!
İnsan,
xüsusən də bir kişi
(erkək) sevdiyi qadının yeni sevdasına necə qurban ola bilər?
Düşünürəm ki, bu akt
artıq sevgi mərhələsini aşmış,
aşırı bir hissdir və bu hissin adı
dilimizdə mənası
kirlənən mazoxizmə,
yəni əzadarlığa
bağlanır. Bəli, sevginin son həddi mazoxizmdir! İsa da, Füzuli
də, Müşfiq də, Kim Ki Duk da bunu
deyirdi.
Ancaq təkcə
sevginin yox, ehtirasın da aşırı həddi sadizmə, mazoxizmə aparıb çıxarır.
Müşfiqin yarı Allah yox, məhz qadın olduğu üçün
onun şeirlərində
mazoxizm daim İsa, Füzuli müstvisində olmurdu.
Gəlmiş hüzuruna bir qara dağlı
Bir qara qulundur qolları bağlı.
Məsələn, bu şeirdə
mazoxizm bir az da pornoestetik simada diqqət çəkir. Əminəm
ki, burda Müşfiqin qolları zəncirlə bağlıdır.
Məcnuna bənzəyən
bu "qara qul" yaşasaydı, bəlkə də canındakı ehtiras həsrətdə qovrulacaq,
gözünün qarasına
çökəcək və
bu gün "Müşfiqin yanında
QAL" dediyi obyektə
bir gün, elə Məcnun kimi "GET, get, sən O Leyli deyilsən" deyəcəkdi.
Bu mətnin mövzusu olmasa da, təəssüf
ki, o "qara qul" elə qolları bağlı şəkildə də 29
yaşında, sevgisi canında yağda böyrək kimi qovrulduğu anda getdi...
Qayıdaq onun illər sonra Zeynəb Xanlarovanın qol açıb mahnısını
oxuduğu "Qal, sənə qurban" şeirinə və bu şeirdəki mazoxizmin daha çox cinsəl müstəvisində olması
iddiasına...
Gümüş topuğunda xal,
sənə qurban...
Az əvvəlki iddiamı tamamlayan təsvirlərdən biri:
gümüş topuğunda
xal, sənə qurban... Şair misraları nişana çevirib keçirdiyi hisslərdən tablo yaradır və oxucu da istər-istəməz
həmin tablonun içinə girir... Tabloya girmək üçün
isə gərək əvvəlcə dizlərini
yerə atasan. Sınmasan, iməkləməsən, bu
tabloya yerləşməz,
həmin gümüş
topuğu görməz,
xalı heç hiss etməzsən.
Alman psixoanalitik, yazar Erik From da onu deyir:
"Sevgi almaq yox, verməkdir".
Sərdar Amin
Yazıçı
serdaramin@gmail.com
525-ci qəzet.- 2021.- 30 oktyabr.- S.21.