"Tarix müəlliminin
etirafı"ndakı həqiqətlər
Son 30 ildən bəri
ədəbi mühitimizdə,
bəlkə də, elə bir müəllif
tapılmaz ki, müharibə mövzusundan
yazmasın. Bu da
tamamilə təbiidir.
Çünki əvvəl yurd,
Qarabağ həsrəti,
indi isə Böyük Zəfər sevincimiz bunu zərurətə çevirir.
Yazıçı-publisist Meyxoş Abdulla da
Qarabağ müharibəsindən
çox yazıb.
Bu günlərdə yazıçının
"Tarix müəlliminin
etirafı" adlı
hekayəsini oxudum. Hekayədə təsvir olunanlar günümüzlə
birbaşa səsləşir...
...Ağsaçlı, yaşlı
tarix müəllimi əlində əsa güclə qəbiristanlığa
tərəf gedir. O, bir vaxt dərs
dediyi, indi İkinci Vətən müharibəsində qəhrəmanlıqla
şəhid olmuş şagirdi İbrahimin görüşünə tələsir.
Günlərdi ürəyində şagirdinə deyəcəyi
sözləri, etirafı
söyləmək üçün
özündə güc
axtarır. Nəhayət,
bir az
güc toplayıb onun görüşünə
gəlir. İbrahim mərmər daşlar
arasından gülümsəyərək
öz müəllimini
qarşılayır. O müəllimi ki, bir vaxt dərslərinə
diqqət verməmiş,
üstəlik, dərsdə
nadinclik də, etmişdi. Ona görə müəllim,
həmişə onu və onun kimi
şagirdləri danlayar,
əlaçıları onlara
nümunə göstərirdi.
Amma bu gün
həmin müəllim
az qala
yıxıla-yıxıla onun
görüşünə gəlib...
-"O, qəbrin önünə
çatanda dayandı. Başını astaca qaldırıb, qocalıqdan heydən düşməkdə olan
bulanıq gözlərini,
mərmər daşına
həkk olunmuş şəklə dikdi.
Şəkildəki hərbi geyimdə
olan cavan oğlanın gülümsər
baxışları o dəqiqə
müəlliminin baxışları
ilə toqquşdu.
- Hə... Sənsən, İbrahim, oğlum?
- deyə müəllim,
uzun illərdən bəri görmədiyi şagirdini şəklindən
tanıdığına görə
sevindi"...
Bu görüşdən sonra
müəllim sözə
başladı:
- "Mən orta
məktəbi qızıl
medalla, universiteti isə qırmızı diplomla bitirib, 40 il tarix müəllimi
işləmişəm. Sən demə,
həyatda savadlı olmaq, dünyanın bütün tarixini əzbərləmək, ölkələrin
tarixi keçmişini
bir-bir sadalamaq, eraları - buz dövrünü, daş dövrünü, dəmir
dövrünü, nə
bilim daha nə dövrünü şagirdlərin yaddaşına
yeritmək tarixi anlatmaq deyilmiş. Bunlar yalnız kitabda yazılanları şagirdlərin
beyninə zorla yeritməkdən başqa bir işə yaramırmış. Tarixi
əzbərləmək yox,
tarix yazmaq lazımmış, sənin
kimi, oğul...
Bağışla məni, oğlum, bilirsən, necə peşmanam. Bu gün
mən səndən çox şey öyrəndim. Sən mənə
tarix dərsi keçdin, tarix dərsi öyrətdin, oğlum. Yadımdan heç vaxt
çıxmayan bir tarix dərsi.
Kaş,
bu həyata bir də dönə
biləydik... Onda səndən
öyrəndiyim, sənin
yazdığın tarix
dərsini, bilirsən
şagirdlərimə necə
həvəslə öyrədərdim?!" Bəli, doğrudan da
bəzi şagirdlər
erkən yaşdan, sanki fitrətən öz yolunu seçir, sevdikləri peşənin arxasınca gedirlər. Buna görə, bəzi fənlərə ayrıca
maraq göstərir, başqalarına həvəsləri
olmur. Şagird var ki, dərsi gec qavrayır, yazı yazmağa həvəsi olmur və sair.
Çox
vaxt müəllimlər,
valideynlər bunu anlamaq istəmirlər, ona acı sözlər
deyirlər. Özünü
nümayiş etdirən
valideyn isə kisənin ağzını
açır, o kurs sənin, bu müəllim mənim, sanki elmi, biliyi
satın alacaq.... Amma olmur, görürsən
ki, bu uşaq
başqa sənətə,
ayrı peşəyə
könül verib...
"Tarix müəlliminin
etirafı" önəmli
mesajlar verir. Kitabları
əzbərləyən, başı
saat kimi çalışanlar yox, bəzən İbrahim kimi zəif oxuyan, öz yolunu seçən oğullar əsl qəhrəmana çevrilirlər...
Görəsən, bütün uşaqlar əlaçı olsaydı,
necə olardı? O qədər
inasanlar tanıyırıq
ki, əlaçı olub, ali
təhsillidi. Amma sadəcə
operator işləyir. Çünki oxuduğu sənət ona yapışmır, heç
onun ardınca getmək istəmir...
Yadıma çoxdan izlədiyim kiçik bir film düşür. Ana çox qəzəblənir və oğluna bir şillə də vurur. Deyir ki, mən bu qədər əziyyət çəkirəm ki, sən oxuyasan, amma zəhmətimi itirdin. Aylar dolanır, illər keçir. O alitəhsilli, hamının fəxr elədiyi, çoxunun həsəd apardığı oğlan içki düşkünü olur və atasının mal-dövlətini havaya sovurur. Uşaq vaxtı gözdən-könüldən uzaq, heç kəsin sevmədiyi, indi yaxşı dülgər kimi ad-san qazanmış həmin oğlanı o ali təhsili heç bir işə yaramayan, içki düşkünü əmisi oğluna nümunə göstərirlər. Filmdə babanın söylədiyi kimi, adam böyütmək lazımdı...
M.Abdullanın Qarabağ mövzusunda əsərləri çoxdur.
Onun "Komandirin yuxusu", "Nəğmə müəllimi",
"Papaq", "Əsgər
anasının borc dəftəri" və
digər hekayələri də müharibə ilə
bağlı hadisələrin inandırıcı, təsirli
ifadəsidir.
Mina Rəşid
525-ci qəzet.- 2021.- 30 oktyabr.- S.18.