Aravuranları necə tanıyaq?
Hər kəsin
bir ləqəbi, necə deyərlər, hansısa ayaması olur. "Aravuran" da elə ayamalardan
biridir. Bu söz ilk baxışda adi, gülünc təsir bağışlaya
bilər. Amma bu adı üstündə
gəzdirənlərin necə
ev yıxdıqları,
qanlara səbəb olduqları, bir ailədə neçə
nəfərin həyatını
məhv etdiklərini eşidəndə məsələnin
ciddiliyinə diqqət
yetirirsən.
Bu aravuranların əlindən
illərlə küsülü
qalan qonşular, qohumlar, bir-birini əslində çox istəyən dostlar, doğmalar var... Bəs bu arada söz
gəzdirənləri, könül
bulandıranları necə
ifşa etmək olar? İbtidai sinif dərsliyində
"Qeybət" başlığı
ilə verilmiş belə bir yazı
var. Deməli, aravuran bir hörmətli insanın yanına gəlir və ona xəbərlər danışır. Deyir, dünən
filankəsin məclisindəydim.
O, sənin haqqında
pis sözlər danışdı. Arif adam ona
sual verir:
- O məclisdə neçə
cür yemək vardı?
- Səkkiz cür.
- Hamısından yedin?
- Bəli.
- O qədər yeməyi qarnında saxlaya bilmisən, bəs bir sözü saxlaya bilmədin?
Aravuran bu sualdan diksinir
və oxu daşa dəyir...
Amma hamı arif adam deyil.
Adamların çoxu aravuranın nəinki yerində cavabını verir, əksinə, özü də ona qoşulur, necə deyərlər, olur onu tayı...
Daha düşünmür
ki, bu gün
ona xəbər gətirən sabah
ondan da başqasına xəbər
aparacaq. Bir qonşumuz var, illərdi, dedi-qoduya görə, ona bir zərəri dəyməyən mərifətli
bir qonşusuna salam vermir.
Özü də bütün günü qeybət qırır, kimi görsə, deyir: "Burada yaxşı adam
yoxdu"... Əsl küpəgirən qarıdı. Uşaqları da təhqir edir. "Tərbiyəsizlər!"
sözü dilinin əzbəridi. O, bir
hekayəmin mənfi qəhrəmanına çevrilib
artıq. Mənfi və müsbət
obrazlar elə bizim ətrafımızdadı.
Məktəblərdə, idarələrdə,
kitabxanalarda aravuran o qədər qadınlar var ki... Öz həqiqi
vəzifələrini unudub
arada söz gəzdirirlər. Ona görə
bəzən kitabxanaçıdan
kitab istəyəndə
ərinir, deyir, işə düşdük.
Hələ mən mədəni
formada yazdım, elə ifadə işlədir ki, onun həmin gün cəzasını vermək lazımdı, qoy başqalarına görk olsun. Bir dəfə kitabxanaçıdan
uşaq kitabı soruşdum, elə çirkin sifət aldı ki, hələ
də unuda bilmirəm. Axı sən maaş alırsan, burada niyə oturmusan?.. Kitabxana nur saçmalıdı,
kitabların içindəki
işıqdan sənin
üzünə düşməyibsə,
orada nə gəzirsən? Filan kitab
haqqında soruşursan,
xəbəri yoxdu.
Ara vurmağa, nifaq salmağa vaxtı var, gülümsəməyə, təqdim
etdiyi kitabın annotasiyasını belə
oxumağa vaxtı yoxdu.... Ona görə də
keçirdiyi tədbirlər
rəngsiz, maraqsızdı.
Güclə kimisə
gətirib oturdur, ora-bura qaçır, adam axtarır.
Qəlbində bir işıq
yandıra bilmir amma. Müəllim, kitabxanaçı cəmiyyətin görünən
üzüdü. Onlar həm
də, ictimai məsuliyyət daşıyır.
Bir müəllim, mədəniyyət
işçisi kitab görəndə üzünü
çevirirsə, "indi
kitab zamanı deyil" deyirsə, yazıçıya yuxarıdan
aşağı baxırsa,
o, öz işini layiqincə yerinə yetirərmi? O, ancaq
kitabla şəkil çəkdirər, yalandan gözə kül
üfürər...
Mina
RƏŞİD
525-ci qəzet.-2021.- 3 sentyabr.- S.15.