Peşə
təmayüllü siniflərin təşkili": əhatə
genişlənir, səviyyə yüksəlir
2020-2021-ci
tədris ilində "Peşə təmayüllü siniflərin
təşkili" layihəsinin əhatə dairəsi daha da
genişləndirilib. Hazırda layihə paytaxt və bölgələrdə
35 məktəb, 55 sinif, 1187 şagird və 165 müəllimi əhatə
edir.
Ötən
tədris ilində layihə çərçivəsində
dülgər, çilingər, aşpaz, kombi-kondisioner
ustası və santexnik, mebel quraşdırma, aqronom, dərzi
peşə ixtisasları tədris edilirdisə, 2020-2021-ci tədris
ilində qənnadçı, bərbər,
xalçaçılıq, İKT olmaqla, daha 4 peşə
ixtisasının tədrisinə başlanılıb. Eyni
zamanda, 20 məktəbdə STEAM metodologiyası tətbiq
edilib. 2020-2021 tədris ilinin sonuna doğru isə 20 məktəbdə
417 şagird üçün "Sürücülük"
modulunun tətbiqinə başlanacaq.
2020-2021-ci
tədris ilində peşə təmayüllü siniflərdə
dərs deyən müəllimlərin bilik və bacarıqlarının
artırılması məqsədilə təlimlər təşkil
edilib. Ümumilikdə təlimlərdə 210 nəfər
iştirak edib. Peşə təmayüllü siniflərin
iştirakı ilə bir sıra sosial layihələr də həyata
keçirilib.
2021-2022-ci
tədris ilində peşə təmayüllü siniflərin
sayının 50 məktəbdə 85 sinfə, şagirdlərin
sayının isə 1700-ə çatdırılması
planlaşdırılır. Həmçinin, 35 ümumi təhsil
müəssisəsində 700 şagird üçün
"Sürücülük" modulunun və STEAM
metodologiyasının tətbiqi nəzərdə tutulur.
Təhsil
Nazirliyindən verilən məlumata görə, "Peşə
təmayüllü siniflərin təşkili" layihəsinə
2019-2020 tədris ilində start verilib. İlkin mərhələdə
Bakı, Abşeron, Sumqayıt, Gəncə, Şirvan,
Masallı, Cəlilabad, Xaçmaz, Salyan, Biləsuvar, Şəki,
Qusar, Şəmkir və Sabirabaddakı məktəblərdə
təşkil edilib. X-XI sinif şagirdləri üçün
nəzərdə tutulan peşə təmayüllü siniflərin
yaradılmasında məqsəd ümumi orta təhsil
bazasında təhsilalanların müxtəlif peşələr
üzrə ilkin bilik və bacarıqlara yiyələnməsi,
peşə ixtisasları barədə məlumatlandırılmaqla
əmək bazarına, eləcə də peşə təhsilinə
hazırlanmasıdır. Təhsilalanlara ilkin sahibkarlıq
bacarıqlarının aşılanması, əmək
bazarının peşəyönümü
hazırlıqlı və əmək qabiliyyətli şəxslərlə
təmin edilməsi də layihənin əsas məqsədlərindən
biridir.
Başlıca
məqsədlərdən biri də təhsilalanların
maraqlarına, bacarıqlarına, qabiliyyətlərinə,
şəxsi keyfiyyətlərinə uyğun olaraq, müvafiq
ixtisas, peşə seçiminə yönəldilməsi,
onlara peşə məsləhətlərinin verilməsinə
nail olmaqdır. Əmək fəaliyyətinin
başlanılması üçün tələb olunan
minimal bacarıqların formalaşdırılmasına köməkliyin
göstərilməsi, təhsilalanların karyera
planlaşdırılması və ömürboyu təhsil
imkanları barədə məlumatlandırılmasıdır.
Karyera planlaşdırılmasında sərbəst seçim
imkanı verilməklə təhsilalanlarda peşə təhsili
ilə bağlı ilkin bilik və bacarıqların ümumi
təhsil pilləsində formalaşdırılmasıdır.
Məlumata
görə, bu siniflərdə tədris Təhsil Nazirliyi tərəfindən
təsdiq edilən tədris planı və müvafiq modul
spesifikasiyası üzrə təhsilalanların meyil, maraq və
qabiliyyətlərinə uyğun istiqamətlər üzrə
təmayülləşmə əsasında təşkil
edilib. Şagirdlərə ümumtəhsil fənləri ilə
yanaşı, əsas səriştələr və müxtəlif
profilli istiqamətlər üzrə fənlər tədris
olunur peşə təmayüllü siniflərdə ölkə
və regional səviyyədə mövcud olan əmək
bazarı ehtiyacları nəzərə alınmaqla, praktik
bilik, bacarıqların formalaşdırılması
üçün müxtəlif peşə sahələrinə
aid modullar tədris edilir. Peşə təmayüllü siniflər
üçün tədris planı və tədris
resursları Nazirlik tərəfindən hazırlanır.
Nazirlikdən
bildirilib ki, təmayül siniflərində istiqamətlər
üzrə ixtisasları tədris edəcək təhsilverənlər
üçün ixtisasartırma təlimləri təşkil
olunur. Praktiki ixtisaslar üzrə tədris edəcək təhsilverənlər
peşə təhsili müəssisələrindən cəlb
oluna bilərlər. Təlim proqramının praktiki hissəsinin
mənimsənilməsi məqsədilə təhsilalanlar
peşə təhsili müəssisələrinin təlim-istehsalat,
təsərrüfat sahələrində, işəgötürən
təşkilatlarda təcrübə səfərinə cəlb
olunurlar. Peşə təmayüllü siniflərə həmin
ümumi təhsil müəssisəsinin və inzibati ərazidəki-qəsəbə,
rayon, şəhər digər ümumi təhsil müəssisələrinin
IX sinfini bitirmiş şəxslər qəbul edilirlər. Qəbul
könüllülük prinsipi əsasında həyata
keçirilir. Peşə təmayüllü siniflərdə
təhsil almaq istəyənlər həmin siniflərin təşkil
olunduğu müəssisənin rəhbərliyinə ərizə
ilə müraciət edirlər. Peşə təmayüllü
siniflər 15 nəfərdən az, 20 nəfərdən
artıq şagird olmamaqla təşkil olunur. Qəbul
zamanı eyni təmayüllü sinfə müraciət edənlərin
sayı 20 nəfərədək olduqda, müraciət edənlər
təmayüllü sinfə müsabiqəsiz qəbul edilirlər,
20 nəfərdən çox olduqda isə müəssisənin
rəhbərliyi tərəfindən müsabiqə təşkil
olunur. Müsabiqə təhsilalanların IX sinif
buraxılış imtahanları üzrə nəticələrinə
əsasən həyata keçirilir və həmin nəticələrə
əsasən göstəriciləri daha yaxşı olanlar qəbul
edilirlər. Təhsilalanların peşə fənləri
üzrə bilik, bacarıq və səriştələrinin
qiymətləndirilməsi peşə təhsili pilləsində
təhsilalanların attestasiyasının aparılması
qaydasına uyğun həyata keçirilir. Peşə təmayüllü
siniflərin məzunlarına müəyyən edilmiş
nümunəli tam orta təhsil haqqında attestatla
yanaşı, peşə istiqamətinin adı göstərilməklə
sertifikat verilir. Peşə təhsili müəssisələrinə
tələbə qəbulu zamanı sertifikatı olan şəxslər
peşə təhsili müəssisəsinə müsabiqədənkənar
qəbul edilir və müvafiq ixtisasın təhsil
proqramında tədris olunmuş modullar nəzərə
alınır.
Peşə
təmayüllü sinifləri bitirən şagirdlər tam
orta təhsil haqqında sənəd almaqla yanaşı,
müvafiq peşələrə də yiyələnəcəklər.
Bu da onların əmək bazarında özlərinə rahat
iş tapmalarına yardım edəcək. Bu səbəbdən
də şagirdlərin peşə seçiminə və əmək
fəaliyyətinə hazırlanması üçün
ümumi təhsil müəssisələrində peşə
təmayüllü siniflərin təşkili ciddi əhəmiyyət
kəsb edir.
Layihənin
tətbiq edildiyi məktəblərin hər birində
ümumi təhsil fənlərinin keçirilməsi
üçün tədris otağı ayrılıb,
kompüter, printer və proyektor ilə təchiz olunmuş və
tədris otaqlarına internet çəkilib. Seçilmiş
peşə təmayülü ixtisasına uyğun olaraq hər
məktəbə 2 profil üzrə 2 layihə-ixtisas verilib və
layihələrin tədrisi üçün müvafiq olaraq
emalatxanalar qurulub, zəruri avadanlıqlarla təchiz olunub, həmçinin,
kənd təsərrüfatı profilinin tədris olunduğu
ümumi təhsil müəssisələrində təsərrüfat
sahələri yaradılıb.
Əməkdar
elm xadimi, professor Şahlar Əsgərov deyir ki, orta məktəbi
bitirən zaman məzunlar bəzən peşə seçimi
edərkən müəyyən çətinliklərlə
qarşılaşırlar. Valideynlərin diktəsi çox
zaman uşaqlara düzgün seçim etməyə mane olur.
"Hər kəs ali təhsil almalıdır" fikri isə
Azərbaycanda ali təhsilli işsiz kütlənin
yaranmasına səbəb olur. Şagirdlərə müəyyən
peşələrin öyrədilməsi məqsədilə
"Peşə təmayüllü siniflərin təşkili"
layihəsi çərçivəsində bəzi məktəblərdə
peşə təmayüllü siniflər təşkil edilib.
Burada əsas məqsəd ümumi orta təhsil bazasında
peşə təhsilinə hazırlanmasıdır. Həmçinin,
təhsilalanların peşə ixtisaslarına aid səriştələrinin
inkişaf etdirilməsi və peşələr üzrə
ilkin bilik və bacarıqlarla təmin olunması yolu ilə əmək
bazarına hazırlanmasının təmin edilməsidir:
"Layihənin əsas hədəfi peşə təmayüllü
siniflərdə təhsilalanlara ilkin sahibkarlıq
bacarıqlarının aşılanması, bununla da gələcəkdə
peşə sahibi kimi öz iş yerlərini yaratmağa həvəsləndirməkdir.
Ümumi təhsil aldıqları müddətdə peşə
vərdişlərinə yiyələnmək şagirdlərə
texnologiyaları çevik mənimsəmək, əmək
bazarında layiqli yer tutmaq, ömür boyu təhsil prosesinə
qoşulmaq, sağlam həyat tərzi keçirmək və ətraf
mühitə fəal inteqrasiya olmaq imkanı verir".
Ş.Əsgərovun
sözlərinə görə, ümumi orta təhsil səviyyəsində
peşəyönümü xidməti tədbirləri təhsilalanlarda
ibtidai təhsil səviyyəsində formalaşmış
ilkin bacarıqların dərinləşməsi, onların
müxtəlif peşə sahələri ilə yaxından
tanış olması və bu sahələrin iqtisadiyyatda
oynadığı rolu anlaması olduqca önəmli məsələlərdən
biridir. Müxtəlif peşə sahələri üzrə əsas
işəgötürənlərlə tanışlıq, təhsilalanların
peşə seçimi zamanı meyl və maraqları nəzərə
alınmaqla müxtəlif peşələrə istiqamətləndirilməsi,
psixoloji hazırlığının təmin edilməsi məqsədilə
fənlərin və dərsdənkənar məşğələlərin
məzmununda nəzərdə tutulur. Bu fəaliyyət peşə
maraqları və qabiliyyətinin qiymətləndirilməsi
üçün diaqnostik testlərin və sorğuların
keçirilməsi, peşə təhsili müəssisələrinə
və yaxın ərazidə yerləşən müəssisələrə
ekskursiya, peşə həftəsi, peşələrə dair
oyunlar, yarışlar keçirilir. Müxtəlif peşə
sahələrinə aid videofilmlərin nümayiş etdirilməsi,
peşə seçiminə dair konfransların təşkili,
müxtəlif peşə sahələrinin nümayəndələri
ilə görüşlərin keçirilməsi,
ixtisaslaşmış sərgilərin və digər tədbirlərin
həyata keçirilməsi ilə müşayiət olunur:
"Yeni başlamasına baxmayaraq, layihənin real nəticələri
var. Bu nəticə özünü ilk növbədə IX
sinifdən X sinfə keçmə faizində göstərir.
Bu isə çox müsbət haldır".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2021.-
14 yanvar. S. 12.