Vətənə bənzəyən şair
DƏRDİ,
HƏSRƏTİ SÖZƏ ÇEVİRƏN
BƏXTƏVƏR ADAM
Keçmişi tarix elmi öyrənir, amma tarix keçmişin əhval-ruhiyyəsini, ruhunu, enerjisini gələcəyə daşıya bilmir, eləcə quru rəqəmlərlə, adlarla yetinir. Yəni tarix keçmiş barədə düşündürür, ancaq keçmişi hiss etdirmir, keçmişin ağrısını, acısını, sevgisini, nifrətini gələcəyə folklor daşıyır. Məncə, buna görə, tarixçilər daha çox rasional, folklorşünaslar daha çox emosional olur.
Azərbaycanlılar tarixpərəst deyil, folklorpərəst xalqdır. Çünki xalqımız duyğusaldır, həm də keçmişə, ənənəyə bağlıdır. Bunun nəticəsidir ki, folklorumuzun daşıdığı enerji, ruh, hətta şifrələnmiş tarix bizim üçün bitib-tükənməz xəzinədir. Üstəlik, folklorumuzun sərhədləri ölkəmizin sərhədlərindən qat-qat böyükdür, hissələrə parçalanmış Vətənin, pərən-pərən olmuş xalqın, bəlkə də, bölünməyən yeganə mirası onun folklorudur.
Bu xalq klassiklərindən çox öz folklorunu, ondan "su içib", ona bənzəyən qələm sahiblərini sevir. Onları anlayır, duyur, özünə doğma sayır. Bir də əsas məqam budur ki, folklorumuzla iç-içə olanlar, ondan ilhamlananlar tək indiki Azərbaycanın yox, bütöv xalqın, bütöv vətənin şairinə çevrilə bilirlər; Arazın bu tayında, o tayında, Dərbənddə, Borçalıda, Kərkükdə sevilirlər. Məncə, bizdən uzaq salınmış bu vətən ellərində ən çox tanınan, oxunan, Təbrizdə, Kərkükdə kitabları çıxan folklorumuzdan yazan və ya folklorumuz kimi yazanlardır! Odur ki, yaradıcılığına az-çox bələd olduğum şair İlham Qəhrəmanın Təbrizdə, Tehranda doğma dildə kitablarının çap olunduğunu oxuyanda bu, mənə təəccüblü yox, məntiqli gəldi.
Mənə görə, İlham Qəhrəmanın yaradıcılığı folklorla yazılı ədəbiyyatın vəhdətidir.
Hətta düşünürəm ki, onun kitabları imzasız çap edilsə, oxucu həmin kitabların əksəriyyətini folklor nümunəsi kimi qəbul edə bilər. Bu mənada İlham Qəhrəmanı bizim ustad aşıqlarla, folklora bağlı adlı-sanlı şairlərimizlə müqayisə etmək olar.
İlham Qəhrəmanı fərqləndirən, sevdirən həm də onun "bütöv ana dili"dir. Onun dilini nə Araz, nə tarix, nə də dövlətlərin sərhədi bölə bilir. Çünki şair laçınlının, təbrizlinin, kərküklünün, dərbəndlinin - hər birimizin anladığı "bütöv ana dili"ndə yazır. Nəticədə, laçınlı da, təbrizli də, kərküklü də, dərbəndli də onu özününki kimi oxuyur, doğması kimi qəbul edir.
Əslində, İlham Qəhrəman həm də tikələrə bölünmüş Vətənin dərdini yazır. Vətənin ağrısını içində bişirib sözə çevirir. Təbrizdə yaşamasa da, təbrizli kimi yaşaya, təbrizlinin, dərbəndlinin, kərküklünün dərdini duya bilir.
Telli balam,
Fələk oğlu Fələk
olsam,
mən yağmaram, daş tökərəm.
Təbriz
yadıma düşəndə
bir yumaram, beş tökərəm.
Beləcə, vətən dərdi, yurd həsrəti İlham Qəhrəman üçün müqəddəs,
həm də doğma hissdir. Hətta o qədər
doğmadır ki, şair dərdi, kədəri, taleyi ilə özü vətənə bənzəyir.
Məyus
görkəm, kəm taleynən
Mən sənin
tayınam, Vətən.
Bəzən İlham Qəhrəman haqqında elə danışılır ki,
sanki o, Laçının
və laçınlıların
şairidir. Halbuki dediyim kimi, onun yaradıcılığının
əhatə dairəsi
Azərbaycanın coğrafi
sərhədləri ilə
deyil, Azərbaycan xalqının tarixi sərhədləri ilə
ölçülə bilər.
Bu mənada İlham
Qəhrəmanın yaradıcılığına
bəzən bir elin, bir rayonun
miqyasında qiymət
verilməsi ədalətsizlik
və insafsızlıqdır.
Amma onu da etiraf
etməliyik ki, İlham Qəhrəmanın
yaradıcılığındakı
"Laçın" hər
bir laçınlı
üçün sarı
simdi, toxunan kimi göynəyir.
Başdan
düşən yaylıq
kimi
Düşən bayrağı demədim.
Qollarımın üstə alıb
Sənə bir ağı demədim,
Laçın.
Mən İlham
Qəhrəmanın özündən
əvvəl şeirlərini
tanımışam. Daha doğrusu, onun şeirə çevirdiyi
"Laçın"la tanış olmuşam.
Elə zənn eləmişəm
ki, İlham Qəhrəmanın Laçına
həsr etdiyi şeirlər hər bir laçınlının
ürəyindəki həsrətin
rentgen aparatından çıxmış şəklidir.
Çünki o, həsrətin, dərdin rentgen aparatı qədər dəqiq şəklini çəkə bilir.
İlham
Qəhrəmanın "Laçın"ı
həm müqəddəs,
sehrli məkan, həm də dünya qədər böyükdür.
Dünya
bir ağ
kağız ola,
Mən də bircə kəlmə yazam:
Laçın.
Yurd həsrəti
günah kimidir, nə yaddan çıxr, nə də adama dinclik
verir. O, elə bir hissdir ki,
yaşamayanlar tam dərk
edə, duya bilməz. Ən xoş günündə,
ən sevincli anında başının
üstündə duran
"Damokl qılıncı"
kimi sevincini gözündə qoyar.
Bəzən gecələr yuxunu
ərşə çəkər,
ilan kimi qıvrıldar səni, bəzən də "it olub ulamaq" həddinə çatdırar.
Laçın həsrəti itə
dönübdü
Nə əlac
eyləyim keçə
bu həsrət?!
Bu dərd ulamasa, bağrı çatlayar,
İt olub ulayır gecə bu həsrət.
Əslində, İlham Qəhrəmanın
"həsrəti" təkcə
Laçın deyil, düşmən tapdağına
düşmüş, bu
gün isə ağ günə
çıxmış bütün
yurd yerlərimizdir - Şuşadır, Kəlbəcərdir,
Qubadlıdır, Ağdamdır.
Məsələn, şairin viran
qoyulmuş Ağdama müraciəti həsrətdən
bezməyin, həm də acizliyin nəticəsidir.
Bir salamat künc varmı? -
Göz dağıdı
hara baxsan.
Sən bizim üz qaramız,
Gözəlliyə xarabasan.
Sən demə,
illərdir dərdi, həsrəti sözə çevirən İlham Qəhrəman bəxtəvər
adammış.
Çünki qismətində Laçının,
Qarabağın qurtuluşunu
görmək var imiş. İyirmi səkkiz illik
həsrətin vüsalına
yetişmək bəxtəvərlik
deyil, bəs nədir? Amma daha gözəl
günlər hələ
qabaqda - Laçındadır.
İlham Qəhrəmanla
həmin günlərdən
birində Laçında
görüşmək arzusu
ilə...
Gündüz
KAMİLOĞLU
525-ci qəzet.- 2021.- 30 yanvar.- S.21.