Dul qadının tənhalığı
(Əvvəli
ötən şənbə sayımızda)
Digər bir hadisə isə Ruhiyyənin əlindəki
iri bir qızılgül dəstəsi ilə redaksiyaya gəlib,
onun barəsində qələm çalmış jurnalisti təbrik
etməsi idi.
Qız isə onu baş redaktor və onun birinci müavini ilə
tanış etmək istədiyini bildirdikdə,
Ruhiyyə etiraz etmədi.
Baş redaktor Ruhiyyəni gülərüzlə
qarşıladı, Südabə xanımın vaxtilə
onların qonağı olduğu anları yada saldı. O, əlavə etdi ki, siz
Südabə xanımın həm fiziki, həm də mənəvi
varisisiniz. Kolleqamızın zəhməti hesabına biz sizinlə
də yaxından tanış olmaq
imkanına yiyələndik.
Ruhiyyə
cavabında baş redaktora dedi:
- Xoş
sözlərə və qəzetinizdəki yazıya görə
sizə minnətdaram, lakin məni Südabə xanım kimi
nadir istedad sahibinin varisi adlandırmağınızla qətiyyən
razılaşa bilmərəm, bütün ömrüm boyu
çalışsam da, onun şagirdi adlanmağım da mənim
üçün olduqca böyük mükafat olardı. Sizə də özüm haqqındakı xoş rəydən
sui-istifadə etməyəcəyimə söz verirəm.
Lakin həm də sizin maraq dairənizə
uyğun gələ biləcək bəzi məqalələrlə
qəzetinizdə çıxış etmək istərdim.
Çünki sizin qəzetdə çap
olunmağın özü çoxları üçün
şərəf hesab edilir, hətta bəzi akademiklər sizdə
dərc olunmaqla müəyyən reklama və əslində
nüfuza yiyələnmişlər. Baş
redaktor etiraz etmədiklərini bildirdi. Söhbətdə
iştirak edən baş redaktorun birinci müavini də Ruhiyyəyə
bir neçə xoş söz söylədi. Beləliklə,
Ruhiyyə gözləmədiyi halda hörmətli bir qəzetin
rəhbərliyi ilə tanış olmaqla
kifayətlənməyib, özünün əməkdaşlıq
etmək təklifini də çatdırmışdı.
Ruhiyyə evə dönəndə, onun əhval-ruhiyyəsi
çox yaxşı idi. Hamneti qucaqlayıb öpdü və dedi ki, səni ən
bahalı məktəblərdə oxudacağam, çünki
tərcümə ilə yaxşı pul qazanacağam, bizim
heç nəyə ehtiyacımız olmayacaqdır.
Oğlu
otaqdan çıxdıqda bacısı ilə hal-əhval
tutdu və Aynur dedi ki, nişanlısının valideynləri
toyu gecikdirmək istəmirlər, toy restoranların birində,
40-50 adamın iştirakı ilə keçiriləcəkdir,
pandemiyaya görə karantin tədbirləri daha çox
adamın bir yerə yığışmasına icazə
vermir. Ruhiyyə dedi ki, lap yaxşı, biz tərəfdən
də ən çoxu beş adam
olacaqdır. Yusif müəllimi və
oğlanlarını öz xanımları ilə birlikdə dəvət
etməliyik, yoxsa bizdən inciyərlər. Onlar bütün ad günlərinə Hüseynlə
məni dəvət edirdilər, bizim də şənliklərimiz
onlarsız keçmirdi.
Ruhiyyə
bacısına dedi ki, biz sabah
mağazaları gəzib, sənə cehiz almalıyıq. Cehizin elə olmalıdır ki, heç kəs fikirləşməsin
ki, oğlumuz kasıb, yetim bir qızla ailə qurmuşdur.
Kasıblıq ucbatından mən Hüseynə
ərə gedəndə cehiz kimi bir boşqab da gətirməmişdim,
bu barədə sonralar ərimə üzrxahlıq edəndə,
sadəlövhlüyümə gülürdü və deyirdi
ki, biz evdə qab-qacağı qoymağa yer tapmırdıq, sənin
gətirdiyin ucuz şeyləri satmalıydıqmı? Mən,
bəlkə də, ölkədə çox az
sayda cehizsiz ər evinə köçən gəlinlərdən
biri idim.
Hüseyn
dedi ki, biz Südabə ilə ailə quranda da heç nəyimiz
yox idi. Sağ olsun mənim dostlarım və Südabənin rəfiqələri,
onlar niderlandlılar qaydasında bizə hədiyyə kimi ev müxəlləfatı gətirmişdilər.
Bir neçə il onların
bağışladığı məişət əşyaları
ilə dolandıq, ən bahalı hədiyyə isə termos
idi. Biz tələsəndə çay qoymurduq,
termosdan istifadə edirdik. İlk aylarda ucuz stol, stul, divan və çarpayı aldıq və
beləliklə, evimizi məişət əşyaları ilə
zənginləşdirməyi bacardıq.
Səhərisi günü onlar ticarət obyektlərinə
gedişi iri mebel mağazasından başladılar, digər əcnəbi
ölkələrin mallarına görə Türkiyədə
istehsal olunmuş mebellər göz oxşamaqla yanaşı,
ucuz idi və həm də iki illiyə alıcıya qarantiya
verilirdi.
Ruhiyyə az əşyadan ibarət olan
yataq dəsti sifariş verdi, həm də yemək stolu və
altı dənə stul götürdülər. Sonra qab-qacaq tədarükünə keçdilər.
Ruhiyyə ucuz qiymətə olan soyuducu və
televizor da aldı. Mağazalar sifarişi qəbul
edib, göstərilən ünvana çatdıracaq və
quraşdıracaqdılar. Ona görə
Aynur nişanlısından kirayə götürdüyü
birotaqlı mənzilin ünvanını öyrəndi və
satıcılara bu ünvan təqdim edildi. Çünki mebeli və digər əşyaları
Ruhiyyənin evinə daşımaq olmazdı, onları orada
yerləşdirmək imkanı da yox idi.
Aynur bacısının əliaçıqlığına
məəttəl qalmışdı, o bilirdi ki, Ruhiyyə onu
və anasını aclıqdan xilas etmək üçün
özünü oda-közə atmış, surroqat ana olmaq
hesabına ailəyə yarımzirzəmidə yerləşən
üçotaqlı mənzil almışdı və
Hüseynə ərə gedənə qədər özü
də orada yaşamışdı. Sonrakı illərdə
anası ilə Aynur bu evdə yaşamaqla yanaşı, bir
otağı da rayondan gəlmiş iki bacıya kirayə
vermişdilər. Kirayə pulu onların
kommunal xərclərini bütünlüklə ödəyirdi.
Hüseyn də hər ay onlara ərzaq
almaları üçün o qədər də böyük
olmayan məbləğdə pul verirdi, buna görə də
qida barədə qıtlıq çəkmirdilər. Bəzən
Ruhiyyə də anasını görməyə gələndə
özü ilə xeyli ərzaq - ət, vermişel, yağ gətirirdi. Bir sözlə,
onların qidalanmasında əvvəlki çətinlik
heç də hiss olunmurdu.
Hüseynin ölümü onlara da ağır təsir
göstərmişdi, heç üç ay keçməmiş
anası da dünyadan köçdü. Bu qadın ərini itirdikdən
sonra olduqca ağır şəraitdə yaşamış,
küçədə soyuqda, küləkdə, qızmar
günəş altında qəpik-quruşa çərəz,
limon satmaqla məşğul olmuş, vəziyyət
ağırlaşanda, gənc Ruhiyyə üçün də,
onun varlığını məhv edən bir fədakarlıq
dövrü başlanmışdı. Bu qız
evə utandırıcı məşğuliyyətindən
dilənçi payı ilə müqayisə edilə bilən
pul gətirirdi və onların ac qalmasına yol vermirdi.
Sonra surroqat ana hamiləliyi baş verdi və
onlar ilk dəfə öz evlərində yaşamağa
başladılar, kirayədə yaşadıqları evin
sahibinin giley-güzarından, hədələrindən xilas
oldular. Sonra Ruhiyyənin də bəxti
açıldı və dul qalmış Hüseynə ərə
getdi. Yeni ailə isə olduqca xoşbəxt
yaşayırdı, bu xoşbəxtlikdən Aynura və
anasına da yaxşı pay düşürdü.
Aynurun
toyu
Üç həftə sonra kiçik bir restoranda Aynurun
toyu oldu. Qonaqlar, əsasən, rayondan gəlmişdilər, bəyin
3-4 tələbə dostu da iştirakçıların
arasında idi. Yusif müəllim də
oğlanları və gəlinləri ilə gəlmiş,
Aynura yaxşı hədiyyə gətirmişdilər. Bəyin atası ilk çıxışı ilə
qonaqları salamladı, onun ailəsinin şənliyinə
qatıldıqlarına görə onlara minnətdarlığını
bildirdi. Sonra çıxışını bəylə
gəlinin üzərinə keçirdi, oğlunun və onun
ömür-gün yoldaşı olacaq Aynurun bir-birinə olan
sevgisi əsasında bu ittifaqın yaranmasını dedi. Anası da, mən də başqa planlara malik
olduğumuz halda, gizlətmirəm, uzun müddət kəndimizdə
kolxoz sədri işləmiş adamın nəvəsini almaq
istəyirdik, qızın atası da indi rayon icra hakimiyyətində
sayılan vəzifədə işləyir. Lakin oğlum İlqar bizim nəzərdə
tutduğumuzla razılaşmadı, bildirdi ki, mənim
artıq Bakıda nişanlım var və bizim universitetin tələbəsidir.
Uşaqların anası ilə mən bu sözü eşidəndə
az qala dəli olduq, biz valideynlər sağ
ola-ola oğlumuz bizdən xəbərsiz özünə
nişan qoymuşdur. Kənddə camaat bunu bilsə, el
içində biabır olardıq, bir oğlun ola,
o da sənə məhəl qoymayıb, evlənmək məsələsini
özü həll edə. Anası da, mən də
onun üstünə düşüb, çox narazı
qaldığımızı bildirdik və onun nikahına
qarşımayacağımızı elan etdik, necə
nişanlanıbsa, özü də bizsiz toyunu etsin.
İlqar
qəhqəhə çəkib güldü və dedi:
- Ata, sən
də, anam da məni düzgün başa düşmədiniz.
Mən oxumuşam ki, İngiltərədə
cavan oğlan və qız bir-iki görüşdən sonra
nişanlandıqlarını elan edir və xəbəri hər
kəs öz valideynlərinə çatdırır. Valideynlər də buna qətiyyən etiraz etmirlər.
Mən də ingilisləri təqlid edərək, sevdiyim
qızla nişanlandığımızı dedim. Əslində isə bizim milli qaydalarımıza
uyğun olan heç bir nişan-filan olmamışdır.
Biz sadəcə bir-birimizə əhd-peyman
bağlamışıq, mən bu məsələdə tələsdim
ki, Aynurun qəlbinə və əlinə başqa namizəd
meydana çıxmasın. Səhvim
ondadır ki, kəndli oğlu olduğumu unudub, mən
özümü İngiltərə ənənələri ilə
hərəkət edən kimi apardım.
Atası əlavə etdi ki, biz valideynlər hər
şeyi anladıq. Ona görə də gecikmədən elçiliyə gəldik,
Ruhiyyə xanım kimi, Yusif müəllim kimi nəcib
insanlarla tanış olduq və
bugünkü toy baş tutdu.
Sonra kənddən
gəlmiş bəyin qohumu olan bir ağsaqqal kişi
danışıb, bəylə gəlinə xoşbəxtlik
arzuladı və dedi ki, gəlin xoş qədəmləri ilə
kəndə gələndə mənim evimin əziz
qonağı olacaqdır, onların gəlişinə iri bir
qoç kəsəcəyəm. Tələbə
dostlarından biri Aynurun gözəl xasiyyətinə bələd
olduqlarını dedi və əlavə etdi ki, İlqar
xoşbəxtdir ki, belə bir qızla ailə qurur.
Qız evi adından danışmaq üçün
söz Yusif müəllimə verildi. O, əlində portağal şirəsi
süzülmüş qədəhi qaldıraraq dedi:
- Mən,
övladlarımla birlikdə bugünkü toyda
iştirakıma ürəkdən sevinirəm. Övladlarım
deyəndə Ruhiyyəni, oğlanlarımı və gəlinlərimi
nəzərdə tuturam. Ruhiyyənin
öz toyu olanda mən ilk dəfə onu qızım
adlandırmışdım və bu ifadəmə daim
sevinmişdim. Ruhiyyəni mən feniks
quşuna bənzədirəm. Bu quş
yanıb gülə dönsə də, həmin küldən
yenə də dirilməyə, canlanmağa başlayır.
Özü də feniks öz külündən
doğulur. Bu yaxınlarda o, əziz ərini
itirmişdir. Lakin yenə də onu əzən
kədərə təslim olmur və böyüməsində
xüsusi rolu olduğu bacısının
şadlığının təxirə salınması
variantı ilə də razılaşmadı və xeyirin
şər üzərində qələbəsinin bir real əlaməti
olan bu toyun vaxtında baş tutması üçün hər
şeydən keçməyə hazır olduğunu göstərdi.
Aynuru mən təkcə Ruhiyyənin bacısı deyil,
həm də öz doğma qızım hesab edirəm. O, çox gənc
olmasına baxmayaraq, dünyaya açıq gözlə
baxır, reallığın ağır çətinlikləri
qarşısında əyilmir, onun seçimi də ürəyinin
və ağlının saat əqrəbi kimi düzgün
işlədiyini bir daha sübut edir. İlqar da
ona layiq oğlandır, bizim üçün çox
xoşdur ki, bu gün yeni və xoşbəxt gələcək
vəd edən bir ailənin təməlinin qoyulmasında
iştirak edirik. Yeni ailənin üzvlərini
məhəbbət birləşdirir, bu məhəbbət təbii
xüsusiyyəti ilə yanaşı, ötüb keçən
olmamalıdır. Biz bu binanın möhkəmliyinə
olan arzularımızın rəmzi kimi, metal kapsulaya
qoyulmuş hansısa sənədi saxlamaq üçün onu
beton kütləsi ilə örtmürük, bunun şəhadətini
biz yeni ailənin mehribanlığında, bir-biri
arasındakı səmimiyyətdə və ən
başlıcası, ikisinin də bərabər qaydadakı cəhdləri
ilə ailədə əsl sevgi mühitinin
yaradılmasında görəcəyik. Qoy onlar
öz xoşbəxtlikləri ilə tək iki ailəni deyil,
bizim hamımızı, buna ümid bəsləyənləri
sevindirsinlər.
Şənlik iştirakçıları bu nurani kişinin sözlərinə çox diqqətlə qulaq asıb, sonra əl çalmaqla onu alqışladılar. İlqarın atası təsirlənib, şampan qədəhini başına çəkəndən sonra dedi:
- Əziz Yusif müəllim, əziz Ruhiyyə xanım! Biz sizinlə qohum olmağımıza çox şadıq və sevinirik ki, oğlumuz ingilis qaydasında özünə nişan qoyubmuş ki, belə gözəl qız əldən çıxmasın. Aynur bizim təkcə gəlinimiz deyil, ailəmızın, nəslimizin, tayfamızın əzizi olacaqdır, biz onu ən azı İlqar qədər istəyəcəyik. Kənddə əvvəllər gəlinin cehizi kimi üstü güzgü ilə bəzənmiş və qabaq tərəfində "toyun mübarək" sözləri yazılmış boş kiçik sandıq nümayiş etdirilirdi. Gəlinimizin oğlumuza olan sevgisini biz bütöv bir xəzinə hesab edirik, elə bilirik ki, həmin sandıq dolu biz almaz tapıb, təkcə kənjdin deyil, ölkənin ən varlı adamına çevrilmişik. Çünki oğlumuzun xoşbəxtliyi bizim üçün hər cür var-dövlətdən qiymətlidir.
Musiqiçilər çıxışların çoxluğundan narazı idilər, bəyin atasının sözü bitən kimi coşğun toy havası çaldılar və bəylə gəlin rəqsə dəvət edildi. Aynur ayaq barmaqlarının ucunda süzürdü və öz toyunda rəqs edən Ruhiyyəni təqlid etməyə çalışırdı. İlqar isə özünü professional rəqqas kimi aparırdı, təəccüblənən Yusif müəllimə bəyin bir dostu pıçıltı ilə dedi ki, o, bir ay ərzində professional rəqqasdan dərs almışdır.
(Ardı var)
Telman
ORUCOV
525-ci qəzet.- 2022.- 2 aprel.- S.22.