Adı ilə böyüsün
Uzaqdan asan görünsə də, məsuliyyətini çiyinlərinə
götürdükdə çox
mürəkkəb olan
məsələlərdən biri də "adqoyma"dır. Kainatda gördüyümüz hər
şeyin bir adı var. "Adqoyma"
az qala
insanın özü qədər qədim tarixə malikdir. Əcdadlarımız danışmağa başlayarkən hər cismə uyğun fərqli isimlər seçmişlər. Bununla da
nəsə demək üçün filmlərdəki
meymunlar kimi şəhadət barmaqları
ilə onlara işarə etməyə ehtiyac qalmayıb. Yəqin ki, tarixin körpə
beyinləri övladlarını
çağırmaq üçün
də xüsusi səslər çıxarmış,
tək səslərdən,
ya da sadə
səs konstruksiyalardan
istifadə etmişlər.
Təsəvvür edin ki, neandertal ata ilə ana arasında
uşağa "A", yoxsa
"E" qoymaq üstündə
mübahisə gedir.
Bu vaxt neandertal
nənə gəlib
"İ" olacağını deyir. Təbii ki, bu tamamən zarafatdan ibarətdir, çünki
ibtidai insanların ailə-cəmiyyət quruluşu
indikindən kəskin
şəkildə fərqlənir.
Onlar üçün nəinki
uşaqların adları,
heç valideynin kimliyi də maraqlı deyildi.
Qəribə səslənsə də, bu gün "adqoyma" çoxmərhələli
prosesdir. Elə seçim etmək
lazımdır ki, həm dövrlə ayaqlaşsın, həm mənalı olsun, həm də ona yaraşsın (bir də təbii
ki, nənə-babanın,
baldızların könlüncə
olsun). Gündən-günə Türkiyə türkcəsindəki
adlardan istifadənin yayılma arealı genişlənir. "Aylinlər",
"Yağmurlar", "Damlalar",
"Emirlər", "Dəryalar" artıq
ali məktəblərə
daxil olurlar. Nənə-babalarımızın sahib olduğu "modası keçmiş"
uzun, iki hissəli adlardan isə imtina edilir. Qəbul etsək də,
etməsək də, dövrümüzün tələbi
budur. Adın mənalı olması
ən əsas elementlərdən biridir.
Dövlət tərəfindən
bəzi gülünc adların verilməsinə
qadağalar qoyulsa da, nadir hallarda "Stəkan", "Fındıq"
, "Dəftər", "Xətkeş" kimilərinə
də rast gəlmək mümkündür.
Sanki bu kimi
işlərə məsuliyyəti
olmayanlar "imtahanda vərəqi boş qoymaq istəməyiblər"
və nəticədə
belə gülünc vəziyyət yaranıb.
Təsəvvür edin ki, yaxınlarınızdan birinin
körpəsinin "qırx
günlüyü"nə gedirsiniz, qucağınıza
alıb nəzakət
xatirinə bir şey demək üçün adını
soruşursunuz və
"Çaydagül" cavabı
alırsınız. Axı ona
necə "adı ilə böyüsün"
demək olar?! Yalnız məclisi tez tərk etmək
şərtilə, "O gün
olsun Çaydagül bala böyüyüb Dənizdəgül olsun",-
deyə bilərsiniz.
Son zamanlarda geniş yayılmış dini adlarla da bir qədər ehtiyatlı olmalıyıq. Çünki insanların hansı əqidəyə sahib olduqlarını müəyyən etməsi uzun illər tələb edən məsələdir. İnsanlar öz inanclarına hörmət əlaməti olaraq "Məhəmməd", "Ömər", "Zəhra", "Fatimə" kimi adları yaşatmağa çalışırlar. Tragikomediya isə uşaqlar böyüyüb dini mənsubiyyətlərini müəyyənləşdirdikdə başlayır. Ateist olmağı seçmiş "Yusif" ömrü boyu adını daşımaqdan məmnun olmaz.
Bir də adın sahibinə yaraşma məsələsi var. Mavi gözlü, sarıbəniz körpəyə "Əsmər", dərisinin rəngi kömür kimi qara olana "Aybəniz" demək də ancaq bizdən çıxar. Təbii ki, Günəş sönsə və Ay öz işığını itirsə, bax onda "Aybəniz"ə ağız dolusu adı ilə müraciət etmək olar. Ancaq bunun olma ehtimalı ilə "Aybəniz"in ağarma şansı eyni dərəcədədir.
Ad qoyarkən
uşaqların onu ömürləri boyu istifadə edəcəklərini nəzərə
alaraq eləsini seçmək
lazımdır ki, deyəndə
utanmasınlar, fəxr etsinlər. Onlara
"Polad", "Çingiz",
"Mübariz" kimi
adlar versək, böyüyəndə qəhrəmanlarımızın
yolu ilə gedəcəklər. Beləliklə, adqoyma vətənpərvərliyi
aşılamağın ən gözəl üsullarından
birinə çevriləcək. Ümid edək
ki, 2020-ci ildən bəri az
qala bütün
rayonlarımızda dünyaya gələn
körpə "Polad"lar
igidlikdə Həşimovdan geri qalmayacaq, vətənlərini canlarından çox sevəcəklər.
Gülşən NAİL
525-ci qəzet.- 2022.- 6 aprel.- S.19.