Müəllimlər Müəllimi - Maqsud
Cavadov
Azərbaycan
tarixinin son minillik dövründə ən mühüm hadisələrdən
biri hesab edilən Vətən müharibəsindəki
parlaq qələbəmizin qazanılmasında, doğma
torpaqlarımızın düşmən tapdağından azad
edilməsində şücaət göstərən igidlərimizin
zəfərində heç şübhəsiz müəllimlərin
də öz payı, xüsusi xidmətləri vardır. Məhz
müəllimlərimizin aşıladığı vətən
sevgisi, ilk olaraq bizə "ana" kəlməsi ilə
"vətən" sözünü öyrətməsi,
siniflərdə asılan Qarabağ nisgilli plakatlar,
"öncə Vətəndir" hayqıran tədbirlər,
şüurlarımıza həkk olunan "Vətəni sevməyən
insan olmaz" həqiqəti gənclərimizi inanılmaz qəhrəmanlıqlara
apara bildi. Müəllimlərin
xalqımızın taleyindəki əvəzsiz roluna belə
böyük sevgi ilə yanaşmaq və onu dəyərincə
qiymətləndirmək bizim milli mentalitetimizdən irəli gəlir.
Dünyanın, bəlkə də yeganə xalqıyıq ki, ən
hörmətli adama "cənab","müsyo","pan","ağa"
yox, məhz "müəllim" deyə müraciət
edirik. Biz onların sayəsində bütün
varlığımızla xalqımızın əsrlərin
sınağından çıxan adət-ənənələrinə,
milli-mənəvi dəyərlərinə
bağlanmışıq, dünyagörüşümüz,
həyata sağlam baxışımız formalaşıb.
Makedoniyalı İsgəndər öz müəllimi
Aristotel haqqında demişdir ki, "Valideynlərim məni
göydən yerə endirdi, müəllimim isə yerdən
göyə qaldırdı". Hər kəsin taleyində öz
rolu, yeri olan müəllim mənim həyatımda da
mühüm yer tutmuş, "yerdən göyə
qalxmağımda" müstəsna rol oynamışdır. Orta məktəb
illərindən bu günə qədər öyrəndiyim biliklərə, ilk
yazdığım hərflərdən ən mürəkkəb
riyazi hesablamalara qədər edə bildiklərimə görə
onlara borcluyam. Allaha şükür ki, körpə
yaşlarımdan hər zaman qarşıma mükəmməl
insanlar, sənətinin fədaisi, öyrətmək
ehtirası ilə ömrünü şam kimi qətrə-qətrə
əridən müəllimlər çıxıb. Ona görə
ulu öndər Heydər Əliyevin söylədiyi "Mən yer üzündə
müəllimdən yüksək ad tanımıram" fikrini
qəlbimizə nur, beynimizə ziya verən, cəmiyyətin
öz gələcəyini etibar etdiyi müəllimlərin əvəzsiz missiyasına verilən yüksək qiymət kimi həmişə
xatırlayıram.
Hər
zaman xoş duyğularla yada
saldığım, gəncliyimdən bu günə qədər
ömrümə mayak kimi bələdçilik edən belə
insanlardan biri də böyük alim, nurlu insan, alicənab, qəlbi
büllur kimi saf, Azərbaycanda müasir riyaziyyat elminin və
riyazi təhsilin yaranmasında və inkişaf etdirilməsində
misilsiz xidmətlər göstərmiş Azərbaycan Elmlər
Akademiyasının müxbir üzvü, Əməkdar elm
xadimi, müəllimlər müəllimi, professor Maqsud
Cavadovdur. Xoşbəxtəm ki, onunla təmasda
olmaq, bu böyük insanın dərin zəkasını,
qürurlu yerişini, əzəmətli duruşunu, ətrafındakılara
səmimi münasibətini, insanlara diqqətini, tələbələrə
qayğısını görmək və ondan dərs almaq,
öyrənmək imkanım olmuşdur.
Həmin
dövrdən 60 ilə yaxın vaxt keçsə də, onun
xoş rəftarı, gülər üzü, hər bir tələbəyə
doğma övlad münasibəti, əsl ziyalıya məxsus
ünsiyyət mədəniyyəti nümayiş etdirməsi,
yüksək riyazi biliyi və bacarıqları, məğrur
baxışı, ağayana yerişi, sadəliyi və səmimiliyi,
yazı taxtasında riyazi düsturları bir-birinin ardınca
gözəl xətlə muncuq kimi düzməsi yaddaşlara həkk
olunmuşdur.
Hesab edirəm
ki, xalqımızın tarixinin, elminin və mədəniyyətinin
inkişafında böyük xidmətləri olmuş insanların həyat
və fəaliyyətləri haqqında yazmaq zərurəti təkcə
dünyasını dəyişmiş həmin böyük
şəxsiyyətlərin müqəddəs ruhları
qarşısındakı mənəvi borcumuz deyil, həm də
tarix və millət qarşısındakı vətəndaşlıq
borcumuzdan irəli gəlir. Elmimizin, təhsilimizin və
bütövlükdə mədəniyyətimizin beşiyi başında
durmuş böyük insanlar haqqında dəfələrlə
yazmalı və onların tükənməz irsinə dönə-dönə
müraciət etməliyik. Əks halda, millət öz
tarixini, görkəmli şəxsiyyətlərini unuda bilər. Unutqanlıq isə
dəhşətli bəladır və tarixin dəfələrlə
sübut etdiyi kimi, milli nihilizmin bünövrəsidir.
Düşünürəm
ki, bu günlərdə 120 illik yubileyini qeyd etdiyimiz görkəmli
şəxsiyyət, böyük alim və müdrik müəllim
Maqsud Cavadovun əziz xatirəsini yad etmək hər bir Azərbaycan
ziyalısının müqəddəs borcudur.
Maqsud
Əlisimran oğlu Cavadov 1902-ci il aprelin
13-də İsmayıllı rayonunun Basqal kəndində yoxsul
bir ailədə anadan olmuşdur. Atası
Əlisimran Cavadov 1913-cü ildə, anası Mələk Qulu
qızı isə 1918-ci ildə vəfat etmiş, 16
yaşlı Maqsud valideyn himayəsindən məhrum olmuşdur.
O, ibtidai təhsilini Basqal kənd məktəbində
almış, 1914-1918-ci illərdə Şəkidə
yaşayan dayısı Ağaəli Quliyevin köməyi ilə
təhsilini Şəki gimnaziyasında davam etdirmişdir.
Anası Mələk xanımın ölümündən
sonra 1918-ci ildə öz doğma kəndinə
qayıtmış, orada özündən kiçik olan iki
qardaşının qayğısını öz üzərinə
götürərək
kənd təsərrüfatı işləri ilə
məşğul olmağa başlamışdır. 1919-cu ildə kənddə baş verən bədbəxt
hadisə nəticəsində onun sol əli amputasiya
olunmuşdur.
Maqsud Cavadov 1920-ci ildə sonra nahiyə hərbi
komissarlığında işə düzəlir və
1923-cü ilə qədər orada katib, 1923-1924-cü illərdə
isə Basqal kəndində nahiyə Kənd sovetinin katibi vəzifəsində
işləyir.
O,1924-cü ildə Şamaxı rayon nahiyə Təhsil
Şöbəsinin göndərişi ilə Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji İnstitutuna daxil olmuş, 1927-ci ildə
həmin institutu orta məktəblər üçün
riyaziyyat müəllimi ixtisası üzrə bitirmişdir. Pedaqoji İnstitutu bitirdikdən sonra xüsusi
istedadı nəzərə alınaraq Maarif Nazirliyi tərəfindən
Bakıda saxlanılmış və təhsilini davam etdirmək
məqsədilə Azərbaycan Dövlət Universitetinə
(indiki BDU) göndərilmişdir. Yeri gəlmişkən
qeyd etmək lazımdır ki, həmin dövrün
qaydalarına görə aspiranturaya aspiranturaya (indiki
doktorantura) qəbul olunmaq üçün ADU-da iki il oxumaq tələb olunurdu. Ona
görə də Maqsud Cavadov 1927-1930-cu illərdə
universitetin Fizika-riyaziyyat fakültəsində təhsil
almışdır. O,1930-cu ildə
universitetin Fizika-riyaziyyat fakültəsini bitirib, Azərbaycan Elmi Tədqiqat
İnstitutunun aspiranturasına qəbul olunmuşdur. 1932-ci ildə həmin institutun aspiranturasını
"Ali məktəb müəllimi" ixtisası üzrə
bitirmişdir. Onun şəxsi işi ilə yaxından tanış olduqda məlum olur ki, Maqsud müəllim
eyni zamanda, 1927-1928-ci illərdə tələbəsi
olduğu universitetin Ali riyaziyyat kafedrasında elmi
işçi kimi çalışmışdır.
Maqsud Cavadov pedaqoji fəaliyyətə 1927-ci ildə
Bakı İqtisadiyyat və Sənaye texnikumunda
başlamış, 1930-cu ilə qədər burada işləmişdir. 1930-1934-cü
illərdə Azərbaycan Sənaye İnstitutunun (indiki Azərbaycan
Dövlət Neft və Sənaye Universiteti) Ali riyaziyyat
kafedrasında assistent, 1934-1938-ci illərdə həmin
institutda və Azərbaycan Dövlət Universitetində dosent
əvəzi vəzifəsində
çalışmışdır. O, 1938-ci ildən
universitetin Riyaziyyat kafedrasında dosent kimi fəaliyyətə
başlamışdır. Maqsud
müəllim eyni zamanda 1932-1939-cu illərdə Azərbaycan
Qiyabi Pedaqoji İnstitutunda, 1936-1941-ci illərdə Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji İnstitutunda işləmişdir. O,
1940-cı il iyunun 21-də Moskva Dövlət Universitetinin
Mexanika-riyaziyyat fakültəsində fəaliyyət göstərən
Dissertasiya müdafiəsi Şurasında "Honometrik sistemlər"
mözusunda namizədlik dissertasiyası müdafiə
etmiş, 1940-cı ilin 07 oktyabrında fizika-riyaziyyat elmləri
namizədi elmi dərəcəsini almışdır. Qeyd etmək lazımdır ki, Maqsud Cavadov Azərbaycanda
riyaziyyat üzrə ilk alimlik dərəcəsi almış
şəxslərdən biri olmuşdur.
Maqsud Cavadov 1938-ci ildən ömrünün sonuna qədər
Azərbaycan Dövlət Universitetində özünün
yaratdığı Həndəsə kafedrasının
müdiri, eyni zamanda 1943-cü ilin martından, 1944-cü ilin
dekabrına qədər universitetin Fizika-riyaziyyat fakültəsinin
dekanı, 1944-cü ilin dekabrından 1952-ci ilin sentyabrına qədər
universitetin Tədris işləri üzrə prorektoru vəzifələrində
işləmişdir. Həmin illərdə ADU-nun ikişafında, burada elm və
təhsilin keyfiyyətinin
yaxşılaşdırılmasında, ədalətli və
sağlam təlim-tərbiyə mühitinin
formalaşlaşmasında, yeni fakültələrin,
kafedraların və laboratoriyaların yaradılmasında,
milli kadrların yetişdirilməsində Maqsud Cavadovun müstəsna
xidmətləri olmuşdur.
Maqsud
müəllimin təşəbbüsü və rəhbərliyi
ilə Tədris işləri üzrə prorektor yanında
yaradılmış tədris-metodiki şura tədrisin
təkmilləşdirilməsində mühüm rol
oynayırdı. Şuranın tərkibinə
fakültə dekanları, kafedra müdirləri, görkəmli
mütəxəssislər, professor və dosentlər daxil
edilmişdi. Tədris-metodik şuranın 6 bölməsi
var idi: Filologiya elmləri, tarix-fəlsəfə elmləri,
hüquq və iqtisad elmləri, fizika-riyaziyyat elmləri, təbiyyat
elmləri, hərbi-bədən tərbiyəsi elmləri.
Metodik iş fakültə və kafedralarda aparılır, tədris-metodiki
şura isə əlaqələndirmə və ümumiləşdirməyə
rəhbərlik funksiyalarını yerinə yetirirdi. Tədris-metodiki şuranın əsas xidmətlərindən
biri "Açıq mühazirələrin" keçirilməsi
idi. Mühazirələrdən sonra onun
geniş təhlili keçirilir, üstün və nöqsanlı
cəhətləri qeyd edilir, müəllimin işinə qiymət
verilirdi. Universitetin tarixində ilk açıq
mühazirə 1949-cu il martın 29-da
Fizika-riyaziyyat fakültəsinin II kursunda Həndəsə
kafedrasının müdiri, dosent Maqsud Cavadov tərəfindən
oxunmuşdu. İkinci mühazirəni 1949-cu il aprelin 5-də
Biologiya fakültəsinin III kursunda professor Abdulla Qarayev
(sonralar Azərbaycan Dövlət Universitetinin rektoru, Respublika
Ali və orta ixtisas təhsili Komitəsinin sədri,
akademik) oxumuşdu. Hesab edirəm
ki, Maqsud Cavadovun təşəbbüsü ilə vaxtilə
ölkə ali təhsil sistemində tətbiq edilmiş və
tədris prosesinin
təkmilləşməsinə böyük
müsbət təsir göstərmiş həmin ənənələri
bu gün də davam etdimək yaxşı olardı.
Maqsud
Cavadovun Azərbaycanda riyaziyyatın tədrisi
metodikasının bir elm kimi inkişafında və ali məktəblərdə riyaziyyatın tədrisində,
Azərbaycan dilində riyazi terminlərin yaradılmasında və
formalaşmasında da böyük xidmətləri
olmuşdur. O, 30 ildən artıq müddətdə Maarif
Nazirliyinin Elmi Metodik Şurasının riyaziyyat bölməsinə
rəhbərlik etmişdir.
Onun
respublikanın ali məktəblərində
ali riyaziyyatın müxtəlif sahələri üzrə Azərbaycan
dilində mükəmməl mühazirələrin
oxunmasında, ana dilində dərslik və dərs vəsaitlərinin
hazırlanmasında xidmətləri əvəzsizdir. Maqsud
müəllimin 1934-cü ildə Azərbaycan Sənaye
İnstitutunun mətbəəsində çap olunmuş
"Diferensial həndəsə", 1936-cı ildə Azərbaycan
Qiyabi Pedaqoji İnstitutunun mətbəəsində çap
olunmuş "Analitik həndəsə", 1941-ci ildə Azərbaycan
Dövlət Universitetinin mətbəəsində çap olunmuş
"Xətti kvadratik formalar", 1942-ci ildə professor Yaroslav
Borisoviç Lopatinski ilə birgə Azərbaycan Dövlət
Universitetinin mətbəəsində çap olunmuş
"Qruplar nəzəriyyəsinin elementləri", 1949-cu ildə
Azərbaycan Dövlət Universitetinin mətbəəsində
çap olunmuş "Vektor hesabının analitik həndəsəyə
tətbiqləri", 1954-cü ildə Qiyabi Pedaqoji
İnstitutun mətbəəsində çap olunmuş
"Determinantlar nəzəriyyəsi", 1957-ci ildə Azərbaycan
Dövlət Universitetinin mətbəəsində çap
olunmuş "Vektor hesabı" kitabları, rus dilindən
Azərbaycan dilinə tərcümə etdiyi professor Segey
Sergeyeviç Byuşgensin "Analitik həndəsə"
I, II cildlər, "Diferensial həndəsə" I cild,
professor Nil Aleksandroviç Qlaqolyevin "Proyektiv həndəsə",
professor B.N Pobedinskinin
"Proyektiv həndəsə" kitablarının vaxtilə
ölkəmizdə riyazi təhsilin inkişafında
böyük rolu olmuş, bu gün də öz əhəmiyyətini
itirməmişdir.
Maqsud
müəllim analitik həndəsə, diferensial həndəsə,
həndəsə əsasları fənlərindən sadəcə
dərs demirdi, gözlərimiz qarşısında onu sanki yenidən
yaradır, incəliklərinə qədər
açıqlayır, tələbələrinə ana
laylası kimi
sevdirirdi. Auditoriyada çox ciddi müəllim idi, ancaq bilikli,
savadlı tələbə görəndə uşaq kimi sevinərdi.
Bir yadda qalan xüsusiyyəti də var idi ki, tələbələrin
geyiminə, səliqəsinə çox fikir verərdi. Maqsud Cavadov ensiklopedik biliyə malik hərtərəfli
insan idi. O, ədəbiyyatı, xüsusən
poeziyanın çox yaxşı bilicisi idi. Nizami Gəncəvi,
Məhəmməd Füzuli, Ömər Xəyyam, Mirzə Ələkbər Sabir, Səməd
Vurğun, Rəsul Rza, Nazim Hikməti və digərlərini dərindən bilir, şeirlərini
əzbər söyləyirdi.
Bu gün Azərbaycanın qocaman
riyaziyyatçılarından biri, professor Nadir Süleymanov
öz xatirələrində yazır ki, "1966-cı ildə
Moskva Dövlət Universitetində Maqsud müəllimin
qardaşı oğlu Mais Cavadov doktorluq dissertasiyasını
müdafiə edirdi. Həmin gün axşam Mais müəllimin
dissertasiya müdafiəsi münasibəti ilə Moskvanın
"Budapeşt" restoranında geniş bir ziyafət təşkil
olunmuşdu. Ziyafətdə Maqsud Cavadova hörmət əlaməti
olaraq Rusiyanın
nüfuzlu alimləri, bəziləri hətta öz
həyat yoldaşları ilə iştirak edirdilər. Həmin
məclisdə Lenin mükafatı Laureatı, Sosialist Əməyi
qəhrəmanı akademik A.N.Tixonov, akademik L.A.Lyusternik həyat
yoldaşları ilə,
Rusiyanın tanınmış alimləri, professorlar
V.V.Nemıtskiy, V.A.İlin, A.Q.Kostyuçenko,
M.İ.Vişik, B.A.Rozenfeld, V.B.Lidskiy,
M.G.Qasımov və başqaları var idi.
Məclisi Maqsud müəllim aparırdı. Bütün məclis
boyu təmiz rus dilində onun məzmunlu, yumorla dolu, şərq
zərb-məsələləri ilə zəngin söhbətləri,
müdrik kəlamları, yerli-yerində hikmət dolu lətifələri
məclis iştirakçılarını məftun
etmişdi. Hətta Qurani - Kərimdən, Nizami Gəncəvidən,
Sədi Şirazidən, Mirzə Ələkbər Sabirdən,
Ömər Xəyyamdan, məşhur rus yazıçı və
şairlərinin əsərlərindən sitatlar, beytlər və ibrətamiz
sözlər səsləndi. Azərbaycan zərb-məsələlərini
əvvəl öz dilimizdə deyib, sonra rus dilinə tərcümə
edirdi. Hamı
bu müdrik insanın təmiz rus dilində
danışdığı belə söhbətlərə,
aforizmlərə, deyimlərə heyranlıqla qulaq asır və
bu insanın intellektinə valeh olurdular.
Doğrusu, o zamana qədər mən də Maqsud müəllimin
belə geniş diapazonlu müdrik bir insan olduğunu bilmirdim. O dövrdə özlərini
"böyük qardaş" kimi bizdən artıq hesab edən, bir çox hallarda bizə yuxarıdan aşağı
baxan ruslar onların tarixinə və ədəbiyyatına dərindən
bələd olan, onların ana dilində sərbəst
danışan, müdrik misallar
çəkən, yalnız riyaziyyat sahəsində yox, həm
də ədəbiyyat, incəsənət sahələrində
belə qədər dərin biliyə malik bu zəngin
insanın zəkasına heyran olmuşdular. Onlar heç
ağıllarına da sığışdıra bilməzdilər ki, Azərbaycanın
ucqar bir kəndində valideyn himayəsindən məhrum
böyümüş bu adam təhsilini kənd məktəbinin
Azərbaycan bölməsində almışdır. Məclisin
sonunda hamının eşidəcəyi bir tərzdə
akademik L.A.Lyusternik Maqsud müəllimə müraciətlə
dedi ki, Maqsud müəllim, biz hamımız bu axşam Sizin dərin
zəkanıza heyran olduq, biz Sizi ancaq böyük
riyaziyyatçı kimi tanıyırdıq, bu qədər dərin
və hərtərəfli biliyə malik olduğunuzu
bilmirdik.
Məşhur Sovet riyaziyyatçısı Boris Abramoviç Rozenfeld öz xatirələrində yazır ki, "1946-cı ilin payızında Moskva Dövlət Universitetində, vektor və tenzor analizi ilə bağlı seminarda professor P. K. Raşevski məni Azərbaycan Dövlət Universitetinin Həndəsə kafedrasının müdiri Maqsud Cavadovla tanış etdi. Professor P. K. Raşevski Maqsud Cavadovun namizədlik dissertasiyasının elmi rəhbəri olmuşdu. Maqsud Cavadov məndən xahiş etdi ki, Bakıya gəlib onun rəhbərlik etdiyi kafedrada işləyim. 1950-ci ildə mən onun dəvəti ilə Bakıya gəldim. Həmin dövrdə o, universitetin tədris işləri üzrə prorektoru vəzifəsində çalışırdı. O, məni rəhbərlik etdiyi kafedraya professor vəzifəsinə qəbul etdi. 1950-ci ilin sentyabr ayının birindən universitetdə işə başladım. Həmin dövrdə universitet indiki İstiqlaliyyət prospektində yerləşirdi. Mən rus bölməsində həndəsədən mühazirə oxumalı, V kursun beş tələbəsinin, III kursun səkkiz tələbəsinin və Azərbaycan bölməsində IV kursun dörd tələbəsinin kurs işlərinə rəhbərlik etməli idim. Azərbaycan bölməsinin tələbələrinə qeyri- Evklid həndəsəsindən rus dilində mühazirə oxuyurdım. Bu zaman Maqsud Cavadov mənim yanımda oturar, dediklərimi Azərbaycan dilinə tərcümə edər və tələbələrin suallarına cavab verərdi. O, çox istedadlı və bilikli alim, müdrik insan, Azərbaycanda riyaziyyat məktəbinin və riyazi təhsilin yaradıcılarından biri idi".
O, xeyirxahlığı, gənclərə münasibəti, imkansız ailələrdən olanlara xüsusi diqqəti və qayğısı ilə hər kəsə nümunə olan bir insan idi. Təkrarsız insani keyfiyyətlərə malik böyük şəxsiyyət idi, xarakterinə xas olan sadəlik, təbiilik, səmimiyyət, xeyirxahlıq, alicənablıq, müstəsna qayğıkeşlik və nikbinlik onu ətrafındakılarla doğmalaşdıran ən mühüm keyfiyyətlərdən idi. Maqsud müəllim bir şəxsiyyət kimi keşməkeşli həyat yaşadığından tələbələrə xüsusi qayğı ulə yanaşar, onlara dərin inam bəsləyirdi ki, bu da gənclərə həyatda və elmi problemlərin həllində çətinlikləri müvəffəqiyyətlə aradan qaldırmaqda böyük psixoloji yardım göstərirdi.
Cəsarətlə demək olar ki, Maqsud Cavadov dünya şöhrəti qazanmış görkəmli alim Nəsirəddin Tusidən sonra həndəsə sahəsində Azərbaycan xalqının yetirdiyi ikinci böyük alim idi. O, 1957-ci ildə Kazan Dövlət Universitetində "Cəbrlər üzərində qurulan həndəsələr" mövzusunda doktorluq dissertasiyası müdafiə etmişdi. Maqsud müəllim gənc elmi kadrların hazırlanmasına ciddi səy və diqqət göstərirdi. Respublikamızda və respublikadan kənarda gənc alimlər onun işlərini müvəffəqiyyətlə davam etdirirdilər. Azərbaycan riyaziyyatçılarının böyük bir qrupu bilavasitə onun rəhbərliyi ilə dissertasiya müdafiə edərək alimlik dərəcəsini almışlar.
Maqsud Cavadov respublikamızda riyaziyyatın inkişafı tarixinə dair bir neçə qiymətli məqalənin müəllifidir. Respublikada riyaziyyat tədrisi metodikasının bir elm kimi inkişafında onun böyük xidmətləri olmuşdur. Ali məktəbdə çalışsa da, elmi-pedaqoji fəaliyyətinin böyük bir hissəsi orta məktəblə bağlı olmuş, 20 -yə yaxın kitabın, 80-dən çox elmi-metodik məqalənin müəllifi olmuşdur. Azərbaycan Dövlət Universitetində işlədiyi illər ərzində Maqsud müəllimin analitik həndəsə, diferensial həndəsə və həndəsənin əsasları fənnlərindən böyük pedaqoji ustalıqla dediyi mühazirələr indinin özündə də tələbələri tərəfindən xatırlanır və yüksək qiymətləndirilir.
Maqsud müəllim qadınların riyaziyyat sahəsində müəllim işləməsinə xüsusi diqqət yetirirdi. Təsadüfi deyil ki, onun rəhbərlik etdiyi Həndəsə kafedrasında tələbələri Sənubər Qasımova, Bibixanım Salayeva və Güllü Quliyeva ömürlərinin sonuna qədər həmin kafedrada işlədilər.
Bütün mənalı həyatını ölkəmizdə riyaziyyatın və xalq maarifinin inkişafına həsr etmiş Maqsud Cavadovun əməyi Azərbaycan xalqı və hökuməti tərəfindən yüksək qiymətləndirilmişdir. O, 1943-cü ildə respublikanın Əməkdar müəllimi, 1962-ci ildə respublikanın Əməkdar elm xadimi fəxri adına layiq görülmüş, dövrünün ən yüksək mukafatları olan Lenin ordeni, iki dəfə Qırmızı Əmək Bayrağı və Şərəf nişanı ordenləri ilə təltif edilmişdir.
Professor Maqsud Cavadov Bakı Şəhər Sovetinin 4 çağırış deputatı seçilmişdir. O, Ümumittifaq müəllimlər qurultayının nümayəndəsi, SSRİ Ali və Orta İxtisas Təhsili Nazirliyi nəzdindəki elmi metodiki sovetin üzvü olmuşdur. Maqsud müəllim orta məktəb müəllimləri və məktəbliləri arasında riyaziyyatın təbliği ilə bağlı böyük işlər görmüşdür. O, Məktəblilərin Respublika riyaziyyat olimpiadası təşkilat komitəsinin daimi sədri kimi böyük nüfuz sahibi idi. Müntəzəm olaraq Bakı şəhəri və rayon məktəblərində müəllimlər və şagirdlər qarşısında riyaziyyata və onun tədrisi metodikasına aid silsilə mühazirələr oxumuşdur.
Riyaziyyat elmi sahəsində qiymətli işlərinə və həndəsə sahəsində maraqlı elmi nəticələrinə görə o, 1962-ci ildə Azərbaycan Elmlər Akademiyasının müxbir üzvü seçilmişdir.
1968-ci ildə Maqsud Cavadov bizə "Həndəsə əsasları" fənnindən mühazirə oxumuşdu. Onun auditoriyaya gəlişi, gedişi, tələbələrə münasibəti, mühazirə demək qabiliyyəti, mühazirə dediyi fənni dərindən duyması, imtahanlara xüsusi yanaşması indiyədək xatirimizdədir. Kaş o böyük müəllimin və müdrik insanın dediyi mühazirələr zamanında lentə alınıb arxivlərdə saxlana idi. İndi onlara baxmaqla tələbələr, hətta müəllimlər çox şey öyrənə bilərdilər. Fakültədə və universitetdə hamı ona böyük hörmət - ehtiramla yanaşardı. Bu hörmət və ehtiramı o öz biliyi, bacarığı, tələbə və müəllimlərə münasibəti, istənilən qərarın verilməsində ədalətin pozulmasına imkan verməməsi ilə qazanmışdı.
Maqsud müəllim kimi mənəvi cəhətdən saf insanların hesabına həmin dövrdə təhsil sistemində neqativ hallar yox dərəcəsində idi. Yaxşı oxuyan tələbələr biliklərinə uyğun qiymət alar, oxuya bilməyənlər kimliyindən asılı olmayaraq ali məktəbdən xaric olunardılar. Yaxşı xatırlayıram ki, "O illərdə İqtisadiyyat fakültəsini Xalq Təsərrüfatı İnstitutundan Azərbaycan Dövlət Universitetinə keçirmişdilər. Həmin fakültənin riyaziyyat dərsləri həndəsə kafedrasının dərs yükünə daxil edilmişdi. Dərs yükünün bölgüsü zamanı müəllimlərdən biri kafedranın laborantı Zeynəb xanımdan xahiş edir ki, Maqsud müəllimə deyin ki, ailədə uşaqlarımın sayının çox olduğunu nəzərə alıb mənim dərs yükümü iqtisadiyyat fakültəsindən versin. Bu xahişdən bir şey anlamayan Maqsud müəllim deyir ki, qızım, Zeynəb, məgər həmin fakültədə dərs deyənlərin əmək haqqı digər fakültələrdəkindən çoxdurmu? Bəli, belə insan idi Maqsud müəllim.
Onu da yaxşı xatırlayıram ki, ölkəmizdə müasir riyaziyyat məktəbinin yaradıcıları olmuş akademiklər Zahid Xəlilov, Əşrəf Hüseynov və İbrahim İbrahimov hər dəfə Mexanika-riyaziyyat fakültəsinə gələndə Maqsud müəllimə hörmət əlaməti olaraq hökmən onun rəhbərlik etdiyi Həndəsə kafedrasına baş çəkər, onunla görüşərdilər.
Böyük şəxsiyyət, görkəmli alim, müəllimlər müəllimi professor Maqsud Cavadovun əziz xatirəsi hər zaman qəlbimizdə yaşayır.
Allah rəhmət eləsin.
Misir
MƏRDANOV
AMEA
Riyaziyyat və Mexanika İnstitutunun direktoru, fizika-riyaziyyat elmləri
doktoru, professor
525-ci qəzet.- 2022.- 12 aprel.- S.12-13.