"Məhəbbət"
"Bir rəsmin dedikləri"
Rasim Hənifə
oğlu Babayev 1927-ci ildə Bakıda dünyaya gəlib. İlk ixtisas təhsilini Əzim Əzimzadə adına Azərbaycan
Rəssamlıq Texnikumunda
(1945-1949), ali təhsilini
V.İ.Surikov adına
Moskva Dövlət Rəssamlıq İnstitutunda
(1949-1956) alıb. 1959-cu ildə Rəssamlar İttifaqına üzv qəbul edilib. R.Babayev
1964-cü ildə "Əməkdar
rəssam", 1989-cu ildə
isə "Xalq rəssamı" fəxri
adlarına layiq görülüb. O dəfələrlə
xaricdə yaradıcılıq
ezamiyyətlərində olub,
rəssamın müxtəlif
ölkələrə aid əsərlərindən
ibarət fərdi sərgiləri təşkil
edilib.
"Bir rəsmin
dedikləri" rubrikasının
budəfəki qonağı
sənətşünas Nərgiz
Abdurahmanovadır. Onunla Rasim Babayevin
"Məhəbbət" əsəri haqqında danışmışıq.
***
- Rasim Babayevin yaradıcılıq xüsusiyyətləri
"Məhəbbət" əsərdə özünü
necə göstərir?
- Abşeron məktəbinin
Azərbaycan təsviri
sənətində xüsusi
yeri olub. Sovet ideologiyası kommunist partiyasının ideallarına
zidd olduğu üçün milli incəsənət növlərinin
yayılmasına, milli-mənəvi
dəyərlərin təbliğinə
maneələr törədib.
Bu ideologiyanın çərçivələri bir çox istedadlı rəssamların
yaradıcı təfəkkürünün
potensialını məhdudlaşdırsa
da, müstəqillik illərində rəssamlarımızın
əsərlərinə lazımi
diqqət göstərilib.
Belə istedadlı rəssamlardan biri də Xalq
rəssamı Rasim Babayevdir. Rasim Babayev sənətin
bədii/texniki sirlərinə yiyələnərək
ülvi ümumbəşəri
dəyərlərlə zəngin
bədii təxəyyülünü
əks etdirib. Rəssamın istər qrafika, istər rəngkarlıq sahəsində
yaratdığı əsərlərində
barışmaz mövqe,
daxili üsyan, insanın iç dünyasının harayı
əsas yer tutur. Dəzgah qrafikasında yaradılan "Məhəbbət" əsərini
rəssam iyirminci əsrin 70-ci illərində
avanqardizm üslubunda yaradıb.
- Əsərin texniki
məziyyətləri haqqında
nə deyə bilərsiniz?
- Əsərin texnikası
akvarel, quaşdır. Rəssam
bu əsəri karton kağız
üzərində çəkib.
- Tablonun rəng koloriti bizə nə deyir?
- "Məhəbbət" əsərinin
rəng həlli qəhvəyi rəngdə,
fon isə
çəhrayı rəng
qammasında həll edilib. Rəssamın "Diktator" adlı
əsəri ilə eyni dövrdə çəkilən bu əsərində sətiraltı
hegemonluğa, avtoritarlığa,
heyvanı instinktlərə
vurğu edilib. Rəng haqqında xromastika adlı sahə var, orada müxtəlif
cərəyanlarda, etnoslarda
rənglərin mənası
barədə fərziyyələrə
əsasən qəhvəyi
rəng totalitar rejimlərin simvolu kimi şərh olunur.
Rasim Babayev fonda
çəhrayı və
yaşıl tonlarla bir bədəndə iki divin vəhdətinin
ifadəli ekspressiv təqdimatını verib. Adından göründüyü kimi, "Məhəbbət"əsərini
rəssam insanın qaranlıq tərəfinin,
basdırılmış duyğuların
təcəssümü kimi
bir növ aqressiv akt olaraq
icra edib.
- Tablo hazırda harda saxlanılır?
- Əsər Azərbaycan
Müasir İncəsənət
Muzeyinin sərgi ekspozisiyasında saxlanılır.
- Biz bu əsərdə novator
cizgilər görə
bilirikmi?
- Çox vaxt həyatın məişət
tərəfinin bədiiləşməsinə
meyl göstərməyən Rasim
Babayev və digər Abşeron məktəbi rəssamları
bir qayda olaraq psixanalik Karl Qustav Yunqun arxetiplər
nəzəriyyəsinə əsasən
folklora, miflərə
müraciət edirdilər.
Bildiyiniz
kimi, iblislərə, şeytanlara, divlərə
nağıllarımızda geniş yer verilirb. Onlar xalqımızın bədii
təfəkküründə xeyir və şərin
mübarizəsində obrazlı
şəkildə təsvir
olunub. Rəssamlarımızın yaratdığı bu obrazlar isə
insanın təbiətinin,
müxtəlif emosional
hal və halətlərinin temperament tipləri
ilə səsləşir.
Elə bu səbəbdən rəssam
Rasim Babayev Azərbaycan ədəbiyyatının
zəngin şərq-oriental
fəlsəfəsinin vəhdəti-vücud mülahizəsi
ilə iki aşiqin və divlərin eşqin rənginə boyanmasını
metafora ilə verib.
- Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
- Öz dövrünün fəlsəfi-siyasi ideologiyasına
etiraz əks etdirən bu əsər bir növ qorxulu nağılların əcaib
varlıqları vasitəsi
ilə şəxsiyyətin
davranışına, ruhun
qaranlıq nöqtələrinə,
insanın daxilindəki
konfliktlərə nəzər
salaraq insanın özünü kəşf
etməsinə zəmin
yaradır. Ümumiyyətlə, 60-cı illər nəsli təsviri sənətimizdə milli iradə, milli kimlik axtarışları
şərq təfəkkürünün
yenidən alovlanması
ilə nəticələnərək
incəsənətimizin müasirliyinə
yeni nəfəs verib. Təsadüfi deyil ki, Rasim Babayevi yaradıcılığının retrospektiv təhlilinə görə Qafqazın Pikassosu adlandırırdılar.
Rasim Babayevin yuxularında, fantaziyalarında canlandırdığı
divlər rəssamın
daxili dünyasının
rənglərlə partlayışının
təzahürü və
eyni zamanda özünüdərk prosesinin
məhsuludur.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet.- 2022.- 13 aprel.- S.20.