"Sənətimə hörmətsizlik
edəni bağışlamaram"
AKTRİSA
VƏ PEDAQOQ YAQUT PAŞAYEVA: "SERİALLARDA
ÇƏKİLİB, SONRA ONA BAXANDA UTANSAM, TƏLƏBƏ
QARŞISINA ÇIXA BİLMƏRƏM"
Müsahibimiz Əməkdar artist, DOM Müstəqil
Teatrının aktrisası, Azərbaycan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin (ADMİU) "Dram
teatrı və kino aktyoru" kafedrasının aktyor sənəti
üzrə dosenti Yaqut Paşayevadır.
- Yaqut
xanım, şablon kimi çıxsa da, istərdim sənətə
gəlişinizdən başlayaq: niyə aktrisalıq?
- Məktəbdə
tədbirlərdə həmişə iştirak edirdim,
şeirlər deyir, aparıcılıq edirdim. Uşaqlıqdan
aktrisa olmağı istəyirdim, amma ailəm qətiyyən
razı deyildi. İlk il universitetin Mədəni
maarif fakültəsinə verdim sənədlərimi və elə
ilk imtahandan kəsilərək sevinə-sevinə evimizə
qayıtdım. Bir il gözləyib, ikinci
il gizlin şəkildə aktyorluğa verdim sənədlərimi.
Hətta atam 3-cü kursa kimi bilmirdi ki, mən
aktyorluq ixtisasında oxuyuram. Universitetdə
Vaqif İbrahimoğlunun kursuna daxil oldum. Kurs
rəhbərimiz Həsən Turabov idi, dərsləri Vaqif
müəllim keçirdi. Beləcə, sənətlə,
teatrla, aktyorluqla bağlılığım başladı.
Bəlkə də qarşıma Vaqif
İbrahimoğlu çıxmasaydı, aktrisa olmazdım.
Çünki o, mənə teatrı tamam
başqa yöndən tanıtdı, teatrın canlı orqanizm
olduğunu başa saldı, ailə olduğunu göstərdi.
3-cü kursdan artıq bizi YUĞ Teatrına
ştatnı işə götürdü. Onun ilk başdan bizə teatrla bağlı söylədikləri
mənim bu gün pedaqoji fəaliyyətimdə əlimdə məşəl
kimi tutduqlarımdır. O, bizə nə öyrədibsə,
mən də tələbələrimə onu öyrədirəm. Sonra valideynlərim biləndə
ki, aktyorluqda oxuyuram, teatrda işləyirəm, bir az qarşı çıxdı. Amma mən mübarizə apardım və söz
verdim ki, onun məndən istədiklərini həyata
keçirəcəm. Çünki aktrisalara hər yerdə
bir az başqa cür baxırlar. Onun da qorxusu ondan ibarət idi ki, məni itirə bilər.
Amma mən söz verdim
və bu günə qədər də
sözümdə durdum, ona sübut etdim. Bu
gün əldə etdiklərimə görə də öncə
müəllimimə, sonra atama borcluyam ki, nə qədər
qarşı çıxsa da, son anda istəklərimi
reallaşdırmağıma imkan verirdi.
- Aktrisa
olmasaydınız, kim olardınız?
- Yəqin
ki, müəllim. Atam həmişə deyirdi ki,
gəlib Tərtərdə Mədəniyyət Evinin müdiri
işləyəcəksən. Rayonda
komsomol təşkilatının katibi olmuşdum, təşkilatçılıq
işlərini bacarırdım deyə belə deyirdi. Atam həm də hüquqşünas
olmağımı istəyirdi. Universitetdə
isə Vaqif müəllim mənə hey "müəllimə"
deyirdi. Çünki özümdən
asılı olmadan dərslərə müdaxilə edirdim.
Vaqif müəllim də bunu cəza kimi deyirdi mənə.
Özüm onda heç
düşünmürdüm ki, nə vaxtsa müəllim
olacam. Amma tale elə gətirdi ki, müəllim
oldum.
- Səhnəyə
ilk çıxışınızı
xatırlayırsınız?
-
1994-cü ildə tələbə vaxtı YUĞ Teatrında
Füzuliyə həsr olunan "Dad" tamaşası
oynanılırdı. O, tamaşaya bizim kursdan 4 tələbəni
seçmişdi. O tamaşa çox uğurlu oldu, ardınca
onun silsilə tamaşaları gəldi. Sonra YUĞ Teatrına
işə götürəndən sonra Çexovun
"Sentimental vals" tamaşasında böyük rol verdi. Möhtəşəm
tamaşa idi.
- Amma indi
YUĞ-la davam etmirsiniz. Yollarınız niyə
ayrıldı?
- Vaqif
müəllimin bir sözü vardı, mən tələbələrimi
yetişdirdim, istəyirəm tələbələrim də kənarda
mənim qoyduğum bünövrənin üstündə yeni
bir şey yaratsınlar. Zaman gəlib
çatdı ki, yeni bir şeylər yaratmaq vaxtı idi.
YUĞ-da Vaqif müəllimdən sonra şərtlər dəyişdi
və hiss elədim ki, mənim ola biləcəyim
ortam deyil. Bunun teatrla da, mənlə də əlaqəsi
yoxdur. Sadəcə bu, bəlkə də mənim
sentimentallığımdan gəlir. Mən
də o yerdə ki, 100 faiz xoşbəxt və rahat deyiləm,
ordan uzaqlaşıram. Vaqif müəllimin yoxluğu da mənə
təsir edirdi, onun olmamağına öyrəşə,
heç kəsə tabe ola bilmirdim. Həmin müddətdə Tərlan Rəsulovun DOM
Teatrı yaradıldı ki, sırf Vaqif İbrahimoğlunun
qoyduğu bünövrənin üstündə idi. Birbaşa tamaşaçıyla kontaktda olan interaktiv
teatrdır. Ayrılmamın səbəblərindən
biri də bu oldu. Çünki universitet və
iki teatrı çatdıra bilmirdim. Sonra
anladım ki, bunların hamısı yeni bir şeyin
yaranması üçün bəhanə imiş. O yeni
şey də yeni teatr oldu.
- Bu
günə kimi onlarla obraz yaratmısınız. Hansını daha çox sevirsiniz?
-
1990-cı illər üçün "Sentimental vals"da
oynadığım Varya, sonrakı 10 il
üçün 2002-ci ildə Vaqif müəllimin qoyduğu
"Otello" tamaşasındakı Dezdemona, növbəti 10
illikdə Vaqif müəllimin "Kafkadan salam"
tamaşasında Davakar qız obrazlarımı sevirəm. Bu tamaşalar mənimçün çox
böyük tamaşalardır. "Kafkadan salam"
spiristik seans idi, Vaqif müəllim
özü də oynayırdı. Xəstəliyi
zamanı sağ qolu qurumuşdu, işləmirdi. Son tamaşada o, elə xəstə
çıxdı və gördük ki, Vaqif müəllimin
qolu işləyir. Tamaşa boyunca təəccüb
qalmışdıq ki, necə ola bilər.
Tamaşadan sonra gördük Vaqif müəllim yenə qolunu
açdı və dedi ki, "bu alçaq tamaşa vaxtı
ağrımırdı". Hamımız
şokda idik. Onda anladım ki, bu
tamaşanın sehri var. Vaqif müəllim rəhmətə
getdi və bir neçə ay depressiyaya düşdük,
tamaşa oynamadıq. Sonra dedik ki, yox,
oynamalıyıq və ilk tamaşa olaraq onu saldıq. Aktyorlardan biri Vaqif müəllimin rolunu oynamalı
idi. Tamaşada biz Kafkanın ruhunu
çağırırdıq. Bu dəfə
dedik, gəlin Vaqif müəllimin ruhunu çağıraq.
Amma qorxduq, elə Kafkanın ruhunu
çağırdıq. Ancaq tamaşadan
sonra hamımız dedik ki, Vaqif müəllim burda idi,
gördünüzmü? Hamımız onu
görmüşdük. Əlbəttə,
bu, nisgildən və səhnənin yoxluğundan idi.
- Müəllimliyi
düşünməyib, müəllim oldunuz. İlk
dəfə auditoriyaya hansı hisslərlə daxil oldunuz?
- Bu da Vaqif müəllimlə bağlıdır. Dediyim kimi, o,
həmişə mənə "müəllimə" deyirdi.
Zaman keçdi və dedi ki, səni universitetdə işə
düzəldəcəm. Hər dəfə
danışırdıq, nələrsə olurdu, unudulurdu.
Beləcə 3 il keçdi. Üç il sonra Vaqif müəllim rəhmətə
getdi. Onu mayda itirdik, sentyabrda mənə
universitetə dəvət gəldi. Onda qəfil
ayıldım və düşündüm ki, bu necə bir
sirdir, Vaqif müəllim getdi, məni
çağırdılar. Bir ili Vaqif
müəllim bağladı, o biri ildə sanki onun yerinə mən
gəldim. O, bizə həmişə deyirdi ki, öyrədərək
öyrənin. O barədə təcrübəm vardı və
qorxmurdum müəllim olmaqdan. Yaradıcı tələbələrlə
ünsiyyət qurmağı bacarmalısan. İlk il Gülşad xanımın kursuna dərs
dedim. Bu da mənim qazancım oldu. Çünki Gülşad xanım kimi böyük
pedaqoqla işləyirdim. Hər zaman müəllimimi,
öz tələbəlik illərimizi misal çəkirəm
tələbələrimə və müəllimimdən
öyrəndiklərimi öyrədirəm. Deyim ki, istedadlı, savadlı çox
uşaqlarımız var. Tələbələrimi çox
sevirəm və onlarla hər zaman fəxr edirəm. Hətta ayrı-ayrı dövrlərdəki tələbələrim
bir-biriylə kontaktdadırlar, lazım olduqca bir-birinə
müraciət edirlər. Bunu yarada bildiyimçün
də qürur duyuram.
- İlk
dəfə tanış olduğunuz tələbələrə
ilk öyrətdiyiniz nə olur?
- Necə
ki, bizə öyrətmişdilər, biz də onu öyrədirik:
şəxsiyyət olmağı. Kim olursuz, harda
olursuz, olun, şəxsiyyət olun. Özünüzə
hörmət edin, çünki qarşı tərəfə
hörmət özündən başlayır. Hər kəs aktyor, aktrisa olmur, amma insan olur. Mənim həyat kredom budur.
- Tələbələrinizi
qastrollara da aparırsınız...
- Bəli,
çünki biz onun dadını bilirik, aktyorun qastroldan gələndə
necə yeniləndiyini, təzələndiyini
yaşamışıq, istəyirəm onlar da
yaşasınlar. Düzdür, uzağa apara
bilmirik, amma mümkün olduqca gedirik. Bir də
kurs tələbələridir, bir tamaşanı bir neçə
aya hazırlayırlar və cəmi bir dəfə imtahanda
oynayırlar. Onların zəhmətinə
heyifim gəlir. Heç olmasa, bunu kiməsə
təqdim etsinlər. Həm də
universitetdəki tamaşaçı standart
tamaşaçı deyil, reaksiyalar tamaşanın
reaksiyası deyil, burda şəxsi münasibətlər rol
oynayır. Kənarda isə tələbələr
yad auditoriya qarşısında daha düzgün reaksiya və
həqiqi səhnə görür. Onlara getdikləri yerdə
aktyor kimi baxırlar və uşaqlar da özlərini aktyor
kimi hiss edib xoşbəxt olurlar. İnanın
ki, onları bundan çox heç nə xoşbəxt edə
bilməz. Və həqiqi səhnəni, auditoriyanı
anlayıb, özlərini analiz edə bilirlər, mən aktyor
ola bilərəm, ya yox. Çalışıram,
dörd ildə bu sənəti yüz faizlik dadsınlar.
- Bu
gün Azərbaycan teatrını necə
görürsünüz?
- Məncə,
teatrın problemini həll etmək üçün qlobal məqamları
düşünmək lazım deyil, sadəcə teatrı
sevmək lazımdır. Teatrda teatrı, sənəti
sevənlər olmalıdır. Bizsə,
ancaq neqativlərdən danışırıq. Nə qədər neqativdən
danışacağıq, o qədər də neqativin
içində olacağıq. Amma
bunları, intriqaları yığışdırmalı,
teatra evimiz kimi baxmağı bacarmalıyıq. O zaman
teatrımız həqiqətən inkişaf edəcək.
- Aktrisa
kimi sənətinizin hansı mərhələsindəsiniz?
- Mərhələlərə
bölməzdim, amma daha rahat, daha arxayın, daha xoşbəxt,
daha güvənli zamandayam. İnsan
yaşlandıqca gözəlləşir, nur saçırsa,
mən ona əsl sənətkar deyirəm. Çünki şəxsiyyət olmaq budur.
İndi özümü həmin o keçid dövründə
hiss edirəm. Növbətisi necə olacaq,
bilmirəm, amma indi çox rahatam. Bəlkə
də yeni teatrda olduğum və yenilikçi olduğum
üçün.
- Serial sektoruyla aranız necədir?
- Pis, qətiyyən məni qane eləmir. Seriala əgər qazanc mənbəyi kimi, kasıb düşüncəsiylə baxsaq, heç nə alınmayacaq. Mənə elə gəlir ki, biz hazırda o durumdayıq. Nə vaxt normal ssenarilər yazılacaq, nə vaxt rejissorlarımız o ssenarilərə normal yaradıcı təfəkkürlə baxacaqlar, nə vaxt aktyorlarımıza ucuz işçi qüvvəsi kimi yox, yaradıcı insan və sənətkar kimi baxacaqlar, onda aram düzələcək. Bu gün mən söyülən seriallarda çəkilib, sonra ona baxanda utansam, tələbə qarşısına çıxa bilmərəm. Mən fövqəladə aktrisa ola bilərəm, amma film rejissorundur, o, məni elə təqdim edər ki, mənim oyunumdan heç nə qalmaz. Çox aktyorlarımızı məhz bu təqdimat aşağı saldı. Çəkilən aktyorları qınamıram, amma özüm çəkilmərəm. Mənim sənətim çox böyük sənətdir və ona hörmətsizlik edəni bağışlamaram.
- Çalışdığınız teatrda hansı yeni layihələriniz var?
- Orda tamaşalar birdəfəlik tamaşalardır, spontandır. Yeni layihəmiz vardı, pandemiya mane oldu. Müharibəylə bağlı işimiz var, amma hələlik yer məsələsinə görə qalıb. Hələ ki, aktyorların yetişdirilməsiylə, tədrisiylə məşğuluq. Amma yaxın gələcəkdə gözəl işlərimiz olacaq. Hətta istəyirik ki, klassik teatrlarda işləmiş, indi isə yeni teatr formasında özünü sınamaq istəyən peşəkar aktyorlarımızı cəlb edək. Gənclərlə işləmişik, bu cür aktyorlarımızla da işləmək maraqlı olacaq.
Şahanə MÜŞFİQ
525-ci qəzet.- 2022.- 27 aprel.- S.15.